Ustalenie zakresu i trybu składania sprawozdań z pracy przewozowej, wykonanej przez nie uspołecznionych przedsiębiorców transportowych pojazdami samochodowymi.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU DROGOWEGO I LOTNICZEGO
z dnia 2 sierpnia 1954 r.
w sprawie ustalenia zakresu i trybu składania sprawozdań z pracy przewozowej, wykonanej przez nie uspołecznionych przedsiębiorców transportowych pojazdami samochodowymi.

Na podstawie art. 4 pkt 4 ustawy z dnia 26 lutego 1951 r. o organizacji władz w dziedzinie komunikacji (Dz. U. Nr 14, poz. 108 i Nr 41, poz. 310) oraz § 23 pkt 5 rozporządzenia Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego z dnia 27 listopada 1951 r. w sprawie udzielania zezwoleń na publiczny transport drogowy (Dz. U. Nr 64, poz. 442) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zatwierdza się "Instrukcję w sprawie sprawozdawczości statystycznej w zakresie nie uspołecznionego publicznego transportu samochodowego", stanowiącą załącznik do zarządzenia.
§  2.
Postanowienia instrukcji, o której mowa w § 1, obowiązują nie uspołecznionych przedsiębiorców transportowych, wykonujących publiczny transport drogowy autobusami i ciężarowymi pojazdami samochodowymi na podstawie zezwoleń uzyskanych w trybie przepisów rozporządzenia Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego z dnia 27 listopada 1951 r. w sprawie udzielania zezwoleń na publiczny transport drogowy (Dz. U. Nr 64, poz. 442).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1954 r.

ZAŁĄCZNIK 

INSTRUKCJA W SPRAWIE SPRAWOZDAWCZOŚCI STATYSTYCZNEJ W ZAKRESIE NIE USPOŁECZNIONEGO PUBLICZNEGO TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO

§ 1.
Przedsiębiorca wykonujący publiczny transport samochodowy na podstawie zezwoleń sporządza sprawozdanie statystyczne z wykonanej pracy przewozowej pojazdami samochodowymi według załączonego wzoru T-1-Sp raz do roku według stanu na dzień 31 grudnia i przesyła je w terminie do dnia 10 stycznia roku następnego po okresie sprawozdawczym do wydziału komunikacji drogowej prezydium wojewódzkiej rady narodowej (Rady Narodowej w m. st. Warszawie bądź Rady Narodowej w m. Łodzi) właściwej z uwagi na miejsce zamieszkania lub siedzibę przedsiębiorcy w ostatnim dniu roku sprawozdawczego.
§  2.
Wydziały komunikacji drogowej prezydiów wojewódzkich rad narodowych (Rady Narodowej w m. st. Warszawie i Rady Narodowej w m. Łodzi) po przeanalizowaniu sprawozdań sporządzają na formularzach według tego samego wzoru (T-1-Sp) zestawienia zbiorcze i przesyłają je w terminie do dnia 25 następnego miesiąca po upływie okresu sprawozdawczego do Ministerstwa Transportu Drogowego i Lotniczego (Departament Ruchu Drogowego).
§  3.
Dokumentami, na których podstawie należy sporządzać sprawozdania (§1), są:
1)
karty drogowe (obowiązujące na mocy zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 5 grudnia 1949 r. o prowadzeniu kart drogowych pojazdów mechanicznych - Dz. T. i Z. K. z 1949 r. Nr 37, poz. 273, z 1950 r. Nr 12, poz. 115 i Nr 34, poz. 269 oraz Monitor Polski z 1952 r. Nr A-59, poz. 907),
2)
miesięczne karty eksploatacyjne (obowiązujące na mocy zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 19 października 1950 r. o miesięcznych kartach eksploatacyjnych pojazdów mechanicznych - Dz. T. i Z. K. z 1950 r. Nr 34, poz. 270 i Monitor Polski z 1952 r. Nr A-61, poz. 931),
3)
zestawienia wozodni pracy przewozowej przyczep (obowiązujące na mocy zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 19 października 1950 r. o miesięcznych kartach eksploatacyjnych pojazdów mechanicznych - Dz. T. i Z. K. z 1950 r. Nr 34 poz. 270 i Monitor Polski z 1952 r. Nr A-61, poz. 931).
§  4.
Formularz wzoru T-1-Sp należy wypełniać w sposób następujący:

Część A:

1.
Dane liczbowe w kolumnach od 3 do 9 należy podawać łącznie dla poszczególnych grup pojazdów według klasyfikacji zamieszczonej w kolumnie 2.
2.
W kolumnie 3 ("liczba pojazdów w ostatnim dniu roku sprawozdawczego") należy podać rzeczywisty stan posiadania pojazdów na ostatni dzień grudnia.
3.
Kolumnę 4 ("Wozodni posiadania") wypełnia się przez dodanie wozodni posiadania poszczególnych pojazdów w grupie w ciągu roku sprawozdawczego według zapisów na kartach eksploatacyjnych.
4.
Kolumny od 5 do 9 należy wypełniać na podstawie podsumowanych wyników miesięcznych zgrupowanych kart eksploatacyjnych, a mianowicie:
1)
kolumnę 5 - na podstawie kolumny 8 kart eksploatacyjnych,
2)
kolumnę 6 - na podstawie kolumny 15 kart eksploatacyjnych,
3)
kolumnę 7 - na podstawie kolumny 17 kart eksploatacyjnych,
4)
kolumnę 8 - na podstawie kolumny 18 kart eksploatacyjnych,
5)
kolumnę 9 - na podstawie kolumny 20 kart eksploatacyjnych.

Część B:

W części B obejmującej sprawozdanie z pracy przewozowej przyczep rubryki należy wypełnić na podstawie zestawienia miesięcznego wozodni pracy przewozowej przyczep (§3 pkt 3).

Część C:

W części C obejmującej sprawozdanie z pracy autobusów rubryki należy wypełnić na podstawie kart drogowych (§3 pkt 1).

§  5.
Przypomina się, że odpowiedzialność za świadome złożenie nieprawdziwego zeznania, przedstawienie fałszywych dowodów, odmówienie zeznań bądź też naruszenie w jakikolwiek sposób postanowień instrukcji ponosi zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorca określony w § 1, a w przypadku, gdy jest nim osoba prawna - osoba fizyczna upoważniona do występowania w jej imieniu.
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1954.91.1018

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Ustalenie zakresu i trybu składania sprawozdań z pracy przewozowej, wykonanej przez nie uspołecznionych przedsiębiorców transportowych pojazdami samochodowymi.
Data aktu: 02/08/1954
Data ogłoszenia: 30/09/1954
Data wejścia w życie: 30/09/1954, 01/01/1954