Limit przyjęć na studia na kierunkach lekarskim i lekarsko-dentystycznym.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 16 lipca 2019 r.
w sprawie limitu przyjęć na studia na kierunkach lekarskim i lekarsko-dentystycznym

Na podstawie art. 444 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Określa się limit przyjęć na studia na kierunkach lekarskim i lekarsko-dentystycznym w poszczególnych uczelniach w roku akademickim 2019/2020.
§  2. 
Limit przyjęć na studia na kierunek lekarski w poszczególnych uczelniach w roku akademickim 2019/2020 określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  3. 
Limit przyjęć na studia na kierunek lekarsko-dentystyczny w poszczególnych uczelniach w roku akademickim 2019/2020 określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  3  

LIMIT PRZYJĘĆ NA STUDIA NA KIERUNEK LEKARSKI W POSZCZEGÓLNYCH UCZELNIACH W ROKU AKADEMICKIM 2019/2020

Lp. Nazwa uczelni Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie stacjonarnej w języku polskim Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie stacjonarnej w języku polskim -miejsca dla cudzoziemców* Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie studiów niestacjonarnych w języku polskim Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie studiów stacjonarnych/ niestacjonarnych w języku innym niż język polski
1 Uniwersytet Medyczny

w Białymstoku

184 2 90 126
2 Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu 204 5 72 72
3 Gdański Uniwersytet Medyczny 316 6 60 171
4 Śląski Uniwersytet Medyczny

w Katowicach

690 7 155 164
5 Uniwersytet Jagielloński

w Krakowie

240 5 50 125
6 Uniwersytet Medyczny

w Lublinie

310 4 70 200
7 Uniwersytet Medyczny w Łodzi 670** 15 100 104
8 Uniwersytet Medyczny

im. Karola Marcinkowskiego

w Poznaniu

340 2 104 200
9 Pomorski Uniwersytet Medyczny

w Szczecinie

250 2 20 140
10 Warszawski Uniwersytet Medyczny 550 12 130 150
11 Uniwersytet Medyczny

im. Piastów Śląskich

we Wrocławiu

266 17 105 150
12 Uniwersytet

Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

120 0 0 110
13 Uniwersytet

Jana Kochanowskiego

w Kielcach

75 0 50 50
14 Uniwersytet Rzeszowski 80 0 50 30
15 Uniwersytet Zielonogórski

w Zielonej Górze

60 0 60 0
16 Krakowska Akademia

im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego z siedzibą

w Krakowie

100 0 0 100
17 Uczelnia Łazarskiego z siedzibą

w Warszawie

90 0 0 0
18 Uniwersytet Opolski 120 0 40 0
19 Uniwersytet

Technologiczno-Humanistyczny

im. Kazimierza Pułaskiego

w Radomiu

100 0 40 0
20 Wyższa Szkoła Techniczna

w Katowicach

100 0 40 0
21 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego

w Warszawie

100 0 0 0
* Dotyczy cudzoziemców podejmujących i odbywających studia na podstawie art. 323 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Niewykorzystany limit miejsc dla cudzoziemców zwiększa limit miejsc na jednolitych studiach magisterskich prowadzonych w formie studiów stacjonarnych w języku polskim.

** W tym 150 miejsc finansowanych przez Ministra Obrony Narodowej.

ZAŁĄCZNIK Nr  2  4  

LIMIT PRZYJĘĆ NA STUDIA NA KIERUNEK LEKARSKO-DENTYSTYCZNY W POSZCZEGÓLNYCH UCZELNIACH W ROKU AKADEMICKIM 2019/2020

Lp. Nazwa uczelni Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie stacjonarnej w języku polskim Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie stacjonarnej w języku polskim -miejsca dla cudzoziemców* Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie studiów niestacjonarnych w języku polskim Jednolite studia magisterskie prowadzone w formie studiów stacjonarnych/ niestacjonarnych w języku innym niż język polski
1 Uniwersytet Medyczny

w Białymstoku

75 0 18 0
2 Gdański Uniwersytet Medyczny 47 2 22 0
3 Śląski Uniwersytet Medyczny

w Katowicach

125 5 60 36
4 Uniwersytet Jagielloński

w Krakowie

60 2 20 20
5 Uniwersytet Medyczny

w Lublinie

80 0 20 70
6 Uniwersytet Medyczny w Łodzi 120 2 36 36
7 Uniwersytet Medyczny

im. Karola Marcinkowskiego

w Poznaniu

68 2 14 70
8 Pomorski Uniwersytet Medyczny

w Szczecinie

100 2 15 30
9 Warszawski Uniwersytet Medyczny 72 4 28 22
10 Uniwersytet Medyczny

im. Piastów Śląskich

we Wrocławiu

52 5 28 30
* Dotyczy cudzoziemców podejmujących i odbywających studia na podstawie art. 323 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Niewykorzystany limit miejsc dla cudzoziemców zwiększa limit miejsc na jednolitych studiach magisterskich prowadzonych w formie studiów stacjonarnych w języku polskim.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2018 r. w sprawie limitu przyjęć na kierunki lekarski i lekarsko-dentystyczny (Dz. U. poz. 1381 i 1845).
3 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 6 września 2019 r. (Dz.U.2019.1713) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 września 2019 r.
4 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 6 września 2019 r. (Dz.U.2019.1713) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 września 2019 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024