Konkurs na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 1 czerwca 2005 r.
w sprawie konkursu na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład

Na podstawie art. 82 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
wymagany zakres ogłoszenia o konkursie na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład, zwanym dalej "konkursem";
2)
zakres oferty na świadczenia usługi, o której mowa w pkt 1, zwanej dalej "ofertą";
3)
zakres wymaganej dokumentacji;
4)
tryb postępowania konkursowego.
§  2.
1.
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia o konkursie.
2.
W ogłoszeniu o konkursie określa się w szczególności:
1)
przedmiot konkursu, poprzez określenie usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład, objętych konkursem, zwanych dalej "usługą", oraz obszaru, na którym usługa będzie świadczona;
2)
miejsce udostępnienia specyfikacji warunków konkursu;
3)
miejsce, formę oraz termin złożenia oferty.
3.
Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, nie może być krótszy niż 30 dni od dnia, w którym specyfikacja warunków konkursu została udostępniona w siedzibie Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, zwanego dalej "URTiP".
§  3.
Oferty złożone po terminie Prezes URTiP zwraca bez otwierania.
§  4.
W specyfikacji warunków konkursu w zakresie:
1)
warunków uczestnictwa w postępowaniu konkursowym określa się warunek:
a)
złożenia oferty w miejscu, formie oraz terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie oraz zachowania zgodności oferty z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu i specyfikacji warunków konkursu,
b)
złożenia przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, zwanego dalej "oferentem", oświadczenia o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia o konkursie i specyfikacji warunków konkursu oraz ich akceptacji,
c)
podania adresu właściwego do doręczeń;
2)
wymagań, jakim powinna odpowiadać oferta, zamieszcza się:
a)
opis sposobu przygotowania oferty, w tym szczegółowe wymagania co do jej zawartości,
b)
określenie rodzajów dokumentacji składanych z ofertą,
c)
minimalne wymagania dotyczące wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi oraz minimalny okres świadczenia usługi,
d)
wymaganie podania kosztu świadczenia usługi,
e)
określenie dla każdej usługi sposobu obliczania wskaźników dostępności i jakości oraz sposobu obliczania kosztu świadczenia usługi;
3)
kryteriów oceny ofert zamieszcza się:
a)
szczegółowy opis kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2-4,
b)
określenie maksymalnej liczby punktów, jaką może uzyskać oferta w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2-4,
c)
szczegółowy opis sposobu oceny ofert w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2-4.
§  5.
Oferta powinna zawierać w szczególności:
1)
wskazanie usługi, której dotyczy, zgodnie z przedmiotem konkursu;
2)
obszar świadczenia usługi, zgodnie z przedmiotem konkursu;
3)
termin rozpoczęcia świadczenia usługi;
4)
okres świadczenia usługi;
5)
wartości wskaźników jakości i dostępności usługi obliczone zgodnie ze specyfikacją warunków konkursu;
6)
koszt świadczenia usługi obliczony zgodnie ze specyfikacją warunków konkursu;
7)
wskazanie dokumentacji załączonej do oferty.
§  6.
1.
Dokumentacja powinna zawierać w szczególności dokumenty:
1)
potwierdzające formę prawną oferenta,
2)
potwierdzające wiarygodność finansową oferenta,
3)
zawierające oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia i specyfikacji warunków konkursu oraz ich akceptacji,
4)
pozwalające na ocenę określonego w ofercie poziomu jakości świadczenia usługi,
5)
pozwalające na ocenę określonego w ofercie poziomu dostępności usługi,
6)
pozwalające na ocenę określonej w ofercie wysokości kosztu świadczenia usługi,
7)
zawierające zestawienie danych o przychodach i kosztach oferenta z tytułu świadczenia usługi, sporządzone odrębnie dla każdej usługi zawartej w ofercie,
8)
zawierające studium ekonomiczno-finansowe przedmiotu oferty, w tym planu inwestycyjnego,
9)
zawierające opis rozwiązań technicznych w zakresie świadczenia usługi zawartej w ofercie

- pozwalające ocenić zdolność oferenta do świadczenia usługi, przy określonym w ofercie poziomie jej jakości i dostępności oraz kosztach.

2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny być sporządzone lub przedstawione przez oferenta zgodnie z wymaganiami określonymi w specyfikacji warunków konkursu, o których mowa w § 4 pkt 2.
§  7.
1.
Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezes URTiP powołuje Komisję konkursową, zwaną dalej "Komisją".
2.
Komisja składa się z 6 do 9 osób, w tym przewodniczącego, wyznaczonych przez Prezesa URTiP spośród osób posiadających wiedzę i doświadczenie niezbędne do przeprowadzenia konkursu.
§  8.
1.
Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego Komisji.
2.
Komisja działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez nią i zatwierdzonego przez Prezesa URTiP.
3.
Zatwierdzony regulamin pracy Komisji Prezes URTiP ogłasza najpóźniej w terminie, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 3, poprzez wywieszenie go w siedzibie URTiP oraz zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej URTiP.
§  9.
1.
Komisja otwiera oferty i sporządza listę oferentów, którzy złożyli oferty w terminie, oraz przekazuje ją Prezesowi URTiP.
2.
Prezes URTiP niezwłocznie po otrzymaniu listy, o której mowa w ust. 1, ogłasza ją przez zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej URTiP oraz wywieszenie w siedzibie URTiP.
3.
Po sporządzeniu listy, o której mowa w ust. 1, członkowie Komisji składają Prezesowi URTiP pisemne oświadczenia, że:
1)
nie pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z żadnym oferentem, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych będących oferentami;
2)
przed upływem roku od daty rozpoczęcia postępowania konkursowego nie pozostawali w stosunku pracy lub zlecenia z żadnym oferentem lub nie byli członkami władz osób prawnych będących oferentami;
3)
nie pozostają z żadnym oferentem, jego zastępcą prawnym lub członkiem władz osób prawnych będących oferentami w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
§  10.
1.
Prezes URTiP odwołuje członka Komisji, jeżeli nie złożył on pisemnego oświadczenia, o którym mowa w § 9 ust. 3, albo zostanie ujawnione, że nie spełnia on wymagań określonych w § 9 ust. 3.
2.
Jeżeli w wyniku odwołania liczba członków Komisji jest mniejsza niż 6, Prezes URTiP wyznacza kolejnych członków Komisji, zgodnie z § 7 ust. 2.
§  11.
1.
Komisja dokonuje badania ofert w dwóch etapach.
2.
Pierwszy etap obejmuje sprawdzenie, czy:
1)
oferta została złożona w miejscu, formie oraz terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie;
2)
została zachowana zgodność złożonej oferty z warunkami i wymaganiami określonymi w ogłoszeniu oraz w specyfikacji warunków konkursu w zakresie kompletności oferty oraz jej prawidłowości pod względem formalnym.
3.
Warunkiem zakwalifikowania oferty do drugiego etapu konkursu jest spełnienie warunków i wymagań sprawdzanych w pierwszym etapie.
4.
Drugi etap obejmuje:
1)
sprawdzenie zgodności oferty z innymi niż określone w ust. 2 pkt 2 wymaganiami określonymi w ogłoszeniu oraz w specyfikacji warunków konkursu, w szczególności:
a)
sprawdzenie zgodności określonych w ofercie wartości wskaźników jakości i dostępności świadczenia usługi z określonymi w specyfikacji warunków konkursu minimalnymi wymaganiami dotyczącymi wskaźników jakości i dostępności świadczenia usługi oraz sposobem obliczania tych wskaźników,
b)
sprawdzenie zgodności sposobu obliczenia kosztu świadczenia usługi ze specyfikacją warunków konkursu;
2)
ocenę określonych w ofercie wartości wskaźników jakości i dostępności usługi;
3)
ocenę wysokości proponowanego w ofercie kosztu świadczenia usługi;
4)
ocenę zdolności do świadczenia usługi przy określonym w ofercie poziomie jej jakości i dostępności oraz koszcie świadczenia usługi.
5.
Komisja sporządza listę ofert, które spełniły wymagania określone w ust. 4 pkt 1 i podlegają dalszej ocenie.
6.
Komisja ocenia oferty, o których mowa w ust. 5, przyznając punkty, osobno za każde kryterium określone w ust. 4 pkt 2-4, zgodnie ze specyfikacją warunków konkursu.
7.
Ocena oferty stanowi sumę punktów uzyskanych w drugim etapie konkursu.
§  12.
1.
Z przebiegu postępowania konkursowego Komisja sporządza protokół, który powinien zawierać:
1)
oznaczenie czasu i miejsca przeprowadzenia każdego etapu badania ofert;
2)
imiona i nazwiska członków Komisji, ze wskazaniem czynności, w których brali udział;
3)
liczbę ofert podlegających zwróceniu bez otwierania;
4)
liczbę ofert poddanych sprawdzeniu w pierwszym etapie;
5)
liczbę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do drugiego etapu;
6)
listę, o której mowa w § 11 ust. 5;
7)
liczbę punktów przyznanych każdej ofercie w drugim etapie, osobno dla każdego kryterium;
8)
kolejność ofert wraz z ich oceną punktową albo informację o braku ofert spełniających wymagania określone w ogłoszeniu oraz w specyfikacji warunków konkursu;
9)
szczegółowe uzasadnienie ustaleń i ocen dokonywanych przez Komisję w postępowaniu konkursowym;
10)
podpisy wszystkich członków Komisji, a w przypadku braku podpisu - wzmiankę o przyczynie braku podpisu.
2.
Komisja niezwłocznie przekazuje Prezesowi URTiP protokół, wraz z wszelkimi dokumentami związanymi z postępowaniem konkursowym.
§  13.
1.
Po przyjęciu protokołu z przebiegu postępowania konkursowego Prezes URTiP ogłasza jego wyniki przez wywieszenie w siedzibie URTiP oraz zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej URTiP.
2.
Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, kończy postępowanie konkursowe.
§  14.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2005.103.867

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Konkurs na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład.
Data aktu: 01/06/2005
Data ogłoszenia: 13/06/2005
Data wejścia w życie: 28/06/2005