Zmiana rozporządzenia w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2015.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 19 stycznia 2015 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2015

Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 591, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2015 (Dz. U. poz. 1330) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 3 otrzymuje brzmienie:

"§ 3. 1. Jeżeli określony w Programie obowiązek przekazywania danych statystycznych jest uzależniony od liczby osób pracujących, to liczbę tę przyjmuje się według stanu na dzień 30 listopada roku poprzedzającego przekazywanie danych statystycznych.

2. Liczba osób pracujących, o której mowa w ust. 1, jest ustalana na podstawie danych administracyjnych aktualizowanych danymi statystycznymi.";

2)
w załączniku "Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2015" określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

W załączniku "Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2015" wprowadza się następujące zmiany:

1) w spisie treści w dziale 1.23. RYNEK PRACY po badaniu o symbolu 1.23.18(052) Badanie organizacji rozkładu czasu pracy dodaje się badanie o symbolu 1.23.26 Osoby powyżej 50. roku życia na rynku pracy;

2) w badaniu o symbolu 1.04.01(025) Stowarzyszenia, fundacje, samorząd gospodarczy i zawodowy oraz społeczne jednostki wyznaniowe w pkt 8 Źródła danych:

a) część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Sprawozdanie GUS: SOF-5; SOF-5SN; wykorzystanie danych ze sprawozdań SOF-1 i SOF-4 (badania 1.04.01 i 1.04.02 z PBSSP 2014).

Dane: Ministerstwa Sprawiedliwości z rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej, z rejestru przedsiębiorców; Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK 07-13 w zakresie środków z funduszy europejskich przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom z nimi zrównanym; Ministerstwa Finansów z Systemu Informacji Podatkowych; Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z bazy sprawozdań organizacji pożytku publicznego pochodzące ze sprawozdania merytorycznego z działalności organizacji pożytku publicznego (OPP) oraz baza danych z monitoringu współpracy urzędów z sektorem pozarządowym; Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji; wykorzystanie danych Ministerstwa Finansów z Systemu Informacji Podatkowych, pozyskanych w badaniu 1.24.01, 1.67.07 oraz 1.80.01 i z Centralnego Rejestru Podmiotów - Krajowej Ewidencji Podatników, pozyskanych w badaniu 1.80.01; wykorzystanie danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z Centralnego Rejestru Płatników Składek oraz z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych pozyskanych w badaniu 1.80.01.",

b) w tabeli dodaje się lp. 12 i 13 w brzmieniu:

12 Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych System Obsługi Dofinansowań i Refundacji; dane jednostkowe dotyczące pracodawców w zakresie: numer NIP, pełna nazwa, liczba pracowników zatrudnionych u pracodawcy na umowę o pracę według stopnia niepełnosprawności pracowników, łączny wymiar czasu pracy pracowników zatrudnionych u pracodawcy na umowę o pracę według stopnia niepełnosprawności pracowników, suma kosztów płacy według stopnia niepełnosprawności pracowników; w formie elektronicznej. raz w roku do 29 lutego 2016 r. dane za grudzień 2015 r. GUS
13 Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych System Obsługi Dofinansowań i Refundacji; dane jednostkowe dotyczące pracodawców według następujących form prawnych: fundacje, Kościół katolicki, inne kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, organizacje społeczne oddzielnie niewymienione, organizacje pracodawców, samorząd zawodowy i gospodarczy, związki zawodowe; w zakresie: numer identyfikacyjny REGON, numer NIP, pełna nazwa, forma prawna, średni stan zatrudnienia za 12 miesięcy poprzedzających okres sprawozdawczy: ogółem, osób niepełnosprawnych; w formie elektronicznej. raz w roku do 29 lutego 2016 r. dane za grudzień 2015 r. GUS

3) w badaniu o symbolu 1.04.07(027) Jednostki nowej gospodarki społecznej: centra integracji społecznej, kluby integracji społecznej, warsztaty terapii zajęciowej, zakłady aktywności zawodowej w pkt 8 Źródła danych część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Dane: wojewodów z rejestrów jednostek organizacyjnych, którym nadano status centrum integracji społecznej klubu integracji społecznej, zakładu aktywności zawodowej, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z informacji zbiorczych przekazanych przez wojewodów ze sprawozdań centrów integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej; Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z systemu informacyjnego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Wykorzystanie danych ze sprawozdania SOF-1 oraz danych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji (pozyskanych w badaniu 1.04.01).";

4) w badaniu o symbolu 1.23.02(042) Pracujący w gospodarce narodowej w pkt 8 Źródła danych:

a) część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Sprawozdania GUS: Z-03, Z-06, wtórne wykorzystanie danych z DG-1 (badanie 1.61.04), wtórne wykorzystanie danych z SP-3 (badanie 1.61.05), informacje o pracujących w jednostkach budżetowych prowadzących działalność w zakresie obrony narodowej i bezpieczeństwa publicznego (dane MON i MSW), wtórne wykorzystanie informacji o liczbie duchownych różnych wyznań (badanie 1.22.01); szacunki GUS dotyczące: pracujących w indywidualnych gospodarstwach rolnych, zatrudnionych w organizacjach członkowskich, fundacjach, stowarzyszeniach, samorządach gospodarczych, organizacjach pracodawców, partiach politycznych i innych organizacjach społecznych; pracujących w jednostkach prowadzących działalność gospodarczą o liczbie pracujących do 9 osób oraz pracujących w "szarej gospodarce"; dane Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych i Centralnego Rejestru Płatników Składek; dane Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji; wykorzystanie zbiorów zagregowanych danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych opisanych w załączniku nr 2 ust. 5 pkt 1 i 2 do ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2011 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 277), danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych i Centralnego Rejestru Płatników Składek (pozyskanych w badaniu 1.80.01), danych Ministerstwa Finansów z Systemu Informacji Podatkowych (pozyskanych w badaniach 1.24.01 i 1.80.01).",

b) w tabeli dodaje się lp. 6 i 7 w brzmieniu:

6 Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych System Obsługi Dofinansowań i Refundacji; dane jednostkowe dotyczące:

- pracowników w zakresie: płeć, stopień niepełnosprawności, wymiar czasu pracy, adres (nazwa województwa, nazwa powiatu, nazwa gminy);

- wykonujących działalność gospodarczą w zakresie: stopień niepełnosprawności, adres siedziby (kod TERYT);

w formie elektronicznej

do 29 maja 2015 r. z danymi za marzec 2015 r.,

do 31 sierpnia 2015 r. z danymi za czerwiec 2015 r.,

do 30 listopada 2015 r. z danymi za wrzesień 2015 r.,

do 29 lutego 2016 r. z danymi za grudzień 2015 r.

GUS
7 Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych System Obsługi Dofinansowań i Refundacji; dane jednostkowe dotyczące rolników w zakresie: rodzaj rolnika (rolnik, domownik), stopień niepełnosprawności, adres zamieszkania (kod TERYT); w formie elektronicznej do 29 maja 2015 r. z danymi za I kwartał 2015 r.,

do 31 sierpnia 2015 r. z danymi za II kwartał 2015 r.,

do 30 listopada 2015 r. z danymi za III kwartał 2015 r.,

do 29 lutego 2016 r. z danymi za IV kwartał 2015 r.

GUS

5) w badaniu o symbolu 1.23.06(044) Bezrobotni i poszukujący pracy zarejestrowani w urzędach pracy:

a) pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Zakres przedmiotowy

Liczba i struktura bezrobotnych według:

- cech demograficzno-społecznych (wiek, płeć, poziom wykształcenia),

- miejsca zamieszkania (miasto, wieś),

- pozostawania w szczególnej sytuacji na rynku pracy (do 30. roku życia; bezrobotni długotrwale; powyżej 50. roku życia; korzystający ze świadczeń z pomocy społecznej; posiadający co najmniej jedno dziecko do 6. roku życia; posiadający co najmniej jedno niepełnosprawne dziecko do 18. roku życia; bezrobotni niepełnosprawni),

- doświadczenia zawodowego (staż pracy, sektor własności, sekcje PKD, zawód) i czasu pozostawania bez pracy,

- ustalonego profilu pomocy,

- płynności bezrobocia (napływ do bezrobocia oraz odpływ z bezrobocia według przyczyn, w tym wybrane kategorie bezrobotnych: długotrwale bezrobotni; do 30. roku życia, w tym do 25. roku życia; powyżej 50. roku życia; zamieszkali na wsi; z prawem do zasiłku).

Liczba i struktura osób poszukujących pracy według:

- cech demograficzno-społecznych (wiek, płeć, poziom wykształcenia),

- miejsca zamieszkania (miasto, wieś),

- doświadczenia zawodowego (staż pracy, sekcje PKD) i czasu pozostawania bez pracy,

- płynności (napływ do rejestrów urzędów pracy oraz odpływ z rejestrów według przyczyn),

- określonych ustawowo kategorii (w tym niepełnosprawni niepozostający w zatrudnieniu, pracownicy w wieku 45 lat i powyżej).

Aktywne działania na rzecz promocji zatrudnienia: szkolenia (w tym w ramach bonu szkoleniowego), prace interwencyjne, roboty publiczne, staże (w tym w ramach bonu stażowego), przygotowanie zawodowe dorosłych, prace społecznie użyteczne (w tym w ramach Programu Aktywizacja i Integracja), praca w ramach bonu zatrudnieniowego, w ramach bonu na zasiedlenie, w ramach świadczenia aktywizacyjnego, w ramach grantu na telepracę, w ramach refundacji pracodawcy składek na ubezpieczenia społeczne oraz dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego powyżej 50. roku życia, realizacja indywidualnego planu działania, usługi poradnictwa zawodowego, pomoc pracodawcom i przedsiębiorcom w zakresie wspierania rozwoju zawodowego pracowników oraz w zakresie doboru kandydatów do pracy i w określaniu wymagań dotyczących stanowisk pracy (według: sektorów własności, wielkości przedsiębiorstw).

Wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej, w tym pracy subsydiowanej, według sektorów własności i sekcji PKD oraz zawodów.

Liczba umów zawartych z agencjami zatrudnienia oraz liczba bezrobotnych skierowanych do agencji, w tym będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy.

Liczba programów specjalnych oraz liczba bezrobotnych i poszukujących pracy uczestniczących w programach, w tym bezrobotnych z ustalonym profilem pomocy.

Liczba programów regionalnych i uczestników programów regionalnych, w tym bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy oraz z ustalonym profilem pomocy.

Liczba Programów Aktywizacja i Integracja (PAI) oraz liczba uczestników PAI, w tym bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy.

Zlecanie działań aktywizacyjnych - liczba zleceń działań oraz liczba długotrwale bezrobotnych uczestniczących w działaniach z ustalonym profilem pomocy.

Uczestnictwo w programach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego: projektach konkursowych i pozakonkursowych realizowanych przez powiatowe urzędy pracy.

Stan środków Funduszu Pracy, zobowiązań i należności oraz przychody i wydatki Funduszu Pracy oraz efektywność programów na rzecz promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy.

Wydatki Funduszu Pracy i liczba osób/miejsc, których wydatek dotyczy w danym miesiącu oraz liczba osób, za które dokonano wydatku w roku bez względu na liczbę miesięcy. Koszty konferencji, seminariów, posiedzeń lub spotkań, w tym o charakterze międzynarodowym, organizowanych przez ministra właściwego do spraw pracy, w szczególności dla kadry publicznych służb zatrudnienia i Ochotniczych Hufców Pracy. Efektywność programów na rzecz promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy wybranych form aktywizacji zawodowej.

Zgłoszenia zwolnień i zwolnienia grupowe, zwolnienia monitorowane - liczba zakładów pracy oraz liczba osób objętych tymi formami, w podziale na sektor publiczny i prywatny.

Liczba i struktura osób niepełnosprawnych bezrobotnych oraz poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu według cech demograficznych, społecznych i zdrowotnych w powiązaniu z czasem pozostawania bez pracy. Wolne miejsca pracy i aktywizacji zawodowej dla osób niepełnosprawnych.",

b) w pkt 8 Źródła danych:

- część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Sprawozdania MPiPS: MPiPS-01 wraz z załącznikami, MPiPS-02 wraz z załącznikiem, MPiPS-07.",

- w tabeli:

-- w lp. 9:

--- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 4 do sprawozdania MPiPS-01 - poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne pracowników; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

--- rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 7. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015",

-- w lp. 10:

--- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 4 do sprawozdania MPiPS-01 - poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne pracowników; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

--- rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 9. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015",

-- w lp. 11:

--- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 4 do sprawozdania MPiPS-01 - poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne pracowników; komplet sprawozdań; w formie elektronicznej",

--- rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 9. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015",

-- w lp. 14:

--- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 6 do sprawozdania MPiPS-01 - formy wsparcia klientów urzędów pracy; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

--- rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 13. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015",

-- w lp. 15:

--- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 6 do sprawozdania MPiPS-01 - formy wsparcia klientów urzędów pracy; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

--- rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 15. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015",

-- w lp. 16:

--- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 6 do sprawozdania MPiPS-01 - formy wsparcia klientów urzędów pracy; komplet sprawozdań; w formie elektronicznej",

--- rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 15. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015",

-- w lp. 19 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 8 do sprawozdania MPiPS-01 - umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Program Aktywizacja i Integracja, zlecanie działań aktywizacyjnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

-- w lp. 20 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"załącznik nr 8 do sprawozdania MPiPS-01 - umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Program Aktywizacja i Integracja, zlecanie działań aktywizacyjnych; komplet sprawozdań; w formie elektronicznej",

-- w tabeli po lp. 25 dodaje się lp. 25a i 25b w brzmieniu:

25a powiatowe urzędy pracy załącznik do sprawozdania MPiPS-02 - efektywność programów na rzecz promocji zatrudnienia; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 10. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015 wojewódzkie urzędy pracy
25b wojewódzkie urzędy pracy załącznik do sprawozdania MPiPS-02 - efektywność programów na rzecz promocji zatrudnienia; komplet sprawozdań; w formie elektronicznej; obowiązkowe raz w roku do 12. dnia roboczego w kwietniu 2016 r. z danymi za rok 2015 Urząd Statystyczny w Bydgoszczy

c) pkt 9 i 10 otrzymują brzmienie:

"9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Bezrobotni zarejestrowani według: płci, wieku, poziomu wykształcenia, stażu pracy, czasu pozostawania bez pracy, rodzaju działalności ostatniego miejsca pracy według PKD, zawodu, ustalonego profilu pomocy, liczba bezrobotnych objętych aktywnymi działaniami na rzecz zatrudnienia (szkolenia, w tym w ramach bonu szkoleniowego; prace interwencyjne, roboty publiczne, staże, w tym w ramach bonu stażowego; przygotowanie zawodowe dorosłych, prace społecznie użyteczne; praca w ramach bonu zatrudnieniowego; w ramach bonu na zasiedlenie; w ramach świadczenia aktywizacyjnego, w ramach grantu na telepracę; praca w ramach refundacji pracodawcy składek na ubezpieczenia społeczne oraz dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego powyżej 50. roku życia; indywidualny plan działania, poradnictwo zawodowe oraz szkolenia z zakresu umiejętności poszukiwania pracy, świadczone przez powiatowe urzędy pracy oraz sieć centrów informacji i planowania kariery zawodowej, dobór kandydatów do pracy), liczba bezrobotnych uczestniczących w Programie Aktywizacja i Integracja, liczba bezrobotnych uczestniczących w działaniach aktywizacyjnych zlecanych agencjom zatrudnienia, liczba bezrobotnych uczestniczących w programach specjalnych oraz w programach regionalnych. Dane dotyczące płynności bezrobocia: napływu (po raz pierwszy, po raz kolejny, w tym po ukończeniu uczestnictwa w aktywnych formach zatrudnienia) oraz odpływu według przyczyn (m.in. podjęcia pracy, udziału w aktywnych formach zatrudnienia, uczestnictwa w centrach integracji społecznej, nabycia praw emerytalnych lub rentowych, niepotwierdzenia gotowości do podjęcia pracy).

Zarejestrowani poszukujący pracy według: płci, wieku, poziomu wykształcenia, stażu pracy, czasu pozostawania bez pracy, rodzaju działalności miejsca pracy według PKD, liczba poszukujących pracy objętych aktywnymi działaniami na rzecz zatrudnienia (szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, poradnictwo zawodowe oraz szkolenia z zakresu umiejętności poszukiwania pracy świadczone przez powiatowe urzędy pracy oraz sieć centrów informacji i planowania kariery zawodowej), liczba poszukujących pracy według ustawowo określonych kategorii (w tym niepełnosprawni niepozostający w zatrudnieniu, pracownicy w wieku 45 lat i powyżej).

Uczestnictwo w projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczestnictwo w programach specjalnych i regionalnych, w Programie Aktywizacja i Integracja, w ramach zleceń aktywizacyjnych.

Dane o liczbie wolnych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej według sektorów własności, sekcji PKD i zawodów.

Dane o liczbie zakładów i osób zgłoszonych do zwolnień grupowych oraz objętych zwolnieniami grupowymi i zwolnieniami monitorowanymi.

Comiesięczne rejestry wpływających i wydatkowanych z Funduszu Pracy środków na realizację poszczególnych zadań, adresowanych do bezrobotnych (i innych podmiotów) przez dysponenta Funduszu Pracy, powiatowe i wojewódzkie urzędy pracy, urzędy wojewódzkie i Komendę Główną OHP.

Roczne dane o efektywności programów na rzecz promocji zatrudnienia wybranych form aktywizacji zawodowej.

Liczba i struktura osób niepełnosprawnych bezrobotnych oraz poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu według cech demograficznych, społecznych i zdrowotnych w powiązaniu z czasem pozostawania bez pracy. Wolne miejsca pracy i aktywizacji zawodowej dla osób niepełnosprawnych.

10. Terminy i formy udostępniania

Opracowania sygnalne:

- Monitoring rynku pracy "Miesięczna informacja o bezrobociu rejestrowanym w Polsce" - miesiąc,

- Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie przeciętnej stopy bezrobocia w kraju oraz na obszarze powiatów - do 30 września każdego roku (według stanu na 30 czerwca).

Wydawnictwa GUS:

- "Bezrobocie rejestrowane" - czerwiec, wrzesień, grudzień 2015 r., marzec 2016 r.

Pozostałe:

Bezrobotni i poszukujący pracy zarejestrowani w urzędach pracy:

- przekroje terytorialne: region, województwo, podregion, powiat, gmina (bezrobotni: ogółem, w tym kobiety; będący w szczególnej sytuacji na rynku pracy: do 30. roku życia, w tym do 25. roku życia, powyżej 50. roku życia oraz długotrwale bezrobotni według stanu w końcu I i II półrocza),

- "Informacja o bezrobotnych i poszukujących pracy" - miesiąc (MPiPS),

- "Bezrobocie rejestrowane w Polsce" - raport miesięczny (MPiPS),

- "Rynek pracy w Polsce" - marzec 2016 r. (MPiPS),

- "Bezrobotni zarejestrowani oraz stopa bezrobocia rejestrowanego"; Internet - miesiąc (GUS).

Liczba i struktura osób niepełnosprawnych bezrobotnych oraz poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu według cech demograficznych, społecznych i zdrowotnych w powiązaniu z czasem pozostawania bez pracy oraz wolne miejsca pracy i aktywizacji zawodowej dla osób niepełnosprawnych;

Internet - wrzesień 2015 r., marzec 2016 r. (MPiPS).

Przychody i wydatki Funduszu Pracy - dane zagregowane w przekroju terytorialnym (forma elektroniczna) - do końca miesiąca następnego po okresie sprawozdawczym.

Efektywność programów na rzecz promocji zatrudnienia - dane zagregowane w przekroju terytorialnym (forma elektroniczna) do końca kwietnia 2016 r.";

6) w badaniu o symbolu 1.23.17(051) Instytucjonalna obsługa rynku pracy pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Liczba pracowników zatrudnionych w służbach zatrudnienia (m.in. kierownicy, pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego oraz ds. programów, specjaliści ds. rejestracji, specjaliści ds. ewidencji i świadczeń, specjaliści ds. analiz rynku pracy, specjaliści ds. aktywizacji, doradcy i asystenci EURES), w tym pełniących funkcję doradcy klienta, według płci, poziomu wykształcenia, stażu pracy, przyczyn zwolnień z pracy. Liczba pracowników służb zatrudnienia uczestniczących w kształceniu ustawicznym (w tym w formach pozaszkolnych). Wyposażenie służb zatrudnienia m.in. w sprzęt komputerowy i audiowizualny.";

7) po badaniu 1.23.18(052) Badanie organizacji i rozkładu czasu pracy dodaje się badanie o symbolu 1.23.26 Osoby powyżej 50. roku życia na rynku pracy w brzmieniu:

"1. Symbol badania: 1.23.26

2. Temat badania: Osoby powyżej 50. roku życia na rynku pracy

3. Rodzaj badania: Badanie stałe

4. Prowadzący badanie: Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5. Cel badania

Pozyskanie informacji o aktywności zawodowej osób powyżej 50. roku życia na rynku pracy z uwzględnieniem cech demograficznych i społeczno-zawodowych. Wyniki badania będą pomocne do prowadzenia polityki aktywizacji zawodowej osób starszych.

6. Zakres podmiotowy

Osoby bezrobotne powyżej 50. roku życia zarejestrowane w Powiatowych Urzędach Pracy, respondenci powyżej 50. roku życia biorący udział w Badaniu Aktywności Ekonomicznej Ludności, pracownicy jednostek sprawozdawczych powyżej 9 pracujących.

7. Zakres przedmiotowy

Informacje demograficzne i społeczno-zawodowe o osobach powyżej 50. roku życia, tj. płeć, wiek, miejsce zamieszkania (miasto, wieś, województwo), staż pracy, zawód, źródło utrzymania, poszukiwanie pracy - rejestracja w PUP, długość okresu poszukiwania pracy, sposób poszukiwania pracy.

8. Źródła danych

Wykorzystanie zbiorów danych ze sprawozdań Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej MPiPS-01 (omówionych w badaniu 1.23.06 ujętym w PBSSP na 2014 r.); Badania aktywności ekonomicznej ludności za 2014 r. (omówionego w badaniu 1.23.01 w PBSSP na 2014 r.); Badania struktury wynagrodzeń według zawodów Z-12 (omówionego w badaniu 1.24.02 ujętym w PBSSP na 2014 r.).

Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.1 8.2 8.3 8.4
nie dotyczy

9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Informacje o osobach powyżej 50. roku życia wg cech demograficznych i społeczno-zawodowych

- Polska, województwa.

10. Formy i terminy udostępniania informacji wynikowych

Pozostałe:

- tablice publikacyjne - grudzień 2015 r.

11. Koszty i sposób finansowania

6 620 zł - budżet GUS";

8) w badaniu o symbolu 1.24.01(053) Wynagrodzenie w gospodarce narodowej pkt 11 otrzymuje brzmienie:

"11. Koszty i sposób finansowania

2 869 390 zł - budżet GUS";

9) w badaniu o symbolu 1.25.11(062) Beneficjenci środowiskowej pomocy społecznej w pkt 8 Źródła danych w tabeli:

a) w lp. 2 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"system emerytalno-rentowy; dane jednostkowe dotyczące osób fizycznych w zakresie: płeć, data urodzenia, miejsce zamieszkania: państwo, kod TERYT gminy uwzględniający oznaczenie miasta oraz obszarów wiejskich w gminach miejsko-wiejskich, kwoty wypłat poszczególnych świadczeń brutto, symbol świadczenia (emerytury, emerytury pomostowe, renty z tytułu niezdolności do pracy, renty rodzinne oraz renty socjalne, zasiłki i świadczenia przedemerytalne, nauczycielskie świadczenia kompensacyjne); stopień niezdolności do pracy; okresowość niezdolności do pracy; informacja o zawieszeniu lub zmniejszeniu świadczenia; liczba osób uprawnionych do renty rodzinnej; w formie elektronicznej",

b) w lp. 3 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"system obsługi emerytur i rent; dane jednostkowe o osobach pobierających świadczenia rolnicze z KRUS w zakresie: płeć, data urodzenia, miejsce zamieszkania: kod TERYT gminy uwzględniający oznaczenie miasta oraz obszarów wiejskich w gminach miejsko-wiejskich, kwota świadczenia brutto według rodzaju; w formie elektronicznej",

c) w lp. 4 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"rejestry bezrobotnych i poszukujących pracy; dane jednostkowe dotyczące osób fizycznych zarejestrowanych jako bezrobotne w zakresie: data urodzenia, płeć, stan cywilny, czy małżonek pozostaje w rejestrze bezrobotnych, liczba dzieci na utrzymaniu, czy samotnie wychowuje dziecko do lat 18, poziom znajomości języków obcych, doświadczenie zawodowe (tak, nie), kwalifikacje zawodowe (tak, nie), rodzaj i stopień niepełnosprawności, kod PKD ostatniego pracodawcy przed rejestracją, kod TERYT gminy: miejsca zameldowania na pobyt stały, miejsca zameldowania na pobyt czasowy, miejsca pobytu, kod obywatelstwa, dzień, miesiąc, rok pierwszej rejestracji, dzień, miesiąc i rok ostatniej rejestracji, czy uczestniczył w szkoleniach, czy korzystał z instrumentów rynku pracy, czy posiada prawo do zasiłku dla bezrobotnych, nazwa i kod wykształcenia ukończonego, nazwa i kod zawodu wyuczonego, nazwa i kod zawodu wykonywanego przed rejestracją; w formie elektronicznej";

10) w badaniu o symbolu 1.27.05(077) Szkoły wyższe i ich finanse:

a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Cel badania

Uzyskanie danych o działalności szkół wyższych oraz instytucjach prowadzących studia doktoranckie i kształcenie podyplomowe. Dane o przychodach, kosztach, wyniku finansowym, funduszach i wydatkach inwestycyjnych uczelni pozwalają między innymi na uzyskanie informacji o gospodarce finansowej szkół wyższych. Dane wykorzystywane są w pracach metodologicznych oraz w innych badaniach statystycznych, służą potrzebom odbiorców krajowych a także są przekazywane organizacjom międzynarodowym i pozwalają na prezentowanie polskiej edukacji na tle systemów kształcenia innych krajów.

Dane ze Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on zostaną wykorzystane w pracach nad modernizacją sposobu gromadzenia danych z obszaru szkolnictwa wyższego oraz posłużą do wypracowania metody oceny jakości danych z systemu oraz częściowo zostaną wykorzystane w publikacji.",

b) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8. Źródła danych

Sprawozdania GUS: S-10, S-11, S-12, F-01/s, sprawozdania MNiSW: EN-1. Dane o przyznanych stypendiach ministra ze Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on. Wtórne wykorzystanie danych z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW) o nadanych stopniach naukowych oraz danych z Kancelarii Prezydenta RP o nadanych tytułach naukowych przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (pozyskanych w badaniu 1.43.09), danych z systemu informacyjnego Ministerstwa Finansów prowadzonego w oparciu o sprawozdawczość budżetową samorządu terytorialnego (pozyskanych w badaniu 1.65.11) oraz na podstawie sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków jednostek budżetowych (pozyskanych w badaniu 1.65.16), wyników badania budżetów gospodarstw domowych (pozyskanych w badaniu 1.25.01).

Wykorzystanie danych ze Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 szkoły wyższe, które prowadzą działalność na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.) S-10 - sprawozdanie o studiach wyższych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 18 grudnia 2015 r. z danymi według stanu w dniu 30 listopada 2015 r. portal

sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl

2 szkoły wyższe, które prowadzą działalność na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, instytuty naukowe (w tym instytuty Polskiej Akademii Nauk) i badawcze S-11 - sprawozdanie o pomocy materialnej i socjalnej dla studentów i doktorantów; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 18 grudnia 2015 r. z danymi według stanu w dniu 30 listopada 2015 r. portal

sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl

3 Szkoły wyższe, które prowadzą działalność na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, instytuty naukowe (w tym instytuty Polskiej Akademii Nauk) i badawcze, Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego S-12 - sprawozdanie o stypendiach naukowych, studiach podyplomowych i doktoranckich, doktoratach oraz zatrudnieniu w szkołach wyższych, instytutach naukowych i badawczych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 15 stycznia 2016 r. z danymi według stanu w dniu 31 grudnia 2015 r. portal

sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl

4 szkoły wyższe, które prowadzą działalność na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym F-01/s - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym szkół wyższych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 30 marca 2016 r. z danymi według stanu w dniu 31 grudnia 2015 r. portal

sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl

5 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on - informacja o liczbie studentów i doktorantów, którym zostały przyznane stypendia ministra; dane zagregowane (w podziale na poszczególne uczelnie); w formie elektronicznej raz w roku do 31 marca 2016 r. z danymi za rok akademicki

2015/2016

GUS
6 szkoły wyższe, które prowadzą działalność na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym EN-1 - sprawozdanie o liczbie kandydatów i przyjętych na studia stacjonarne i niestacjonarne; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 5 października 2015 r. według stanu w dniu 1 października 2015 r. z danymi za rok akademicki 2015/2016 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
7 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane zagregowane zamieszczone w ogólnopolskim wykazie studentów; w formie elektronicznej raz w roku do 29 stycznia 2016 r. według stanu w dniu 30 listopada 2015 r. GUS
8 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane zagregowane zamieszczone w ogólnopolskim wykazie doktorantów; w formie elektronicznej raz w roku do 29 stycznia 2016 r. według stanu w dniu 31 grudnia 2015 r. GUS
9 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane zagregowane zamieszczone w centralnym wykazie nauczycieli akademickich i pracowników naukowych; w formie elektronicznej raz w roku do 29 stycznia 2016 r. według stanu w dniu 31 grudnia 2015 r. GUS
10 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane zagregowane; przeciętna liczba zatrudnionych nauczycieli akademickich i pracowników naukowych; w formie elektronicznej raz w roku do 29 stycznia 2016 r. za rok 2015. GUS
11 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on - wykaz szkół wyższych i jednostek zamiejscowych wraz z numerami REGON oraz instytutów naukowych i badawczych wraz z numerami REGON; w formie elektronicznej raz w roku do 18 grudnia 2015 r. z danymi według stanu w dniu 30 listopada 2015 r. GUS
12 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane z rocznych sprawozdań z działalności uczelni albo związków uczelni publicznych albo związków uczelni niepublicznych na poziomie szkół wyższych w zakresie obsady kadrowej na prowadzonych kierunkach studiów; w formie elektronicznej raz w roku do 18 grudnia 2015 r. według stanu w dniu 1 października 2015 r. GUS
13 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane z rocznych sprawozdań z działalności uczelni albo związków uczelni publicznych albo związków uczelni niepublicznych na poziomie szkół wyższych w zakresie danych o absolwentach studiów wyższych oraz studiów doktoranckich; w formie elektronicznej raz w roku do 18 grudnia 2015 r. według stanu w dniu 30 września 2015 r. GUS
14 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane ze sprawozdań z wykonania planu rzeczowo-finansowego na poziomie szkół wyższych; w formie elektronicznej raz w roku do 29 sierpnia 2016 r. według stanu w dniu 31 grudnia 2015 r. GUS
15 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane zagregowane w zakresie studiów doktoranckich, studiów podyplomowych i nauczycieli akademickich; w formie elektronicznej raz w roku do 26 lutego 2016 r. według stanu w dniu 31 grudnia 2015 r. GUS
16 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on; dane zagregowane w zakresie studentów i absolwentów studiów wyższych będących cudzoziemcami; w formie elektronicznej raz w roku do 29 stycznia 2016 r. według stanu w dniu 30 listopada 2015 r. GUS

",

11) w badaniu o symbolu 1.28.03(083) Środki komunikacji masowej:

a) w pkt 7 Zakres przedmiotowy tiret czwarte i piąte otrzymują brzmienie:

"– książki (w tym książki mówione) i broszury wydane: tytuły, język wydania, tematyka, literatura dla dzieci i młodzieży,

– gazety i czasopisma: tytuły, częstotliwość ukazywania się, tematyka, periodyki dla dzieci i młodzieży,",

b) pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Abonenci RTV - kraj, regiony, województwa, miasto, wieś. Rodzaje stacji radiowych i telewizyjnych oraz zasięg ich działalności; sieci telewizji kablowej oraz ich operatorzy. Wpływy z opłat abonamentu radiowo-telewizyjnego - kraj, województwa. Produkcja wydawnicza - tytuły, działy tematyczne, częstotliwość ukazywania się, tłumaczenia, wydania pierwsze. Wyposażenie gospodarstw domowych w wybrany sprzęt audiowizualny oraz wydatki związane z zakupem artykułów i usług audiowizualnych.";

12) w badaniu o symbolu 1.29.09(095) Apteki:

a) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8. Źródła danych

Sprawozdanie GUS: ZD-5, Krajowy Rejestr Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestr Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność zaklasyfikowaną według PKD do klasy 47.73 ZD-5 - sprawozdanie apteki i punktu aptecznego; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej; metoda pełna; obowiązkowe

raz w roku do 29 stycznia 2016 r. z danymi za rok 2015 portal

sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl;

Urząd Statystyczny w Krakowie

2 Główny Inspektorat Farmaceutyczny Krajowy Rejestr Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestr Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych; dane jednostkowe w zakresie: nazwa i siedziba, REGON, NIP podmiotu/-ów, na rzecz którego/-ych zostało wydane zezwolenie, nazwa apteki, status apteki, rodzaj apteki, adres prowadzenia apteki (województwo, gmina, miejscowość, ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, nazwa miejscowości poczty, kod TERYT), numer telefonu, adres e-mail, sprzedaż leków przez Internet, numer zezwolenia na prowadzenie apteki, termin ważności zezwolenia na prowadzenie apteki, jeżeli jest oznaczony; w formie elektronicznej dwa razy w roku do 14 września 2015 r. i do 14 stycznia 2016 r. GUS

",

b) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10. Terminy i formy udostępniania

Wydawnictwa GUS:

- "Zdrowie i ochrona zdrowia w 2015 r." - listopad 2016 r.";

13) w badaniu o symbolu 1.43.14(113) Wskaźniki społeczeństwa informacyjnego pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Zakres przedmiotowy

Odsetek osób indywidualnych i pracowników wykorzystujących komputery, wyposażenie przedsiębiorstw i gospodarstw domowych w technologie informacyjno-telekomunikacyjne, dostęp do Internetu, przyczyny nieposiadania dostępu do Internetu, cele wykorzystywania Internetu, transakcje kupna i sprzedaży realizowane za pośrednictwem Internetu, zakupy internetowe osób indywidualnych, częstotliwość wykorzystywania Internetu przez osoby indywidualne, umiejętności członków gospodarstw domowych związane z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii, procesy biznesowe wspomagane przez stosowanie ICT w przedsiębiorstwach, zatrudnienie, szkolenie oraz outsourcing zadań wykonywanych przez specjalistów ICT, wykorzystanie Internetu przez osoby indywidualne i przedsiębiorstwa w kontaktach z administracją publiczną, bezpieczeństwo w Internecie, korzystanie z mediów społecznościowych, korzystanie z usług w chmurze obliczeniowej, nakłady przedsiębiorstw na ICT. Liczba budynków osiągalnych przez systemy telekomunikacyjne dostępowe.";

14) w badaniu o symbolu 1.48.02(161) Transport drogowy w pkt 7 Zakres przedmiotowy tiret piąte otrzymuje brzmienie:

"– transport pasażerski:

- komunikacja miejska - długość i liczba stałych dziennych linii komunikacyjnych według miast i zbiorczo na wsi według rodzajów linii, trasy komunikacyjne według rodzajów tras, liczba przystanków według miast i zbiorczo na wsi, stan i eksploatacja taboru według rodzajów taboru, z wydzieleniem autobusów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz autobusów ekologicznych według grup dmc (z podziałem na klasy emisji spalin EURO) oraz liczba i wiek autobusów (według grup wiekowych) obsługujących linie według miast, z wydzieleniem autobusów na alternatywne paliwo, wozy w ruchu, wozokilometry pojazdów według rodzajów taboru, przewozy pasażerów, liczba i przebieg taksówek miejskich oraz przeciętna liczba przewiezionych osób, długość wybudowanych i zmodernizowanych tras tramwajowych i trolejbusowych, liczba jednostek zakupionego i zmodernizowanego taboru szynowego i trolejbusowego oraz autobusów, liczba linii, liczba środków transportu, liczba operatorów i liczba przewoźników wykonujących publiczny transport zbiorowy,

- komunikacja zamiejska - liczba i pojemność autobusów i mikrobusów własnych i dzierżawionych, z wydzieleniem autobusów i mikrobusów wykorzystywanych w komunikacji międzynarodowej i miejskiej oraz autobusów ekologicznych według grup dmc (z podziałem na klasy emisji spalin EURO), przewozy pasażerów w komunikacji krajowej, w podziale na komunikację regularną i regularną specjalną (z wydzieleniem przewozów z ważnymi biletami pracowniczymi i szkolnymi oraz przewozów pracowniczych na podstawie umów i szkolnych na podstawie umów) i przewozy pozostałe, przewozy pasażerów w komunikacji międzynarodowej w podziale na komunikację regularną i regularną specjalną oraz przewozy pozostałe według krajów, przebieg ogólny autobusów w komunikacji krajowej i międzynarodowej, wozodni pracy autobusów w komunikacji krajowej i międzynarodowej, oferowana praca przewozowa w komunikacji krajowej i międzynarodowej, linie regularnej komunikacji autobusowej - liczba linii oraz ich długość w podziale na linie krajowe i linie międzynarodowe, liczba dworców autobusowych, w tym przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych, liczba linii, liczba środków transportu, liczba operatorów i liczba przewoźników wykonujących publiczny transport zbiorowy,

- średnie zużycie paliw przez autobusy według rodzajów paliw i rodzajów komunikacji,

- liczba licencji na krajowy transport drogowy, na wykonywanie przewozu osób samochodami osobowymi, pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz taksówkami (wraz z liczbą pojazdów) i transportu drogowego rzeczy w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy, wraz z liczbą wypisów z licencji (nie dotyczy taksówek i pośrednictwa przy przewozie rzeczy),

- liczba zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób lub rzeczy wraz z liczbą wypisów z zezwoleń,

- licencje i wypisy z licencji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego osób i rzeczy,

- długość tras (ścieżek) rowerowych wzdłuż ciągów komunikacyjnych,

- długość bus pasów w miastach,

- liczba parkingów "park & ride" (parkuj i jedź).";

15) w badaniu o symbolu 1.51.07(178) Realizacja przywozu i wywozu towarów w wyrażeniu ilościowo-wartościowym z krajami UE pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6. Zakres podmiotowy

Podmioty, których obroty z państwami członkowskimi UE przekroczyły statystyczny próg podstawowy o wartości 3 000 000 zł w przywozie lub 1 500 000 zł w wywozie w poprzednim roku sprawozdawczym, oraz te, które w bieżącym roku sprawozdawczym przekroczą ten próg, są obowiązane do podawania - dla tego rodzaju obrotu, dla którego próg został przekroczony, określonego zakresu danych w deklaracji INTRASTAT. Podmioty, których obroty z państwami członkowskimi UE przekroczyły statystyczny próg szczegółowy o wartości 42 000 000 zł w przywozie lub 76 000 000 zł w wywozie w poprzednim roku sprawozdawczym, oraz te, które w bieżącym roku sprawozdawczym przekroczą ten próg, są obowiązane do wypełniania - dla tego rodzaju obrotu, dla którego próg został przekroczony, wszystkich pól w deklaracji INTRASTAT.";

16) w badaniu o symbolu 1.62.04(193) Wyniki finansowe zakładów ubezpieczeń/reasekuracji w pkt 8 Źródła danych w tabeli:

a) w lp. 2 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"KNF-02 sprawozdanie statystyczne o działalności ubezpieczeniowej zakładów ubezpieczeń/reasekuracji; dane zagregowane w podziale na dział I i II; w formie elektronicznej",

b) w lp. 3:

- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"System Nadzoru Ubezpieczeń; dane zagregowane ze sprawozdań finansowych: w podziale na ogółem i działy I i II:

- przychody i koszty działalności lokacyjnej,

- rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe brutto i na udziale reasekuratora,

- sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych,

- kapitały podstawowe według zakładów ubezpieczeń/reasekuracji,

- bezpośrednie inwestycje zagraniczne w zakładach ubezpieczeń/reasekuracji w podziale na kraje pochodzenia kapitału;

dla działu I w podziale na grupy 1, 2, 3, 4:

- składka przypisana brutto, liczba umów czynnych; według sposobu zawarcia umowy (indywidualne i grupowe) oraz sposobu płacenia składek (okresowe, jednorazowe),

- liczba ubezpieczonych osób w ubezpieczeniach grupowych; w formie elektronicznej",

- rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"dane wstępne za rok 2015 do 11 marca 2016 r. oraz w oparciu o zweryfikowane przez biegłego rewidenta dane za rok 2015 do 22 września 2016 r.",

c) po lp. 3 dodaje się lp. 3a w brzmieniu:

3a Komisja Nadzoru Finansowego System Nadzoru Ubezpieczeń; dane zagregowane ze sprawozdań finansowych dla działu I w podziale na grupy 1, 2, 3, 4: świadczenia wypłacone brutto, liczba wypłat w podziale na świadczenia jednorazowe, rentowe, wykupy i inne świadczenia; w formie elektronicznej raz w roku, w oparciu o zweryfikowane przez biegłego rewidenta dane za rok 2015 do 22 września 2016 r. GUS

d) w lp. 5 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w kwartale do 70 dni po zakończeniu kwartału i do 11 marca 2016 r. z danymi wstępnymi za 2015 r. oraz w oparciu o zweryfikowane przez biegłego rewidenta dane za rok 2015 do 30 sierpnia 2016 r.";

17) w badaniu o symbolu 1.62.07(194) Wyniki finansowe spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w pkt 8 Źródła danych część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"System informacyjny Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej prowadzony na podstawie ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1450, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lutego 2014 r. w sprawie informacji sprawozdawczych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych oraz Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej (Dz. U. poz. 248) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych (Dz. U. poz. 880).";

18) w badaniu o symbolu 1.65.19(222) Notyfikacja fiskalna deficytu i długu sektora instytucji rządowych i samorządowych w pkt 8 Źródła danych:

a) część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Systemy informacyjne: Ministerstwa Finansów (systemy informacyjne dotyczące: sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych prowadzone m.in. na podstawie sprawozdań Rb, środków przekazanych do banków rozwoju, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie oraz wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego, napływu środków z budżetu UE i innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi), Urzędu Komunikacji Elektronicznej (system informacyjny UKE), Ministerstwa Obrony Narodowej (system finansowo-księgowy i system informacyjny dotyczący rachunku zysków i strat oraz bilansu), Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (system informacyjny dotyczący rachunku zysków i strat oraz bilansu), Narodowego Banku Polskiego (Zintegrowany System Księgowy), Ministerstwa Skarbu Państwa (Zintegrowany System Informatyczny), Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (system informacyjny dotyczący dokapitalizowania jednostek oraz SMIK 07-13), Ministerstwa Gospodarki (systemy informacyjne dotyczące: FKT oraz dokapitalizowania jednostek), Ministerstwa Spraw Zagranicznych (system informacyjny dotyczący środków przekazanych do banków rozwoju), Ministerstwa Środowiska (system informacyjny dotyczący parków narodowych), Ministerstwa Zdrowia (system informacyjny dotyczący zoz-ów), Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (system informacyjny dotyczący Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie), wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego (systemy informacyjne), systemy finansowo-księgowe: Narodowego Funduszu Zdrowia, Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Transportowego Dozoru Technicznego, Polskiej Akademii Nauk, Banku Gospodarstwa Krajowego (w zakresie funduszy utworzonych, powierzonych i przekazanych BGK na mocy odrębnych ustaw w tym: fundusze kredytowe i przepływowe), Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiego Centrum Akredytacji, Krajowego Funduszu Kapitałowego S.A., Urzędu Dozoru Technicznego, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Rzecznika Ubezpieczonych, Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, Ośrodka Studiów Wschodnich, Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia, urzędów marszałkowskich, Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (system informatyczny Rejestr Unii), Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dotyczący uczelni wyższych); dane o stanie zobowiązań wynikających z umów partnerstwa publiczno-prywatnego - zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. poz. 119); wtórne wykorzystanie danych ze sprawozdania: MZ-03 (omówione w badaniu 1.29.16), OŚ-4g, OŚ-4p, OŚ-4w/n (omówione w badaniu 1.01.12), wtórne wykorzystanie danych ze sprawozdań GUS: F-01/I-01 (omówione w badaniu 1.61.01), F-01/s (omówione w badaniu 1.27.05), F-02 (omówione w badaniu 1.61.05), F-02/dk (omówione w badaniu 1.28.10), F-03 (omówione w badaniu 1.66.01), SP (omówione w badaniu 1.61.05).",

b) w tabeli:

- lp. 36 otrzymuje brzmienie:

36 Urząd Komunikacji Elektronicznej system informacyjny UKE; dane zagregowane dotyczące wysokości uzyskanych dochodów z tytułu:

- rocznej opłaty telekomunikacyjnej,

- opłat za dokonanie rezerwacji częstotliwości,

- rocznej opłaty za prawo do dysponowania częstotliwością,

- rocznej opłaty za prawo do wykorzystywania zasobów numeracji;

w formie elektronicznej

dwa razy w roku do 10 marca 2015 r. z danymi za rok 2014 - dane wstępne;

do 14 lipca 2015 r. z danymi za rok 2014 - dane ostateczne

GUS, Ministerstwo Finansów

- w lp. 37 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"system informacyjny MNiSW; dane zagregowane dotyczące planu rzeczowo-finansowego dla publicznych uczelni wyższych; w formie elektronicznej",

- dodaje się lp. 38, 39 i 40 w brzmieniu:

38 Narodowy Fundusz Zdrowia system finansowo-księgowy NFZ; dane zagregowane dotyczące wartości świadczeń opieki zdrowotnej podlegających refundacji z Narodowego Funduszu Zdrowia dla szpitali działających w formie spółek kapitałowych oraz w formie instytutów badawczych; w formie elektronicznej dwa razy w roku do 10 marca 2015 r. z danymi za rok 2014 - dane wstępne; do 14 lipca 2015 r. z danymi za rok 2014 - dane ostateczne GUS, Ministerstwo Finansów
39 Bankowy Fundusz Gwarancyjny system finansowo-księgowy; dane jednostkowe w zakresie rachunku zysków i strat, bilansu oraz wysokości wpłat banków z tytułu opłaty rocznej; w formie elektronicznej dwa razy w roku do 10 marca 2015 r. z danymi za rok 2014 - dane wstępne; do 14 lipca 2015 r. zdanymi za rok 2014 - dane ostateczne GUS, Ministerstwo Finansów
40 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny system finansowo-księgowy; dane jednostkowe w zakresie rachunku zysków i strat; w formie elektronicznej dwa razy w roku do 10 marca 2015 r. z danymi za rok 2014 - dane wstępne; do 14 lipca 2015 r. z danymi za rok 2014 -dane ostateczne GUS, Ministerstwo Finansów

19) w badaniu o symbolu 1.65.20(223) Kwartalne rachunki niefinansowe sektora instytucji rządowych i samorządowych w pkt 8 Źródła danych:

a) część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Systemy informacyjne: Ministerstwa Finansów dotyczący sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych, System Informacji Podatkowych, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (Kompleksowy System Informatyczny ZUS, System ewidencji ubezpieczonych, rozliczania składek i świadczeń krótkoterminowych, System obsługi emerytur i rent, System finansowo-księgowy), Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (System finansowo-księgowy), Ministerstwa Obrony Narodowej (Systemy Informacyjne dotyczące rachunku zysków i strat oraz bilansu), Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (Systemy Informacyjne dotyczące rachunku zysków i strat oraz bilansu), Banku Gospodarstwa Krajowego (system finansowo-księgowy), Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (system finansowo-księgowy), Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (system finansowo-księgowy); wtórne wykorzystanie danych ze sprawozdania MZ: MZ-03 (omówione w badaniu 1.29.16), F-01/I-01 (omówione w badaniu 1.61.01), F-01/s (państwowe szkoły wyższe) (omówione w badaniu 1.27.05), F-01/dk i F-02/dk (instytucje kultury) (omówione w badaniu 1.28.10), wykorzystanie danych pozyskanych w badaniu 1.65.31.",

b) w tabeli:

- w lp. 7:

-- rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"Kompleksowy System Informatyczny ZUS; dane zagregowane - kwota wypłat okresowych emerytur kapitałowych; w formie elektronicznej",

-- rubryka 8.4 otrzymuje brzmienie:

"GUS, Ministerstwo Finansów",

- dodaje się lp. 10 i 11 w brzmieniu:

10 Bankowy Fundusz Gwarancyjny system finansowo-księgowy; dane jednostkowe w zakresie rachunku zysków i strat oraz wysokości wpłat banków z tytułu opłaty rocznej; w formie elektronicznej za I, II, III i IV kwartał 2014 r. - do 11 marca 2015 r.; za I kwartał 2015 r. - do 15 maja 2015 r.; za I i II kwartał 2015 r. - do 14 sierpnia 2015 r.; za I, II i III kwartał 2015 r. - do 13 listopada 2015 r. GUS
11 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny system finansowo-księgowy; dane jednostkowe w zakresie rachunku zysków i strat; w formie elektronicznej za I, II, III i IV kwartał 2014 r. - do 11 marca 2015 r.; za I kwartał 2015 r. - do 1 czerwca 2015 r.; za I i II kwartał 2015 r. - do 31 sierpnia 2015 r.; za I, II i III kwartał 2015 r. - do 30 listopada 2015 r. GUS

20) w badaniu o symbolu 1.67.01(232) Rachunki narodowe niefinansowe według sektorów i podsektorów instytucjonalnych w pkt 8 Źródła danych:

a) część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Wtórne wykorzystanie danych ze sprawozdań GUS: SP, SP-3, F-02 (opisanych w badaniu 1.61.05), F-01/I-01 (opisanych w badaniu 1.61.01), F-03, SG-01 cz. 4 (opisanych w badaniu 1.66.01), I-01 (opisanych w badaniu 1.66.02), F-01/s (opisanych w badaniu 1.27.05), C-01 (opisanych w badaniu 1.64.03), H-01s, H-01a (opisanych w badaniu 1.49.02), H-01g (opisanych w badaniu 1.49.05), M-01, M-03 (opisanych w badaniu 1.26.01), R-05Sz, R-CzBR (opisanych w badaniu 1.45.03), R-06 (opisanych w badaniu 1.45.05), R-08 (opisanych w badaniu 1.45.08), DG-1 (opisanych w badaniu 1.61.04), SOF-1 (opisanych w badaniu 1.04.01 w PBSSP 2014), SOF-2F (opisanych w badaniu 1.04.08 w PBSSP 2014), SOF-3 (opisanych w badaniu 1.04.06 w PBSSP 2014), SOF-4 (opisanych w badaniu 1.04.02 w PBSSP 2014), F-02/dk (opisanych w badaniu 1.28.10), F-03 (opisanych w badaniu 1.66.01), PNT-01, PNT-01/s, PNT-01/a (opisanych w badaniu 1.43.01).

Dane Ministerstwa Finansów: z Systemu Obsługi Deklaracji CELINA oraz Systemu INTRASTAT (opisane w badaniach 1.51.01, 1.51.07), dane z systemu informacyjnego dotyczącego sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych (prowadzony na podstawie sprawozdań Rb) (omówione w badaniu 1.65.19 oraz w 1.65.20); dane ze sprawozdań z wykonania planów finansowych jednostek doradztwa rolniczego (omówione w badaniu 1.65.19). Wtórne wykorzystanie danych z Ministerstwa Zdrowia ze sprawozdania MZ-03 omówione w badaniu 1.29.16, OŚ-4g, OŚ-4p, OŚ-4w/n (opisanych w badaniu 1.01.12).

Dane z systemów informacyjnych: Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (informacja o wykorzystanych środkach z funduszy unijnych), Ministerstwa Obrony Narodowej (system finansowo-księgowy MON, omówione w badaniu 1.65.19), Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (systemy informacyjne dotyczące rachunku zysków i strat, omówione w badaniu 1.65.19), Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (System Informatyczny PO RYBY), Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (system finansowo-księgowy), Agencji Rynku Rolnego (system informacyjny ARR), Agencji Rezerw Materiałowych (system finansowo-księgowy ARM), Narodowego Banku Polskiego (Bilans Płatniczy RP, wartość wyemitowanych i rozdysponowanych złotych i srebrnych monet kolekcjonerskich oraz złotych monet uncjowych), Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (Kompleksowy System Informatyczny ZUS, systemy emerytalno-rentowe EMIR, RENTIER, opisane w badaniu 1.65.20), Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (system finansowo-księgowy KRUS, opisane w badaniu 1.65.20), Narodowego Funduszu Zdrowia (system finansowo-księgowy NFZ, opisane w badaniu 1.65.19), Komisji Nadzoru Finansowego (System Nadzoru Ubezpieczeń, sprawozdania finansowe domów maklerskich), Banku Gospodarstwa Krajowego (system finansowo-księgowy BGK, opisane w badaniu 1.65.20), Urzędu Dozoru Technicznego (system finansowo-księgowy UDT, opisane w badaniu 1.65.19), Transportowego Dozoru Technicznego (system finansowo-księgowy TDT, opisane w badaniu 1.65.19), Polskiej Organizacji Turystycznej (system finansowo-księgowy POT, opisane w badaniu 1.65.19), Polskiego Centrum Akredytacji (system finansowo-księgowy PCA, opisane w badaniu 1.65.19), wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego (opisanych w badaniu 1.65.19 - system finansowo-księgowy), Polska Akademia Nauk (opisanych w badaniu 1.65.19 - system finansowo-księgowy), Ministerstwo Gospodarki (system informacyjny KFT - opisanych w badaniu 1.65.19)",

b) w tabeli:

- lp. 5 otrzymuje brzmienie:

5 Komisja Nadzoru Finansowego System Nadzoru Ubezpieczeń; dane zagregowane:

w podziale na działy (dział I, dział II) i rodzaje działalności (działalność bezpośrednia i reasekuracja czynna):

- koszty likwidacji szkód ujmowane w odszkodowaniach wypłaconych (szacunek podziału na rodzaje działalności),

- zmiana stanu rezerw na koszty likwidacji szkód na udziale własnym,

dla działu I grupa 3:

- zyski i straty z posiadania;

w formie elektronicznej.

raz w roku do 30 sierpnia 2015 r. z danymi za rok 2014 GUS

- po lp. 5 dodaje się lp. 5a w brzmieniu:

5a Komisja Nadzoru Finansowego System Nadzoru Ubezpieczeń; dane zagregowane z zakresu działalności zagranicznych zakładów ubezpieczeń w Polsce w ramach prawa do zakładania przedsiębiorstw, z zakresu:

- składka przypisana brutto w podziale na działy (dział I, dział II),

- odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto (dział II);

w formie elektronicznej

raz w roku do 31 stycznia 2015 r. z danymi za rok 2013 GUS

21) w badaniu o symbolu 1.67.08(238) Badanie rozmiarów gospodarki nieobserwowanej pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8. Źródła danych

Sprawozdanie GUS: CBSG/01. Wtórne wykorzystanie danych ze sprawozdań GUS: SP-3 (omówione w badaniu 1.61.05), F-01/I-01 (omówione w badaniu 1.61.01), Z-06 (omówione w badaniu 1.23.02), rejestr REGON. Wykorzystanie wyników badań dotyczących rynku narkotykowego w Polsce prowadzonych przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii (Centrum Informacji o Narkotykach) oraz danych z Ministerstwa Finansów dotyczących wielkości przejęć przemycanych towarów.

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 podmioty małe -mikroprzedsiębiorstwa do 9 pracujących (osoby prawne, spółki cywilne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą) i pozostałe małe - od 10 do 49 pracujących (sektor prywatny bez spółdzielni) zaklasyfikowane według PKD do sekcji: B, C, D, E, F, G, I, H, J, L, M, N, A, P, Q, R, S CBSG/01 - badanie podmiotów małych; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej; metoda reprezentacyjna (dla jednostek o liczbie pracujących do 9 osób - 1,4%, dla jednostek o liczbie pracujących od 10 do 49 osób - 60% z bazy zrealizowanych sprawozdań F-01/I-01); obowiązkowe

raz w roku do 2 września 2016 r. z danymi za rok 2015 portal

sprawozdawczy GUS www. stat.gov.pl; Urząd Statystyczny w Kielcach

2 Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii (Centrum Informacji o Narkotykach) System informacji o narkotykach i narkomanii; dane zagregowane dotyczące rynku narkotyków w zakresie: ceny rynkowe narkotyków, zażywanie narkotyków (według asortymentów i grup wiekowych); w formie elektronicznej raz w roku do 31 marca 2016 r. z danymi za rok 2015 GUS
3 Ministerstwo Finansów raporty Służby Celnej; dane zagregowane o ilości i wartości przejęć towarów przemycanych (papierosy, alkohol, narkotyki); w formie elektronicznej raz w roku do 31 marca 2016 r. z danymi za rok 2015 GUS

22) w badaniu o symbolu 1.67.14(240) Rachunki finansowe sektora instytucji rządowych i samorządowych w pkt 8 Źródła danych:

a) część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Dane Ministerstwa Finansów - zobowiązania i należności podsektorów instytucji rządowych i samorządowych, Ministerstwa Obrony Narodowej i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych z zakresu bilansów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, system SAP Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, systemy finansowo-księgowe: Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Narodowego Funduszu Zdrowia, Banku Gospodarstwa Krajowego, Bankowego Funduszu Gwarancyjnego; wtórne wykorzystanie: danych ze sprawozdań Ministerstwa Finansów - Rb Z i Rb N (omówione w badaniu 1.65.22), długu publicznego sektora instytucji rządowych i samorządowych (omówiony w badaniu 1.65.21), danych Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (omówione w badaniu 1.29.16), ze sprawozdań GUS: F-01/I-01 (omówione w badaniu 1.61.01), F 01/s (omówione w badaniu 1.27.05), F 01/dk i F 02/dk (omówione w badaniu 1.28.10).",

b) w tabeli dodaje się lp. 7 w brzmieniu:

7 Bankowy Fundusz Gwarancyjny system finansowo-księgowy; dane jednostkowe w zakresie bilansu; w formie elektronicznej za I, II, III i IV kwartał 2014 r. - do 11 marca 2015 r.; za I kwartał 2015 r. - do 15 maja 2015 r.; za I i II kwartał 2015 r. - do 14 sierpnia 2015 r.; za I, II i III kwartał 2015 r. - do 13 listopada 2015 r. GUS

23) w badaniu o symbolu 1.70.01(242) Zróżnicowanie poziomu i dynamiki rozwoju regionalnego w pkt 8 Źródła danych część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Dane z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK 07-13 oraz wykorzystanie danych z rejestrów administracyjnych: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - Centralny Rejestr Płatników Składek, Centralny Rejestr Ubezpieczonych (pozyskanych w badaniu 1.80.01); Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii - Państwowy rejestr granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju, Państwowy rejestr nazw geograficznych, ortofotomapa dla obszaru Polski (pozyskanych w badaniu 1.80.01) oraz krajowe zestawienie zbiorcze danych objętych ewidencją gruntów i budynków (pozyskanych w badaniu 1.45.03); urzędów marszałkowskich - Baza Danych Obiektów Topograficznych (pozyskanych w badaniu 1.80.01); Ministerstwa Spraw Wewnętrznych - centralna ewidencja pojazdów - SI CEPIK (pozyskanych w badaniu 1.48.02) oraz system PESEL dotyczący osób fizycznych (pozyskanych w badaniu 1.80.02); Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - system informacyjny ARiMR w zakresie informacji o producentach, gospodarstwie rolnym, działkach (pozyskanych w badaniu 1.80.01); Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z systemu ewidencji ubezpieczonych, rozliczania składek i świadczeń krótkoterminowych, zawierający informacje o ubezpieczonych (pozyskanych w badaniu 1.80.01); starostw powiatowych i urzędów miast na prawach powiatu - Rejestr Cen i Wartości Nieruchomości (pozyskanych w badaniu 1.26.04); Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego - Krajowy Rejestr Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestr Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych (pozyskanych w badaniu 1.29.09); Urzędu Komunikacji Elektronicznej - System Informacyjny o Infrastrukturze Szerokopasmowej (pozyskanych w badaniu 1.43.14).";

24) w badaniu o symbolu 1.70.02(243) Statystyczny system informacyjny o miastach w pkt 8 Źródła danych część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Wykorzystanie danych z rejestrów administracyjnych: Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK 07-13 (pozyskanych w badaniu 1.70.01), Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (Centralny Rejestr Płatników Składek, Centralny Rejestr Ubezpieczonych) (pozyskanych w badaniu 1.80.01), dane Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych i Centralnego Rejestru Płatników Składek; wykorzystanie zbiorów zagregowanych danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych opisanych w załączniku nr 2 ust. 5 pkt 1 i 2 do ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2011 r. (pozyskanych w badaniu 1.23.02), Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii (Państwowy rejestr granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju, Państwowy rejestr nazw geograficznych, ortofotomapa dla obszaru Polski) (pozyskanych w badaniu 1.80.01), urzędów marszałkowskich (Baza Danych Obiektów Topograficznych) (pozyskanych w badaniu 1.80.01), Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (centralna ewidencja pojazdów) (pozyskanych w badaniu 1.48.02), Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii (krajowe zestawienie zbiorcze danych objętych ewidencją gruntów i budynków) (pozyskanych w badaniu 1.45.03), starostw powiatowych i urzędów miast na prawach powiatu (Rejestr Cen i Wartości Nieruchomości) (pozyskanych w badaniu 1.26.04,) komend wojewódzkich Policji (dane statystyczne o przestępstwach) (pozyskanych w badaniu 1.03.03), Komendy Głównej Policji (system ewidencji wypadków i kolizji - SEWIK) (pozyskanych w badaniu 1.48.15), Urzędu Komunikacji Elektronicznej (System Informacyjny o Infrastrukturze Szerokopasmowej) (pozyskanych w badaniu 1.43.14), Ministerstwa Finansów z Systemu Informacji Podatkowych (pozyskanych w badaniach: 1.24.01, 1.67.07, 1.80.01), Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (system emerytalno-rentowy i system informacyjny o świadczeniobiorcach) (pozyskanych w badaniu 1.25.11), Ministerstwa Edukacji Narodowej (System Informacji Oświatowej) (pozyskanych w badaniu 1.27.01), Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego - Krajowy Rejestr Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestr Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych (pozyskanych w badaniu 1.29.09); Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej ze sprawozdań MPiPS-03 (pozyskanych w badaniu 1.25.07), urzędów marszałkowskich (liczba basenów publicznych) (pozyskanych w badaniu 1.70.04).";

25) w badaniu o symbolu 1.70.03(244) Statystyczny system informacyjny obszarów wiejskich w pkt 8 Źródła danych część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Dane z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi - systemu pn. "Aplikacja PO RYBY 2007-2013"; Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z Systemu PROW.O.2, Aplikacji PROW 2007-2013 oraz PROW 2007-2013 - zadania delegowane, Zintegrowanego Systemu Zarządzania i Kontroli - modułu płatności bezpośrednich i płatności ONW oraz modułu rent strukturalnych, PROW 2007-2013 - Rejestru Gospodarstw, Aplikacji GePaRd, Systemu raportowego dotyczącego zrealizowanych płatności, Systemu do monitorowania kredytów inwestycyjnych z dopłatami ARiMR - SI-Agencja*KI oraz wykorzystanie danych z rejestrów administracyjnych: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - Centralny Rejestr Płatników Składek, Centralny Rejestr Ubezpieczonych (pozyskanych w badaniu 1.80.01), Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii - Państwowy rejestr granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju, ortofotomapa dla obszaru Polski (pozyskanych w badaniu 1.80.01) oraz krajowe zestawienie zbiorcze danych objętych ewidencją gruntów i budynków (pozyskanych w badaniu 1.45.03); urzędów marszałkowskich - Baza Danych Obiektów Topograficznych dla obszaru województwa (pozyskanych w badaniu 1.80.01); Ministerstwa Spraw Wewnętrznych - ewidencja pojazdów - SI CEPiK (pozyskanych w badaniu 1.48.02); Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - system informacyjny ARiMR w zakresie informacji o producentach, gospodarstwie rolnym, działkach (pozyskanych w badaniu 1.80.01); Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z systemu ewidencji ubezpieczonych, rozliczania składek i świadczeń krótkoterminowych, zawierający informacje o ubezpieczonych (pozyskanych w badaniu 1.80.01); starostw powiatowych i urzędów miast na prawach powiatu - Rejestr Cen i Wartości Nieruchomości (pozyskanych w badaniu 1.26.04) oraz Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego - Krajowy Rejestr Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestr Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych (pozyskanych w badaniu 1.29.09).";

26) w badaniu o symbolu 1.70.04(245) Audyt miejski w pkt 8 Źródła danych część zamieszczona nad tabelą otrzymuje brzmienie:

"Dane z urzędów marszałkowskich (informacja o liczbie basenów publicznych). Wykorzystanie danych z rejestrów administracyjnych: Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK 07-13 (pozyskanych w badaniu 1.70.01), Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (Centralny Rejestr Płatników Składek, Centralny Rejestr Ubezpieczonych) (pozyskanych w badaniu 1.80.01), dane Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych i Centralnego Rejestru Płatników Składek; wykorzystanie zbiorów zagregowanych danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych opisanych w załączniku nr 2 ust. 5 pkt 1 i 2 do ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2011 r. (pozyskanych w badaniu 1.23.02), Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii (Państwowy rejestr granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju, Państwowy rejestr nazw geograficznych, ortofotomapa dla obszaru Polski) (pozyskanych w badaniu 1.80.01), urzędów marszałkowskich (Baza Danych Obiektów Topograficznych) (pozyskanych w badaniu 1.80.01), Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (centralna ewidencja pojazdów) (pozyskanych w badaniu 1.48.02), Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii (krajowe zestawienie zbiorcze danych objętych ewidencją gruntów i budynków) (pozyskanych w badaniu 1.45.03), starostw powiatowych i urzędów miast na prawach powiatu (Rejestr Cen i Wartości Nieruchomości) (pozyskanych w badaniu 1.26.04,) komend wojewódzkich Policji (dane statystyczne o przestępstwach) (pozyskanych w badaniu 1.03.03), Komendy Głównej Policji (system ewidencji wypadków i kolizji - SEWIK) (pozyskanych w badaniu 1.48.15), Urzędu Komunikacji Elektronicznej (System Informacyjny o Infrastrukturze Szerokopasmowej) (pozyskanych w badaniu 1.43.14), Ministerstwa Finansów z Systemu Informacji Podatkowych (pozyskanych w badaniach: 1.24.01, 1.67.07, 1.80.01), Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (system emerytalno-rentowy i system informacyjny o świadczeniobiorcach) (pozyskanych w badaniu 1.25.11), Ministerstwa Edukacji Narodowej (System Informacji Oświatowej) (pozyskanych w badaniu 1.27.01), Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego - Krajowy Rejestr Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestr Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych (pozyskanych w badaniu 1.29.09); Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej ze sprawozdań MPiPS-03 (pozyskanych w badaniu 1.25.07) oraz Ministerstwa Środowiska i Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska (pozyskanych w badaniu 1.01.08).".

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024