Decyzja wykonawcza 2024/1212 w sprawie akceptacji wniosku złożonego przez Niderlandy na podstawie art. 7 ust. 4 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797, dotyczącego tymczasowego niestosowania podzestawu SUBSET-026 wskazanego w tabeli A 2 w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2023/1695 w odniesieniu do 78 pociągów zespołowych Coradia Stream Intercity Next Generation (ICNG)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/1212
z dnia 29 kwietnia 2024 r.
w sprawie akceptacji wniosku złożonego przez Niderlandy na podstawie art. 7 ust. 4 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797, dotyczącego tymczasowego niestosowania podzestawu SUBSET-026 wskazanego w tabeli A 2 w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2023/1695 w odniesieniu do 78 pociągów zespołowych Coradia Stream Intercity Next Generation ("ICNG")

(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 2694)

(Jedynie tekst w języku niderlandzkim jest autentyczny)

(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2024 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyj- ności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 7 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 6 lipca 2023 r. Niderlandy ("wnioskodawca") przedłożyły Komisji wniosek o tymczasowe niestosowanie pkt 5.10.2.4 tabeli priorytetów dla poziomów obsługiwanych przez urządzenia przytorowe, do której odniesienie zawarto w załączniku do rozporządzenia Komisji (UE) 2016/919 2 , w odniesieniu do 78 pojazdów Coradia Stream Intercity Next Generation ("ICNG") będących własnością niderlandzkiego przedsiębiorstwa kolejowego Nederlandse Spoorwegen (NS), tj. głównego przedsiębiorstwa kolejowego działającego w sieci niderlandzkiej.

(2) Zgodnie z pkt 5.10.2.4 tabeli priorytetów dla poziomów obsługiwanych przez urządzenia przytorowe, do której odniesienie zawarto w załączniku do rozporządzenia (UE) 2016/919, po otrzymaniu informacji o wszystkich poziomach europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS)/europejskiego systemu kontroli ruchu (ETCS), które są obsługiwane przez urządzenia przytorowe, urządzenie pokładowe ERTMS/ETCS wybiera z tabeli poziom o najwyższym priorytecie, który jest dostępny dla urządzenia pokładowego. Wnioskodawca zwrócił się o możliwość wdrożenia w podsystemie CCS "Sterowanie - urządzenia pokładowe" dodatkowej funkcji "tylko ATB". Funkcja "tylko ATB" polega na umożliwieniu maszynistom, którzy nie zostali jeszcze przeszkoleni pod kątem operacji ETCS, obsługiwania pociągu na konwencjonalnych liniach ATB, a także na tzw. liniach dwukierunkowych (ATB z nakładką ETCS poziomu 2) w Niderlandach podczas odbywania przez nich szkolenia.

(3) Po przedłożeniu wniosku rozporządzenie (UE) 2016/919 zostało uchylone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2023/1695 3 . Zasadniczo obowiązek wyboru ERTMS do celów eksploatacji pociągów, bez możliwości korzystania z systemu klasy B przewidzianego w pkt 5.10.2 podzestawu SUBSET-026-5 wersja 3.4.0, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2.2 (zestaw specyfikacji nr 2, ETCS BL3-MR1, pozycja nr 4) w załączniku do rozporządzenia (UE) 2016/919, określono w pkt 5.10.2.4 podzestawu SUBSET-026, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2 (pozycja nr 4) w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/1695. W związku z tym pierwotny wniosek należy uznać za wniosek o tymczasowe niestosowanie pkt 5.10.2.4 podzestawu SUBSET-026, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2 (pozycja nr 4) w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/1695.

(4) Jeśli chodzi o przedmiotowe pociągi ICNG, 49 z nich to pięciowagonowe pociągi zespołowe, natomiast pozostałe 29 to ośmiowagonowe pociągi zespołowe, zgodnie z poniższą specyfikacją:

- pociągi zespołowe ICNG-BO 5 (M) przeznaczone do eksploatacji w Niderlandach, według projektu typu ERATV nr 13-142-0002-1-001-001,

- pociągi zespołowe ICNG-BO 8 (L) przeznaczone do eksploatacji w Niderlandach, według projektu typu ERATV nr 13-142-0003-9-001-001.

Pojazdy te wymieniono indywidualnie w załączniku do niniejszej decyzji.

(5) Przedmiotowe pociągi zespołowe ICNG są wyposażone w certyfikowany pokładowy podsystem sygnalizacji ERTMS zgodnie z załącznikiem A do rozporządzenia (UE) 2016/919 w sprawie TSI "Sterowanie": zestaw specyfikacji nr 2, wzorzec 3 ERTMS, wydanie 1 dotyczące utrzymania (BL3-MR1). Obsługiwane są dwa systemy sygnalizacji: ERTMS (poziom 0, poziom 1 i poziom 2) oraz system klasy B ATB-EG/Vv (dotychczasowy niderlandzki system sygnalizacji). Przewiduje się, że pociągi zespołowe ICNG będą wykonywać przewozy na linii Amsterdam-Utrecht (35 km) oraz na linii Hanse (46 km). Są to linie o dużej przepustowości w niderlandzkiej sieci kolejowej.

(6) Podstawę wniosku stanowi art. 7 ust. 1 lit. c) dyrektywy (UE) 2016/797. Według Niderlandów zobowiązanie NS do oddania do eksploatacji pojazdów w pełni wyposażonych w ETCS, tj. część ERTMS wykorzystywaną do eksploatacji pociągów, bez możliwości korzystania z systemu klasy B, miałoby bardzo duże skutki finansowe ze względu na niewystarczającą liczbę maszynistów posiadających certyfikaty ERTMS dla pociągów oraz niezdolność do optymalnego wykorzystania taboru kolejowego.

(7) Na wniosek NS w podsystemie CCS "Sterowanie - urządzenia pokładowe" należy wdrożyć dodatkową funkcję "tylko ATB". Funkcja "tylko ATB" umożliwia maszynistom, którzy nie zostali jeszcze przeszkoleni pod kątem działania ERTMS, obsługiwanie pociągu na tzw. liniach dwukierunkowych (ATB z nakładką ERTMS poziomu 2) w Niderlandach. Obecnie w Niderlandach działają dwie linie dwukierunkowe: linia Hanse oraz linia Amsterdam-Utrecht. Funkcja "tylko ATB" będzie wykorzystywana jedynie przez ograniczony okres, podczas którego linie zostaną przekształcone w linie eksploatowane wyłącznie z ERTMS, a maszyniści zostaną przeszkoleni. Po upływie tego okresu system "tylko ATB" powinien zostać wyłączony.

(8) Posiadanie funkcji "tylko ATB" zapewniłoby elastyczność operacyjną. Bez funkcji "tylko ATB" pociąg ICNG mógłby być eksploatowany na torach dwukierunkowych wyłącznie według ERTMS. Istnieje plan wdrożenia mający na celu przydzielanie maszynistów przeszkolonych pod kątem ERTMS do pociągów zespołowych wyposażonych w ERTMS. Do 2025 r. NS nie będzie jednak w stanie przeszkolić wystarczającej liczby maszynistów, aby w pełni obsługiwać flotę ICNG w oparciu o ERTMS, lecz będzie mogło zakończyć takie szkolenie dopiero w terminie do dnia 31 grudnia 2029 r.

(9) 78 nowych pojazdów ICNG będzie eksploatowanych z użyciem funkcji "tylko ATB" wyłącznie na liniach dwukierunkowych: linii Amsterdam-Utrecht (35 km) oraz linii Hanse (46 km). W 2026 r. linia Hanse stanie się linią opartą wyłącznie na ERTMS, a funkcja "tylko ATB" będzie wykorzystywana jedynie na linii Amsterdam-Utrecht do 2029 r.

(10) Przewiduje się, że pociągi zespołowe ICNG zostaną włączone do rozkładu jazdy od 2025 r., aby zastąpić obecne pociągi Intercity Materieel (ICM). Części tej floty nie można by jednak wykorzystywać, jeżeli funkcja "tylko ATB" nie byłaby jeszcze zainstalowana, ze względu na brak przeszkolonych maszynistów posiadających certyfikat ERTMS do prowadzenia nowych pociągów ICNG. W rezultacie rozkład jazdy nie mógłby zostać zmieniony od 2025 r., a pociągów ICM nie można by stopniowo wycofywać, ponieważ byłyby potrzebne do obsługi ruchu na linii Hanse. Dodatkowe koszty związane z utrzymywaniem przez NS w stanie gotowości pociągów ICNG, które nie są wykorzystywane w eksploatacji, szacuje się na 31 mln EUR w latach 2025-2029.

(11) Zgodnie z informacjami zawartymi w niderlandzkim krajowym planie wdrożenia ERTMS, należy najpierw zainstalować ERTMS w pociągach, a następnie przekształcić tory w tory eksploatowane wyłącznie z ERTMS. Bez funkcji "tylko ATB" okres użytkowania pociągów zespołowych ICM byłby dłuższy. Jeżeli ERTMS nie zostałby zainstalowany w części nowej/zmodernizowanej floty, pojawiłyby się wąskie gardła, jeśli chodzi o przydzielanie maszynistów i obrót taborem kolejowym. Mniejsza byłaby również ilość taboru umożliwiającego zdobycie doświadczenia w prowadzeniu pociągu z użyciem ERTMS. Istniałoby ryzyko, że szkolenie maszynistów zostałoby opóźnione do tego stopnia, że wdrożenie ERTMS w infrastrukturze odroczono by o kilka lat.

(12) Na podstawie analizy przeprowadzonej przez Komisję można stwierdzić, że alternatywne specyfikacje, uwzględniające tymczasowe stosowanie funkcji "tylko ATB", a następnie usunięcie tej funkcji, nie spowodują zmniejszenia bezpieczeństwa ani interoperacyjności, jeśli chodzi o wprowadzenie pociągów zespołowych ICNG w Niderlandach.

(13) W związku z powyższym warunki określone w art. 7 ust. 1 lit. c) i art. 7 ust. 4 dyrektywy (UE) 2016/797 należy uznać za spełnione w odniesieniu do 78 przedmiotowych pojazdów. Należy zatem zaakceptować złożony przez Niderlandy wniosek o niestosowanie do tych pojazdów podzestawu SUBSET-026 wskazanego w tabeli A 2.2 w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia (UE) 2023/1695 do czasu należytego przeszkolenia wszystkich niezbędnych maszynistów, tj. do dnia 31 grudnia 2029 r.

(14) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wniosek Królestwa Niderlandów o niestosowanie w odniesieniu do 78 pojazdów ICNG pkt 5.10.2.4 tabeli priorytetów dla poziomów obsługiwanych przez urządzenia przytorowe z podzestawu SUBSET-026, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2 (pozycja nr 4) w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/1695, zostaje uwzględniony.

Artykuł  2

Do dnia 31 grudnia każdego roku Królestwo Niderlandów informuje Komisję o postępach w szkoleniu maszynistów pod kątem jazdy z ERTMS i sygnalizacji ERTMS.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja ma zastosowanie w granicach geograficznych niderlandzkiej sieci kolejowej.

Artykuł  4

Niniejszą decyzję stosuje się do dnia 31 grudnia 2029 r.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Niderlandów.

Sporządzono w Brukseli dnia 29 kwietnia 2024 r.

ZAŁĄCZNIK

Wykaz 49 pięciowagonowych pojazdów Coradia Stream

B2 (kopbak) H2 D2 C2 A2 (kopbak)
Stelnummer Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit
3101 NL-NS 94 84 -4 601 001 9 NL-NS 94 84 -4 603 001 7 NL-NS 94 84 -4 604 001 6 NL-NS 94 84 -4 605 001 5 NL-NS 94 84 -4 602 001 8
3102 NL-NS 94 84 -4 601 002 7 NL-NS 94 84 -4 603 002 5 NL-NS 94 84 -4 604 002 4 NL-NS 94 84 -4 605 002 3 NL-NS 94 84 -4 602 002 6
3103 NL-NS 94 84 -4 601 003 5 NL-NS 94 84 -4 603 003 3 NL-NS 94 84 -4 604 003 2 NL-NS 94 84 -4 605 003 1 NL-NS 94 84 -4 602 003 4
3104 NL-NS 94 84 -4 601 004 3 NL-NS 94 84 -4 603 004 1 NL-NS 94 84 -4 604 004 0 NL-NS 94 84 -4 605 004 9 NL-NS 94 84 -4 602 004 2
3105 NL-NS 94 84 -4 601 005 0 NL-NS 94 84 -4 603 005 8 NL-NS 94 84 -4 604 005 7 NL-NS 94 84 -4 605 005 6 NL-NS 94 84 -4 602 005 9
3106 NL-NS 94 84 -4 601 006 8 NL-NS 94 84 -4 603 006 6 NL-NS 94 84 -4 604 006 5 NL-NS 94 84 -4 605 006 4 NL-NS 94 84 -4 602 006 7
3107 NL-NS 94 84 -4 601 007 6 NL-NS 94 84 -4 603 007 4 NL-NS 94 84 -4 604 007 3 NL-NS 94 84 -4 605 007 2 NL-NS 94 84 -4 602 007 5
3108 NL-NS 94 84 -4 601 008 4 NL-NS 94 84 -4 603 008 2 NL-NS 94 84 -4 604 008 1 NL-NS 94 84 -4 605 008 0 NL-NS 94 84 -4 602 008 3
3109 NL-NS 94 84 -4 601 009 2 NL-NS 94 84 -4 603 009 0 NL-NS 94 84 -4 604 009 9 NL-NS 94 84 -4 605 009 8 NL-NS 94 84 -4 602 009 1
3110 NL-NS 94 84 -4 601 010 0 NL-NS 94 84 -4 603 010 8 NL-NS 94 84 -4 604 010 7 NL-NS 94 84 -4 605 010 6 NL-NS 94 84 -4 602 010 9
3111 NL-NS 94 84 -4 601 011 8 NL-NS 94 84 -4 603 011 6 NL-NS 94 84 -4 604 011 5 NL-NS 94 84 -4 605 011 4 NL-NS 94 84 -4 602 011 7
3112 NL-NS 94 84 -4 601 012 6 NL-NS 94 84 -4 603 012 4 NL-NS 94 84 -4 604 012 3 NL-NS 94 84 -4 605 012 2 NL-NS 94 84 -4 602 012 5
3113 NL-NS 94 84 -4 601 013 4 NL-NS 94 84 -4 603 013 2 NL-NS 94 84 -4 604 013 1 NL-NS 94 84 -4 605 013 0 NL-NS 94 84 -4 602 013 3
3114 NL-NS 94 84 -4 601 014 2 NL-NS 94 84 -4 603 014 0 NL-NS 94 84 -4 604 014 9 NL-NS 94 84 -4 605 014 8 NL-NS 94 84 -4 602 014 1
3115 NL-NS 94 84 -4 601 015 9 NL-NS 94 84 -4 603 015 7 NL-NS 94 84 -4 604 015 6 NL-NS 94 84 -4 605 015 5 NL-NS 94 84 -4 602 015 8
3116 NL-NS 94 84 -4 601 016 7 NL-NS 94 84 -4 603 016 5 NL-NS 94 84 -4 604 016 4 NL-NS 94 84 -4 605 016 3 NL-NS 94 84 -4 602 016 6
3117 NL-NS 94 84 -4 601 017 5 NL-NS 94 84 -4 603 017 3 NL-NS 94 84 -4 604 017 2 NL-NS 94 84 -4 605 017 1 NL-NS 94 84 -4 602 017 4
3118 NL-NS 94 84 -4 601 018 3 NL-NS 94 84 -4 603 018 1 NL-NS 94 84 -4 604 018 0 NL-NS 94 84 -4 605 018 9 NL-NS 94 84 -4 602 018 2
3119 NL-NS 94 84 -4 601 019 1 NL-NS 94 84 -4 603 019 9 NL-NS 94 84 -4 604 019 8 NL-NS 94 84 -4 605 019 7 NL-NS 94 84 -4 602 019 0
3120 NL-NS 94 84 -4 601 020 9 NL-NS 94 84 -4 603 020 7 NL-NS 94 84 -4 604 020 6 NL-NS 94 84 -4 605 020 5 NL-NS 94 84 -4 602 020 8
3121 NL-NS 94 84 -4 601 021 7 NL-NS 94 84 -4 603 021 5 NL-NS 94 84 -4 604 021 4 NL-NS 94 84 -4 605 021 3 NL-NS 94 84 -4 602 021 6
3122 NL-NS 94 84 -4 601 022 5 NL-NS 94 84 -4 603 022 3 NL-NS 94 84 -4 604 022 2 NL-NS 94 84 -4 605 022 1 NL-NS 94 84 -4 602 022 4
3123 NL-NS 94 84 -4 601 023 3 NL-NS 94 84 -4 603 023 1 NL-NS 94 84 -4 604 023 0 NL-NS 94 84 -4 605 023 9 NL-NS 94 84 -4 602 023 2
3124 NL-NS 94 84 -4 601 024 1 NL-NS 94 84 -4 603 024 9 NL-NS 94 84 -4 604 024 8 NL-NS 94 84 -4 605 024 7 NL-NS 94 84 -4 602 024 0
3125 NL-NS 94 84 -4 601 025 8 NL-NS 94 84 -4 603 025 6 NL-NS 94 84 -4 604 025 5 NL-NS 94 84 -4 605 025 4 NL-NS 94 84 -4 602 025 7
3126 NL-NS 94 84 -4 601 026 6 NL-NS 94 84 -4 603 026 4 NL-NS 94 84 -4 604 026 3 NL-NS 94 84 -4 605 026 2 NL-NS 94 84 -4 602 026 5
3127 NL-NS 94 84 -4 601 027 4 NL-NS 94 84 -4 603 027 2 NL-NS 94 84 -4 604 027 1 NL-NS 94 84 -4 605 027 0 NL-NS 94 84 -4 602 027 3
3128 NL-NS 94 84 -4 601 028 2 NL-NS 94 84 -4 603 028 0 NL-NS 94 84 -4 604 028 9 NL-NS 94 84 -4 605 028 8 NL-NS 94 84 -4 602 028 1
3129 NL-NS 94 84 -4 601 029 0 NL-NS 94 84 -4 603 029 8 NL-NS 94 84 -4 604 029 7 NL-NS 94 84 -4 605 029 6 NL-NS 94 84 -4 602 029 9
3130 NL-NS 94 84 -4 601 030 8 NL-NS 94 84 -4 603 030 6 NL-NS 94 84 -4 604 030 5 NL-NS 94 84 -4 605 030 4 NL-NS 94 84 -4 602 030 7
3131 NL-NS 94 84 -4 601 031 6 NL-NS 94 84 -4 603 031 4 NL-NS 94 84 -4 604 031 3 NL-NS 94 84 -4 605 031 2 NL-NS 94 84 -4 602 031 5
3132 NL-NS 94 84 -4 601 032 4 NL-NS 94 84 -4 603 032 2 NL-NS 94 84 -4 604 032 1 NL-NS 94 84 -4 605 032 0 NL-NS 94 84 -4 602 032 3
3133 NL-NS 94 84 -4 601 033 2 NL-NS 94 84 -4 603 033 0 NL-NS 94 84 -4 604 033 9 NL-NS 94 84 -4 605 033 8 NL-NS 94 84 -4 602 033 1
3134 NL-NS 94 84 -4 601 034 0 NL-NS 94 84 -4 603 034 8 NL-NS 94 84 -4 604 034 7 NL-NS 94 84 -4 605 034 6 NL-NS 94 84 -4 602 034 9
3135 NL-NS 94 84 -4 601 035 7 NL-NS 94 84 -4 603 035 5 NL-NS 94 84 -4 604 035 4 NL-NS 94 84 -4 605 035 3 NL-NS 94 84 -4 602 035 6
3136 NL-NS 94 84 -4 601 036 5 NL-NS 94 84 -4 603 036 3 NL-NS 94 84 -4 604 036 2 NL-NS 94 84 -4 605 036 1 NL-NS 94 84 -4 602 036 4
3137 NL-NS 94 84 -4 601 037 3 NL-NS 94 84 -4 603 037 1 NL-NS 94 84 -4 604 037 0 NL-NS 94 84 -4 605 037 9 NL-NS 94 84 -4 602 037 2
3138 NL-NS 94 84 -4 601 038 1 NL-NS 94 84 -4 603 038 9 NL-NS 94 84 -4 604 038 8 NL-NS 94 84 -4 605 038 7 NL-NS 94 84 -4 602 038 0
3139 NL-NS 94 84 -4 601 039 9 NL-NS 94 84 -4 603 039 7 NL-NS 94 84 -4 604 039 6 NL-NS 94 84 -4 605 039 5 NL-NS 94 84 -4 602 039 8
3140 NL-NS 94 84 -4 601 040 7 NL-NS 94 84 -4 603 040 5 NL-NS 94 84 -4 604 040 4 NL-NS 94 84 -4 605 040 3 NL-NS 94 84 -4 602 040 6
3141 NL-NS 94 84 -4 601 041 5 NL-NS 94 84 -4 603 041 3 NL-NS 94 84 -4 604 041 2 NL-NS 94 84 -4 605 041 1 NL-NS 94 84 -4 602 041 4
3142 NL-NS 94 84 -4 601 042 3 NL-NS 94 84 -4 603 042 1 NL-NS 94 84 -4 604 042 0 NL-NS 94 84 -4 605 042 9 NL-NS 94 84 -4 602 042 2
3143 NL-NS 94 84 -4 601 043 1 NL-NS 94 84 -4 603 043 9 NL-NS 94 84 -4 604 043 8 NL-NS 94 84 -4 605 043 7 NL-NS 94 84 -4 602 043 0
3144 NL-NS 94 84 -4 601 044 9 NL-NS 94 84 -4 603 044 7 NL-NS 94 84 -4 604 044 6 NL-NS 94 84 -4 605 044 5 NL-NS 94 84 -4 602 044 8
3145 NL-NS 94 84 -4 601 045 6 NL-NS 94 84 -4 603 045 4 NL-NS 94 84 -4 604 045 3 NL-NS 94 84 -4 605 045 2 NL-NS 94 84 -4 602 045 5
3146 NL-NS 94 84 -4 601 046 4 NL-NS 94 84 -4 603 046 2 NL-NS 94 84 -4 604 046 1 NL-NS 94 84 -4 605 046 0 NL-NS 94 84 -4 602 046 3
3147 NL-NS 94 84 -4 601 047 2 NL-NS 94 84 -4 603 047 0 NL-NS 94 84 -4 604 047 9 NL-NS 94 84 -4 605 047 8 NL-NS 94 84 -4 602 047 1
3148 NL-NS 94 84 -4 601 048 0 NL-NS 94 84 -4 603 048 8 NL-NS 94 84 -4 604 048 7 NL-NS 94 84 -4 605 048 6 NL-NS 94 84 -4 602 048 9
3149 NL-NS 94 84 -4 601 049 8 NL-NS 94 84 -4 603 049 6 NL-NS 94 84 -4 604 049 5 NL-NS 94 84 -4 605 049 4 NL-NS 94 84 -4 602 049 7
Wykaz 29 ośmiowagonowych pojazdów Coradia Stream
B1 (kopbak) H1 G1 D1 C1 F1 E1 A1 (kopbak)
Stelnummer Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit Bakcode Volgnummer Controlebit
3201 NL-NS 94 84 -4 606 001 4 NL-NS 94 84 -4 608 001 2 NL-NS 94 84 -4 609 001 1 NL-NS 94 84 -4 610 001 8 NL-NS 94 84 -4 611 001 7 NL-NS 94 84 -4 612 001 6 NL-NS 94 84 -4 613 001 5 NL-NS 94 84 -4 607 001 3
3202 NL-NS 94 84 -4 606 002 2 NL-NS 94 84 -4 608 002 0 NL-NS 94 84 -4 609 002 9 NL-NS 94 84 -4 610 002 6 NL-NS 94 84 -4 611 002 5 NL-NS 94 84 -4 612 002 4 NL-NS 94 84 -4 613 002 3 NL-NS 94 84 -4 607 002 1
3203 NL-NS 94 84 -4 606 003 0 NL-NS 94 84 -4 608 003 8 NL-NS 94 84 -4 609 003 7 NL-NS 94 84 -4 610 003 4 NL-NS 94 84 -4 611 003 3 NL-NS 94 84 -4 612 003 2 NL-NS 94 84 -4 613 003 1 NL-NS 94 84 -4 607 003 9
3204 NL-NS 94 84 -4 606 004 8 NL-NS 94 84 -4 608 004 6 NL-NS 94 84 -4 609 004 5 NL-NS 94 84 -4 610 004 2 NL-NS 94 84 -4 611 004 1 NL-NS 94 84 -4 612 004 0 NL-NS 94 84 -4 613 004 9 NL-NS 94 84 -4 607 004 7
3205 NL-NS 94 84 -4 606 005 5 NL-NS 94 84 -4 608 005 3 NL-NS 94 84 -4 609 005 2 NL-NS 94 84 -4 610 005 9 NL-NS 94 84 -4 611 005 8 NL-NS 94 84 -4 612 005 7 NL-NS 94 84 -4 613 005 6 NL-NS 94 84 -4 607 005 4
3206 NL-NS 94 84 -4 606 006 3 NL-NS 94 84 -4 608 006 1 NL-NS 94 84 -4 609 006 0 NL-NS 94 84 -4 610 006 7 NL-NS 94 84 -4 611 006 6 NL-NS 94 84 -4 612 006 5 NL-NS 94 84 -4 613 006 4 NL-NS 94 84 -4 607 006 2
3207 NL-NS 94 84 -4 606 007 1 NL-NS 94 84 -4 608 007 9 NL-NS 94 84 -4 609 007 8 NL-NS 94 84 -4 610 007 5 NL-NS 94 84 -4 611 007 4 NL-NS 94 84 -4 612 007 3 NL-NS 94 84 -4 613 007 2 NL-NS 94 84 -4 607 007 0
3208 NL-NS 94 84 -4 606 008 9 NL-NS 94 84 -4 608 008 7 NL-NS 94 84 -4 609 008 6 NL-NS 94 84 -4 610 008 3 NL-NS 94 84 -4 611 008 2 NL-NS 94 84 -4 612 008 1 NL-NS 94 84 -4 613 008 0 NL-NS 94 84 -4 607 008 8
3209 NL-NS 94 84 -4 606 009 7 NL-NS 94 84 -4 608 009 5 NL-NS 94 84 -4 609 009 4 NL-NS 94 84 -4 610 009 1 NL-NS 94 84 -4 611 009 0 NL-NS 94 84 -4 612 009 9 NL-NS 94 84 -4 613 009 8 NL-NS 94 84 -4 607 009 6
3210 NL-NS 94 84 -4 606 010 5 NL-NS 94 84 -4 608 010 3 NL-NS 94 84 -4 609 010 2 NL-NS 94 84 -4 610 010 9 NL-NS 94 84 -4 611 010 8 NL-NS 94 84 -4 612 010 7 NL-NS 94 84 -4 613 010 6 NL-NS 94 84 -4 607 010 4
3211 NL-NS 94 84 -4 606 011 3 NL-NS 94 84 -4 608 011 1 NL-NS 94 84 -4 609 011 0 NL-NS 94 84 -4 610 011 7 NL-NS 94 84 -4 611 011 6 NL-NS 94 84 -4 612 011 5 NL-NS 94 84 -4 613 011 4 NL-NS 94 84 -4 607 011 2
3212 NL-NS 94 84 -4 606 012 1 NL-NS 94 84 -4 608 012 9 NL-NS 94 84 -4 609 012 8 NL-NS 94 84 -4 610 012 5 NL-NS 94 84 -4 611 012 4 NL-NS 94 84 -4 612 012 3 NL-NS 94 84 -4 613 012 2 NL-NS 94 84 -4 607 012 0
3213 NL-NS 94 84 -4 606 013 9 NL-NS 94 84 -4 608 013 7 NL-NS 94 84 -4 609 013 6 NL-NS 94 84 -4 610 013 3 NL-NS 94 84 -4 611 013 2 NL-NS 94 84 -4 612 013 1 NL-NS 94 84 -4 613 013 0 NL-NS 94 84 -4 607 013 8
3214 NL-NS 94 84 -4 606 014 7 NL-NS 94 84 -4 608 014 5 NL-NS 94 84 -4 609 014 4 NL-NS 94 84 -4 610 014 1 NL-NS 94 84 -4 611 014 0 NL-NS 94 84 -4 612 014 9 NL-NS 94 84 -4 613 014 8 NL-NS 94 84 -4 607 014 6
3215 NL-NS 94 84 -4 606 015 4 NL-NS 94 84 -4 608 015 2 NL-NS 94 84 -4 609 015 1 NL-NS 94 84 -4 610 015 8 NL-NS 94 84 -4 611 015 7 NL-NS 94 84 -4 612 015 6 NL-NS 94 84 -4 613 015 5 NL-NS 94 84 -4 607 015 3
3216 NL-NS 94 84 -4 606 016 2 NL-NS 94 84 -4 608 016 0 NL-NS 94 84 -4 609 016 9 NL-NS 94 84 -4 610 016 6 NL-NS 94 84 -4 611 016 5 NL-NS 94 84 -4 612 016 4 NL-NS 94 84 -4 613 016 3 NL-NS 94 84 -4 607 016 1
3217 NL-NS 94 84 -4 606 017 0 NL-NS 94 84 -4 608 017 8 NL-NS 94 84 -4 609 017 7 NL-NS 94 84 -4 610 017 4 NL-NS 94 84 -4 611 017 3 NL-NS 94 84 -4 612 017 2 NL-NS 94 84 -4 613 017 1 NL-NS 94 84 -4 607 017 9
3218 NL-NS 94 84 -4 606 018 8 NL-NS 94 84 -4 608 018 6 NL-NS 94 84 -4 609 018 5 NL-NS 94 84 -4 610 018 2 NL-NS 94 84 -4 611 018 1 NL-NS 94 84 -4 612 018 0 NL-NS 94 84 -4 613 018 9 NL-NS 94 84 -4 607 018 7
3219 NL-NS 94 84 -4 606 019 6 NL-NS 94 84 -4 608 019 4 NL-NS 94 84 -4 609 019 3 NL-NS 94 84 -4 610 019 0 NL-NS 94 84 -4 611 019 9 NL-NS 94 84 -4 612 019 8 NL-NS 94 84 -4 613 019 7 NL-NS 94 84 -4 607 019 5
3220 NL-NS 94 84 -4 606 020 4 NL-NS 94 84 -4 608 020 2 NL-NS 94 84 -4 609 020 1 NL-NS 94 84 -4 610 020 8 NL-NS 94 84 -4 611 020 7 NL-NS 94 84 -4 612 020 6 NL-NS 94 84 -4 613 020 5 NL-NS 94 84 -4 607 020 3
3221 NL-NS 94 84 -4 606 021 2 NL-NS 94 84 -4 608 021 0 NL-NS 94 84 -4 609 021 9 NL-NS 94 84 -4 610 021 6 NL-NS 94 84 -4 611 021 5 NL-NS 94 84 -4 612 021 4 NL-NS 94 84 -4 613 021 3 NL-NS 94 84 -4 607 021 1
3222 NL-NS 94 84 -4 606 022 0 NL-NS 94 84 -4 608 022 8 NL-NS 94 84 -4 609 022 7 NL-NS 94 84 -4 610 022 4 NL-NS 94 84 -4 611 022 3 NL-NS 94 84 -4 612 022 2 NL-NS 94 84 -4 613 022 1 NL-NS 94 84 -4 607 022 9
3223 NL-NS 94 84 -4 606 023 8 NL-NS 94 84 -4 608 023 6 NL-NS 94 84 -4 609 023 5 NL-NS 94 84 -4 610 023 2 NL-NS 94 84 -4 611 023 1 NL-NS 94 84 -4 612 023 0 NL-NS 94 84 -4 613 023 9 NL-NS 94 84 -4 607 023 7
3224 NL-NS 94 84 -4 606 024 6 NL-NS 94 84 -4 608 024 4 NL-NS 94 84 -4 609 024 3 NL-NS 94 84 -4 610 024 0 NL-NS 94 84 -4 611 024 9 NL-NS 94 84 -4 612 024 8 NL-NS 94 84 -4 613 024 7 NL-NS 94 84 -4 607 024 5
3225 NL-NS 94 84 -4 606 025 3 NL-NS 94 84 -4 608 025 1 NL-NS 94 84 -4 609 025 0 NL-NS 94 84 -4 610 025 7 NL-NS 94 84 -4 611 025 6 NL-NS 94 84 -4 612 025 5 NL-NS 94 84 -4 613 025 4 NL-NS 94 84 -4 607 025 2
3226 NL-NS 94 84 -4 606 026 1 NL-NS 94 84 -4 608 026 9 NL-NS 94 84 -4 609 026 8 NL-NS 94 84 -4 610 026 5 NL-NS 94 84 -4 611 026 4 NL-NS 94 84 -4 612 026 3 NL-NS 94 84 -4 613 026 2 NL-NS 94 84 -4 607 026 0
3227 NL-NS 94 84 -4 606 027 9 NL-NS 94 84 -4 608 027 7 NL-NS 94 84 -4 609 027 6 NL-NS 94 84 -4 610 027 3 NL-NS 94 84 -4 611 027 2 NL-NS 94 84 -4 612 027 1 NL-NS 94 84 -4 613 027 0 NL-NS 94 84 -4 607 027 8
3228 NL-NS 94 84 -4 606 028 7 NL-NS 94 84 -4 608 028 5 NL-NS 94 84 -4 609 028 4 NL-NS 94 84 -4 610 028 1 NL-NS 94 84 -4 611 028 0 NL-NS 94 84 -4 612 028 9 NL-NS 94 84 -4 613 028 8 NL-NS 94 84 -4 607 028 6
3229 NL-NS 94 84 -4 606 029 5 NL-NS 94 84 -4 608 029 3 NL-NS 94 84 -4 609 029 2 NL-NS 94 84 -4 610 029 9 NL-NS 94 84 -4 611 029 8 NL-NS 94 84 -4 612 029 7 NL-NS 94 84 -4 613 029 6 NL-NS 94 84 -4 607 029 4
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2016/797/oj.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 z dnia 27 maja 2016 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów "Sterowanie" systemu kolei w Unii Europejskiej (Dz.U. L 158 z 15.6.2016, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/919/ oj).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/1695 z dnia 10 sierpnia 2023 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyj- ności w zakresie podsystemów "Sterowanie" systemu kolei w Unii Europejskiej i uchylające rozporządzenie (UE) 2016/919 (Dz.U. L 222 z 8.9.2023, s. 380, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/1695/oj).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2024.1212

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2024/1212 w sprawie akceptacji wniosku złożonego przez Niderlandy na podstawie art. 7 ust. 4 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797, dotyczącego tymczasowego niestosowania podzestawu SUBSET-026 wskazanego w tabeli A 2 w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2023/1695 w odniesieniu do 78 pociągów zespołowych Coradia Stream Intercity Next Generation (ICNG)
Data aktu: 29/04/2024
Data ogłoszenia: 30/04/2024