Zmiana ustawy o ustanowieniu programu wieloletniego "Program ochrony brzegów morskich.

USTAWA
z dnia 25 września 2015 r.
o zmianie ustawy o ustanowieniu programu wieloletniego "Program ochrony brzegów morskich"

Art.  1.

W ustawie z dnia 28 marca 2003 r. o ustanowieniu programu wieloletniego "Program ochrony brzegów morskich" (Dz. U. Nr 67, poz. 621) wprowadza się następujące zmiany:

1)
w art. 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Ustanawia się "Program ochrony brzegów morskich", zwany dalej "Programem".";

2)
art. 2 otrzymuje brzmienie:

"Art. 2. W ramach Programu podejmuje się zadania dotyczące:

1) budowy, rozbudowy i utrzymywania systemu ochrony brzegów morskich przed erozją morską i powodzią od strony morza;

2) zapewnienia minimalnych poziomów bezpieczeństwa brzegu morskiego określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 1d ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 934 i 1014 oraz z 2015 r. poz. 1642);

3) monitorowania brzegów morskich, a także wykonywania czynności, prac i badań dotyczących ustalenia aktualnego stanu brzegu morskiego na całej długości polskiego wybrzeża;

4) zapewnienia położenia brzegu morskiego po odwodnej stronie granicznej linii ochrony brzegu morskiego określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 1d ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej.";

3)
po art. 2 dodaje się art. 2a w brzmieniu:

"Art. 2a. Wskaźnikiem realizacji Programu w danym roku jest długość linii brzegowej zabezpieczonej przed zjawiskiem erozji i powodzi od strony morza, liczona w kilometrach.";

4)
art. 4 otrzymuje brzmienie:

"Art. 4. 1. Program jest finansowany ze środków budżetu państwa oraz środków pozabudżetowych.

2. Maksymalny limit wydatków budżetu państwa, będący skutkiem finansowym ustawy, wynosi 911 000 tys. zł. Limit nie obejmuje środków na realizację projektów finansowanych z udziałem środków europejskich.

3. Planowane nakłady z budżetu państwa na realizację zadań przewidzianych Programem nie mogą być, w poszczególnych latach, mniejsze niż 34 000 tys. zł.";

5)
załącznik do ustawy otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej ustawy.
Art.  2.

Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

ZAŁĄCZNIK

PLANOWANE SZCZEGÓŁOWE NAKŁADY NA REALIZACJĘ ZADAŃ PROGRAMU W LATACH 2004-2023

Lp. Rejon - odcinek brzegu Zadanie Nakłady ogółem

(w tys. zł)

1 Zalew Wiślany Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe; monitoring i badania dotyczące ustalenia aktualnego stanu brzegu morskiego 457 000
2 Mierzeja Wiślana i Zatoka Gdańska
1) Górki Wschodnie

(km 56,9-59,0)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
2) ujście Wisły Śmiałej - Stogi

(km 60,1-63,05)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
3) Westerplatte

(km 67,45-69,1)

Umocnienia brzegowe
4) Nowy Port - Orłowo

(km 69,2-81,1)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
5) Redłowo - Kamienna Góra

(km 83,5-85,3)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
6) Oksywie - Mechelinki

(km 89,1-96,6)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
7) Rewa

(km 99,9-101,0)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
8) Rzucewo 1

(km 109,4-109,8)

Umocnienia brzegowe
9) Rzucewo 2

(km 109,8-110,1)

Sztuczne zasilanie
10) Puck 1

(km 114,0-114,7)

Sztuczne zasilanie
11) Puck 2

(km 115,37-115,58)

Umocnienia brzegowe
12) Puck 3

(km 116,7-117,0)

Umocnienia brzegowe
13) Mierzeja Wiślana

(km 0,0-47,9)

Zatoka Gdańska

(km 48,5-124)

Monitoring i badania dotyczące ustalenia aktualnego stanu brzegu morskiego
3 Półwysep Helski
1) Władysławowo - Kuźnica

(od nasady półwyspu do km 9,5)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
2) Kuźnica - Jurata

(km 9,5-23,5)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
3) Cypel półwyspu - miasto Hel (z wyłączeniem portu rybackiego)

(km 36,0-38,0)

Umocnienia brzegowe
4) Jurata 1

(km 44,4-46,4)

Sztuczne zasilanie
5) Jurata 2 (km 46,4-48,3) Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
6) Jastarnia - Chałupy 1

(km 50,9-52,2)

Umocnienia brzegowe
7) Jastarnia - Chałupy 2

(km 54,5-62,1)

Umocnienia brzegowe
8) Jastarnia - Chałupy 3

(km 63,55-65,1)

Umocnienia brzegowe
9) Półwysep Helski

(od nasady półwyspu do km 71,5)

Monitoring i badania dotyczące ustalenia aktualnego stanu brzegu morskiego
4 Otwarte morze
1) Władysławowo - Jastrzębia Góra 1

(km 126,0-128,0)

Sztuczne zasilanie; odwodnienie klifu; umocnienia brzegowe
2) Władysławowo - Jastrzębia Góra 2

(km 128,5-134,6)

Sztuczne zasilanie; odwodnienie klifu; umocnienia brzegowe
3) Karwia

(km 134,6-143,5)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
4) Otwarte morze

(km 125,0-175,33)

Monitoring i badania dotyczące ustalenia aktualnego stanu brzegu morskiego
5) Łeba

(km 180,5-183,0)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe 272 000
6) Rowy 1

(km 217,2-217,5)

Sztuczne zasilanie
7) Rowy 2

(km 217,5-219,0)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
8) Ustka 1

(km 229,23-229,38)

Sztuczne zasilanie; remont umocnień brzegowych
9) Ustka 2

(km 231,0-233,5)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
10) Jarosławiec 1

(km 238,5-240,3)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
11) Jarosławiec 2

(km 244,6-246,6)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
12) Jarosławiec 3

(km 247,8-248,8)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
13) Jarosławiec 4

(km 249,5-250,9)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
14) Jarosławiec 5

(km 253,8-256,5)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
15) Mierzeja Jeziora Kopań

(km 256,5-267,0)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
16) Darłówek

(km 267,0-270,6)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
17) Mierzeja Jeziora Bukowo

(km 277,0-288,5)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi
18) Mierzeja Jeziora Jamno

(km 288,5-301,0)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi
19) Sarbinowo

(km 304,0-309,5)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
20) Ustronie Morskie 1

(km 309,5-313,5)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi
21) Ustronie Morskie 2

(km 316,0-317,05)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi
22) Ustronie Morskie 3

(km 319,0-324,0)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
23) Kołobrzeg 1

(km 324,0-327,0)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi
24) Kołobrzeg 2 (km 327,0-336,5) Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
25) Kołobrzeg 3

(km 338,0-339,5)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi
26) Dźwirzyno

(km 343,0-345,4)

Sztuczne zasilanie z budowlami wspomagającymi; umocnienia brzegowe
27) Otwarte morze

(km 175,33-345,5)

Monitoring i badania dotyczące ustalenia aktualnego stanu brzegu morskiego
28) Mrzeżyno

(km 345,5-352,2)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe 182 000
29) Niechorze 1

(km 360,7-364,0)

Sztuczne zasilanie
30) Niechorze 2

(km 364,0-368,3)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
31) Niechorze - Pobierowo

(km 368,3-379,5)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
32) Mierzeja Dziwnowska

(km 385,4-396,2)

Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe
33) Międzyzdroje

(km 411,6-413,5)

Sztuczne zasilanie
34) Otwarte morze

(km 345,5-428,1)

Monitoring i badania dotyczące ustalenia aktualnego stanu brzegu morskiego
5 Zalew Szczeciński wraz ze Świną, Dziwną oraz Zalewem Kamieńskim Sztuczne zasilanie; umocnienia brzegowe; monitoring i badania dotyczące aktualnego stanu brzegu morskiego
SUMA lp. 1-5 911 000

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024