Dokumenty oraz informacje, jakie jest obowiązany przedstawić przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na zarządzanie lotniskiem użytku publicznego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 4 sierpnia 2005 r.
w sprawie dokumentów oraz informacji, jakie jest obowiązany przedstawić przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na zarządzanie lotniskiem użytku publicznego

Na podstawie art. 175a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie zarządzania lotniskiem użytku publicznego jest obowiązany dołączyć do wniosku następujące dokumenty:
1)
określające status prawny wnioskodawcy, o których mowa w art. 166 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, zwanej dalej "ustawą", wraz ze wszystkimi ich zmianami;
2)
kopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON);
3)
kopię decyzji o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
4)
listę udziałowców lub akcjonariuszy z podaniem:
a)
w przypadku osób fizycznych - ich obywatelstwa i miejsca stałego zamieszkania, a w przypadku osób prawnych - miejsca ich siedziby,
b)
wielkości posiadanych przez nich udziałów lub akcji oraz rodzaju ich uprzywilejowania, a także kraju pochodzenia;
5)
wykaz członków zarządu i rady nadzorczej z podaniem ich obywatelstwa i miejsca stałego zamieszkania;
6)
oświadczenie członków zarządu o pełnieniu funkcji kierowniczych oraz o członkostwie we władzach podmiotu z udziałem osób zagranicznych lub w innym podmiocie pozostającym z przedsiębiorcą w stosunku zależności;
7)
certyfikat lotniska, wydany na podstawie art. 160 ustawy;
8)
oświadczenie woli przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 166 ust. 3 pkt 3 ustawy;
9)
plan gospodarczy przedsiębiorstwa na co najmniej dwa lata działalności obejmujący dokumenty:
a)
zawierające następujące informacje:

– przewidywany bilans, rachunek zysków i strat,

– przewidywane wydatki związane z podjęciem działalności gospodarczej w zakresie zarządzania lotniskiem,

– przewidywane przychody ze wskazaniem źródeł ich pochodzenia,

– poziom przewidywanych opłat lotniskowych,

– sposób finansowania kosztów oraz aktualne i przewidywane źródła finansowania działalności, z uwzględnieniem płynności finansowej przedsiębiorstwa w okresie dwóch pierwszych lat działalności,

– o powiązaniach finansowych udziałowców lub akcjonariuszy z inną działalnością gospodarczą, w którą przedsiębiorstwo jest zaangażowane bezpośrednio albo pośrednio,

b)
wskazujące na posiadanie przez przedsiębiorcę możliwości finansowania działalności objętej wnioskiem o zezwolenie, a w szczególności:

– zaświadczenie banku, w którym prowadzony jest podstawowy rachunek bieżący przedsiębiorcy, określające wielkość posiadanych przez niego środków finansowych oraz jego zdolność kredytową i płatniczą,

– zaświadczenie z właściwego urzędu stwierdzające, że wnioskodawca nie zalega z wpłatami należności budżetowych,

– w przypadku wnioskodawcy wykonującego działalność gospodarczą - sprawozdanie finansowe z poprzedniego roku finansowego wraz z opinią biegłego rewidenta, a w przypadku przedsiębiorców nieobowiązanych do sporządzania tego sprawozdania - rachunek wyników działalności gospodarczej za ostatnie dwa lata działalności, a jeżeli przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą przez okres krótszy niż dwa lata - za cały okres działalności;

10)
zaświadczenie o niekaralności osób zarządzających działalnością przedsiębiorstwa za przestępstwa umyślne: karne skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, bezpieczeństwu powszechnemu, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, prawom osób wykonujących pracę zarobkową, wiarygodności dokumentów;
11)
dokument potwierdzający objęcie przedsiębiorstwa wnioskodawcy ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością.
2.
W przypadku spółki z udziałem osób zagranicznych lub podmiotów zależnych od osób zagranicznych wnioskodawca przedstawia dodatkowo:
1)
oświadczenie o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 174 ust. 3 pkt 6 lit. a ustawy, lub dokumenty potwierdzające spełnienie tych warunków;
2)
oświadczenia członków zarządu o spełnianiu przez nich warunków określonych w art. 174 ust. 3 pkt 6 lit. b ustawy.
§  2.
1.
Przedsiębiorca, o którym mowa w § 1, w celu wykazania spełnienia warunków niezbędnych do uzyskania zezwolenia i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie zarządzania lotniskiem użytku publicznego, o których mowa w art. 174 ust. 3 pkt 2-5 i art. 175 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy, przedstawia dodatkowo następujące dokumenty:
1)
oświadczenie wnioskodawcy, że nie zajmuje się działalnością w zakresie przewozu lotniczego oraz że zarządzanie lotniskiem stanowi podstawowy rodzaj działalności wnioskodawcy;
2)
oświadczenie osób zarządzających działalnością przedsiębiorstwa stwierdzające, że nie cofnięto im koncesji lub zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w okresie ostatnich 5 lat przed złożeniem wniosku o zezwolenie na zarządzanie;
3)
odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru dłużników niewypłacalnych;
4)
program ochrony przedsiębiorstwa przed aktami bezprawnej ingerencji, zgodny z wymogami Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego, dokumenty dotyczące zabezpieczenia obsługi ruchu lotniczego i osłony meteorologicznej, instrukcję bezpieczeństwa pożarowego dla lotniska oraz projekt planu działania w sytuacjach zagrożenia;
5)
w przypadku wniosku o zezwolenie na zarządzanie lotniskiem współużytkowanym z wojskiem lub przez służby państwowe - zgodę tych służb na przejęcie zarządu lotniska i umowę, o których mowa w art. 174 ust. 3 pkt 5 ustawy.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 4, nie są przedstawiane, jeżeli sprawdzenie tych wymagań zostało dokonane w procesie certyfikacji.
§  3.
Przedsiębiorca składający wniosek o zezwolenie na zarządzanie lotniskiem użytku publicznego powinien przedstawić informacje dotyczące:
1)
miejsca działalności przedsiębiorstwa - wskazanie lotniska oraz jego klasyfikacji;
2)
rodzaju obsługiwanego ruchu lotniczego, w szczególności: krajowego, międzynarodowego, regularnego, nieregularnego, pasażerskiego, towarowego.
§  4.
1.
Przedsiębiorca może przedłożyć kopie dokumentów, o których mowa w § 1 i 2, poświadczone za zgodność z oryginałem urzędowo lub notarialnie.
2.
Dokumenty powinny zawierać dane aktualne na dzień złożenia wniosku o zezwolenie na zarządzanie i powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
3.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, sporządzone w języku obcym dołącza się wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.
§  5.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
________

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036, z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1002, Nr 172, poz. 1805, Nr 173, poz. 1808 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 757, Nr 175, poz. 1462 i Nr 180, poz. 1490.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2005.182.1535

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Dokumenty oraz informacje, jakie jest obowiązany przedstawić przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na zarządzanie lotniskiem użytku publicznego.
Data aktu: 04/08/2005
Data ogłoszenia: 22/09/2005
Data wejścia w życie: 30/09/2005