Wzór sprawozdań sporządzanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI I PRACY
z dnia 8 października 2004 r.
w sprawie wzorów sprawozdań sporządzanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006

Na podstawie art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
Określa się dla Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 przyjętego rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 (Dz. U. Nr 166, poz. 1743), zwanego dalej "Programem", wzory okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji:
1)
projektu w ramach Programu, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
działania w ramach Programu, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3)
Programu, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

wzór

Załącznik Nr  1

Postęp realizacji planu finansowego: rok .... kwartał.... (w PLN)

Kategoria wydatku* Wartość wydatku**
z wr wn %
Wydatki kwalifikowalne
Wydatki związane z personelem*****
Wydatki dotyczące beneficjentów ostatecznych*****
Inne wydatki*****
Ogółem wydatki kwalifikowalne
Przychód projektu***
Całkowite wydatki projektu****
Wydatki niekwalifikowalne ogółem
* Przez kategorię wydatków należy rozumieć kategorie wydatków określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 (Dz. U. Nr 197, poz. 2024).

** z - zobowiązania na realizację zadania wynikające z wniosku o dofinansowanie realizacji projektu i umowy dofinansowania projektu

wr - wydatki poniesione w okresie objętym raportem

wn - wydatki poniesione od początku realizacji projektu

% - stopień realizacji projektu iloraz wn/z*100%

*** W przypadku przychodu w kolumnie z należy wykazać wysokość przychodu wskazaną we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu, w kolumnie wr należy wykazać wysokość przychodu uzyskaną w okresie objętym raportem, a w kolumnie wn należy wykazać wysokość przychodu uzyskaną od początku realizacji projektu.

**** Całkowite wydatki stanowią różnicę pomiędzy wydatkami kwalifikowalnymi ogółem a przychodem projektu.

***** Należy wymienić kategorie.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Załącznik Nr  1

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych (stanowiących podstawę do wyliczenia wysokości należnej refundacji) dla Działania według źródeł finansowania za okres sprawozdawczy: rok ..... kwartał..... (w PLN)

Działanie/ schemat Wydatki kwalifikowalne w odniesieniu, do których dokonano płatności w okresie sprawozdawczym
Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki z pożyczek EBI* Środki z kolumny "Środki publiczne ogółem" - jako prefinansowanie**
Środki publiczne ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla regionalnego Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla lokalnego Inne środki publiczne (fundusze celowe, środki specjalne)
Ogółem W tym środki z rezerwy celowej na współfinansowanie programów z Funduszy Strukturalnych
1=2+8+9 2=3+5+6+7 3 4 5 6 7 8 9 10 11
* EBI - Europejski Bank Inwestycyjny; wartości wskazane w kolumnie 10 powinny być uwzględnione w kwotach prezentowanych w kolumnach 3, 5, 6, 7 i 9.

** Środki z pożyczek na prefinansowanie, o których mowa w art. 30g ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.).

Załącznik Nr  2

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych na rzecz instytucji wdrażających i odpowiadającego im współfinansowania krajowego dla Działania za okres sprawozdawczy: rok ..... kwatał..... (w PLN)

Działanie/ schemat Ogółem Środki publiczne Środki prywatne
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny Ogółem W tym środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
EFS* Ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla regionalnego Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla lokalnego Inne środki publiczne (fundusze celowe, środki specjalne) Inne Środki z pożyczek EBI** Udział współfinansowania wspólnotowego (w %)
1=2+9+11 2=3+4 3 4=5+6+7+8 5 6 7 8 9 10 11 12 13 = 3/(3+4+10)
* EFS - Europejski Fundusz Społeczny.

** EBI - Europejski Bank Inwestycyjny; wartości wskazane w kolumnie 12 powinny być uwzględnione w kwotach prezentowanych w kolumnach 4-11.

Załącznik Nr  3

Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz instytucji wdrażających/beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania krajowego dla Działania na następny okres sprawozdawczy: rok ..... kwartał...... (w PLN)

Działanie/ Schemat Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki z pożyczek EBI** Udział współfinansowania wspólnotowego (w %)
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny Ogółem W tym środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
EFS* Ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla regionalnego Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla lokalnego Inne środki publiczne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+9+11 2=3+4 3 4=5+6+7+8 5 6 7 8 9 10 11 12 13 = 3/(3+4+10)
* EFS - Europejski Fundusz Społeczny.

** EBI - Europejski Bank Inwestycyjny; wartości wskazane w kolumnie 12 powinny być uwzględnione w kwotach prezentowanych w kolumnach 4-11.

Załącznik Nr  4

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych poniesionych dla Działania w okresie sprawozdawczym: rok ..... kwartał..... (w PLN)

Kategoria wydatków Wydatki poniesione w okresie sprawozdawczym Wydatki poniesione od momentu rozpoczęcia realizacji Programu
Wydatki kwalifikowalne
Całkowite wydatki kwalifikowane
Wydatki niekwalifikowalne
Całkowite wydatki niekwalifikowalne
Całkowite koszty programu

Załącznik Nr  5

Przygotowanie kadr instytucji zaangażowanych w zarządzanie i wdrażanie Programu

Nazwa programu Poziom instytucji Nazwa instytucji Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w obecnym okresie sprawozdawczym Faktyczny stan zatrudnienia w obecnym okresie sprawozdawczym Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w następnym okresie sprawozdawczym Komentarz instytucji pełniącej rolę instytucji wdrażającej
Instytucja Zarządzająca
Instytucja pośrednicząca
Instytucja wdrażająca

Inne instytucje współpracujące*

* Przez instytucję współpracującą należy rozumieć podmiot wspierający instytucje bezpośrednio uczestniczące w realizacji Programu.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Załącznik Nr  1

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych dla Programu według źródeł finansowania za okres sprawozdawczy: rok ..... kwartał...... (w PLN)

Priorytet/ działanie Wydatki kwalifikowalne, na które dokonano płatności w okresie sprawozdawczym
Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki z pożyczek EBI* Środki z kolumny "Środki publiczne ogółem" - jako prefinansowanie
Środki publiczne ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla regionalnego Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla lokalnego Inne środki publiczne (fundusze celowe, środki specjalne)
Ogółem W tym środki z rezerwy celowej na współfinansowanie programów z Funduszy Strukturalnych
1=2+8+9 2=3+5+6+7 3 4 5 6 7 8 9 10 11
SUMA
* EBI - Europejski Bank Inwestycyjny; wartości wykazane w kolumnie 10 powinny być uwzględnione w kwotach prezentowanych w kolumnach 3-9.

Załącznik Nr  2

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych na rzecz instytucji wdrażających/beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania krajowego dla Programu za okres sprawozdawczy: rok ........ kwartał..... (w PLN)

Priorytet/działanie Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki z pożyczek EBI* Udział współfinansowania wspólnotowego (w %)
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny Ogółem Z tego środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Europejski Fundusz Społeczny Ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla regionalnego Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla lokalnego Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1 (2+8+9) 2 (3+4) 3 4 (5+6+7+8) 5 6 7 8 9 10 11 12 13[3/(3+4+10)]
SUMA
* EBI Europejski Bank Inwestycyjny; wartości wykazane w kolumnie 12 powinny być uwzględnione w kwotach prezentowanych w kolumnach 4-11.

Załącznik Nr  3

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych na rzecz instytucji wdrażających/beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania krajowego dla Programu za okres sprawozdawczy: rok....... kwartał...... (w PLN) według województw*

Województwo Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki z pożyczek EBI** Udział współfinansowania wspólnotowego (w %)
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny Ogółem Z tego środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Europejski Fundusz Społeczny Ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla regionalnego Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla lokalnego Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+9+11 2=3+4 3 4=5+6+7+8 5 6 7 8 9 10 11 12 13 = 3/(3+4+10)
* Tabela wypełniana w sprawozdaniach rocznych i końcowych.

** EBI - Europejski Bank Inwestycyjny; wartości wykazane w kolumnie 12 powinny być uwzględnione w kwotach prezentowanych w kolumnach 4-11.

Załącznik Nr  4

Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz instytucji wdrażających/beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania krajowego dla Programu na następny okres sprawozdawczy: rok ....... kwartał...... (w PLN)

Priorytet/ działanie Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki z pożyczek EBI* Udział współfinansowania wspólnotowego (w %)
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny Z tego środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Europejski Fundusz Społeczny Ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla regionalnego Budżety jednostek samorządu terytorialnego szczebla lokalnego Inne (fundusze celowe, środki specjalne) Ogółem
1=2+9+11 2=3+4 3 4=5+6+7+8 5 6 7 8 9 10 11 12 13 = 3/(3+4+10)
OGÓŁEM
Wydatki związane z ESF
* EBI - Europejski Bank Inwestycyjny; wartości wykazane w kolumnie 12 powinny być uwzględnione w kwotach prezentowanych w kolumnach 4-11.

Załącznik Nr  5

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych (w PLN) poniesionych w okresie sprawozdawczym dla Programu

Priorytet/działanie Wydatki poniesione w okresie sprawozdawczym Wydatki poniesione od momentu rozpoczęcia realizacji Programu
Wydatki kwalifikowalne
Całkowite wydatki kwalifikowalne
Wydatki niekwalifikowalne
Całkowite wydatki niekwalifikowalne
Całkowite wydatki Programu

Załącznik Nr  6

Przygotowanie kadr instytucji zaangażowanych w zarządzanie i wdrażanie Programu

Nazwa programu Poziom instytucji Nazwa instytucji Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w obecnym okresie sprawozdawczym Faktyczny stan zatrudnienia w obecnym okresie sprawozdawczym Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w następnym okresie sprawozdawczym Komentarz instytucji zarządzającej Programem
Instytucja Zarządzająca
Instytucja pośrednicząca
Instytucja wdrażająca/beneficjent końcowy

Inne instytucje współpracujące*

* Przez instytucję współpracującą należy rozumieć podmiot wspierający instytucje bezpośrednio uczestniczące w realizacji Programu.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024