Szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 15 kwietnia 2004 r.
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych

Na podstawie art. 99 ust. 7 pkt 2 ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 73, poz. 852, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
Określa się szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych, stanowiące załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE GOSPODAROWANIA NUMERACJĄ W PUBLICZNYCH SIECIACH TELEFONICZNYCH 3

1. Szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych stosuje się do numeracji:

1) abonenckiej w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej;

2) abonenckiej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej;

3) abonenckich usług specjalnych, zwanej dalej "AUS";

4) dostępu do sieci operatorów świadczących usługi przez numer dostępu, zwanej dalej "NDS";

5) dostępu do sieci teleinformatycznych, zwanej dalej "NDSI";

6) dostępu do usług sieci inteligentnych, zwanej dalej "NDIN".

2. Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją abonencką w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej:

1) minimalny przydzielony operatorowi blok numerów, zwanych dalej "NN", powinien składać się z 1.000 NN o tych samych cyfrach SPQM, gdzie symbole literowe SPQM oznaczają początkowe cyfry przydzielonego bloku numerów, przy czym symbolowi literowemu "M" odpowiada tysiąc NN;

2) przydzielony zakres numeracji powinien stanowić wielokrotność 1.000 NN.

3. Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją abonencką w ruchomej publicznej sieci telefonicznej:

1) operatorowi ruchomej publicznej sieci telefonicznej przydziela się wskaźnik (wyróżnik) sieci od 2 do 5 cyfr;

2) stosuje się jednolitą 9-cyfrową numerację krajową abonentów o formacie ABSPQMCDU, gdzie symbole literowe oznaczają kolejne cyfry w numerze krajowym zakończenia sieci;

3) minimalny przydzielony operatorowi blok numerów powinien składać się z 100.000 NN o tych samych cyfrach ABSP;

4) przydzielony zakres numeracji powinien stanowić wielokrotność 100.000 NN;

5) dopuszcza się przydzielanie bloków n x 10.000 NN operatorowi posiadającemu zezwolenie telekomunikacyjne bez określenia warunków wykorzystywania częstotliwości.

4. Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją AUS:

1) numery AUS przydziela się operatorowi stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej lub innej sieci współpracującej ze stacjonarną publiczną siecią telefoniczną;

2) numery AUS mogą być przydzielane i udostępniane jedynie dla usług świadczonych całodobowo.

5. Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDS:

1) operatorowi, który na podstawie zezwolenia telekomunikacyjnego świadczy na obszarze całego kraju usługi w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych, przydziela się 4-cyfrowy lub 5-cyfrowy numer NDS;

2) operatorowi, który na podstawie zgłoszenia działalności telekomunikacyjnej świadczy na obszarze całego kraju usługi w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych, wykorzystując infrastrukturę telekomunikacyjną uprawnionych operatorów, przydziela się 5-cyfrowy numer NDS.

6. Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDSI:

1) operatorowi uprawnionemu do świadczenia usługi zapewnienia dostępu do sieci teleinformatycznych, w tym do Internetu, świadczonej za pomocą łączy komutowanych w sieciach uprawnionych operatorów, przydziela się nie więcej niż dwa numery NDSI, z zastrzeżeniem pkt 2;

2) operatorowi, o którym mowa w pkt 1, mogą być przydzielone dodatkowe numery NDSI, w szczególności dla:

a) świadczenia usług telekomunikacyjnych wymagających oddzielnych wiązek łączy do sieci tego operatora,

b) świadczenia usług telekomunikacyjnych zaliczanych i rozliczanych odmiennie od innych usług.

7. Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDIN:

1) numeracja NDIN jest przydzielana operatorom eksploatującym publiczne sieci telefoniczne na podstawie zezwolenia telekomunikacyjnego obejmującego obszar całego kraju;

2) minimalny przydzielony blok numerów NDIN powinien składać się z 1.000 NN o tych samych cyfrach ABSPQM;

3) przydzielone numery NDIN powinny stanowić wielokrotność minimalnego bloku numerów.

8. Cofnięcie przydziału numeracji może dotyczyć minimalnych bloków określonych w zasadach przydziału dla odpowiedniego rodzaju numeracji lub ich wielokrotności.

1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165, Nr 141, poz. 1359 i Nr 232, poz. 2322).
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 122, poz. 1321 i Nr 154, poz. 1800 i 1802, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676 i Nr 166, poz. 1360 oraz z 2003 r. Nr 50, poz. 424, Nr 113, poz. 1070, Nr 130, poz. 1188 i Nr 170, poz. 1652.
3 Numeracja jest zgodna z zaleceniem E-164 Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (International Telecommunication Union - ITU).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024