Pytania i zadania problemowe na egzamin dla osób ubiegających się o licencję doradcy restrukturyzacyjnego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 17 grudnia 2015 r.
w sprawie pytań i zadań problemowych na egzamin dla osób ubiegających się o licencję doradcy restrukturyzacyjnego

Na podstawie art. 4 ust. 6 ustawy z dnia 15 czerwca 2007 r. o licencji doradcy restrukturyzacyjnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 776 oraz z 2015 r. poz. 978) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa sposób przygotowywania, przechowywania oraz przekazywania Komisji Egzaminacyjnej, zwanej dalej "Komisją", pytań i zadań problemowych na egzamin dla osób ubiegających się o licencję doradcy restrukturyzacyjnego, zwany dalej "egzaminem".
§  2.
1.
Zespół do przygotowania pytań i zadań problemowych na egzamin, zwany dalej "zespołem", najpóźniej na 14 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu, opracowuje test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi dotyczącymi sposobu rozwiązania zadania problemowego, zwanymi dalej "wytycznymi".
2.
Zespół przygotowuje test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi na posiedzeniach, które zwołuje przewodniczący zespołu.
§  3.
1.
Członkowie zespołu zgłaszają, w postaci papierowej oraz na informatycznym nośniku danych, propozycje:
1)
pytań testowych, zawierających po trzy propozycje odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa; do każdego pytania testowego wskazuje się prawidłową odpowiedź z określeniem jej podstawy, zgodnej z wykazem tytułów aktów prawnych lub zalecanej literatury ogłoszonym na podstawie art. 8a ustawy z dnia 15 czerwca 2007 r. o licencji doradcy restrukturyzacyjnego;
2)
zadania problemowego wraz z wytycznymi.
2.
Podziału pracy pomiędzy członków zespołu dokonuje przewodniczący zespołu.
§  4.
Członkowie zespołu uzgadniają wspólnie treść pytań testowych wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadania problemowego wraz z wytycznymi. W razie rozbieżności, ostateczne brzmienie testu wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadania problemowego wraz z wytycznymi ustala się w drodze głosowania. Decyduje większość głosów.
§  5.
Przewodniczący zespołu sprawdza, czy test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi są zgodne ze stanem prawnym obowiązującym w dniu egzaminu. W przypadku, gdy test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi są nieaktualne w stosunku do stanu prawnego, zespół dokonuje odpowiednich zmian w ich treści.
§  6.
Przewodniczący zespołu przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi na piśmie i na informatycznym nośniku danych, niezwłocznie po ich opracowaniu.
§  7.
1.
Test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi przechowuje się w miejscu wyznaczonym przez dyrektora departamentu Ministerstwa Sprawiedliwości właściwego dla organizacji egzaminu, do którego mają dostęp wyłącznie osoby wskazane przez Ministra Sprawiedliwości.
2.
Test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi i kartami odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi są przechowywane i drukowane w sposób uniemożliwiający ich nieuprawnione ujawnienie.
3.
Testy z kartami odpowiedzi, wykaz prawidłowych odpowiedzi, zadania problemowe oraz wytyczne przekazywane są Komisji odrębnie zapakowane i oznaczone. Liczba przekazanych egzemplarzy testu wraz z kartą odpowiedzi oraz zadania problemowego odpowiada liczbie osób dopuszczonych do egzaminu powiększonej o sześć egzemplarzy zapasowych, z których jeden egzemplarz zapasowy testu i jeden egzemplarz zapasowy zadania problemowego jest przeznaczony dla przewodniczącego Komisji.
§  8.
1.
Test wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi oraz zadanie problemowe wraz z wytycznymi są przekazywane przez Ministra Sprawiedliwości przewodniczącemu Komisji w obecności jednego z członków Komisji, w formie przesyłki za potwierdzeniem odbioru, nie wcześniej niż 24 godziny przed rozpoczęciem egzaminu, w sposób uniemożliwiający nieuprawnione ujawnienie ich treści.
2.
Osoby odbierające przesyłkę sprawdzają, czy nie została ona naruszona w sposób umożliwiający ujawnienie treści testu, wykazu prawidłowych odpowiedzi, zadania problemowego, lub wytycznych. Z czynności tej sporządza się protokół, który podpisują osoby odbierające przesyłkę.
§  9.
Po opracowaniu pytań i zadania problemowego, wyznaczony przez przewodniczącego członek zespołu sporządza protokół posiedzeń zespołu oraz czynności dotyczących przygotowywania, przechowywania i przekazywania Ministrowi Sprawiedliwości testu wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi i zadania problemowego wraz z wytycznymi. Protokół podpisują członkowie zespołu biorący udział w wykonywaniu tych czynności, po czym umieszcza się go w aktach sprawy.
§  10.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. 1
1 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 4 marca 2011 r. w sprawie pytań i zadań problemowych na egzamin dla osób ubiegających się o licencję syndyka (Dz. U. Nr 54, poz. 284), które traci moc z dniem 1 stycznia 2016 r. na podstawie art. 456 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024