Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 11 sierpnia 2004 r.
w sprawie Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przyjmuje się Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Spis treści

WSTĘP

tekst

1. CHARAKTERYSTYKA STANU RYBOŁÓWSTWA I PRZETWÓRSTWA

1.1. Charakterystyka ogólna

1.2. Zatrudnienie

1.3. Administracja rybacka

1.4. Zasoby rybne dostępne dla polskiego rybołówstwa

1.4.1. Zasoby dalekomorskie

1.4.2. Zasoby rybne Morza Bałtyckiego

1.4.3. Zasoby ryb w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.5. Rybołówstwo morskie

1.5.1. Rybołówstwo dalekomorskie

1.5.2. Rybołówstwo bałtyckie

1.5.3. Rybołówstwo przybrzeżne i zalewowe

1.5.4. Porty i przystanie rybackie

1.6. Rybactwo śródlądowe

1.6.1. Gospodarka rybacka prowadzona w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.6.2. Chów i hodowla ryb w urządzeniach wodnych

1.7. Przetwórstwo

1.8. Rynek rybny

1.9. Promocja

1.10. Handel zagraniczny

1.11. Pomoc państwa

1.12. Charakterystyka sektora - podsumowanie

tekst

2. OPIS WYNIKÓW OCENY EX-ANTE

2.1. Ocena spójności Programu

tekst

3. STRATEGIA ROZWOJU I RESTRUKTURYZACJI SEKTORA

3.1. Cel główny

3.2. Cele szczegółowe

3.2.1. Rybołówstwo morskie

3.2.2. Rybactwo śródlądowe

3.2.2.1. Rybołówstwo śródlądowe

3.2.2.2. Chów i hodowla ryb

3.2.3. Przetwórstwo i rynek rybny

3.2.4. Promocja sprzedaży

3.3. Uzasadnienie wyboru celów szczegółowych

3.4. Oczekiwane efekty realizacji Programu

tekst

4. PRIORYTETY

4.1. Priorytet 1. Dostosowanie nakładu połowowego do zasobów

4.1.1. Cel priorytetu

4.1.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.1.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.1.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.1.5. Plan finansowy priorytetu

4.1.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.1.6. Opis działań

4.2. Priorytet 2. Odnowa i modernizacja floty rybackiej

4.2.1. Cel priorytetu

4.2.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.2.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.2.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.2.5. Plan finansowy priorytetu

4.2.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.2.6. Opis działań

4.3. Priorytet 3. Ochrona i rozwój zasobów wodnych, chów i hodowla ryb, rybackie urządzenia portowe, przetwórstwo i rynek rybny, rybołówstwo śródlądowe

4.3.1. Cel priorytetu

4.3.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.3.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.3.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.3.5. Plan finansowy priorytetu

4.3.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.3.6. Opis działań

4.3.6.1. Działanie 3.1. Ochrona i rozwój zasobów wodnych

4.3.6.2. Działanie 3.2. Chów i hodowla ryb

4.3.6.3. Działanie 3.3. Rybacka infrastruktura portowa

4.3.6.4. Działanie 3.4. Przetwórstwo i rynek rybny

4.3.6.5. Działanie 3.5. Rybołówstwo śródlądowe

4.4. Priorytet 4. Inne działania

4.4.1. Cel priorytetu

4.4.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.4.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.4.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.4.5. Plan finansowy priorytetu

4.4.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.4.6. Opis działań

4.4.6.1. Działanie 4.1. Rybołówstwo przybrzeżne

4.4.6.2. Działanie 4.2. Działania społeczno-ekonomiczne

4.4.6.3. Działanie 4.3. Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne

4.4.6.4. Działanie 4.4. Działania organizacji obrotu rynkowego

4.4.6.5. Działanie 4.5. Czasowe zawieszenie działalności i inne rekompensaty finansowe

4.4.6.6. Działanie 4.6. Działania innowacyjne i inne

4.5. Priorytet 5. Pomoc techniczna

4.5.1. Opis działań

4.5.2. Plan finansowy priorytetu

tekst

5. PLAN FINANSOWY PROGRAMU

tekst

6. SPÓJNOŚĆ Z POLITYKAMI UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ DOKUMENTAMI PROGRAMOWYMI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

6.1. Spójność z politykami Unii Europejskiej

6.1.1. Wspólna Polityka Rybacka

6.1.2. Polityka konkurencji

6.1.3. Ochrona środowiska naturalnego

6.1.4. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn

6.1.5. Zamówienia publiczne

6.2. Spójność z politykami krajowymi

6.2.1. Spójność z Narodowym Planem Rozwoju

6.2.2. Spójność z Narodową Strategią Rybołówstwa

tekst

7. SYSTEM WDRAŻANIA

7.1. Zarządzanie i wdrażanie

7.1.1. Zobowiązania ogólne

7.1.2. Instytucja zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty

7.1.3. Zarządzanie Programem

7.1.4. Beneficjenci końcowi

7.1.4.1. Instytucje wdrażające

7.1.4.2. Beneficjenci

7.1.5. Komitet Sterujący Programem

7.2. Zarządzanie finansowe i kontrola

7.2.1. Instytucja płatnicza

7.2.2. Jednostka monitorująco-kontrolna

7.2.3. Zadania instytucji zarządzającej Programem w zakresie zarządzania finansowego

7.3. Procedury audytu i kontroli

7.3.1. Kontrola Programu

7.3.2. Poświadczenie zamknięcia pomocy w odniesieniu do Programu

7.3.3. Audyt wewnętrzny

7.3.4. Zbieranie, przetwarzanie i elektroniczne przekazywanie danych

7.3.5. Przepływ środków z funduszy strukturalnych

7.3.5.1. Środki z funduszy strukturalnych w polskim systemie finansów publicznych

7.3.5.2. Schemat przepływu środków w ramach Programu

7.3.5.3. Planowanie środków na realizację Programu

7.4. Monitorowanie

7.4.1. Monitorowanie projektów wdrażanych w ramach Programu

7.4.2. Komitet Monitorujący Program

7.4.3. Podstawowe wskaźniki monitorowania i realizacji celów Programu

7.5. Ocena (ewaluacja)

7.5.1. Ocena ex-ante Programu

7.5.2. Ocena w połowie okresu wdrażania Programu

7.5.3. Ocena ex-post Programu

7.5.4. Możliwość przeprowadzenia oceny, ocena dodatkowa i ocena ex-post

7.6. Partnerstwo

7.6.1. Konsultacje społeczne

7.7. Raporty i promocja

7.7.1. Roczne i końcowe raporty z wdrażania Programu

7.7.2. Informacja i promocja

tekst

1 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 sierpnia 2008 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024