Maksymalne wysokości opłat za czynności związane z obowiązkową oceną zgodności wyposażenia morskiego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 6 października 2004 r.
w sprawie maksymalnych wysokości opłat za czynności związane z obowiązkową oceną zgodności wyposażenia morskiego

Na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyposażeniu morskim (Dz. U. Nr 93, poz. 899) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się maksymalne wysokości opłat za czynności związane z obowiązkową oceną zgodności wyposażenia morskiego, określone:
1)
w załączniku nr 1 do rozporządzenia - za czynności związane z obowiązkową oceną zgodności wyposażenia morskiego dla modułów B, F oraz G;
2)
w załączniku nr 2 do rozporządzenia - za czynności związane z obowiązkową oceną zgodności wyposażenia morskiego dla modułów D oraz E;
3)
w załączniku nr 3 do rozporządzenia - za czynności związane z akredytacją jednostek certyfikujących, jednostek kontrolujących i laboratoriów.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

MAKSYMALNA WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OBOWIĄZKOWĄ OCENĄ ZGODNOŚCI WYPOSAŻENIA MORSKIEGO DLA MODUŁÓW B, F ORAZ G

1.

Środki ratunkowe

Lp. Wyposażenie morskie Maksymalne wysokości opłat (PLN)*
dla modułu B dla modułu F dla modułu G
1 2 3 4 5
1 Koła ratunkowe 5.600 2.650 5.600
2 Lampki pozycyjne do jednostek ratunkowych, jednostek ratowniczych, kół ratunkowych i pasów ratunkowych 5.600 2.650 5.600
3 Samoaktywowane sygnały dymne kół ratunkowych 5.900 2.900 5.900
4 Pasy ratunkowe 5.600 2.650 5.600
5 Kombinezony ratunkowe i kombinezony ochronne - izolowane i nieizolowane 5.800 2.850 5.800
6 Kombinezony ratunkowe i kombinezony ochronne uznane jako pasy ratunkowe 6.000 3.000 6.000
7 Środki ochrony cieplnej 5.600 2.650 5.600
8 Rakiety spadochronowe 5.600 2.650 5.600
9 Pochodnie ręczne 5.600 2.650 5.600
10 Pławki dymne 5.600 2.650 5.600
11 Wyrzutnie linki ratunkowej 5.600 2.650 5.600
12 Pneumatyczne tratwy ratunkowe 6.600 3.650 6.600
13 Sztywne tratwy ratunkowe 6.150 3.200 6.150
14 Samoodwracalne tratwy ratunkowe 6.600 3.650 6.600
15 Namiotowe dwustronne tratwy ratunkowe 6.600 3.650 6.600
16 Urządzenia do swobodnego spływania tratw ratunkowych (zwalniaki hydrostatyczne) 6.050 3.100 6.050
17 Łodzie ratunkowe 6.900 3.950 6.900
18 Sztywne łodzie ratownicze 7.150 4.200 7.150
19 Pneumatyczne łodzie ratownicze 7.150 4.200 7.150
20 Szybkie łodzie ratownicze 7.150 4.200 7.150
21 Urządzenia do wodowania z użyciem lin talii i wciągarki (żurawiki) 7.150 4.200 7.150
22 Urządzenia do wodowania łodzi ratunkowych przez swobodny spadek 7.400 4.400 7.400
23 Urządzenia do wodowania tratw ratunkowych 7.400 4.400 7.400
24 Urządzenia do wodowania szybkich łodzi ratowniczych 6.300 3.300 6.300
25 Zwalniaki do wodowania łodzi ratunkowych, łodzi ratowniczych i tratw ratunkowych przez spadek lub za pomocą lin talii 6.300 3.300 6.300
26 Morskie systemy ewakuacji (MES) 9.350 6.400 9.350
27 Urządzenia ratownicze 6.050 3.100 6.050
28 Materiały odblaskowe 5.600 2.650 5.600
29 Reflektory radarowe dla łodzi ratunkowych i łodzi ratowniczych 5.600 2.650 5.600
30 Silniki napędowe łodzi ratunkowych i łodzi ratowniczych 7.150 4.200 7.150
31 Zaburtowe silniki napędu łodzi ratowniczych 6.050 3.100 6.050
32 Reflektory do łodzi ratunkowych i łodzi ratowniczych 5.850 2.850 5.850
33 Otwarte dwustronne tratwy ratunkowe 6.600 3.650 6.600
34 Mechaniczne wciągi pilota 5.950 3.950 5.950

2.

Zapobieganie zanieczyszczeniom morza

Lp. Wyposażenie morskie Maksymalne wysokości opłat (PLN)*
dla modułu B dla modułu F dla modułu G
1 2 3 4 5
1 Urządzenie filtrujące (dla zawartości oleju w wypływie nieprzekraczającej 15 ppm) 7.700 4.750 7.700
2 Wykrywacz rozdziału faz olej/woda 6.050 3.100 6.050
3 Miernik zawartości oleju 6.300 3.300 6.300
4 System kontrolno-pomiarowy zrzutu oleju dla zbiornikowca olejowego 8.800 5.800 8.800
5 Oczyszczalnia ścieków fekalnych 7.400 4.400 7.400
6 Spalarka okrętowa 7.700 4.750 7.700

3.

Ochrona przeciwpożarowa

Lp. Wyposażenie morskie Maksymalne wysokości opłat (PLN)*
dla modułu B dla modułu F dla modułu G
1 2 3 4 5
1 Pierwotne pokrycia pokładów 5.950 3.000 5.950
2 Gaśnice przenośne 5.850 2.850 5.850
3 Wyposażenie strażackie: osobiste ubrania ochronne 5.850 2.850 5.850
4 Wyposażenie strażackie: buty 5.850 2.850 5.850
5 Wyposażenie strażackie: rękawice 5.850 2.850 5.850
6 Wyposażenie strażackie: hełmy 5.850 2.850 5.850
7 Niezależne aparaty oddechowe na sprężone powietrze 6.150 3.200 6.150
8 Aparaty oddechowe zasilane powietrzem do stosowania z hełmem lub maską przeciwdymową 5.850 2.850 5.850
9 Elementy instalacji tryskaczowych dla pomieszczeń mieszkalnych, służbowych i posterunków dowodzenia, równoważnych instalacjom przywołanym w prawidle II-2/12 Konwencji SOLAS 5.600 2.650 5.600
10 Przegrody klasy "A" i "B" 6.150 3.200 6.150
11 Urządzenia zapobiegające przedostawaniu się płomienia do zbiorników ładunkowych na zbiornikowcach olejowych (tylko zawory szybkowylotowe) 6.150 3.200 6.150
12 Materiały niepalne 5.950 3.000 5.950
13 Materiały inne niż stal stosowane na przejścia rurociągów przez przegrody klasy "A" lub "B" 6.150 3.200 6.150
14 Materiały inne niż stal stosowane na rurociągi oleju lub paliwa: rury, łączniki, zawory, łączniki elastyczne rurociągów 5.950 3.000 5.950
15 Drzwi przeciwpożarowe 6.150 3.200 6.150
16 Elementy układu sterowania drzwi przeciwpożarowych 6.150 3.200 6.150
17 Materiały wykończeniowe oraz pokrycia podłóg wolno rozprzestrzeniające płomień: okładziny dekoracyjne, farby, pokrycia podłóg, pokrycia izolacji rurociągów 5.950 3.000 5.950
18 Draperie, zasłony oraz inne zawieszane materiały tekstylne i folie 5.950 3.000 5.950
19 Meble tapicerowane 5.950 3.000 5.950
20 Pościel 5.950 3.000 5.950
21 Klapy przeciwpożarowe 6.150 3.200 6.150
22 Okna i iluminatory 6.150 3.200 6.150
23 Przejścia przez przegrody klasy "A": kabli elektrycznych, rurociągów, kanałów, szybów itp. 6.150 3.200 6.150
24 Przejścia przez przegrody klasy "B": kabli elektrycznych, rurociągów, kanałów, szybów itp. 6.150 3.200 6.150
25 Instalacje tryskaczowe (ograniczone do tryskaczy i do metod automatycznego uruchamiania podawania wody oraz sygnalizacji alarmowej, np. czujników przypływu wody, urządzeń alarmowych) 6.150 3.200 6.150
26 Pożarnicze węże tłoczne 5.600 2.650 5.600
27 Przyrządy do pomiaru zawartości tlenu i wykrywania gazu 5.950 3.000 5.950
28 Elementy stałej instalacji tryskaczowej dla jednostek szybkich 5.600 2.650 5.600
29 Materiały ograniczające rozprzestrzenianie ognia (z wyjątkiem mebli) dla jednostek szybkich 6.150 3.200 6.150
30 Materiały ograniczające rozprzestrzenianie ognia do wyrobu mebli dla jednostek szybkich 6.150 3.200 6.150
31 Przegrody ognioodporne dla jednostek szybkich 6.150 3.200 6.150
32 Drzwi przeciwpożarowe dla jednostek szybkich 6.150 3.200 6.150
33 Klapy przeciwpożarowe dla jednostek szybkich 6.150 3.200 6.150
34 Przejścia przez przegrody pożarowe dla jednostek szybkich: kabli elektrycznych, rurociągów, kanałów, szybów itp. 6.150 3.200 6.150
35 Przenośny sprzęt gaśniczy dla łodzi ratunkowych i łodzi ratowniczych 5.850 2.850 5.850
36 Rozwiązania alternatywne do instalacji gaśniczych halonowych stosowane w przedziałach maszynowych i pompowniach - elementy równoważnych wodnych instalacji gaśniczych 8.250 5.300 8.250
37 Elementy systemów oświetlenia dolnego 5.800 2.800 5.800
38 Awaryjne ucieczkowe aparaty oddechowe 5.600 2.650 5.600
39 Elementy instalacji gazu obojętnego 8.250 5.300 8.250
40 Elementy systemu gaśniczego urządzenia kuchennego do gotowania w tłuszczu (typu automatycznego lub ręcznego) 6.050 3.100 6.050
41 Wyposażenie strażackie: linki bezpieczeństwa 5.600 2.650 5.600
42 Elementy równoważnych stałych gazowych instalacji gaśniczych dla przedziałów maszynowych i pomieszczeń pompowni ładunkowych 7.700 4.750 7.700
43 Elementy równoważnych stałych gazowych instalacji gaśniczych dla przedziałów maszynowych (instalacje aerozolowe) 8.250 5.300 8.250
44 Koncentraty dla stałych instalacji gaśniczych na pianę lekką dla przedziałów maszynowych i pompowni ładunkowych 6.050 3.100 6.050
45 Elementy stałych lokalnych instalacji gaśniczych wodnych dla przedziałów maszynowych kategorii "A" 7.150 4.200 7.150
46 Dysze dla stałych instalacji zraszających wodnych stosowanych w pomieszczeniach kategorii specjalnej, pomieszczeniach ładunkowych ro-ro, pomieszczeniach ro-ro i pomieszczeniach samochodowych 5.500 2.550 5.500
47 Ubranie ochronne odporne na działanie chemiczne 5.850 2.850 5.850

4.

Wyposażenie nawigacyjne

Lp. Wyposażenie morskie Maksymalne wysokości opłat (PLN)*
dla modułu B dla modułu F dla modułu G
1 2 3 4 5
1 Kompas magnetyczny 6.400 3.400 6.400
2 Urządzenie do określania i przekazywania kursu magnetycznego 6.400 3.400 6.400
3 Żyrokompas 6.700 3.750 6.700
4 Echosonda 6.300 3.300 6.300
5 Urządzenie do pomiaru prędkości i przebytej drogi 6.300 3.300 6.300
6 Wskaźnik prędkości zwrotu 5.950 3.000 5.950
7 Odbiornik systemu Loran-C 6.400 3.400 6.400
8 Odbiornik systemu Czajka 6.400 3.400 6.400
9 Odbiornik Światowego satelitarnego systemu określania pozycji (GPS) 6.400 3.400 6.400
10 Odbiornik Światowego satelitarnego systemu nawigacyjnego (GLONASS) 6.400 3.400 6.400
11 Kompas łodziowy 6.400 3.400 6.400
12 System mostka zintegrowanego 9.350 6.400 9.350
13 Rejestrator danych podróży statku 7.150 4.200 7.150
14 System kontroli kursu (HCS) 6.400 3.400 6.400
15 Transponder radarowy 5.950 3.000 5.950
16 Wskaźnik położenia steru 5.950 3.000 5.950
17 Wskaźnik liczby obrotów śruby 5.950 3.000 5.950
18 Wskaźnik skoku śruby nastawnej 5.950 3.000 5.950
19 System obrazowania map elektronicznych i informacji (ECDIS) wraz z urządzeniem rezerwowym i systemem obrazowania map rastrowych (RCDS) 6.700 3.750 6.700
20 Żyrokompas dla jednostki szybkiej 6.700 3.750 6.700
21 Uniwersalny System Automatycznej Identyfikacji (AIS) 6.400 3.400 6.400
22 System kontroli drogi 6.300 3.300 6.300
23 Radar z urządzeniem do automatycznego nakreślania radarowego (ARPA) 6.700 3.750 6.700
24 Radar z urządzeniem do automatycznego śledzenia (ATA) 6.500 3.500 6.500
25 Radar z urządzeniem do elektronicznego nakreślania (EPA) 6.400 3.400 6.400
26 Radar z urządzeniem do automatycznego nakreślania radarowego (ARPA) dla jednostki szybkiej 6.700 3.750 6.700
27 Radar z urządzeniem do automatycznego śledzenia (ATA) dla jednostki szybkiej 6.500 3.500 6.500
28 Reflektor radarowy 5.600 2.650 5.600

5.

Wyposażenie radiokomunikacyjne

Lp. Wyposażenie morskie Maksymalne wysokości opłat (PLN)*
dla modułu B dla modułu F dla modułu G
1 2 3 4 5
1 Urządzenie radiowe VHF do łączności fonicznej i cyfrowego selektywnego wywołania (DSC) 6.400 3.400 6.400
2 Odbiornik nasłuchowy VHF DSC 6.400 3.400 6.400
3 Odbiornik NAVTEX 6.400 3.400 6.400
4 Odbiornik rozszerzonego wywołania grupowego (EGC) 6.700 3.750 6.700
5 Urządzenie do odbioru morskich informacji bezpieczeństwa (MSI) w paśmie HF (odbiornik wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej NBDP) 6.400 3.400 6.400
6 Radiopława satelitarna 406 MHz 6.400 3.400 6.400
7 Radiopława satelitarna pracująca w paśmie L 6.400 3.400 6.400
8 Urządzenie radiowe MF do łączności fonicznej i cyfrowego selektywnego wywołania (DSC) 6.700 3.750 6.700
9 Odbiornik nasłuchowy MF DSC 6.700 3.750 6.700
10 Ziemska stacja okrętowa do łączności satelitarnej INMARSAT B 6.700 3.750 6.700
11 Ziemska stacja okrętowa do łączności satelitarnej INMARSAT C 6.700 3.750 6.700
12 Urządzenie radiowe MF/HF do łączności radiotelefonicznej, wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej (NBDP) i cyfrowego selektywnego wywołania (DSC) 6.700 3.750 6.700
13 Odbiornik nasłuchowy MF/HF DSC 6.700 3.750 6.700
14 Radiotelefon VHF do łączności dwukierunkowej z samolotami na miejscu akcji 5.950 3.000 5.950
15 Radiotelefon przenośny VHF do łączności dwukierunkowej ze środkami ratunkowymi 5.950 3.000 5.950
16 Radiotelefon stacjonarny VHF do łączności dwukierunkowej ze środkami ratunkowymi 6.400 3.400 6.400
* Maksymalne wysokości opłat określone są w cenach netto.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

MAKSYMALNA WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OBOWIĄZKOWĄ OCENĄ ZGODNOŚCI WYPOSAŻENIA MORSKIEGO DLA MODUŁÓW D ORAZ E

Liczba pracowników zaangażowanych w produkcję danego wyrobu Maksymalne wysokości opłat (PLN)*
dla modułu D dla modułu E
audyt certyfikacyjny audyt pośredni (okresowy lub ponowny) audyt odnowieniowy audyt certyfikacyjny audyt pośredni (okresowy lub ponowny) audyt odnowieniowy
do 50 9.000 4.500 6.500 6.500 3.500 5.000
do 200 15.500 6.000 9.000 11.000 4.500 6.500
powyżej 200 22.000 8.000 14.500 15.500 6.000 10.500
* Maksymalne wysokości opłat określone są w cenach netto.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

MAKSYMALNA WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z AKREDYTACJĄ JEDNOSTEK CERTYFIKUJĄCYCH, JEDNOSTEK KONTROLUJĄCYCH I LABORATORIÓW

Lp. Czynności związane z akredytacją jednostek certyfikujących, jednostek kontrolujących i laboratoriów Maksymalne wysokości opłat (PLN)*
1 Wizytacja wstępna, audyt akredytacyjny i audyt w nadzorze 120 (za 1 godzinę kalkulacyjną)
2 Formy nadzoru inne niż audyty 500
3 Rozszerzenie zakresu akredytacji, wznowienie akredytacji po jej zawieszeniu i przeniesienie akredytacji 500
* Maksymalne wysokości opłat określone są w cenach netto.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024