TRAKTAT WIPOo artystycznych wykonaniach i fonogramach
Spis treści
Preambuła
Rozdział I: Postanowienia ogólne
Artykuł 1: Stosunek do innych konwencji
Artykuł 2: Definicje
Artykuł 3: Osoby objęte ochroną przez Traktat
Artykuł 4: Traktowanie narodowe
Rozdział II: Prawa artystów wykonawców
Artykuł 5: Prawa osobiste artystów wykonawców
Artykuł 6: Prawa majątkowe artystów wykonawców do ich nieutrwalonych artystycznych wykonań
Artykuł 7: Prawo zwielokrotnienia
Artykuł 8: Prawo wprowadzania do obrotu
Artykuł 9: Prawo najmu
Artykuł 10: Prawo publicznego udostępniania utrwalonych artystycznych wykonań
Rozdział III: Prawa producentów fonogramów
Artykuł 11: Prawo zwielokrotnienia
Artykuł 12: Prawo wprowadzenia do obrotu
Artykuł 13: Prawo najmu
Artykuł 14: Prawo publicznego udostępniania fonogramów
Rozdział IV: Postanowienia wspólne
Artykuł 15: Prawo do wynagrodzenia za nadania i komunikowanie publiczności
Artykuł 16: Ograniczenia i wyjątki
Artykuł 17: Czas trwania ochrony
Artykuł 18: Zobowiązania dotyczące środków technicznych
Artykuł 19: Zobowiązania dotyczące informacji o zarządzaniu prawami
Artykuł 20: Wymogi formalne
Artykuł 21: Zastrzeżenia
Artykuł 22: Zastosowanie
Artykuł 23: Dochodzenie i egzekwowanie praw
Rozdział V: Postanowienia administracyjne i końcowe
Artykuł 24: Zgromadzenie
Artykuł 25: Biuro Międzynarodowe
Artykuł 26: Strony Traktatu
Artykuł 27: Prawa i obowiązki wynikające z Traktatu
Artykuł 28: Podpisanie Traktatu
Artykuł 29: Wejście w życie Traktatu
Artykuł 30: Data uzyskania statusu strony Traktatu
Artykuł 31: Wypowiedzenie Traktatu
Artykuł 32: Języki Traktatu
Artykuł 33: Depozytariusz
Preambuła
Umawiające się Strony,
pragnąc rozwijać i zapewniać ochronę praw artystów wykonawców i producentów fonogramów w sposób możliwie najbardziej skuteczny i jednolity,
uznając potrzebę wprowadzenia nowych przepisów międzynarodowych celem znalezienia właściwych rozwiązań problemów wynikających z rozwoju gospodarczego, społecznego, kulturowego i technicznego,
uznając głęboki wpływ rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz ich wzajemnego przenikania na produkcję i wykorzystanie artystycznych wykonań i fonogramów,
uznając potrzebę utrzymania równowagi między prawami artystów wykonawców i producentów fonogramów i ogólnym interesem publicznym, zwłaszcza w dziedzinie nauczania, badań naukowych i dostępu do informacji,
uzgodniły, co następuje: