Zm.: rozporządzenie w sprawie dopuszczalnych zawartości pozostałości środków ochrony roślin w paszach.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia 22 grudnia 2004 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie dopuszczalnych zawartości pozostałości środków ochrony roślin w paszach2)

Na podstawie art. 4 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 23 sierpnia 2001 r. o środkach żywienia zwierząt (Dz. U. Nr 123, poz. 1350, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie dopuszczalnych zawartości pozostałości środków ochrony roślin w paszach (Dz. U. Nr 83, poz. 771) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1)
lp. 21 otrzymuje brzmienie:
21 BIFENTRYNA (Z)-(1RS,3RS)-3-(2-chloro-3,3,3-trifluoroprop-1-enylo)-2,2-dimetylocyklopropanokarboksylan 2-metylobifenyl-3-ilometylu 10,0

5,0

chmiel (suszony)

herbata (suszone liście i łodygi fermentowane lub inne, Camellia sinensis)

2,0 sałata i podobne
1,0 warzywa kapustne głowiaste
0,5 pszenica, jęczmień, owies i pszenżyto, truskawki (inne niż dziko rosnące), fasolka warzywna (ze strąkami)
0,3 owoce ziarnkowe, jeżyny, maliny
0,2 owoce pestkowe, winogrona, warzywa kapustne kwiatostanowe, oberżyna, papryka, pomidory
0,1 tłuszcz bydlęcy4), owoce cytrusowe, banany, ogórki, cukinie, korniszony, groszek warzywny (ze strąkami), nasiona roślin oleistych
0,05 pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego i materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4)
0,01 mleko5) i jaja6)
2)
lp. 22 otrzymuje brzmienie:
22 BINAPAKRYL 3-metylobut-2-enian

2,4-dinitro-6-sec-butylofenylu

0,1 herbata (suszone liście i łodygi, fermentowane lub inne, Camellia sinensis), chmiel (suszony)
0,01 zboża, materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6)
0,05 pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego
3)
lp. 26 otrzymuje brzmienie:
26 BROMOPROPYLAT 4,4'-dibromobenzilan izopropylu 2,0 owoce cytrusowe, owoce ziarnkowe, winogrona
1,0 pomidory, fasolka warzywna (ze strąkami)
0,1 nasiona roślin oleistych, herbata (suszone liście i łodygi fermentowane lub inne, Camellia sinensis) i chmiel (suszony)
0,05 pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego, materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6) i zboża
4)
dodaje się lp. 48a w brzmieniu:
48a 1,2-DICHLOROETAN 0,1 materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6)
0,02 nasiona roślin oleistych, herbata (suszone liście i łodygi fermentowane lub inne, Camellia sinensis), chmiel (suszony)
0,01 zboża, pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego
5)
lp. 65 otrzymuje brzmienie:
65 DINOSEB 4,6-dinitro-2-sec-butylofenol 0,1 herbata (suszone liście i łodygi, fermentowane lub inne, Camellia sinensis) i chmiel (suszony)
0,01 zboża, materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6)
0,05 pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego
6)
lp. 75 otrzymuje brzmienie:
75 FAMOKSADON 2,0 winogrona
1,0 pomidory
0,3 melony
0,2 oberżyna, ogórki, cukinie, korniszony, jęczmień
0,1 pozostałe zboża
0,05 materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6), nasiona roślin oleistych, herbata (suszone liście i łodygi fermentowane lub inne, Camellia sinensis) i chmiel (suszony)
0,02 pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego, kukurydza, ryż
7)
lp. 109 otrzymuje brzmienie:
109 KAPTAFOL N-(1,1,2,2-tetrachloro-etylotio)-cykloheks-4-eno-1,2-dikarboksyimid 0,1 herbata (suszone liście i łodygi, fermentowane lub inne, Camellia sinensis), chmiel (suszony)
0,01 zboża
0,02 pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego
0,01 materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6)
8)
dodaje się lp. 146a w brzmieniu:
146a NITROFEN Ester 2,4-dichlorofenylowo-4-nitrofenylowy 0,02 nasiona roślin oleistych, herbata (suszone liście i łodygi fermentowane lub inne, Camellia sinensis), chmiel (suszony)
0,01 zboża, pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego, materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6)
9)
dodaje się lp. 182a w brzmieniu:
182a TLENEK ETYLENU (suma tlenku etylenu i 2-chloroetanolu wyrażona jako tlenek etylenu) 0,2 nasiona roślin oleistych, herbata (suszone liście i łodygi fermentowane lub inne, Camellia sinensis), chmiel (suszony)
0,02 zboża, materiały paszowe pochodzenia zwierzęcego4), mleko5), jaja6)
0,1 pozostałe materiały paszowe pochodzenia roślinnego
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem lp. 21 i 75 załącznika do rozporządzenia w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, które wchodzą w życie z dniem 25 marca 2005 r.
______

1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rolnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 134, poz. 1433).

2) Przepisy niniejszego rozporządzenia wdrażają postanowienia:

1) dyrektywy nr 2004/59/WE z dnia 23 kwietnia 2004 r. zmieniającej dyrektywę Rady 90/642/EWG odnośnie maksymalnych poziomów pozostałości bromopropylatu (Dz. Urz. UE L 120 z 24.04.2004);

2) dyrektywy nr 2004/61/WE z dnia 26 kwietnia 2004 r. zmieniającej załączniki do dyrektyw Rady 86/362/EWG, 86/363/EWG i 90/642/EWG odnośnie do maksymalnych poziomów pozostałości określonych pestycydów, których stosowanie jest zakazane we Wspólnocie Europejskiej (Dz. Urz. UE L 127 z 29.04.2004);

3) dyrektywy nr 2004/95/WE z dnia 24 września 2004 r. zmieniającej dyrektywę Rady 90/642/EWG odnośnie maksymalnych poziomów pozostałości bifentryny i famoksadonu (Dz. Urz. UE L 301 z 28.09.2004).

3) Zmiany tekstu wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 122, poz. 1144 i Nr 208, poz. 2020 oraz z 2004 r. Nr 91, poz. 877 i Nr 281, poz. 2776.

4) W przypadku materiałów paszowych pochodzenia zwierzęcego o wagowo wyrażonej zawartości tłuszczu nie większej niż 10 % dopuszczalne zawartości pozostałości środka ochrony roślin odnoszą się do całej masy materiału paszowego, licząc kości; w tym przypadku dopuszczalną zawartością pozostałości środka ochrony roślin jest jedna dziesiąta określonej wartości odnoszącej się do zawartości tłuszczu, nie mniejsza jednak niż 0,01 mg/kg.

5) W przypadku oznaczania dopuszczalnych zawartości pozostałości środków ochrony roślin w surowym pełnym mleku pochodzącym od krów jako podstawę do obliczeń bierze się 4 % wagową zawartość tłuszczu. W przypadku mleka surowego pełnego pochodzącego od innych zwierząt gospodarskich oznacza się niższe poziomy dopuszczalnych zawartości pozostałości środków ochrony roślin od wziętej za podstawę zawartości tłuszczu.

Dla przetworów mlecznych:

- przy wagowej zawartości tłuszczu nie większej niż 2 % - dopuszczalny poziom zawartości pozostałości środka ochrony roślin wynosi połowę określonej wartości dla mleka surowego pełnego,

- przy wagowej zawartości tłuszczu większej niż 2 % - dopuszczalny poziom zawartości pozostałości środka ochrony roślin wyraża się w mg/kg tłuszczu; w takich przypadkach dopuszczalne zawartości pozostałości środka ochrony roślin są 25 razy wyższe od określonej wartości dla mleka surowego pełnego.

6) W przypadku jaj i produktów z jaj zawierających więcej niż 10 % tłuszczu dopuszczalną zawartość pozostałości środka ochrony roślin wyraża się w mg/kg tłuszczu. W tym przypadku dopuszczalne poziomy zawartości pozostałości są 10 razy wyższe od dopuszczalnych poziomów pozostałości dla świeżych jaj.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024