Określenie szczegółowych warunków i trybu rozdysponowania krajowej rezerwy.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1
z dnia 7 stycznia 2005 r.
w sprawie określenia szczegółowych warunków i trybu rozdysponowania krajowej rezerwy

Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz. U. Nr 93, poz. 897) zarządza się, co następuje:
§  1.
Indywidualną ilość referencyjną z krajowej rezerwy przyznaje się:
1)
producentom rozwijającym produkcję mleka, będącym dostawcami hurtowymi, którzy zwiększyli sprzedaż mleka:
a)
w okresie od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r. co najmniej o 10.000 kg w stosunku do ilości mleka sprzedanego w okresie od dnia 1 kwietnia 2002 r. do dnia 31 marca 2003 r., zwanego dalej "rokiem referencyjnym", albo
b)
po dniu 1 kwietnia 2004 r. co najmniej o 10.000 kg w stosunku do ilości mleka sprzedanego w okresie od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r., pod warunkiem że ilość mleka sprzedanego po dniu 1 kwietnia 2004 r. do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym złożono wniosek o przyznanie indywidualnej ilości referencyjnej z krajowej rezerwy, zwany dalej "wnioskiem", nie jest niższa, niż dotychczas przyznana indywidualna ilość referencyjna, albo
c)
w okresie od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2005 r. co najmniej o 20.000 kg w stosunku do ilości mleka sprzedanego w roku referencyjnym, pod warunkiem że sprzedaż mleka była dokonywana w okresie co najmniej od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r.;
2)
producentom rozwijającym produkcję mleka, będącym dostawcami bezpośrednimi, którzy udokumentowali sprzedaż mleka lub przetworów mlecznych, przeznaczonych do bezpośredniego spożycia, w roku referencyjnym;
3)
producentom rozpoczynającym produkcję mleka, będącym dostawcami hurtowymi, którzy rozpoczęli produkcję i udokumentowali sprzedaż mleka w okresie od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r.
§  2.
1.
Producenci, o których mowa w § 1, składają wnioski do dyrektora właściwego miejscowo oddziału terenowego Agencji Rynku Rolnego, zwanej dalej "Agencją".
2.
Dokonanie sprzedaży mleka lub przetworów mlecznych potwierdza się fakturami, zawartymi umowami lub innymi dokumentami potwierdzającymi dokonanie tej sprzedaży.
3.
Producenci dołączają do wniosku kopie dokumentów, o których mowa w ust. 2.
§  3.
1.
Prezes Agencji rozdziela krajową rezerwę pomiędzy oddziały terenowe Agencji, na podstawie zapotrzebowania składanego przez dyrektorów oddziałów terenowych Agencji, w terminie 3 dni od dnia otrzymania zapotrzebowania.
2.
Dyrektorzy oddziałów terenowych Agencji składają Prezesowi Agencji zapotrzebowanie według stanu na 15 i ostatni dzień miesiąca na podstawie wniosków złożonych przez producentów.
3.
O kolejności rozpatrywania wniosków decyduje data ich wpływu do dyrektora właściwego miejscowo oddziału terenowego Agencji.
4.
W przypadku wniosków złożonych w tym samym terminie, w pierwszej kolejności rozpatruje się wnioski producentów, o których mowa w § 1 pkt 3.
§  4.
1.
Dyrektor właściwego miejscowo oddziału terenowego Agencji, na podstawie dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2, określa szacowaną średnioroczną sprzedaż mleka dla producentów ubiegających się o przyznanie indywidualnej ilości referencyjnej z krajowej rezerwy, którzy spełnili warunki określone w § 1 pkt 1 lit. b i c lub § 1 pkt 3.
2.
Szacowaną średnioroczną sprzedaż mleka oblicza się mnożąc średnią miesięczną sprzedaż w okresie, o którym mowa w § 1 pkt 1 lit. b albo c lub § 1 pkt 3, przez 12 miesięcy.
§  5.
Dyrektor oddziału terenowego Agencji przyznaje indywidualną ilość referencyjną z krajowej rezerwy:
1)
dostawcy hurtowemu rozwijającemu produkcję mleka, spełniającemu warunki określone:
a)
w § 1 pkt 1 lit. a, w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy wielkością udokumentowanej sprzedaży w okresie, o którym mowa w § 1 pkt 1 lit. a, a indywidualną ilością referencyjną przyznaną na podstawie roku referencyjnego albo
b)
w § 1 pkt 1 lit. b, w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy wielkością średniorocznej sprzedaży mleka oszacowanej w sposób określony w § 4 na podstawie okresu, o którym mowa w § 1 pkt 1 lit. b, a przyznaną dotychczas indywidualną ilością referencyjną, albo
c)
w § 1 pkt 1 lit. c, w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy wielkością średniorocznej sprzedaży mleka oszacowanej w sposób określony w § 4 na podstawie okresu, o którym mowa w § 1 pkt 1 lit. c, a przyznaną dotychczas indywidualną ilością referencyjną;
2)
dostawcy bezpośredniemu rozwijającemu produkcję mleka, spełniającemu warunki określone w § 1 pkt 2, w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy wielkością udokumentowanej sprzedaży mleka lub przetworów mlecznych w roku referencyjnym a indywidualną ilością referencyjną przyznaną na podstawie roku referencyjnego;
3)
dostawcy hurtowemu rozpoczynającemu produkcję mleka, spełniającemu warunki określone w § 1 pkt 3, w wysokości stanowiącej wielkość średniorocznej sprzedaży mleka oszacowanej w sposób określony w § 4.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rynki rolne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 134, poz. 1433).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024