Konkurs na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do realizacji obowiązku świadczenia usług wchodzących w skład usługi powszechnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI 1
z dnia 12 grudnia 2014 r.
w sprawie konkursu na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do realizacji obowiązku świadczenia usług wchodzących w skład usługi powszechnej

Na podstawie art. 82 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243, 827 i 1198) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
wymagany zakres ogłoszenia o konkursie w sprawie wyłonienia przedsiębiorcy wyznaczonego do realizacji obowiązku świadczenia usług wchodzących w skład usługi powszechnej, zwanym dalej "konkursem";
2)
zakres oferty na świadczenie usług wchodzących w skład usługi powszechnej, zwanej dalej "ofertą";
3)
zakres wymaganej dokumentacji;
4)
tryb postępowania konkursowego.
§  2.
1.
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia o konkursie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanej dalej "BIP UKE".
2.
Ogłoszenie o konkursie poza informacjami, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1-3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, zwanej dalej "ustawą", zawiera:
1)
informacje dotyczące wymaganego poziomu jakości i dostępności świadczenia usługi, w tym sposób ustalania poziomu jakości i dostępności usługi;
2)
warunki uczestnictwa w postępowaniu konkursowym;
3)
wymagania, jakim powinna odpowiadać oferta;
4)
wymagania, jakim powinna odpowiadać dokumentacja składana z ofertą;
5)
kryteria oceny ofert;
6)
miejsce, formę oraz termin składania ofert.
3.
Termin składania ofert nie może być krótszy niż 45 dni od dnia opublikowania ogłoszenia o konkursie.
4.
Oferty złożone po terminie Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwany dalej "Prezesem UKE", zwraca bez otwierania.
§  3.
Oferta zawiera:
1)
określenie usługi, której dotyczy, zgodnie z przedmiotem konkursu;
2)
określenie obszaru świadczenia usługi, zgodnie z przedmiotem konkursu;
3)
określenie terminu rozpoczęcia świadczenia usługi;
4)
określenie okresu świadczenia usługi;
5)
określenie warunków świadczenia usługi, w tym oferowanego poziomu jakości i dostępności usługi ustalonego zgodnie ze sposobem wskazanym w ogłoszeniu;
6)
określenie prognozowanego kosztu netto świadczenia usługi;
7)
określenie dokumentacji załączonej do oferty.
§  4.
1.
Dokumentacja składana z ofertą zawiera dokumenty:
1)
potwierdzające formę prawną prowadzenia działalności przez oferenta,
2)
potwierdzające wiarygodność finansową oferenta,
3)
zawierające oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia o konkursie oraz o jego akceptacji,
4)
pozwalające na ocenę możliwości realizacji określonych w ofercie:
a)
warunków świadczenia usługi, w tym oferowanego poziomu jakości i dostępności usługi,
b)
obowiązków, o których mowa w art. 91 ust. 2 ustawy, o ile w ogłoszeniu o konkursie określono, że obowiązki te zostaną nałożone w decyzji, o której mowa w art. 82 ust. 4 ustawy,
5)
pozwalające na ocenę możliwości świadczenia usługi na obszarze, na jakim będzie świadczona usługa,
6)
pozwalające na ocenę możliwości świadczenia usługi w okresie świadczenia usługi,
7)
zawierające zestawienie prognozowanych danych o przychodach i kosztach oferenta z tytułu świadczenia usługi, sporządzone odrębnie dla każdej usługi zawartej w ofercie,
8)
potwierdzające prognozowany koszt netto świadczenia usługi,
9)
zawierające studium ekonomiczno-finansowe przedmiotu oferty, w tym plan inwestycyjny na okres minimum 3 lat,
10)
zawierające opis rozwiązań technicznych w zakresie świadczenia usługi zawartej w ofercie

- pozwalające ocenić ekonomiczną i techniczną zdolność oferenta do świadczenia usługi, zgodnie z warunkami określonymi w ogłoszeniu o konkursie i ofercie.

2.
Dokumenty składane z ofertą są sporządzone i przedstawione przez oferenta zgodnie z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o konkursie, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 4.
3.
Przed upływem terminu, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 6, oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie poprzez jej wycofanie i złożenie nowej.
§  5.
1.
Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezes UKE powołuje Komisję konkursową, zwaną dalej "Komisją".
2.
Komisja składa się z 6 do 9 osób, w tym z przewodniczącego, wyznaczonych przez Prezesa UKE spośród pracowników Urzędu Komunikacji Elektronicznej posiadających wiedzę i doświadczenie niezbędne do przeprowadzenia konkursu.
§  6.
1.
Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego Komisji.
2.
Komisja działa na podstawie regulaminu pracy Komisji uchwalonego przez nią i zatwierdzonego przez Prezesa UKE.
3.
Zatwierdzony regulamin pracy Komisji Prezes UKE ogłasza najpóźniej w terminie, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 6, poprzez wywieszenie go w siedzibie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanej dalej "siedzibą UKE", oraz zamieszczenie na stronie podmiotowej BIP UKE.
§  7.
1.
Komisja otwiera oferty i sporządza listę oferentów, którzy złożyli oferty w terminie, oraz przekazuje ją niezwłocznie Prezesowi UKE.
2.
Prezes UKE niezwłocznie po otrzymaniu listy ogłasza ją przez wywieszenie w siedzibie UKE oraz zamieszczenie na stronie podmiotowej BIP UKE.
§  8.
1.
Komisja dokonuje badania ofert w dwóch etapach.
2.
Pierwszy etap obejmuje:
1)
sprawdzenie, czy oferta została złożona w miejscu, formie oraz terminie określonych w ogłoszeniu o konkursie;
2)
sprawdzenie, czy została zachowana zgodność złożonej oferty z warunkami i wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o konkursie w zakresie kompletności oferty oraz jej prawidłowości pod względem formalnym.
3.
Warunkiem zakwalifikowania oferty do drugiego etapu konkursu jest spełnienie wszystkich warunków i wymagań sprawdzanych w pierwszym etapie.
4.
Komisja sporządza listę ofert zakwalifikowanych do drugiego etapu i podlegających dalszej ocenie.
5.
Drugi etap obejmuje:
1)
ocenę wskazanego w ofercie prognozowanego kosztu netto świadczenia usługi;
2)
ocenę ekonomicznej i technicznej zdolności oferenta do świadczenia usługi na określonych w ofercie warunkach świadczenia usługi, w tym w zakresie poziomu jakości i dostępności, obszaru i okresu świadczenia usługi.
6.
Komisja ocenia oferty zakwalifikowane do drugiego etapu, przyznając punkty, osobno za każde kryterium, zgodnie z ogłoszeniem o konkursie.
7.
Ocena oferty stanowi sumę punktów uzyskanych w drugim etapie konkursu.
§  9.
1.
Z przebiegu postępowania konkursowego Komisja sporządza protokół, który zawiera:
1)
oznaczenie czasu i miejsca przeprowadzenia każdego etapu badania ofert;
2)
imiona i nazwiska członków Komisji, ze wskazaniem czynności, w których brali udział;
3)
liczbę ofert podlegających zwróceniu bez otwierania;
4)
liczbę ofert poddanych sprawdzeniu w pierwszym etapie;
5)
liczbę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do drugiego etapu;
6)
listę, o której mowa w § 8 ust. 4;
7)
liczbę punktów przyznanych każdej ofercie w drugim etapie, osobno dla każdego kryterium;
8)
kolejność ofert wraz z ich oceną punktową albo informację o braku ofert spełniających wymagania określone w ogłoszeniu o konkursie;
9)
szczegółowe uzasadnienie ustaleń i ocen dokonywanych przez Komisję w postępowaniu konkursowym;
10)
podpisy wszystkich członków Komisji, a w przypadku braku podpisu - wzmiankę o przyczynie braku podpisu.
2.
Komisja niezwłocznie przekazuje Prezesowi UKE protokół, wraz z wszelkimi dokumentami związanymi z postępowaniem konkursowym.
§  10.
1.
Po przyjęciu protokołu z przebiegu postępowania konkursowego Prezes UKE ogłasza jego wyniki przez wywieszenie w siedzibie UKE oraz zamieszczenie na stronie podmiotowej BIP UKE.
2.
Ogłoszenie wyników kończy postępowanie konkursowe.
§  11.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 2
1 Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1254).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 czerwca 2005 r. w sprawie konkursu na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład (Dz. U. Nr 103, poz. 867), które zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1445 oraz z 2013 r. poz. 1635) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2015.11

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Konkurs na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do realizacji obowiązku świadczenia usług wchodzących w skład usługi powszechnej.
Data aktu: 12/12/2014
Data ogłoszenia: 05/01/2015
Data wejścia w życie: 20/01/2015