Świadczenia osobiste na rzecz obrony w czasie pokoju.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 października 2004 r.
w sprawie świadczeń osobistych na rzecz obrony w czasie pokoju

Na podstawie art. 207 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
tryb i zakres planowania i nakładania obowiązku świadczeń osobistych, przeznaczania do wykonania tych świadczeń i zwalniania z nich oraz ich wykonywania;
2)
wzory planów i wykazów świadczeń osobistych prowadzonych przez wojewodę, terenowe organy administracji wojskowej, organy samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne, na rzecz których mogą być wykonywane świadczenia osobiste;
3)
wzory decyzji administracyjnych, wniosków i wezwań oraz zaświadczeń wydawanych w sprawach świadczeń osobistych;
4)
tryb wypłacania ryczałtu i należności pieniężnych za wykonanie świadczeń osobistych oraz dokumenty składane w celu ich wypłacenia.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej;
2)
Siłach Zbrojnych - należy przez to rozumieć Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej.
§  3. 
1. 
Do wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) z wnioskiem o nałożenie obowiązku świadczeń osobistych występują:
1)
wojskowy komendant uzupełnień - w związku z ćwiczeniami wojskowymi;
2)
właściwy organ obrony cywilnej - w związku z ćwiczeniami w obronie cywilnej oraz ćwiczeniami praktycznymi w zakresie powszechnej samoobrony;
3)
kierownik jednostki organizacyjnej stanowiącej bazę formowania specjalnie tworzonej jednostki zmilitaryzowanej - w związku z ćwiczeniami w jednostce przewidzianej do militaryzacji;
4)
kierownik jednostki organizacyjnej wykonującej zadania na potrzeby obrony państwa, jeżeli jednostka ta jest przeznaczona do militaryzacji - w związku z ćwiczeniami w tej jednostce.
2. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, może również dotyczyć:
1)
dostarczenia i obsługi przedmiotów świadczeń rzeczowych;
2)
dostarczenia, w tym przy użyciu posiadanych środków transportowych, dokumentów powołania do czynnej służby wojskowej oraz wezwań do wykonania świadczeń, w przypadku sprawdzania gotowości mobilizacyjnej Sił Zbrojnych.
3. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać w szczególności:
1)
określenie jednostki organizacyjnej, na rzecz której świadczenie ma być wykonywane;
2)
liczbę osób ze wskazaniem ich kwalifikacji i dane o potrzebie posiadania przez te osoby określonych narzędzi prostych;
3)
nazwisko i imię, imię ojca, rok urodzenia, adres zamieszkania, kwalifikacje i miejsce zatrudnienia osoby, na którą należy nałożyć obowiązek świadczeń osobistych, gdy wnioskodawca wskazuje taką osobę;
4)
termin i miejsce stawienia się do wykonania świadczeń;
5)
rodzaj i zakres prac przewidywanych do wykonania;
6)
czas trwania świadczenia.
4. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien również zawierać wstępne wyliczenie środków finansowych na realizację planowanych świadczeń osobistych.
5. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, może ponadto zawierać propozycje dotyczące nałożenia obowiązku świadczeń osobistych na obywateli w określonych miejscowościach.
6. 
Łącznie z wnioskiem o nałożenie obowiązku świadczeń osobistych, polegających na dostarczeniu i obsłudze przedmiotów świadczeń rzeczowych, może być składany wniosek o przeznaczenie rzeczy ruchomych na cele świadczeń rzeczowych.
7. 
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  4. 
Wzór decyzji w sprawie nałożenia obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  5. 
1.  1
 Wniosek o przeznaczenie osób do wykonania świadczeń osobistych powinien zawierać:
1)
określenie jednostki organizacyjnej, na rzecz której świadczenie ma być wykonywane;
2)
liczbę osób ze wskazaniem ich kwalifikacji i dane o potrzebie posiadania przez te osoby określonych narzędzi prostych;
3)
w miarę możliwości imienne wskazanie osoby, w tym jej:
a)
imię i nazwisko oraz imię ojca,
b)
rok urodzenia,
c)
miejsce zameldowania (adres),
d)
miejsce zatrudnienia (nazwę i siedzibę pracodawcy),
e)
kwalifikacje;
4)
termin i miejsce stawienia się do wykonania świadczenia, w tym wskazanie, czy świadczenie jest planowane do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
5)
rodzaj i zakres prac przewidywanych do wykonania;
6)
czas trwania świadczenia.
1a.  2
 Do wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) z wnioskiem o przeznaczenie osób do wykonania świadczenia osobistego występuje wojskowy komendant uzupełnień, właściwy organ obrony cywilnej, kierownik jednostki organizacyjnej stanowiącej bazę formowania specjalnie tworzonej jednostki zmilitaryzowanej, kierownik jednostki organizacyjnej wykonującej zadania na potrzeby obrony państwa.
2. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, może jednocześnie dotyczyć obowiązku dostarczenia i obsługi przedmiotów świadczeń rzeczowych.
3. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, dotyczący przeznaczenia osoby do funkcji kuriera, powinien również zawierać:
1)
wskazanie, czy doręczanie dokumentów powołania do czynnej służby wojskowej oraz wezwań do wykonania świadczeń powinno być wykonywane przy użyciu posiadanych środków transportowych;
2)
określenie obszaru działania kuriera;
3)
określenie liczby osób, ze wskazaniem ich kwalifikacji i danych o potrzebie użycia posiadanych środków transportowych;
4)
w miarę możliwości imienne wskazanie osoby do funkcji kuriera, w tym jej:
a)
imię i nazwisko oraz imię ojca,
b)
rok urodzenia,
c)
miejsce zameldowania (adres),
d)
miejsce zatrudnienia (nazwa i siedziba pracodawcy).
4. 
Przepisy § 3 ust. 4-6 stosuje się odpowiednio.
5. 
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
6. 
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 3, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§  6. 
Wzór decyzji w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń osobistych na rzecz obrony, w tym planowanych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§  7. 
1. 
Na podstawie wniosków, o których mowa w § 3 ust. 1 i 6, oraz decyzji, o których mowa w § 4, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) opracowuje, nie później niż do końca każdego roku kalendarzowego, roczny plan świadczeń osobistych, które mają być wykonywane w następnym roku kalendarzowym.
2. 
Wzór planu, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
§  8. 
1. 
Na podstawie wniosków, o których mowa w § 5 ust. 1, i decyzji, o których mowa w § 6, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) opracowuje plan świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
2. 
Plan, o którym mowa w ust. 1, podlega stałej aktualizacji.
3. 
Wzór planu, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.
§  9. 
1. 
W razie braku możliwości realizacji wniosków, o których mowa w § 3 ust. 1 lub § 5 ust. 1, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) niezwłocznie powiadamia o tym pisemnie organ wnioskujący o nałożenie świadczeń i wojewodę.
2. 
Powiadomienie, o którym mowa w ust. 1, przesyłane do wojewody powinno być uzasadnione. Wraz z powiadomieniem przesyła się akta sprawy.
3. 
Wojewoda po otrzymaniu powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje analizy możliwości realizacji świadczeń osobistych na obszarze gminy oraz:
1)
odsyła akta sprawy i przekazuje sprawę do ponownego rozpatrzenia wójtowi lub burmistrzowi (prezydentowi miasta), o którym mowa w ust. 1, jeżeli stwierdzi możliwość realizacji świadczeń osobistych, albo
2)
wskazuje wójta lub burmistrza (prezydenta miasta), który może nałożyć obowiązek świadczeń osobistych lub przeznaczyć do nich, przesyłając mu jednocześnie akta sprawy.
4. 
Wójt lub burmistrz (prezydent miasta), o którym mowa w ust. 1, w przypadku zmiany stanu faktycznego, umożliwiającego realizację przez niego wniosków wskazanych w § 3 ust.1 lub § 5 ust. 1, niezwłocznie powiadamia o tym wojewodę i organ wnioskujący o nałożenie świadczeń.
5. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wójt lub burmistrz (prezydent miasta), o którym mowa w ust. 3 pkt 2, uchyla wydane przez siebie decyzje niezwłocznie po zawiadomieniu przez wojewodę.
6. 
Po otrzymaniu decyzji, o której mowa w ust. 5, organ wnioskujący o nałożenie świadczeń ponownie składa wniosek, o którym mowa w § 3 ust. 1 lub § 5 ust. 1, do wójta lub burmistrza (prezydenta miasta).
§  10. 
Wnioski wojskowego komendanta uzupełnień o nałożenie obowiązku świadczeń osobistych lub o przeznaczenie osób do wykonania tych świadczeń realizuje się w pierwszej kolejności.
§  11. 
1. 
Wójt lub burmistrz (prezydent miasta) na podstawie planów, o których mowa w § 7 ust. 1 i § 8 ust. 1, sporządza zestawienie zawierające liczbę i rodzaje świadczeń osobistych oraz przesyła je właściwemu wojewodzie.
2. 
Na wniosek wojewody wójt lub burmistrz (prezydent miasta) przesyła temu wojewodzie kopie planów, o których mowa w § 7 ust. 1 i § 8 ust. 1.
3. 
Wzór zestawienia, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.
§  12. 
1. 
Wojewoda, na podstawie zestawień, o których mowa w § 11 ust. 1, prowadzi zbiorczy wykaz świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania na obszarze województwa.
2. 
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, stanowi podstawę do planowania wydatków związanych z nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony.
3. 
Wzór wykazu, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§  13. 
1. 
Jednostki organizacyjne, na rzecz których mają być wykonywane świadczenia osobiste, sporządzają plany wykorzystania tych świadczeń.
2. 
Wzór planu, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 10 do rozporządzenia.
§  14. 
Wzór wezwania, o którym mowa w art. 203 ust. 5 i 6 ustawy, określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
§  15. 
1.  3
 Wezwanie, o którym mowa w art. 203 ust. 5 i 6 ustawy, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) wystawia w czasie pokoju w liczbie egzemplarzy określonej przez organy i kierowników jednostek organizacyjnych występujących z wnioskami o przeznaczenie osób do wykonywania świadczeń osobistych.
2. 
W razie wzywania osób do wykonania świadczeń osobistych w związku ze sprawdzaniem gotowości mobilizacyjnej Sił Zbrojnych, doręczenie wezwań następuje przy wykorzystaniu systemu doręczania kart powołania, stosownie do art. 60 ust. 4 ustawy. W miejsce wykorzystanych wezwań wójt lub burmistrz (prezydent miasta) wystawia nowe wezwania do wykonania świadczeń osobistych dotyczące tych samych osób.
3.  4
 Na wniosek odpowiednio wojskowego komendanta uzupełnień, właściwego organu obrony cywilnej, kierownika jednostki organizacyjnej stanowiącej bazę formowania specjalnie tworzonej jednostki zmilitaryzowanej, kierownika jednostki organizacyjnej wykonującej zadania na potrzeby obrony państwa, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) przekazuje wystawione wezwania do wykonania świadczeń osobistych na przechowanie tym świadczeniobiorcom, na rzecz których świadczenia te mają być wykonane.
4.  5
 Na wniosek posiadacza przedmiotów świadczeń rzeczowych, który w celu ich dostarczenia lub obsługi korzysta z nałożonego na inne osoby obowiązku świadczeń osobistych, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) przekazuje temu posiadaczowi na przechowanie wystawione wezwania do wykonania tych świadczeń osobistych.
5.  6
 W przypadkach, o których mowa w ust. 3 i 4, obowiązek dostarczenia wezwań osobom przeznaczonym do wykonania świadczeń osobistych spoczywa odpowiednio na świadczeniobiorcy lub posiadaczu.
§  16. 
1.  7
 W przypadku gdy osoba, na którą nałożono obowiązek świadczeń osobistych lub którą przeznaczono do wykonywania tych świadczeń, nie może z powodu choroby lub innego wypadku losowego stawić się do ich wykonania w terminie określonym w decyzji lub wezwaniu, niezwłocznie zawiadamia o tym wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) osobiście lub za pośrednictwem innej osoby, telefonicznie, wykorzystując inny środek łączności lub drogą pocztową. W takich przypadkach za datę zawiadomienia uważa się odpowiednio: datę raportu transmisji pojedynczej lub datę stempla pocztowego. Po ustaniu przyczyny uniemożliwiającej stawienie się do wykonania świadczeń osoba, na którą nałożono obowiązek świadczeń osobistych lub którą przeznaczono do wykonywania tych świadczeń, zgłasza się niezwłocznie do wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) w celu przedstawienia dokumentów usprawiedliwiających brak możliwości stawienia się do wykonania świadczeń.
2. 
W przypadku otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) niezwłocznie powiadamia o tym odpowiednio wojskowego komendanta uzupełnień, organ obrony cywilnej, kierownika jednostki organizacyjnej stanowiącej bazę formowania specjalnie tworzonej jednostki zmilitaryzowanej lub kierownika jednostki organizacyjnej wykonującej zadania na potrzeby obrony państwa, na rzecz których świadczenie miało być wykonywane.
§  17. 
1. 
Osobom wykonującym świadczenia osobiste, z chwilą zakończenia ich wykonywania, kierownik jednostki organizacyjnej, na rzecz której świadczenie osobiste było wykonywane:
1)
zwraca koszty przejazdu, o których mowa w art. 204 ust. 6 ustawy, według cen biletów w środkach komunikacji publicznej, a w przypadkach wykorzystywania własnego środka transportowego - według stawek określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271);
2)
zwraca koszty wykorzystywania przez kuriera własnego środka transportowego, według stawek, o których mowa w pkt 1;
3)
wypłaca ryczałt, o którym mowa w art. 204 ust. 1 ustawy;
4)
wypłaca należność pieniężną, o której mowa w art. 204 ust. 2 i 3 ustawy, zamiast ryczałtu, o którym mowa w pkt 3.
2. 
Osoby wykonujące świadczenia osobiste, w celu wypłacenia im należności, o których mowa w ust. 1, z chwilą zakończenia wykonywania świadczeń, składają w jednostce organizacyjnej, na rzecz której wykonywały te świadczenia:
1)
wniosek o zwrot kosztów przejazdu, o których mowa w art. 204 ust. 6 ustawy, zawierający oświadczenie o sposobie i kosztach przejazdu, a jeżeli przejazd odbywał się środkami komunikacji publicznej - zawierający dołączone bilety potwierdzające ten przejazd;
2)
wniosek o zwrot kosztów, z tytułu wykorzystywania przez kuriera własnego środka transportowego, o którym mowa w art. 200 ust. 2 ustawy, zawierający oświadczenie o rodzaju wykorzystanego pojazdu oraz liczbie przejechanych kilometrów;
3)
oświadczenie o czasie dojazdu i powrotu, o którym mowa w art. 201 ust. 3 pkt 1 ustawy, w celu naliczenia ryczałtu, o którym mowa w art. 204 ust. 1 ustawy;
4)
zaświadczenie od pracodawcy, w celu naliczenia należności pieniężnej, o której mowa w art. 204 ust. 2 i 3 ustawy.
3. 
Należności, o których mowa w ust. 2, wypłaca się bezpośrednio osobie wykonującej świadczenia osobiste w dniu zakończenia ich wykonywania lub przekazuje na rachunek bankowy wskazany przez tę osobę.
§  18. 
1. 
Po wykonaniu świadczenia osobistego kierownik jednostki organizacyjnej, na rzecz której zostało ono wykonane, na wniosek zainteresowanej osoby, wydaje zaświadczenie stwierdzające rodzaj i czas wykonywania świadczenia.
2. 
Wzór zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
§  19. 
1. 
Decyzja o przeznaczeniu osoby do funkcji kuriera oraz o przeznaczeniu do wykonania świadczeń osobistych planowanych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny:
1)
podlega uchyleniu w razie:
a)
zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 206a ust. 1 ustawy,
b) 8
 zmiany miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące, polegającej na zameldowaniu się w miejscowości położonej na obszarze innej gminy,
c)
wniosku jednostki organizacyjnej, na rzecz której świadczenie osobiste miało być wykonywane, w przypadku ustania potrzeby korzystania ze świadczeń osobistych,
d)
wniosku wojskowego komendanta uzupełnień, w przypadku decyzji o przeznaczeniu osoby do funkcji kuriera, jeżeli ustała potrzeba korzystania z odpowiedniego świadczenia osobistego;
2)
wygasa w razie zgonu osoby, którą przeznaczono do wykonania świadczenia osobistego.
2. 
Osoby, które przeznaczono do funkcji kuriera lub do wykonania świadczeń osobistych planowanych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, zawiadamiają niezwłocznie wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 206a ust. 1 ustawy, przedstawiając dokumenty potwierdzające te okoliczności.
3. 
O wygaśnięciu decyzji w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, wójt lub burmistrz (prezydent miasta) zawiadamia wnioskodawcę.
4. 
W razie uchylenia oraz wygaśnięcia decyzji, o której mowa w ust. 1, wójt lub burmistrz (prezydent miasta):
1)
unieważnia wezwania, o których mowa w § 15 ust. 1, wystawione dla osób, wobec których uchylono decyzję lub decyzja wygasła;
2)
w miejsce osób, o których mowa w pkt 1, z urzędu przeznacza inne osoby do funkcji kuriera albo wykonywania świadczeń osobistych, planowanych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, oraz wystawia dla nich wezwania, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. c i d.
5. 
Do przechowywania i dostarczania wezwań, o których mowa w ust. 4 pkt 2, stosuje się odpowiednio przepisy § 15 ust. 3-5.
§  20.  9
1. 
Wójtowie lub burmistrzowie (prezydenci miast) prowadzą w czasie pokoju rejestr wykonanych świadczeń na podstawie pisemnych zawiadomień przekazanych przez kierowników jednostek organizacyjnych, na rzecz których te świadczenia zostały wykonane.
2. 
Wójtowie lub burmistrzowie (prezydenci miast) prowadzą w czasie pokoju rejestr wydanych decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń osobistych.
§  21. 
1. 
Wydatki administracyjne związane z planowaniem, przeznaczaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony planuje wojewoda.
2. 
Wydatki na świadczenia osobiste, wykonywane przez kurierów doręczających w czasie pokoju dokumenty powołania żołnierzom rezerwy oraz wezwania do wykonania świadczeń osobistych podczas ćwiczeń wojskowych prowadzonych w celu sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej Sił Zbrojnych, planuje Minister Obrony Narodowej.
3. 
Wydatki na świadczenia osobiste, wykonywane przez kurierów doręczających w czasie pokoju wezwania do wykonania świadczeń osobistych na rzecz innych świadczeniobiorców niż wymienieni w ust. 2, planuje świadczeniobiorca, na rzecz którego świadczenia te będą realizowane.
§  22. 
Jednostki organizacyjne Sił Zbrojnych oraz inne jednostki organizacyjne planują środki finansowe na realizację świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania na ich rzecz, ujętych w rocznym planie świadczeń, o którym mowa w § 7 ust. 1.
§  23. 
1.  10
 (uchylony).
2. 
Dokumenty sporządzone w sprawach świadczeń osobistych mogą być wykonywane również przy wykorzystaniu elektronicznych nośników informacji.
§  24. 
Obowiązujące dotychczas druki formularzy, decyzji i wezwań w sprawach świadczeń osobistych na rzecz obrony wykorzystuje się do wyczerpania zapasów, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2005 r.
§  25. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 11

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

WNIOSEK

O NAŁOŻENIE OBOWIĄZKU ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH W CZASIE POKOJU

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  2 12

WZÓR

DECYZJA Nr .....

w sprawie nałożenia obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

WNIOSEK

O PRZEZNACZENIE OSÓB DO WYKONYWANIA ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

WNIOSEK

O PRZEZNACZENIE OSÓB DO FUNKCJI KURIERA W RAMACH ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  5 13

WZÓR

DECYZJA Nr .......

w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń osobistych na rzecz obrony

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

ZATWIERDZAM

...............................

(pieczęć organu,

podpis z imieniem i nazwiskiem)

........., dnia ...... 20... r.

PLAN

ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH

MIASTA - GMINY .........

NA ROK .......

Lp. Nr decyzji/ wniosku Nazwa jednostki organizacyjnej, na rzecz której świadczenie ma być wykonywane Liczba osób, ich kwalifikacje oraz wyposażenie w proste narzędzia Termin i miejsce stawiennictwa do wykonania świadczenia Rodzaje i zakres prac przewidywanych do wykonania Czas trwania świadczenia Uwagi
1 2 3 4 5 6 7 8
1
2
3

.......................................

(podpis z podaniem imienia

i nazwiska oraz stanowiska służbowego)

ZAŁĄCZNIK Nr  7 14

WZÓR

ZATWIERDZAM .........., dnia .... 20.. r.

.........................

(pieczęć organu, podpis

z imieniem i nazwiskiem)

PLAN

ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH PRZEWIDZIANYCH DO WYKONANIA W RAZIE OGŁOSZENIA MOBILIZACJI I W CZASIE WOJNY MIASTA - GMINY .......

SPIS TREŚCI:

ŚWIADCZENIA OSOBISTE: Str.

1.1. na rzecz Sił Zbrojnych RP ............................

1.2. na rzecz jednostek zmilitaryzowanych (przewidzianych

do militaryzacji) ....................................

1.3. na rzecz jednostek organizacyjnych wykonujących

zadania na potrzeby obrony państwa ...................

1.4. na rzecz obrony cywilnej .............................

1.5. na potrzeby akcji kurierskiej organizowanej przez

starostę .............................................

1.6. na potrzeby akcji kurierskiej organizowanej przez

wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) .............

Lp. Nazwa jednostki organizacyjnej, na rzecz której świadczenie ma być wykonywane Liczba osób, ich kwalifikacje oraz wyposażenie w proste narzędzia Termin i miejsce stawiennictwa do wykonania świadczenia Rodzaj i zakres prac przewidywanych do wykonania Czas trwania świadczenia Nr decyzji/wniosku Uwagi
1 2 3 4 5 6 7 8
1
2

.....................................

(podpis z podaniem imienia i

nazwiska oraz stanowiska służbowego)

ZAŁĄCZNIK Nr  8

WZÓR

ZATWIERDZAM

........................ ......., dnia ...... 20 ... r.

(pieczęć organu,

podpis z imieniem

i nazwiskiem)

ZESTAWIENIE ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH

PRZEWIDZIANYCH DO REALIZACJI NA TERENIE MIASTA - GMINY ......

W ROKU .....

Lp. Rodzaj prac do wykonania lub niezbędne kwalifikacje Jednostki organizacyjne, na rzecz których świadczenie ma być wykonane
Siły Zbrojne RP Jednostki przewidziane do militaryzacji Policja Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego Agencja Wywiadu Biuro Ochrony Rządu Straż Graniczna Państwowa Straż Pożarna Służba Więzienna Jednostki org. podporządkowane MON, niewchodzące w skład SZ Przedsiębiorcy Szef OC gminy /miasta/ Wójt, burmistrz, prezydent miasta Starosta Wojewoda Inne jednostki organizacyjne
Razem
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1 Kurier
2 Kierowca
3 Operator maszyn
4 Kancelista
5 Obsługa bloku żywnościowego
6 Obsługa bazy mobilizacyjnej
7 Bez kwalifikacji
8 Inne:
a)
b)
c)
Razem

.....................................

(podpis z podaniem imienia i

nazwiska oraz stanowiska służbowego)

ZAŁĄCZNIK Nr  9

WZÓR

ZATWIERDZAM

......................... ........, dnia .....20 ... r.

(pieczęć organu,

podpis z imieniem

i nazwiskiem)

ZBIORCZY WYKAZ ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH

PRZEWIDZIANYCH DO REALIZACJI NA OBSZARZE WOJEWÓDZTWA ......

W ROKU .....

Lp. Rodzaj prac do wykonania lub niezbędne kwalifikacje Jednostki organizacyjne, na rzecz których świadczenie ma być wykonane Razem
Siły Zbrojne RP Jednostki przewidziane do militaryzacji Policja Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego Agencja Wywiadu Biuro Ochrony Rządu Straż Graniczna Państwowa Straż Pożarna Służba Więzienna Jednostki org. podporządkowane MON, niewchodzące w skład SZ Przedsiębiorcy Szef OC gminy /miasta/ Wójt, burmistrz, prezydent miasta Starosta Wojewoda Inne jednostki organizacyjne
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1 Kurier
2 Kierowca
3 Operator maszyn
4 Kancelista
5 Obsługa bloku żywnościowego
6 Obsługa bazy mobilizacyjnej
7 Bez kwalifikacji
8 Inne:
a)
b)
c)
Razem

.....................................

(podpis z podaniem imienia i

nazwiska oraz stanowiska służbowego)

ZAŁĄCZNIK Nr  10

WZÓR

ZATWIERDZAM ..........., dnia ........ 20.... r.

....................

(pieczęć kierownika,

dowódcy JW)

PLAN

WYKORZYSTANIA ŚWIADCZEŃ OSOBISTYCH

NA RZECZ .........

Lp. Liczba osób Dane o ich kwalifikacjach Rodzaj i zakres wykonywanych prac Miejsce wykonywania świadczenia Czas trwania świadczenia Termin realizacji świadczeń i miejsce stawiennictwa Uwagi
1 2 3 4 5 6 7 8

.......................................

(podpis z podaniem imienia

i nazwiska oraz stanowiska służbowego)

ZAŁĄCZNIK Nr  11

WZÓR

WEZWANIE Nr .......

do wykonania świadczenia osobistego na rzecz obrony

wzór

Pouczenie

1. Jeśli z jakichkolwiek przyczyn nie będzie możliwe wykonanie nakazanych w wezwaniu obowiązków, należy o tym niezwłocznie powiadomić organ, który to wezwanie wydał.

2. Niniejszy dokument należy chronić przed zagubieniem.

3. Utrata dokumentu (decyzji lub wezwania w sprawie wykonania świadczenia na rzecz obrony) nie zwalnia od obowiązku wykonania nałożonego świadczenia.

4. W razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny osoba przeznaczona jest obowiązana do wykonania świadczenia osobistego w terminie wskazanym:

-
termin "do ...... godz. ....... dnia mobilizacji" oznacza, że osoba przeznaczona lub posiadacz rzeczy powinien do danej godziny określonego dnia mobilizacji, liczonego od dnia ogłoszenia mobilizacji lub wybuchu wojny (w drodze obwieszczeń, komunikatów radiowych, telewizyjnych lub prasowych), wykonać nałożone świadczenie,
-
termin "natychmiast" oznacza, że osoba lub posiadacz powinien nie później niż w ciągu 4 godzin od powzięcia wiadomości o ogłoszeniu mobilizacji lub wybuchu wojny przystąpić do wykonania nałożonego świadczenia.

5. Uchylanie się w czasie pokoju od wykonywania obowiązku świadczenia na rzecz obrony podlega karze aresztu do 30 dni albo karze grzywny (art. 227 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z ..... r. Nr ..., poz. ...., z późn. zm.) w związku z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 28 sierpnia 1998 r. o zmianie ustawy - Kodeks wykroczeń, ustawy - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, ustawy o ustroju kolegiów do spraw wykroczeń, ustawy - Kodeks pracy i niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 113, poz. 717)), a w czasie mobilizacji i wojny - karze pozbawienia wolności do lat 3 (art. 242 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej).

6. Wezwany(a) do wykonania obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony powinien (powinna) przedstawić jednostce organizacyjnej, na rzecz której wykonuje świadczenie, zaświadczenie o wysokości zarobków, w celu otrzymania rekompensaty za utracone za ten czas wynagrodzenie.

ZAŁĄCZNIK Nr  12

WZÓR

ZAŚWIADCZENIE Nr .......

o wykonaniu świadczenia osobistego na rzecz obrony

wzór

1 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.
2 § 5 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.
3 § 15 ust. 1 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 2 września 2021 r. (Dz.U.2021.1700) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 2021 r.
4 § 15 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.
5 § 15 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.
6 § 15 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.
7 § 16 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 23 maja 2008 r. (Dz.U.08.98.636) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 czerwca 2008 r.
8 § 19 ust. 1 pkt 1 lit. b) zmieniona przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 sierpnia 2009 r. (Dz.U.09.149.1199) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
9 § 20 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.
10 § 23 ust. 1 uchylony przez § 1 rozporządzenia z dnia 22 sierpnia 2014 r. (Dz.U.2014.1196) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 września 2014 r.
11 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5 lutego 2002 r. w sprawie świadczeń na rzecz obrony (Dz. U. Nr 18, poz. 168), które traci moc, w zakresie uregulowanym niniejszym rozporządzeniem, z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, na podstawie art. 17 ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 116, poz. 1203).
12 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.
13 Załącznik nr 5:

-zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 23 maja 2008 r. (Dz.U.08.98.636) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 czerwca 2008 r.

14 Załącznik nr 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 11 września 2007 r. (Dz.U.07.175.1223) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 października 2007 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024