Wynagrodzenie Rzecznika Finansowego z tytułu obsługi i realizacji zadań finansowanych ze środków Funduszu Edukacji Finansowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 22 maja 2019 r.
w sprawie wynagrodzenia Rzecznika Finansowego z tytułu obsługi i realizacji zadań finansowanych ze środków Funduszu Edukacji Finansowej

Na podstawie art. 43c ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 2038, 2215 i 2243 oraz z 2019 r. poz. 875) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa wysokość i sposób obliczania wynagrodzenia Rzecznika Finansowego z tytułu obsługi i realizacji zadań finansowanych ze środków Funduszu Edukacji Finansowej, zwanego dalej "wynagrodzeniem", oraz terminy jego wypłaty.
§  2. 
1. 
Rzecznikowi Finansowemu przysługuje wynagrodzenie w wysokości iloczynu przychodów Funduszu Edukacji Finansowej, o których mowa w art. 43c ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, zwanej dalej "ustawą", które mogą być wydatkowane zgodnie z art. 43c ust. 2 ustawy, i stawki 2,5%.
2. 
Wynagrodzenie jest wypłacane Rzecznikowi Finansowemu z przychodów Funduszu Edukacji Finansowej nie później niż w terminie 30 dni od dnia, w którym dane przychody, o których mowa w ust. 1, mogą być wydatkowane zgodnie z art. 43c ust. 2 ustawy.
§  3. 
W przypadku gdy w danym roku kalendarzowym różnica pomiędzy wypłaconym wynagrodzeniem a kosztami poniesionymi przez Rzecznika Finansowego w związku z obsługą i realizacją zadań finansowanych ze środków Funduszu Edukacji Finansowej, zwanymi dalej "kosztami Rzecznika", jest:
1)
wyższa niż 1,5-krotność kosztów Rzecznika, kwota równa 1,5-krotności kosztów Rzecznika jest przeznaczana na pokrycie kosztów Rzecznika w następnym roku kalendarzowym, a pozostała kwota jest przekazywana, nie później niż w terminie 90 dni od zakończenia danego roku kalendarzowego, na rachunek Funduszu Edukacji Finansowej;
2)
niższa bądź równa 1,5-krotności kosztów Rzecznika, różnica pomiędzy wypłaconym wynagrodzeniem a kosztami Rzecznika jest przeznaczana na pokrycie kosztów Rzecznika w następnym roku kalendarzowym.
§  4. 
1. 
Za okres od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia wejścia w życie rozporządzenia, Rzecznikowi Finansowemu przysługuje wynagrodzenie w wysokości iloczynu przychodów uzyskanych w tym okresie przez Fundusz Edukacji Finansowej, o których mowa w art. 43c ust. 1 pkt 1-3 ustawy, które mogły być w tym okresie wydatkowane zgodnie z art. 43c ust. 2 ustawy, i stawki 2,5%.
2. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wynagrodzenie jest wypłacane nie później niż w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
3. 
W roku 2019 wynagrodzenie stanowi sumę wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, oraz wynagrodzenia, o którym mowa w § 2, wypłaconego od dnia wejścia w życie rozporządzenia do dnia 31 grudnia 2019 r. Przepis § 3 stosuje się.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - instytucje finansowe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024