Dokumenty poprawek do Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, sporządzonych w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r. Marrakesz.2002.10.18.Antalya.2006.11.24.Guadalajara.2010.10.22.

DOKUMENTY POPRAWEK
do Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, sporządzonych w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r.,
sporządzone w Marrakeszu dnia 18 października 2002 r., w Antalyi dnia 24 listopada 2006 r. i w Guadalajarze dnia 22 października 2010 r.

W imieniu Rzeczypospolitej Polskiej

PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

podaje do powszechnej wiadomości:

Dnia 18 października 2002 r. w Marrakeszu, dnia 24 listopada 2006 r. w Antalyi i dnia 22 października 2010 r. w Guadalajarze zostały sporządzone Dokumenty poprawek do Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, sporządzonych w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r., w następującym brzmieniu:

Przekład

DOKUMENT POPRAWEK DO KONSTYTUCJI

MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO* sporządzonej w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r.

i poprawionej przez Konferencję Pełnomocników w Kyoto dnia 14 października 1994 r. oraz Konferencję Pełnomocników w Minneapolis dnia 6 listopada 1998 r.,

przyjętych przez Konferencję Pełnomocników w Marrakeszu 18 października 2002 r.

CZĘŚĆ  I

- PRZEDMOWA

Na mocy oraz stosując odpowiednie postanowienia Konstytucji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994) oraz Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998), zwłaszcza postanowienia jej artykułu 55, Konferencja Pełnomocników Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Marrakesz, 2002) przyjęła następujące poprawki do tej Konstytucji:

*Zgodnie z Rezolucją nr 70 Konferencji Pełnomocników (Marrakesz, 2002) dotyczącą wdrożenia zasad równości płci w pracach ITU, podstawowe dokumenty Związku (Konstytucja i Konwencja) powinny być rozumiane jako zredagowane z użyciem rodzaju nijakiego.

ROZDZIAŁ  I

Postanowienia podstawowe

ARTYKUŁ  8

Konferencja Pełnomocników

51

PP-98

PP-02

c) wyznacza podstawy budżetu Związku i ustala, biorąc pod uwagę decyzje podjęte w oparciu o sprawozdania wymienione w postanowieniu pozycji nr 50, odpowiednie limity finansowe na okres do następnej Konferencji Pełnomocników, po rozważeniu wszystkich właściwych aspektów prac Związku w tym okresie;

58A

PP-98

PP-02

j bis) przyjmuje i zmienia Zasady Ogólne konferencji, zgromadzeń i spotkań Związku;

ARTYKUŁ  9

Podstawowe zasady wyborów i kwestie z nimi związane

61

PP-02

a) Państwa Członkowskie Rady ITU są wybierane z należytym uwzględnieniem konieczności sprawiedliwego przydziału miejsc w Radzie ITU między wszystkie regiony świata;

62

PP-94

PP-98

PP-02

b) Sekretarz Generalny, Zastępca Sekretarza Generalnego oraz dyrektorzy Biur powinni być wybierani spośród kandydatów zgłoszonych przez Państwa Członkowskie jako ich obywatele, tak aby wszyscy byli obywatelami różnych Państw Członkowskich, a w czasie wyborów należy uwzględnić równy podział między geograficznymi regionami świata; należy również zwrócić uwagę na zasady określone w postanowieniu pozycji nr 154 niniejszej Konstytucji;

63

PP-94

PP-98

PP-02

c) Członkowie Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego powinni być wybierani według ich osobistych kwalifikacji; każde Państwo Członkowskie może zaproponować tylko jednego kandydata. Członkowie Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego nie powinni być obywatelami tego samego Państwa Członkowskiego co dyrektor Biura Radiokomunikacji; przy ich wyborze, należy wziąć po uwagę równy podział między geograficznymi regionami świata i zasady zawarte w postanowieniu pozycji nr 93 niniejszej Konstytucji.

64

PP-02

2 Postanowienia dotyczące przystąpienia do pełnienia obowiązków, wakatów na stanowiskach oraz ponownego wyboru znajdują się w Konwencji.

ARTYKUŁ  10

Rada ITU

66

PP-02

2) Każde Państwo Członkowskie Rady powinno wyznaczyć jedną osobę do zasiadania w Radzie, może ona być wspomagana przez jednego lub więcej doradców.

67

PP-02

(Usunięto)

70

PP-98

PP-02

2) Rada powinna rozważyć założenia polityki telekomunikacyjnej zgodnie z wytycznymi Konferencji Pełnomocników, tak aby ukierunkowanie polityki i strategii Związku było w pełni odpowiadające rozwojowi środowiska telekomunikacji.

70A

PP-02

2 bis) Rada powinna przygotować sprawozdanie na temat polityk i strategicznego planowania zalecanego Związkowi, uwzględniając ich skutki finansowe. Wykorzystuje w tym celu materiały przygotowane przez Sekretarza Generalnego zgodnie z postanowieniem pozycji nr 74a poniżej.

ARTYKUŁ  11

Sekretariat Generalny

74A

PP-98

PP-02

b) przygotowuje we współpracy z Komitetem Koordynacyjnym i zapewnia Państwom Członkowskim i Członkom Sektorowym dane, które mogą być potrzebne do przygotowania sprawozdania na temat polityki i planu strategicznego Związku oraz koordynuje wdrożenie tego planu; sprawozdanie to zostanie przekazane Państwom Członkowskim i Członkom Sektorowym celem dokonania jego recenzji w ciągu ostatnich dwóch zwykłych sesji Rady ITU przed Konferencją Pełnomocników;

ROZDZIAŁ  II

Sektor Radiokomunikacyjny

ARTYKUŁ  14

Rada Regulaminu Radiokomunikacyjnego

95

PP-98

PP-02

a) zatwierdzeniu Zasad Proceduralnych, które zawierają kryteria techniczne zgodnie z Regulaminem Radiokomunikacyjnym oraz decyzjami kompetentnych konferencji radiokomunikacyjnych. Te Zasady Proceduralne powinny być wykorzystywane przez Dyrektora oraz Biuro przy stosowaniu Regulaminu Radiokomunikacyjnego dla rejestracji przydziałów częstotliwości dokonywanych przez Państwa Członkowskie. Zasady te powinny być opracowywane w przejrzysty sposób oraz powinny być komentowane przez administracje, i w przypadku niemożliwości uzyskania porozumienia, sprawa jest przedkładana przyszłej światowej konferencji radiokomunikacyjnej;

ROZDZIAŁ  IV  A

Metody pracy sektorów

145 A

PP-02

Zgromadzenie Radiokomunikacyjne, Światowe Zgromadzenie Normalizacji Telekomunikacji oraz Światowa Konferencja Rozwoju Telekomunikacji mogą ustanawiać i przyjmować metody pracy i procedury w zakresie zarządzania czynnościami odpowiednich sektorów. Te metody pracy i procedury muszą być zgodne z niniejszą Konstytucją, Konwencją oraz Regulaminami Administracyjnymi, a w szczególności z postanowieniami pozycji nr od 246D do 246H niniejszej Konwencji.

ROZDZIAŁ  V

Inne postanowienia w odniesieniu do funkcjonowania Związku

ARTYKUŁ  28

Finanse Związku

159 D

PP-98

PP-02

2 ter Wydatki regionalnych konferencji wymienionych w pozycji nr 43 niniejszej Konstytucji powinny być pokrywane:

159 E

PP-02

a) przez wszystkich Członków danego regionu zgodnie z ich klasą udziałów;

159 F

PP-02

b) przez Państwo Członkowskie innego regionu, które uczestniczyło w takich konferencjach, zgodnie z ich klasą udziału;

159 G

PP-02

c) przez uprawnionych Członków Sektorowych oraz inne uprawnione organizacje, które uczestniczyły w takich konferencjach, zgodnie z postanowieniami Konwencji.

161 E

PP-98

PP-02

4) Biorąc pod uwagę projekt planu finansowego po poprawkach, Konferencja Pełnomocników, bez zbędnej zwłoki, powinna określić ostateczną maksymalną wysokość jednostki udziału oraz ustalić datę, przed końcem przedostatniego tygodnia Konferencji Pełnomocników, do której Państwa Członkowskie, z chwilą zaproszenia przez Sekretarza Generalnego, powinny ogłosić swój ostateczny wybór klasy udziału.

ARTYKUŁ  32

Zasady Ogólne (prowadzenia) konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku

177

PP-98

PP-02

1 Zasady Ogólne konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku przyjęty przez Konferencję Pełnomocników powinny mieć zastosowanie w zakresie przygotowania konferencji i zgromadzeń oraz organizacji prac i przeprowadzenia dyskusji podczas konferencji i innych zebrań jak również na potrzeby wyboru Państw Członkowskich Rady, Sekretarza Generalnego, Zastępcy Sekretarza Generalnego, dyrektorów biur sektorów oraz członków Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego.

178

PP-98

PP-02

2 Konferencje, zgromadzenia oraz Rada mogą przyjąć zasady, jakie uważają za istotne w uzupełnieniu zawartych w rozdziale II Zasad Ogólnych konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku. Jednakże te dodatkowe zasady muszą być zgodne z postanowieniami niniejszej Konstytucji i Konwencji jak również tymi wymienionymi w rozdziale II; w przypadku gdyby uzupełniające zasady zostały przyjęte przez konferencje lub zgromadzenia, powinny być opublikowane tak jak dokumenty odpowiedniej konferencji lub zgromadzenia.

ROZDZIAŁ  VII

Postanowienia specjalne dotyczące radiokomunikacji

ARTYKUŁ  44

Użytkowanie widma częstotliwości radiowych i orbity satelitów geostacjonarnych oraz innych orbit satelitarnych

195

PP-02

1 Państwa Członkowskie powinny dołożyć starań, aby ograniczyć ilość użytkowanych częstotliwości oraz widma do minimum, które jest konieczne do zapewnienia działania niezbędnych usług w zadowalający sposób. W związku z tym powinny dołożyć starań, aby możliwie szybko wprowadzić w życie ostatnie osiągnięcia techniki.

ROZDZIAŁ  VIII

Stosunki z Organizacją Narodów Zjednoczonych, innymi organizacjami międzynarodowymi i państwami niebędącymi członkami

ARTYKUŁ  50

Stosunki z innymi organizacjami międzynarodowymi

206

PP-02

W celu osiągnięcia pełnej koordynacji międzynarodowej w sprawach wpływających na telekomunikację, Związek powinien współpracować z międzynarodowymi organizacjami, prowadzącymi pokrewną działalność i posiadającymi pokrewne zainteresowania.

ROZDZIAŁ  IX

Postanowienia Końcowe

ARTYKUŁ  55

Postanowienia dotyczące poprawek do niniejszej Konstytucji

224

PP-98

PP-02

1 Każde Państwo Członkowskie może zaproponować poprawki do niniejszej Konstytucji. Taka propozycja, aby mogła być przesłana Państwom Członkowskim i rozpatrzona przez nie w odpowiednim czasie, powinna dotrzeć do Sekretarza Generalnego najpóźniej na osiem miesięcy przed ustaloną datą otwarcia Konferencji Pełnomocników. Sekretarz Generalny możliwie szybko, ale nie później niż 6 miesięcy przed tą datą, powinien przekazać tę propozycję wszystkim Państwom Członkowskim.

228

PP-98

PP-02

5 0 ile poprzednie ustępy niniejszego artykułu, które obowiązują powinny mieć rozstrzygające znaczenie, nie stanowią inaczej, należy stosować Zasady Ogólne konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku.

ARTYKUŁ  58

Wejście w życie i zagadnienia z tym związane

238

PP-02

1 Niniejsza Konstytucja i Konwencja przyjęta przez dodatkową Konferencję Pełnomocników (Genewa, 1992) powinna wejść w życie 1 lipca 1994 r. pośród tych Państw Członkowskich, które przed tą datą złożą swój dokument ratyfikacyjny, przyjęcia, zatwierdzenia lub przystąpienia.

CZĘŚĆ  II

- DATA WEJŚCIA W ŻYCIE

Poprawki zawarte w niniejszym dokumencie powinny wejść w życie w całości i w formie jednolitego dokumentu, dnia 1 stycznia 2004 r. pośród Państw Członkowskich, które są Stronami Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) i które przed tą datą złożą swoje dokumenty ratyfikacji, zatwierdzenia, przyjęcia lub przystąpienia do niniejszego dokumentu.

NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani Pełnomocnicy podpisali oryginał niniejszego dokumentu stanowiącego poprawki do Konstytucji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994) oraz Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998).

Sporządzono w Marrakeszu 18 października 2002 r.

DOKUMENT POPRAWEK DO KONWENCJI

MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO*

sporządzonej w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r.

i poprawionej przez Konferencję Pełnomocników w Kyoto dnia 14 października 1994 r.,

oraz Konferencję Pełnomocników w Minneapolis dnia 6 listopada 1998 r., przyjętych przez Konferencję Pełnomocników w Marrakeszu 18 października 2002 r.

CZĘŚĆ  I

- PRZEDMOWA

Na mocy oraz przy wdrożeniu przepisów Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) zgodnie ze zmianami Konferencji Pełnomocników (Kyoto, 1994) oraz Konferencji Pełnomocników (Minneapolis, 1998) w szczególności tych w art. 42 tego dokumentu, Konferencja Pełnomocników Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Marrakesz, 2002) przyjęła następujące zmiany do przedmiotowej Konwencji:

*Zgodnie z Rezolucją nr 70 Konferencji Pełnomocników (Marrakesz, 2002) dotyczącą wdrożenia zasad równości płci w pracach ITU, podstawowe dokumenty Związku (Konstytucja i Konwencja) powinny być rozumiane jako zredagowane z użyciem rodzaju nijakiego.

ROZDZIAŁ  I

Funkcjonowanie Związku

DZIAŁ  1

ARTYKUŁ  2

Wybory i sprawy z nimi związane

Rada ITU

11

PP-02

a) kiedy Państwo Członkowskie Rady ITU nie ma swojego przedstawiciela na dwóch kolejnych zwykłych sesjach Rady;

Członkowie Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego

21

PP-02

2 Jeżeli w okresie między dwiema Konferencjami Pełnomocników, członek Rady zrezygnuje bądź przez dłuższy okres nie będzie zdolny do pełnienia swoich obowiązków, Sekretarz Generalny, w porozumieniu z Dyrektorem Biura Radiokomunikacji, powinien poprosić Państwa Członkowskie regionu o propozycje kandydatów na zastępstwo, do wyboru na następnej sesji Rady ITU. jednakże w przypadku kiedy wakat występuje więcej niż 90 dni przed sesją Rady ITU lub po sesji Rady ITU poprzedzającej następną Konferencję Pełnomocników, Państwo Członkowskie powinno wyznaczyć, tak szybko jak to możliwe i w ciągu 90 dni, innego narodowego kandydata na zastępstwo, który pozostanie na stanowisku do momentu przejęcia urzędu przez nowego członka wybranego przez Radę ITU lub do momentu przejęcia urzędu przez nowych członków Rady wybranych przez następną Konferencję Pełnomocników. Zastępujący, w zależności od przypadku, może być zaproponowany jako kandydat do wybrania przez Radę ITU lub Konferencję Pełnomocników.

22

PP-02

3 Członka Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego uznaje się za niebędącego w stanie pełnić swoich obowiązków na skutek trzech kolejnych nieobecności na posiedzeniach Rady. Sekretarz Generalny, w porozumieniu z Przewodniczącym Rady, jak również członkiem Rady oraz odpowiednim Państwem Członkowskim, powinien ogłosić pojawienie się wakatu w Radzie i postąpić jak postanowiono w pozycji nr 21 powyżej.

ARTYKUŁ  3

Inne konferencje i zgromadzenia

47

PP-98

PP-02

7 W konsultacjach, o których mowa w postanowieniach pozycji nr 42, 46, 118,123 oraz 138 niniejszej Konwencji oraz w postanowieniach pozycji nr 26, 28, 29, 31 i 36 Zasad Ogólnych konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku, Państwa Członkowskie które nie odpowiedziały w terminie określonym przez Radę, powinny być traktowane jako te, które nie uczestniczą w konsultacjach, a w konsekwencji nie powinno się brać ich pod uwagę przy obliczaniu większości. Jeśli liczba otrzymanych odpowiedzi nie przekracza połowy liczby Państw Członkowskich poddanych konsultacji, powinno się przeprowadzić następną konsultację, której rezultaty są rozstrzygające bez względu na liczbę oddanych głosów.

DZIAŁ  2

ARTYKUŁ  4

Rada ITU

57

PP-98

PP-02

6 Związek powinien ponosić wydatki tylko za podróż, diety pobytowe i ubezpieczenie poniesione przez przedstawiciela każdego Państwa Członkowskiego będącego w Radzie, w ramach sesji Rady, należącego do kategorii krajów rozwijających się, których wykaz jest ustalony przez Program Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych.

60 A

PP-98

PP-02

9 bis Państwo Członkowskie, które nie jest Członkiem Rady, może, o ile zawiadomi wcześniej o tym Sekretarza Generalnego, wysłać na swój koszt jednego obserwatora na posiedzenia Rady, jej komitetów i grup roboczych. Obserwatorowi nie powinno przysługiwać prawo do głosowania.

60 B

PP-02

9 ter Członkowie Sektorowi mogą uczestniczyć, jako obserwatorzy, w posiedzeniu Rady, jej komitetów i grupach roboczych, z zastrzeżeniem warunków ustanowionych przez Radę, w tym warunków dotyczących liczby takich obserwatorów oraz procedur ich powoływania.

61 A

PP-02

10 bis Uznając limity na wydatki przyjęte przez Konferencję Pełnomocników, Rada może, w zależności od potrzeb, dokonać przeglądu, aktualizacji planu strategicznego, który tworzy podstawy odpowiadających planów operacyjnych i poinformować, odpowiednio, Państwa Członkowskie oraz Członków Sektorowych.

61 B

PP-02

10 ter Rada powinna przyjąć własne Zasady proceduralne.

62 A

PP-02

1) przyjmuje i dokonuje przeglądu konkretnych danych na potrzeby planowania strategicznego, dostarczonych przez Sekretarza Generalnego jak odnotowano w postanowieniu pozycji nr 74A Konstytucji oraz w przedostatnią zwyczajną sesję Rady przed następną Konferencją Pełnomocników, inicjuje przygotowanie projektu nowego planu strategicznego dla Związku, wykorzystując dane od Państw Członkowskich, Członków Sektorowych oraz Sektorowych Grup Doradczych i tworzy skoordynowany projekt nowego planu strategicznego, na co najmniej cztery miesiące przed Konferencją Pełnomocników;

62 B

PP-02

1 bis) ustanawia kalendarz rozwoju planu strategicznego i finansowego dla Związku i planu operacyjnego dla każdego sektora oraz dla Sekretariatu Generalnego, aby umożliwić utworzenie się odpowiedniego sprzężenia pomiędzy planami;

73

PP-98

PP-02

7) rozpatruje i zatwierdza dwuletni budżet Związku oraz rozpatruje prognozy budżetowe (w tym, operacyjne sprawozdanie finansowe przygotowane przez Sekretarza Generalnego według postanowienia pozycji nr 101 niniejszej Konwencji) na następne dwa lata po tym budżecie, mając na uwadze decyzje Konferencji Pełnomocników dotyczące postanowienia pozycji nr 50 Konstytucji oraz limitów na wydatki ustanowionych przez tę Konferencję zgodnie z postanowieniem pozycji nr 51 Konstytucji; robi wszelkie możliwe oszczędności, pamiętając jednocześnie o zobowiązaniu Związku do uzyskania zadowalających rezultatów tak szybko, jak to możliwe. Działając w ten sposób, Rada powinna uwzględniać priorytety ustalone przez Konferencję Pełnomocników i przedstawione w planie strategicznym dla Związku, uwagi Komitetu Koordynacyjnego zawarte w raporcie Sekretarza Generalnego, o którym mowa w postanowieniu pozycji nr 86, oraz w raporcie finansowym, o którym mowa w postanowieniu pozycji nr 101 niniejszej Konwencji.

79

PP-98

PP-02

13) za zgodą większości Państw Członkowskich podejmuje wszelkie właściwe kroki w celu tymczasowego rozwiązania problemów nieujętych w Konstytucji, niniejszej Konwencji, Regulaminach Administracyjnych i ich załącznikach, które nie mogą czekać do następnej kompetentnej konferencji celem rozwiązania;

81

PP-98

PP-02

15) przesyła Państwom Członkowskim, w terminie 30 dni od zakończenia każdej swojej sesji, sprawozdanie z działalności Rady oraz inne dokumenty uznane za konieczne;

DZIAŁ  3

ARTYKUŁ  5

Sekretariat Generalny

87 A

PP-98

PP-02

d bis) przygotowuje corocznie czteroletni kroczący plan operacyjny w zakresie czynności, które mają zostać podjęte przez personel Sekretariatu Generalnego zgodne z planem strategicznym, obejmujący następny rok i kolejne trzy lata, w tym skutki finansowe, biorąc pod uwagę plan finansowy zatwierdzony przez Konferencję Pełnomocników; ten czteroletni plan operacyjny powinien być przeanalizowany przez grupy doradcze wszystkich trzech sektorów oraz corocznie sprawdzany i zatwierdzany przez Radę ITU;

DZIAŁ  4

ARTYKUŁ  6

Komitet Koordynacyjny

111

PP-02

4 Należy sporządzić sprawozdanie z obrad Komitetu Koordynacyjnego i udostępnić je na prośbę Państw Członkowskich Rady.

DZIAŁ  5

Sektor Radiokomunikacji

ARTYKUŁ  8

Zgromadzenie radiokomunikacyjne

129 A

PP-02

1 bis Zgromadzenie radiokomunikacyjne jest uprawnione do przyjęcia metod pracy i procedur dla zarządzania działaniami sektora zgodnie z postanowieniami pozycji nr 145A Konstytucji.

136 A

PP-02

7) decyduje o potrzebie utrzymania, zakończenia lub ustanowienia innych grup i wyznacza ich przewodniczących i zastępców przewodniczących;

136 B

PP-02

8) ustanawia zakres uprawnień dla grup wspomnianych w postanowieniu pozycji nr 136A powyżej; takie grupy nie powinny zatwierdzać zagadnień ani zaleceń.

137 A

PP-98

PP-02

4 Zgromadzenie radiokomunikacyjne może przekazać swoje konkretne zagadnienia wynikające z jej kompetencji, z wyjątkiem tych dotyczących procedur zawartych w Regulaminie Radiokomunikacyjnym, Radiokomunikacyjnej Grupie Doradczej do opiniowania.

ARTYKUŁ  10

Rada Regulaminu Radiokomunikacyjnego

140

PP-02

2 Oprócz obowiązków określonych w art. 14 Konstytucji, Rada powinna:

1) rozpatrywać sprawozdania Dyrektora Biura Radiokomunikacji w sprawie badań szkodliwych zakłóceń wykonanych na prośbę jednej lub więcej zainteresowanych administracji i opracowuje zalecenia w odniesieniu do nich;

2) również niezależnie od Biura Radiokomunikacji, na prośbę jednego lub więcej zainteresowanych administracji rozpatruje odwołania od decyzji Biura Radiokomunikacji w odniesieniu do przydziałów częstotliwości.

141

PP-02

3 Członkowie Rady powinni uczestniczyć w charakterze doradczym w konferencjach radiokomunikacyjnych. W tym przypadku, nie powinni uczestniczyć w tych konferencjach jako członkowie swoich delegacji krajowych.

141 A

PP-02

3 bis) Dwóch członków Rady, wskazanych przez Radę, powinno uczestniczyć, w roli doradczej, w Konferencjach Pełnomocników oraz zgromadzeniach radiokomunikacyjnych. W tych przypadkach, dwóch członków wskazanych przez Radę nie powinno uczestniczyć w tych konferencjach lub zgromadzeniach jako członkowie swoich delegacji krajowych.

142 A

PP-02

4 bis) Członkowie Rady, podczas wykonywania swoich obowiązków dla Związku, jak określono w Konstytucji i Konwencji, bądź podczas misji dla Związku, powinni posiadać uprawnienia oraz immunitety równe tym udzielonym wybranym funkcjonariuszom Związku każdego Państwa Członkowskiego, z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień prawodawstwa krajowego lub innego odpowiedniego prawodawstwa w każdym Państwie Członkowskim. Takie przywileje związane z pełnioną funkcją oraz immunitety przysługują członkom Rady dla celów Związku, a nie dla ich korzyści osobistych. Związek może i powinien wycofać immunitet udzielony członkowi Rady za każdym razem, gdy uzna, że taki immunitet jest niezgodny z uporządkowanym wymiarem sprawiedliwości, a ich wycofanie nie wpływa negatywnie na interesy Związku.

145

PP-02

2) Rada powinna normalnie odbywać do czterech spotkań rocznie, które trwają maksymalnie pięć dni, przeważnie w siedzibie Związku, na których powinno być obecnych co najmniej dwie trzecie jego członków i podczas których będą mogli wykonać swoje obowiązki przy użyciu nowoczesnych środków wymiany informacji. Niemniej jednak, jeżeli Rada uzna to za konieczne, w zależności od spraw, które powinny być uwzględnione, może zwiększyć liczbę swoich spotkań. Wyjątkowo, spotkania mogą trwać do dwóch tygodni.

ARTYKUŁ  11A

Radiokomunikacyjna Grupa Doradcza

160 A

PP-98

PP-02

1 Radiokomunikacyjna Grupa Doradcza powinna być otwarta na udział przedstawicieli administracji Państw Członkowskich i Członków Sektorowych oraz przewodniczących grup studiów i innych grup; działa ona za pośrednictwem Dyrektora.

160 C

PP-98

PP-02

1) dokonuje przeglądu priorytetów, programów, działań, zagadnień finansowych i strategii dotyczących zgromadzeń radiokomunikacyjnych, grup studiów oraz innych grup oraz przygotowań do konferencji radiokomunikacyjnych, jak również specyficznych zagadnień, które jej powierzy konferencja Związku, zgromadzenie radiokomunikacyjne lub Rada;

160 CA

PP-02

1 bis) dokonuje przeglądu wdrożenia planu operacyjnego z poprzedniego okresu w celu określenia obszarów, w których Biuro nie osiągnęło lub nie było w stanie osiągnąć celów ustalonych w tym planie i doradza Dyrektorowi w zakresie niezbędnych środków korygujących;

1601

PP-02

7) przygotowuje sprawozdanie dla zgromadzenia radiokomunikacyjnego w zakresie spraw przypisanych zgodnie z postanowieniami pozycji nr 137A niniejszej Konwencji oraz przekazuje je do Dyrektora celem przedłożenia na zgromadzeniu.

ARTYKUŁ  12

Biuro Radiokomunikacji

164

PP-98

PP-02

a) koordynuje prace przygotowawcze grup studiów i innych grup oraz Biura, informuje Państwa Członkowskie i Członków Sektorowych o rezultatach tych prac, zbiera ich uwagi i przedkłada syntetyczne sprawozdanie z konferencji, które może zawierać propozycje o charakterze regulacyjnym;

165

PP-02

b) uczestniczy z mocy prawa, ale w charakterze doradczym w obradach konferencji radiokomunikacyjnych, zgromadzenia radiokomunikacyjnego, radiokomunikacyjnych grup studiów oraz innych grup. Dyrektor powinien wykonać wszelkie niezbędne przygotowania w zakresie konferencji radiokomunikacyjnej oraz zgromadzeń Sektora Radiokomunikacyjnego w porozumieniu z Sekretariatem Generalnym zgodnie z postanowieniami pozycji nr 94 niniejszej Konwencji i Jeżeli to konieczne, z innymi sektorami Związku, oraz z należytym uwzględnieniem dyrektyw Rady dotyczących realizacji tych przygotowań;

169

PP-02

170

PP-02

b) informuje wszystkie Państwa Członkowskie o Zasadach Proceduralnych Rady i zbiera, otrzymane od administracji, uwagi na ich temat i przedkłada je Radzie;

c) opracowuje informacje otrzymane od administracji dotyczące stosowania właściwych postanowień Regulaminu Radiokomunikacyjnego, porozumień regionalnych oraz powiązanych z nimi Zasad Proceduralnych i opracowuje je, odpowiednio, w formie stosownej do publikacji;

175

PP-02

3) koordynuje prace radiokomunikacyjnych grup studiów i innych grup oraz jest odpowiedzialny za organizację tych prac;

175 B

PP-98

PP-02

3 ter) podejmuje konkretne kroki w celu ułatwienia udziału krajów rozwijających się w pracach radiokomunikacyjnych grup studiów oraz innych grup.

180

PP-02

d) przedkłada światowej konferencji radiokomunikacyjnej sprawozdanie z działalności Sektora Radiokomunikacji od czasu ostatniej konferencji; jeśli nie planuje się odbycia żadnej światowej konferencji radiokomunikacyjnej, sprawozdanie obejmujące okres od ostatniej konferencji powinno być przedkładane Radzie, i w celach informacyjnych Państwom Członkowskim i Członkom Sektorowym;

181 A

PP-98

PP-02

f) opracowuje corocznie czteroletni kroczący plan operacyjny, który obejmuje kolejny rok oraz kolejny okres trzech lat, w tym skutki finansowe działań, które mają zostać podjęte przez Biuro w celu wsparcia całości sektora; ten czteroletni plan operacyjny powinien być przeanalizowany przez Radiokomunikacyjną Grupę Doradczą zgodnie z art. 11A niniejszej Konwencji oraz corocznie sprawdzany i zatwierdzany przez Radę ITU;

DZIAŁ  6

Sektor Normalizacji Telekomunikacji

ARTYKUŁ  13

Światowe zgromadzenie normalizacji telekomunikacji

184 A

PP-02

1 bis Zgodnie z postanowieniem pozycji nr 145A Konstytucji, światowe zgromadzenie normalizacji telekomunikacji jest uprawnione do przyjmowania metod pracy i procedur potrzebnych do zarządzania działaniami sektora.

187

PP-98

PP-02

a) rozpatruje sprawozdania grup studiów, zgodnie z postanowieniem pozycji nr 194 niniejszej Konwencji, zatwierdza, modyfikuje lub odrzuca projekty zaleceń zawartych w tych sprawozdaniach oraz rozpatruje sprawozdania grupy doradczej normalizacji telekomunikacji zgodnie z postanowieniami pozycji nr 197H i 197I niniejszej Konwencji;

191 bis

PP-02

f) podejmuje decyzje w sprawie potrzeby utrzymania, rozwiązania lub ustanowienia innych grup i powołuje ich przewodniczących oraz zastępców przewodniczących;

191 ter

PP-02

g) ustanawia zakres uprawnień dla grup, o których mowa w postanowieniu pozycji nr 191 bis powyżej; takie grupy nie powinny zatwierdzić zagadnień ani zaleceń.

191 B

PP-98

PP-02

5 Światowemu zgromadzeniu normalizacji telekomunikacji powinna przewodniczyć osoba wyznaczona przez rząd państwa, na terenie którego spotkanie ma miejsce, lub jeżeli to zebranie odbywa się w siedzibie Związku, przez przewodniczącego wybranego przez zgromadzenie. Przewodniczącemu powinni asystować zastępcy przewodniczącego wybrani przez zgromadzenie.

ARTYKUŁ  14  A

Grupa doradcza normalizacji telekomunikacji

197 A

PP-98

PP-02

1 Grupa doradczej normalizacji telekomunikacji powinna być otwarta na udział przedstawicieli administracji Państw Członkowskich i Członków Sektorowych oraz przewodniczących grup studiów i innych grup.

197 CA

PP-02

1 bis) dokonuje przeglądu wdrożenia planu operacyjnego z poprzedniego okresu w celu określenia obszarów, w których Biuro nie osiągnęło lub nie było w stanie osiągnąć celów ustalonych w tym planie i doradza Dyrektorowi podjęcie niezbędnych środków naprawczych;

ARTYKUŁ  15

Biuro Normalizacji Telekomunikacji

200

PP-98

PP-02

a) corocznie aktualizuje program pracy zatwierdzony przez światowe zgromadzenie normalizacji telekomunikacji, w porozumieniu z przewodniczącymi grup studiów Sektora Normalizacji Telekomunikacji oraz innych grup;

201

PP-98

PP-02

b) uczestniczy, z mocy prawa, choć w charakterze doradczym, w obradach światowych zgromadzeń normalizacji telekomunikacji i grup studiów normalizacji telekomunikacji oraz innych grup. Dyrektor powinien podjąć wszelkie konieczne kroki do przygotowania zgromadzeń i zebrań Sektora Normalizacji Telekomunikacji, w porozumieniu z Sekretariatem Generalnym, zgodnie z postanowieniem pozycji nr 94 niniejszej Konwencji i, w zależności od potrzeb, z innymi sektorami Związku i z należytym uwzględnieniem dyrektyw Rady dotyczących tych przygotowań;

205 A

PP-98

PP-02

g) opracowuje corocznie czteroletni kroczący plan operacyjny, który obejmuje kolejny rok oraz kolejny okres trzech lat, w tym finansowe skutki działań, które mają zostać podjęte przez Biuro w celu wsparcia całości sektora; ten czteroletni plan operacyjny powinien być przeanalizowany przez grupę doradczą normalizacji telekomunikacji zgodnie z art. 14A niniejszej Konwencji oraz corocznie sprawdzany i zatwierdzany przez Radę ITU;

DZIAŁ  7

Sektor Rozwoju Telekomunikacji

ARTYKUŁ  16

Konferencje rozwoju telekomunikacji

207 A

PP-02

1 Światowa konferencja rozwoju telekomunikacji jest uprawniona do przyjęcia metod pracy i procedur dla zarządzania działaniami sektora zgodnie z postanowieniem pozycji nr 145A Konstytucji.

209 A

PP-02

a bis) podejmuje decyzje dotyczące potrzeby utrzymania, rozwiązania lub ustanowienia innych grup i powołuje ich przewodniczących i zastępców przewodniczących;

209 B

PP-02

a ter) ustanawia zakresy uprawnień grup, o których mowa w postanowieniu pozycji nr 209A powyżej; takie grupy nie powinny zatwierdzać zagadnień ani zaleceń.

210

PP-02

b) regionalne konferencje rozwoju telekomunikacji powinny rozpatrzyć zagadnienia oraz priorytety dotyczące rozwoju telekomunikacji, biorąc pod uwagę potrzeby i cechy danego regionu i mogą również przedkładać zalecenia światowym konferencjom rozwoju telekomunikacji;

213 A

PP-98

PP-02

3 Światowa konferencja rozwoju telekomunikacji może przekazać konkretne zagadnienia pozostające w jej kompetencji grupie doradczej rozwoju telekomunikacji wskazując rekomendowane działania w tych obszarach.

ARTYKUŁ  17A

Grupa Doradcza Rozwoju Telekomunikacji

215 C

PP-98

PP-02

1 Grupa doradcza rozwoju telekomunikacji powinna być otwarta na udział przedstawicieli administracji Państw Członkowskich i Członków Sektorowych oraz przewodniczących i zastępców przewodniczących grup studiów oraz innych grup.

215 EA

PP-02

1 bis) dokonuje przeglądu wdrożenia planu operacyjnego z poprzedniego okresu w celu określenia obszarów, w których Biuro nie osiągnęło lub nie było w stanie osiągnąć celów ustalonych w tym planie i doradza Dyrektorowi podjęcie niezbędnych środków naprawczych.

215 JA

PP-02

6 bis) przygotowuje sprawozdanie dla światowej konferencji rozwoju telekomunikacji w zakresie spraw przypisanych zgodnie z postanowieniem pozycji nr 213A niniejszej Konwencji oraz przekazuje je dyrektorowi celem przedłożenia na konferencji.

ARTYKUŁ  18

Biuro Rozwoju Telekomunikacji

218

PP-02

a) uczestniczy, z mocy prawa, choć w charakterze doradczym, w obradach światowych konferencji rozwoju telekomunikacji i grup studiów w rozwoju telekomunikacji oraz innych grup. Dyrektor powinien podjąć wszelkie kroki konieczne do przygotowania konferencji i zebrań Sektora Rozwoju Telekomunikacji, w porozumieniu z Sekretariatem Generalnym, zgodnie z postanowieniem pozycji nr 94 niniejszej Konwencji i, w zależności od potrzeb, z innymi sektorami Związku i z należytym uwzględnieniem dyrektyw Rady dotyczących tych przygotowań;

223 A

PP-98

PP-02

g) opracowuje corocznie czteroletni kroczący plan operacyjny, który obejmuje kolejny rok oraz kolejny okres trzech lat, w tym skutki finansowe działań, które mają zostać podjęte przez Biuro w celu wsparcia całości sektora; ten czteroletni plan operacyjny powinien być przeanalizowany przez grupę doradczą rozwoju telekomunikacji zgodnie z art. 17A niniejszej Konwencji oraz przeanalizowany i zatwierdzony przez Radę;

ROZDZIAŁ  II

Postanowienia ogólne dotyczące konferencji i zgromadzeń

ARTYKUŁ  23

Dopuszczenie do uczestnictwa w Konferencjach Pełnomocników

255-266

(Usunięto)

267

PP-02

1 Następujące podmioty powinny być dopuszczone do uczestnictwa w Konferencji Pełnomocników:

268 A

PP-02

b) wybrani funkcjonariusze, w roli doradczej;

268 B

PP-02

c) Rada Regulaminu Radiokomunikacyjnego, zgodnie z postanowieniem pozycji nr 141A niniejszej Konwencji, w roli doradczej;

269

PP-94

PP-02

d) obserwatorzy następujących organizacji, agencji i jednostek, do udziału w roli doradczej:

269 A

PP-02

i) Organizacja Narodów Zjednoczonych;

269 B

PP-02

ii) regionalne organizacje telekomunikacyjne, o których mowa w art. 43 Konstytucji;

269 C

PP-02

iii) organizacje międzyrządowe zarządzające systemami satelitarnymi;

269 D

PP-02

iv) wyspecjalizowane agencje Organizacji Narodów Zjednoczonych i Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;

269 E

PP-02

v) Członkowie Sektorowi, o których mowa w postanowieniach pozycji nr 229 oraz 231 niniejszej Konwencji oraz reprezentujące ich organizacje o charakterze międzynarodowym.

269 F

PP-02

2 Sekretariat Generalny i trzy Biura Związku powinni być reprezentowane na konferencji w roli doradczej.

ARTYKUŁ  24

Dopuszczenie do uczestnictwa w konferencjach radiokomunikacyjnych

270-275

PP-02

(Usunięto)

276

PP-02

1 Następujące podmioty powinny być dopuszczone do uczestnictwa w konferencjach radiokomunikacyjnych:

278

PP-02

b) obserwatorzy organizacji i agencji wspomnianych w postanowieniach pozycji nr od 269A do 269D niniejszej Konwencji;

i

279

PP-02

c) obserwatorzy organizacji międzynarodowych zaproszeni przez rządy i przyjęci przez konferencję zgodnie z odpowiednimi postanowieniami rozdziału I Zasad Ogólnych konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku;

281

PP-02

(Usunięto)

282

PP-98

PP-02

e) obserwatorzy spośród Państw Członkowskich uczestniczący bez prawa do głosu w regionalnej konferencji radiokomunikacyjnej regionu innego niż ten, do którego Państwa Członkowskie, o których mowa, należą;

282 A

PP-02

f) w roli doradczej, wybrani funkcjonariusze, podczas, gdy konferencja omawia sprawy w ramach ich kompetencji i członkowie Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego.

ARTYKUŁ  25

Dopuszczenie do uczestnictwa w zgromadzeniach radiokomunikacyjnych, światowych zgromadzeń normalizacji telekomunikacji oraz konferencji rozwoju telekomunikacji

283-294

PP-02

(Usunięto)

295

PP-02

1 Następujące podmioty powinny być dopuszczone do uczestnictwa w zgromadzeniu lub konferencji:

297

PP-02

b) obserwatorzy następujących organizacji i agencji:

298

PP-02

(Usunięto)

298 A

PP-02

i) regionalne organizacje telekomunikacyjne wspomniane w artykule 43 Konstytucji;

298 B

PP-02

ii) organizacje międzyrządowe zarządzające systemami satelitarnymi:

298 C

PP-02

iii) wszystkie inne regionalne organizacje lub inne organizacje międzynarodowe zajmujące się kwestiami zgromadzenia lub konferencji;

298 D

PP-02

iv) Organizacja Narodów Zjednoczonych

298 E

PP-02

v) wyspecjalizowane agencje Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;

298 F

PP-02

c) zainteresowani przedstawiciele Członków Sektorowych.

298 G

PP-02

2 Wybrani funkcjonariusze, odpowiednio Sekretariatu Generalnego oraz Biura Związku, powinni być reprezentowani na zgromadzeniach lub konferencjach w roli doradczej. Dwóch członków Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego, wskazanych przez Radę, powinno uczestniczyć w zgromadzeniu radiokomunikacyjnym w roli doradczej.

ARTYKUŁ  26

(Usunięto)

PP-02

ARTYKUŁ  27

(Usunięto)

PP-02

ARTYKUŁ  28

(Usunięto)

PP-02

ARTYKUŁ  29

(Usunięto)

PP-02

ARTYKUŁ  30

(Usunięto)

PP-02

ARTYKUŁ  31

Pełnomocnictwa na konferencje

334

PP-98

PP-02

5 Pełnomocnictwa powinny być możliwie jak najszybciej złożone w sekretariacie konferencji; w tym celu Państwa Członkowskie powinny przesłać swoje pełnomocnictwa przed datą otwarcia konferencji na rzecz Sekretarza Generalnego, który powinien przekazać je do Sekretariatu konferencji, gdy tylko zostanie utworzony. Komitetowi, o którym jest mowa w postanowieniu pozycji nr 68 Zasad Ogólnych konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku, należy powierzyć ich weryfikację i przedłożenie sprawozdania z jej wyników posiedzeniu plenarnemu w określonym terminie. W oczekiwaniu na decyzję posiedzenia plenarnego w tej sprawie każda delegacja powinna być upoważniona do udziału w konferencji i do korzystania z prawa danego Państwa Członkowskiego do głosowania.

ROZDZIAŁ  III

Zasady Proceduralne

ARTYKUŁ  32

Zasady Ogólne (prowadzenia) konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku

339 A

PP-98

PP-02

1 Zasady Ogólne konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku są zatwierdzane przez Konferencję Pełnomocników. Postanowienia odnoszące się do procedur zmian Zasad i ich wejścia w życie, są już zawarte w samych Zasadach.

340

PP-98

PP-02

2 Zasady Ogólne konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku należy stosować bez naruszania postanowień dotyczących procedury zmian zawartych w artykule 55 Konstytucji i w artykule 42 niniejszej Konwencji.

ROZDZIAŁ  IV

Inne postanowienia

ARTYKUŁ  33

Finanse

476

PP-94

PP-98

PP-02

4 1) Organizacje wymienione w postanowieniach pozycji nr od 269A do 269E niniejszej Konwencji oraz inne organizacje międzynarodowe (z wyjątkiem tych, które zostały zwolnione z tych opłat pod warunkiem wzajemności) i Członkowie Sektorowi, którzy uczestniczą zgodnie z postanowieniami tej Konwencji w Konferencji Pełnomocników, w zebraniu sektora Związku lub w światowej konferencji dotyczącej międzynarodowej telekomunikacji, powinni partycypować odpowiednio w wydatkach tych konferencji, zgromadzeń i zebrań, w których biorą udział, proporcjonalnie do kosztów tych konferencji, zgromadzeń i zebrań oraz zgodnie z Regulaminem Finansowym. Mimo to, Członkowie Sektorowi nie będą obarczani osobno opłatami za ich obecność na konferencji, lub innych zebraniach w ich odpowiednich sektorach, z wyjątkiem przypadków regionalnych konferencji radiokomunikacyjnych.

ROZDZIAŁ  VI

Arbitraż i poprawki

ARTYKUŁ  42

Postanowienia dotyczące poprawek do niniejszej Konwencji

523

PP-98

PP-02

5 O ile poprzednie postanowienia pozycji niniejszego artykułu, które powinny mieć rozstrzygające znaczenie, nie stanowią inaczej, należy stosować Zasady Ogólne konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku.

CZĘŚĆ  II

- DATA WEJŚCIA W ŻYCIE*

Poprawki zawarte w niniejszym dokumencie powinny wejść w życie w całości i w formie jednolitego dokumentu, dnia 1 stycznia 2004 r. pośród Państw Członkowskich, które są obecnie stronami Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) i które przed tą datą złożą swoje dokumenty ratyfikacji, zatwierdzenia, przyjęcia lub przystąpienia do niniejszego dokumentu.

NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani pełnomocnicy podpisali oryginał niniejszego dokumentu stanowiącego poprawki do Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994) oraz Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998).

Sporządzono w Marrakeszu 18 października 2002 r.

DOKUMENT POPRAWEK DO KONSTYTUCJI MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO

sporządzonej w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r.

i poprawionej przez Konferencję Pełnomocników w Kyoto dnia 14 października 1994 r., Konferencję Pełnomocników w Minneapolis dnia 6 listopada 1998 r., oraz przez Konferencję Pełnomocników w Marrakeszu dnia 18 października 2002 r.,

przyjętej przez Konferencję Pełnomocników w Antalyi dnia 24 listopada 2006 r.

KONSTYTUCJA MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO*

(GENEWA, 1992)

CZĘŚĆ  I

- PRZEDMOWA

Na mocy oraz stosując odpowiednie postanowienia Konstytucji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998) oraz Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002), zwłaszcza postanowienia jej artykułu 55, Konferencja Pełnomocników Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Antalya, 2006) przyjęła następujące poprawki do tej Konstytucji:

*Język wykorzystywany w podstawowych dokumentach Związku (w Konstytucji i Konwencji) uznawany jest za neutralny pod względem płci.

ROZDZIAŁ  I

Podstawowe postanowienia

ARTYKUŁ  11

Sekretariat Generalny

73bis

PP-06

Sekretarz Generalny pełni funkcję prawnego przedstawiciela Związku.

76

PP-06

(Usunięto)

ROZDZIAŁ  II

Sektor Radiokomunikacji

ARTYKUŁ  13

Konferencje radiokomunikacyjne i zgromadzenia radiokomunikacyjne

90

PP-98

PP-06

2 Światowe konferencje radiokomunikacyjne należy zwoływać zwykle co trzy do czterech lat; jednakże zgodnie z właściwymi postanowieniami Konwencji taka konferencja nie musi zostać zwołana lub może być zwołana dodatkowo.

91

PP-98

PP-06

3 Zgromadzenia radiokomunikacyjne należy również zwoływać zwykle co trzy do czterech lat i mogą odbywać się w tym samym miejscu i czasie co światowe konferencje radiokomunikacyjne, aby w ten sposób poprawić wydajność i efektywność Sektora Radiokomunikacji. Zgromadzenia radiokomunikacyjne powinny zapewniać niezbędną podstawę techniczną dla prac światowych konferencji radiokomunikacyjnych i realizować wszystkie potrzeby światowych konferencji radiokomunikacji. Kompetencje zgromadzeń radiokomunikacyjnych są określone w Konwencji.

ROZDZIAŁ  V

Inne postanowienia dotyczące funkcjonowania Związku

ARTYKUŁ  28

Finanse Związku

161C

PP-98

PP-06

2) Sekretarz Generalny powinien powiadamiać Państwa Członkowskie i Członków Sektorowych o tymczasowej ilości jednostek składki określonej postanowieniem pozycji nr 161B powyżej i zwrócić się do Państw Członkowskich, aby powiadomiły o tymczasowo wybranej przez siebie ilości jednostek składki nie później niż cztery tygodnie przed rozpoczęciem Konferencji Pełnomocników.

161E

PP-98

PP-02

PP-06

4) Biorąc pod uwagę poprawiony projekt planu finansowego, Konferencja Pełnomocników tak szybko, jak to możliwe, powinna określić ostateczną górną wysokość jednostki składki oraz ustalić datę, która powinna przypadać najpóźniej w poniedziałek ostatniego tygodnia Konferencji Pełnomocników, gdy Państwa Członkowskie, na prośbę Sekretarza Generalnego, ogłoszą ostateczny wybór kategorii składki.

ARTYKUŁ  29

Języki

171

PP-06

1 1) Oficjalnymi językami Związku są: arabski, chiński, angielski, francuski, rosyjski oraz hiszpański.

CZĘŚĆ  II

- DATA WEJŚCIA W ŻYCIE

Poprawki zawarte w niniejszym dokumencie powinny wejść w życie w całości i w formie jednolitego dokumentu, dnia 1 stycznia 2008 r. pośród Państw Członkowskich, które są Stronami Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) i które przed tą datą złożą swoje dokumenty ratyfikacji, zatwierdzenia, przyjęcia lub przystąpienia do niniejszego dokumentu.

NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani Pełnomocnicy podpisali oryginał niniejszego dokumentu stanowiącego poprawki do Konstytucji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998) oraz Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002).

Sporządzono w Antalyi dnia 24 listopada 2006 r.

DOKUMENT POPRAWEK DO KONWENCJI

MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO

sporządzonej w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r.

i poprawionej przez Konferencję Pełnomocników w Kyoto dnia 14 października 1994 r., Konferencję Pełnomocników w Minneapolis dnia 6 listopada 1998 r., oraz przez Konferencję Pełnomocników w Marrakeszu dnia 18 października 2002 r.,

przyjętej przez Konferencję Pełnomocników w Antalyi dnia 24 listopada 2006 r.

KONWENCJA

MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO*

(GENEWA, 1992)

CZĘŚĆ  I

- PRZEDMOWA

Na mocy oraz stosując odpowiednie postanowienia Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998) oraz Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002) zwłaszcza postanowienia jej artykułu 55, Konferencja Pełnomocników Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Antalya, 2006) przyjęła następujące poprawki do tej Konwencji:

*Język wykorzystywany w podstawowych dokumentach Związku (w Konstytucji i Konwencji) uznawany jest za neutralny pod względem płci.

ROZDZIAŁ  I

Funkcjonowanie Związku

Dział  1

ARTYKUŁ 2

Wybory i sprawy z nimi związane
13

PP-06

20

PP-06

Wybrani funkcjonariusze

1 Sekretarz Generalny, Zastępca Sekretarza Generalnego oraz Dyrektorzy Biur powinni objąć swoje obowiązki w terminie określonym przez Konferencję Pełnomocników w trakcie ich wyborów. Zwyczajowo powinni pozostać na swoich stanowiskach do czasu określonego przez następną Konferencję Pełnomocników i być ponownie wybrani tylko jeden raz na to samo stanowisko. Ponowny wybór powinien być możliwy tylko na drugą kadencję, niezależnie od tego, czy jest to kolejna, czy nie.

Członkowie Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego

1 Członkowie Rady Regulaminu Radiokomunikacyjnego powinni zaczynać pełnić swoje obowiązki z dniem określonym przez Konferencję Pełnomocników w trakcie ich wyboru. Powinni pozostać na stanowisku do czasu określonego przez następną Konferencję Pełnomocników i mogą tylko raz być wybrani ponownie. Ponowny wybór powinien być możliwy tylko na drugą kadencję, niezależnie od tego, czy jest kolejna, czy nie.

Dział  2

ARTYKUŁ  4

Rada ITU

58

PP-06

(Usunięto)

60 B

PP-02

PP-06

9 ter) Członkowie Sektorowi mogą uczestniczyć, jako obserwatorzy, w spotkaniach Rady, komitetów i grup roboczych, z zastrzeżeniem warunków ustanowionych przez Radę, w tym warunków dotyczących liczby takich obserwatorów oraz procedur ich powoływania.

73

PP-98

PP02

PP-06

7) rozpatruje i zatwierdza dwuletni budżet Związku oraz rozpatruje prognozy budżetowe (w tym, operacyjne sprawozdanie finansowe przygotowane przez Sekretarza Generalnego zgodnie z postanowieniem pozycji nr 101 niniejszej Konwencji) na następne dwa lata po tym budżecie, mając na uwadze decyzje Konferencji Pełnomocników dotyczące postanowienia pozycji nr 50 Konstytucji oraz limitów na wydatki ustanowionych przez tę Konferencję zgodnie z postanowieniem pozycji nr 51 Konstytucji; powinna przy tym dokonywać wszelkich możliwych oszczędności, pamiętając jednocześnie

o zobowiązaniu Związku do uzyskania zadowalających rezultatów tak szybko, jak to możliwe. Działając w ten sposób, Rada powinna uwzględniać priorytety ustalone przez Konferencję Pełnomocników przedstawione w planie strategicznym Związku, uwagi Komitetu Koordynacyjnego zawarte w sprawozdaniu Sekretarza Generalnego, o którym mowa w postanowieniu pozycji nr 86, oraz w operacyjnym sprawozdaniu finansowym, o którym mowa w postanowieniu pozycji nr 101 niniejszej Konwencji. Rada powinna przeprowadzać coroczny przegląd dochodów i wydatków w celu naniesienia korekt, o ile jest to zgodne z rezolucjami oraz decyzjami Konferencji Pełnomocników;

80

PP-94

PP-06

14) jest odpowiedzialna za koordynację współpracy ze wszystkimi organizacjami międzynarodowymi wymienionymi w postanowieniach pozycji nr 49 i 50 Konstytucji. W tym celu zawiera w imieniu Związku tymczasowe porozumienia z organizacjami międzynarodowymi wymienionymi w pozycji nr 50 Konstytucji i pozycjach nr 269B oraz 269C Konwencji oraz z Organizacją Narodów Zjednoczonych w oparciu o umowę pomiędzy Organizacją Narodów Zjednoczonych a Międzynarodowym Związkiem Telekomunikacyjnym; te tymczasowe porozumienia powinny być przedkładane następnej Konferencji Pełnomocników zgodnie ze stosownym postanowieniem pozycji nr 8 Konstytucji;

Dział  3

ARTYKUŁ  5

Sekretariat Generalny

96

PP-06

m) przygotowuje zalecenia na pierwsze spotkanie szefów delegacji wymienione w pozycji nr 49 Zasad Ogólnych konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku, biorąc pod uwagę rezultaty ewentualnych konsultacji regionalnych;

100

PP-98

PP-06

q) po konsultacji z Komitetem Koordynacyjnym, uwzględniając wszelkie możliwe oszczędności, przygotowuje i przedkłada Radzie dwuletni projekt budżetu obejmujący wydatki Związku w ramach limitów określonych przez Konferencję Pełnomocników. Projekt budżetu powinien składać się z budżetu skonsolidowanego zawierającego informację o kosztach budżetowych i wynikach budżetu Związku, przygotowanego zgodnie ze wskazówkami budżetowymi wydanymi przez Sekretarza Generalnego i zawierającego dwie wersje. Jedna wersja powinna być opracowana w oparciu o zerowy wzrost jednostki składki, druga w oparciu o wzrost mniejszy lub równy dowolnemu limitowi wyznaczonemu przez Konferencję Pełnomocników, po ewentualnym pobraniu z Konta Rezerw Finansowych. Uchwała budżetowa, po zatwierdzeniu przez Radę, powinna być przesyłana jest do wiadomości wszystkim Państwom Członkowskim;

105

PP-06

2 Sekretarz Generalny lub Zastępca Sekretarza Generalnego może, w charakterze doradczym, uczestniczyć w konferencjach Związku; Sekretarz Generalny lub jego przedstawiciel mogą uczestniczyć w charakterze doradczym we wszystkich innych zebraniach Związku.

Dział  4

ARTYKUŁ  6

Komitet Koordynacyjny

111

PP-02

PP-06

4 Należy sporządzać sprawozdanie z obrad Komitetu Koordynacyjnego i udostępniać je na prośbę Państw Członkowskich Rady.

Dział  5

Sektor Radiokomunikacyjny

ARTYKUŁ  6

Biuro Radiokomunikacji

178

PP-98

PP-06

b) wymienia z Państwami Członkowskimi i Członkami Sektorowymi dane w postaci możliwej do odczytu maszynowego oraz w innych formatach, przygotowuje i uaktualnia wszelkie dokumenty i bazy danych Sektora Radiokomunikacji oraz podejmuje wraz z Sekretarzem Generalnym, w miarę potrzeby, wszelkie niezbędne działania, aby zostały one opublikowane w językach roboczych Związku, zgodnie z postanowieniem pozycji nr 172 Konstytucji;

Dział  6

Sektor Normalizacji Telekomunikacji

ARTYKUŁ  15

Biuro Normalizacji Telekomunikacji

203

PP-98

PP-06

d) wymienia z Państwami Członkowskimi i Członkami Sektorowymi dane w postaci możliwej do odczytu maszynowego oraz w innych formatach, przygotowuje, oraz w razie konieczności, aktualizuje dokumenty i bazy danych Sektora Normalizacji Telekomunikacji i ustala z Sekretarzem Generalnym, w razie konieczności, aby zostały opublikowane w językach roboczych Związku, zgodnie z postanowieniem pozycji nr 172 Konstytucji;

Dział  7

Sektor Rozwoju Telekomunikacji

ARTYKUŁ  16

Konferencje rozwoju telekomunikacji

209

PP-06

a) światowe konferencje rozwoju telekomunikacji powinny opracowywać programy prac i wytyczne w celu określenia zagadnień i priorytetów rozwoju telekomunikacji oraz wskazują kierunki dla programu prac Sektora Rozwoju Telekomunikacji. Powinny decydować, w świetle wyżej wymienionych programów prac, o potrzebie utrzymania, rozwiązania lub ustanowienia grup studiów i przydzielenia im zagadnień, które wymagają zbadania;

ARTYKUŁ  17A

Grupa doradcza rozwoju telekomunikacji

215 C

PP-06

1 Grupa doradcza rozwoju telekomunikacji powinna być otwarta na udział przedstawicieli administracji Państw Członkowskich i Członków Sektorowych oraz przewodniczących i zastępców przewodniczących grup roboczych oraz innych grup; działać będzie za pośrednictwem Dyrektora.

ARTYKUŁ  18

Biuro Rozwoju Telekomunikacji

220

PP-06

c) wymienia z członkami dane w postawi możliwe do odczytu maszynowego oraz formatach, przygotowuje je i, jeśli to konieczne, aktualizuje dokumenty i bazy danych Sektora Normalizacji Telekomunikacji oraz podejmuje wraz z Sekretarzem Generalnym, w miarę potrzeby, wszelkie niezbędne działania, aby zostały one opublikowane w językach roboczych Związku, zgodnie z postanowieniem pozycji nr 172 Konstytucji;

Dział  8

Postanowienia wspólne dla trzech sektorów

ARTYKUŁ  19

Udział w działaniach Związku podmiotów i organizacji innych niż administracje

235

PP-06

5 Każdy wniosek o zgodę na udział w pracach Sektora skierowany przez podmiot lub organizację wymienioną w pozycji nr 231 powyżej (z wyjątkiem tych organizacji, o których mowa w pozycjach nr 269B i 269C niniejszej Konwencji) powinien być przekazywany do Sekretarza Generalnego i realizowany zgodnie z procedurami ustanowionymi przez Radę.

236

PP-06

6 Każdy wniosek o zgodę na udział w pracach Sektora skierowany przez organizację, o której mowa w pozycji od nr 269B do nr 269D niniejszej Konwencji, powinien być przekazywany do Sekretarza Generalnego, a dana organizacja powinna być umieszczona na listach wymienionych w pozycji nr 237 poniżej.

237

PP-98

PP-06

7 Sekretarz Generalny powinien ustalać i uaktualniać, dla każdego Sektora, listy wszystkich podmiotów i organizacji, o których mowa w pozycji od nr 229 do nr 231 oraz od nr 269B do nr 269D niniejszej Konwencji, które są upoważnione do uczestnictwa w pracach Sektorów. Powinien on publikować każdą z tych list w odpowiednich odstępach czasu i zaznajamiać z nimi wszystkie Państwa Członkowskie i Członków Sektorowych, których to dotyczy, oraz Dyrektora właściwego Biura. Dyrektor ten powinien powiadamiać podmioty i organizacje, których to dotyczy, o wyniku rozpatrzenia ich wniosku oraz informować właściwe Państwa Członkowskie.

240

PP-98

PP-06

10 Każdy Członek Sektorowy ma prawo do wypowiedzenia swojego uczestnictwa w drodze powiadomienia skierowanego do Sekretarza Generalnego. Uczestnictwo takie może być również wypowiedziane, w zależności od przypadku, przez dane Państwo Członkowskie lub w przypadku gdy Członek Sektorowy został przyjęty zgodnie z postanowieniem pozycji nr 234C powyżej, zgodnie z kryteriami i procedurami ustalonymi przez Radę. Wypowiedzenie takie powinno nabrać mocy po sześciu miesiącach od daty otrzymania powiadomienia przez Sekretarza Generalnego.

ARTYKUŁ  21

Zalecenia jednej konferencji dla drugiej konferencji

251

PP-06

2 Zalecenia te powinny być przesyłane w odpowiednim czasie do Sekretarza Generalnego w celu ich zebrania, koordynacji i zakomunikowania, jak jest to przewidziane w postanowieniu pozycji nr 44 Zasad Ogólnych konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku.

ROZDZIAŁ  II

Postanowienia ogólne dotyczące konferencji i zgromadzeń

ARTYKUŁ  23

Dopuszczenie do uczestnictwa w Konferencjach Pełnomocników

269

PP-94

PP-02

PP-06

d) obserwatorzy następujących organizacji, instytucji i podmiotów celem udziału w charakterze doradców:

269 E

PP-02

PP-06

e) obserwatorzy ze strony Członków Sektorowych, o których mowa w pozycji nr 229 oraz 231 niniejszej Konwencji.

ARTYKUŁ  24

Dopuszczenie do uczestnictwa w konferencjach radiokomunikacyjnych

278

PP-02

PP-06

b) obserwatorzy z organizacji i instytucji, o których mowa w postanowieniach pozycji od nr 269A do 269D niniejszej Konwencji, celem udziału w charakterze doradców;

279

PP-02

PP-06

c) obserwatorzy organizacji międzynarodowych zaproszeni zgodnie z odpowiednimi postanowieniami rozdziału 1 Zasad Ogólnych konferencji, zgromadzeń i innych zebrań Związku, celem udziału w charakterze doradców;

280

PP-98

PP-06

d) obserwatorzy Członków Sektorowych sektora radiokomunikacji;

ARTYKUŁ  25

Dopuszczenie do uczestnictwa w zgromadzeniach radiokomunikacyjnych, światowych zgromadzeniach normalizacji telekomunikacji oraz na konferencjach rozwoju telekomunikacji

296 bis

PP-06

b) przedstawiciele Członków Sektorowych;

297

PP-02

PP-06

c) obserwatorzy, celem udziału w charakterze doradców z:

297 bis

PP-06

i) organizacji i instytucji, o których mowa w pozycjach od nr 269A do 269D niniejszej Konwencji

298A-298B

PP-06

(Usunięto)

298C

PP-02

PP-06

ii) wszelkich innych organizacji regionalnych lub innych organizacji międzynarodowych zajmujących się sprawami będącymi przedmiotem zainteresowania zgromadzenia lub konferencji;

298D

(Usunięto)

298E

(Usunięto)

298F

PP-06

(Usunięto)

ROZDZIAŁ  IV

Inne postanowienia

ARTYKUŁ  33

Finanse

468

PP-98

PP-06

11) Skala, według której każde z Państw Członkowskich, z zastrzeżeniem postanowień pozycji nr 468A poniżej, i Członków Sektorowych, z zastrzeżeniem postanowień pozycji nr 468B poniżej, powinno wybierać swoją kategorię udziału (składki) zgodnie z odpowiednimi postanowieniami pozycji nr 28 Konstytucji, powinna być następująca:

40 jednostek składki 8 jednostek składki

35 jednostek składki 6 jednostek składki

30 jednostek składki 5 jednostki składki

28 jednostek składki 4 jednostki składki

25 jednostek składki 3 jednostki składki

23 jednostek składki 2 jednostki składki

20 jednostek składki 1 1/2 jednostki składki

18 jednostek składki 1 jednostka składki

15 jednostek składki 1/2 jednostki składki

13 jednostek składki 1/4 jednostki składki

11 jednostek składki 1/8 jednostki składki

10 jednostek składki 1/16 jednostki składki

476

PP-94

PP-98

PP-02

4 1) Organizacje wymienione w pozycjach od nr 269A do 269E niniejszej Konwencji oraz inne organizacje międzynarodowe wymienione w rozdziale II (z wyjątkiem tych, które zostały zwolnione z tych opłat pod warunkiem wzajemności) i Członkowie Sektorowi, wymienieni w pozycji nr 230 niniejszej Konwencji, którzy uczestniczą, zgodnie z postanowieniami niniejszej Konwencji, w konferencji, zgromadzeniu lub zebraniu Sektora Związku lub w światowej konferencji telekomunikacji międzynarodowej, powinny współdzielić pokrycie kosztów tych konferencji, zgromadzeń i zebrań, w których uczestniczą, na podstawie wydatków na te konferencje i zebrania zgodnie z Regulaminem Finansowym. Mimo to, Członkowie Sektorowi nie będą obarczani osobno opłatami za ich obecność na konferencji, zgromadzeniu lub innym zebraniu w ich odpowiednich sektorach, z wyjątkiem przypadków regionalnych konferencji radiokomunikacyjnych.

480 A

PP-98

PP-06

5 bis) Kiedy Członek Sektorowy współdzieli pokrywanie kosztów Związku zgodnie z postanowieniem pozycji nr 159A Konstytucji, to powinien zostać określony sektor, na rzecz którego dokonywana jest ta wpłata.

480 B

PP-06

5 ter) W wyjątkowych okolicznościach, Rada może zatwierdzić zmniejszenie liczby jednostek składkowych na prośbę Członka Sektorowego, którzy założy, że nie jest w stanie dłużej utrzymać swojej składki w uprzednio wybranej kategorii.

ZAŁĄCZNIK

Definicje niektórych terminów użytych w niniejszej Konwencji i Regulaminie Administracyjnym Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego

1002

PP-94

PP-98

PP-02

Obserwator: Osoba wysłana przez Państwo Członkowskie, organizację, instytucję lub w celu uczestnictwa w konferencji, zgromadzeniu lub spotkaniu Związku lub Rady, bez prawa do głosowania oraz zgodnie z odpowiednimi postanowieniami podstawowych tekstów Związku.

CZĘŚĆ  II

- DATA WEJŚCIA W ŻYCIE

Poprawki zawarte w niniejszym dokumencie powinny wejść w życie w całości i w formie jednolitego dokumentu, dnia 1 stycznia 2008 r. pośród Państw Członkowskich, które są obecnie stronami Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) i które przed tą datą złożą swoje dokumenty ratyfikacji, zatwierdzenia, przyjęcia lub przystąpienia do niniejszego dokumentu.

NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani pełnomocnicy podpisali oryginał niniejszego dokumentu stanowiącego poprawki do Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998) oraz Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002).

Sporządzono w Antalyi dnia 24 listopada 2006 r.

DOKUMENT POPRAWEK DO KONSTYTUCJI

MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO

sporządzonej w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r.

i poprawionej przez Konferencję Pełnomocników w Kyoto dnia 14 października 1994 r., Konferencję Pełnomocników w Minneapolis dnia 6 listopada 1998 r., Konferencję Pełnomocników w Marrakeszu dnia 18 października 2002 r., oraz przez Konferencję Pełnomocników w Antalyi dnia 24 listopada 2006 r.,

przyjętej przez Konferencję Pełnomocników w Guadalajarze dnia 22 października 2010 r.

KONSTYTUCJA MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO*

(GENEWA, 1992)

CZĘŚĆ  I

- PRZEDMOWA

Na mocy oraz stosując odpowiednie postanowienia Konstytucji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998), Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002), Konferencję Pełnomocników (Antalya 2006), zwłaszcza postanowienia jej artykułu 55, Konferencja Pełnomocników Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Guadalajara, 2010) przyjęła następujące poprawki do tej Konstytucji:

*Język wykorzystywany w podstawowych dokumentach Związku (w Konstytucji i Konwencji) uznawany jest za neutralny pod względem płci.

ROZDZIAŁ  V

Inne postanowienia związane z funkcjonowaniem Związku

ARTYKUŁ  28

Finanse związku

165

PP-98

PP-10

5 Po wyborze swojej kategorii udziału (składki), Państwo Członkowskie nie powinno jej zmniejszyć o więcej niż 15 procent liczby jednostek wybranych przez Państwo Członkowskie za okres poprzedzający obniżenie, zaokrąglonych w dół do niższej liczby jednostek w skali dla udziałów trzech lub więcej jednostek; lub o więcej niż jedną jednostkę, za składki poniżej trzech jednostek. Rada powinna wskazać sposób, w jaki ta redukcja może być stopniowo wprowadzana w życie w okresie między dwiema Konferencjami Pełnomocników. Jednakże w wyjątkowych okolicznościach, takich jak klęski żywiołowe, pociągających za sobą konieczność uruchomienia programów pomocy międzynarodowej, Konferencja Pełnomocników może wyrazić zgodę na większe zmniejszenie liczby jednostek składki, na prośbę Państwa Członkowskiego, które udowodni, że nie jest w stanie dłużej utrzymać kategorii składki początkowo wybranej.

CZĘŚĆ  II

- DATA WEJŚCIA W ŻYCIE

Poprawki zawarte w niniejszym dokumencie powinny wejść w życie w całości i w formie jednolitego dokumentu, dnia 1 stycznia 2012 r. pośród Państw Członkowskich, które obecnie są Stronami Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) i które przed tą datą złożą swoje dokumenty ratyfikacji, zatwierdzenia, przyjęcia lub przystąpienia do niniejszego dokumentu.

NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani pełnomocnicy podpisali oryginał niniejszego dokumentu stanowiącego poprawki do Konstytucji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998), Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002) oraz Konferencję Pełnomocników (Antalya, 2006).

Sporządzono w Guadalajarze dnia 22 października 2010 r.

DOKUMENT POPRAWEK DO KONWENCJI

MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO

sporządzonej w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r.

i poprawionej przez Konferencję Pełnomocników w Kyoto dnia 14 października 1994 r., Konferencję Pełnomocników w Minneapolis dnia 6 listopada 1998 r., Konferencję Pełnomocników w Marrakeszu dnia 18 października 2002 r., oraz przez Konferencję Pełnomocników w Antalyi dnia 24 listopada 2006 r.,

przyjętej przez Konferencję Pełnomocników w Guadalajarze dnia 22 października 2010 r.

KONWENCJA

MIĘDZYNARODOWEGO ZWIĄZKU TELEKOMUNIKACYJNEGO*

(GENEWA, 1992)

CZĘŚĆ  I

- PRZEDMOWA

Na mocy oraz przy wdrożeniu przepisów Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998), Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002) oraz Konferencję Pełnomocników (Antalya 2006) zwłaszcza postanowienia jej artykułu 55, Konferencja Pełnomocników Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Guadalajara, 2010) przyjęła następujące poprawki do tej Konwencji:

*Język wykorzystywany w podstawowych dokumentach Związku (w Konstytucji i Konwencji) uznawany jest za neutralny pod względem płci.

ROZDZIAŁ  IV

Inne postanowienia

ARTYKUŁ  33

Finanse

468 1

PP-98

PP-06

PP-10

1 1) Skala, według której każde z Państw Członkowskich, z zastrzeżeniem postanowień pozycji nr 468A poniżej, i Członków Sektorowych, z zastrzeżeniem postanowień pozycji nr 468B poniżej, powinno wybrać swoją kategorię składkową zgodnie z odpowiednimi postanowieniami pozycji 28 Konstytucji, jest następująca:

Od 40 jednostek składki do 2 jednostek składki:

odliczane po jednej pełnej jednostce

Poniżej 2 jednostek składki, w następujący sposób:

1 1/2 jednostki składki

1 jednostka składki

1/2 jednostki składki

1/4 jednostki składki

1/8 jednostki składki

1/16 jednostki składki

CZĘŚĆ  II

- DATA WEJŚCIA W ŻYCIE

Poprawki zawarte w niniejszym dokumencie powinny wejść w życie w całości i w formie jednolitego dokumentu, dnia 1 stycznia 2012 r. pośród Państw Członkowskich, które obecnie są Stronami Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992) i które przed tą datą złożą swoje dokumenty ratyfikacji, zatwierdzenia, przyjęcia lub przystąpienia do niniejszego dokumentu.

NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani pełnomocnicy podpisali oryginał niniejszego dokumentu stanowiącego poprawki do Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (Genewa, 1992), poprawionej przez Konferencję Pełnomocników (Kyoto, 1994), Konferencję Pełnomocników (Minneapolis, 1998), Konferencję Pełnomocników (Marrakesz, 2002) oraz Konferencję Pełnomocników (Antalya, 2006).

Sporządzono w Guadalajarze dnia 22 października 2010 r.

Po zaznajomieniu się z powyższymi dokumentami, w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej oświadczam, że:

- zostały one uznane za słuszne zarówno w całości, jak i każde z postanowień w nich zawartych,

- są przyjęte, ratyfikowane i potwierdzone,

- będą niezmiennie zachowywane.

Na dowód czego wydany został akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Rzeczypospolitej Polskiej.

Dano w Warszawie dnia 18 października 2018 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.1138

Rodzaj: Umowa międzynarodowa
Tytuł: Dokumenty poprawek do Konstytucji i Konwencji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, sporządzonych w Genewie dnia 22 grudnia 1992 r. Marrakesz.2002.10.18.Antalya.2006.11.24.Guadalajara.2010.10.22.
Data aktu: 22/12/1992
Data ogłoszenia: 18/06/2019
Data wejścia w życie: 30/10/2018