Wysokość zryczałtowanego kosztu postępowania negocjacyjnego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 28 marca 2003 r.
w sprawie wysokości zryczałtowanego kosztu postępowania negocjacyjnego

Na podstawie art. 430 ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa wysokość zryczałtowanego kosztu postępowania negocjacyjnego dotyczącego ustalenia z prowadzącym instalację treści programu dostosowawczego.
§  2.
1.
Zryczałtowany koszt postępowania negocjacyjnego, o którym mowa w § 1, ustala się jako iloczyn opłaty podstawowej i współczynnika różnicującego wysokość opłaty w zależności od rodzaju instalacji objętej postępowaniem negocjacyjnym.
2. 3
 Wysokość opłaty podstawowej, o której mowa w ust. 1, ustala się w wysokości 5.200 zł.
3.
Wartości współczynników różnicujących, o których mowa w ust. 1, są określone w załączniku do rozporządzenia.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WSPÓŁCZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE WYSOKOŚĆ OPŁATY

W ZALEŻNOŚCI OD RODZAJU INSTALACJI OBJĘTEJ

POSTĘPOWANIEM NEGOCJACYJNYM

Lp. Rodzaj instalacji Wartość współczynnika
1. W przemyśle energetycznym
1.1 do spalania paliw o mocy nominalnej nie niższej niż 300 MWt 1,00
2. W hutnictwie i przemyśle metalurgicznym:
2.1 do prażenia lub spiekania rudy żelaza o przerobie nie mniej niż 500.000 ton rudy żelaza rocznie lub do prażenia lub spiekania innych rud metali, w tym rudy siarczkowej 1,00
2.2 do pierwotnego lub wtórnego wytopu surówki żelaza lub stali surowej, w tym do ciągłego odlewania stali, o zdolności produkcyjnej ponad 2,5 tony wytopu na godzinę 1,00
2.3 do obróbki metali żelaznych:
a) poprzez walcowanie na gorąco, o zdolności produkcyjnej ponad 20 ton stali surowej na godzinę 0,95
b) kuźnie z młotami o energii przekraczającej 50 KJ na młot, gdzie stosowana łączna moc cieplna przekracza 20 MW 0,95
c) do nakładania powłok metalicznych z wsadem ponad 2 tony stali surowej na godzinę 0,95
2.4 do odlewania metali żelaznych o zdolności produkcyjnej ponad 20 ton wytopu na dobę 1,00
2.5 do produkcji metali nieżelaznych z rud metali, koncentratów lub produktów z odzysku w wyniku procesów metalurgicznych, chemicznych lub elektrolitycznych 1,00
2.6 do wtórnego wytopu metali nieżelaznych lub ich stopów, w tym oczyszczania lub przetwarzania metali z odzysku, o zdolności produkcyjnej powyżej 4 ton wytopu na dobę dla ołowiu lub kadmu lub powyżej 20 ton wytopu na dobę dla pozostałych metali z wyłączeniem metali szlachetnych 0,95
2.7 do powierzchniowej obróbki metali lub tworzyw sztucznych z zastosowaniem procesów elektrolitycznych lub chemicznych, gdzie całkowita objętość wanien procesowych przekracza 30 m3 1,00
3. W przemyśle mineralnym:
3.1 do produkcji:
a) klinkieru cementowego w piecach obrotowych o zdolności produkcyjnej ponad 500 ton na dobę 1,00
b) wapna w piecach o zdolności produkcyjnej ponad 50 ton na dobę 0,95
3.2 do przetwarzania azbestu lub do wytwarzania lub przetwarzania produktów zawierających azbest 1,00
3.3 piece koksownicze 1,15
4. W przemyśle chemicznym:
4.1 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, podstawowych produktów lub półproduktów chemii organicznej:
a) węglowodorów 0,95
b) pochodnych węglowodorów zawierających tlen: alkoholi, aldehydów, ketonów, kwasów karboksylowych, estrów, octanów, eterów, nadtlenków, żywic epoksydowych 1,00
c) pochodnych węglowodorów zawierających siarkę 1,15
d) pochodnych węglowodorów zawierających azot: amin, amid, azotynów, nitrozwiązków lub azotanów, nitryli, cyjanianów, izocyjanianów 1,15
e) pochodnych węglowodorów zawierających fosfor 1,15
f) pochodnych węglowodorów zawierających rtęć 1,15
g) związków metaloorganicznych 1,00
h) podstawowych tworzyw (syntetycznych włókien polimerowych i włókien opartych na celulozie) 1,15
i) kauczuków syntetycznych 1,00
j) barwników i pigmentów 1,15
k) środków powierzchniowo czynnych 1,15
l) innych 1,00
4.2 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, podstawowych produktów lub półproduktów chemii nieorganicznej:
a) gazów, takich jak: amoniak, chlor lub chlorowodór, fluor lub fluorowodór, tlenki węgla, związki siarki, tlenki azotu, wodór, chlorek karbonylu 1,15
b) kwasów, takich jak: chromowy, fluorowodorowy, fosforowy, azotowy, solny, siarkowy, oleum, kwasy siarkawe 1,15
c) zasad, takich jak: wodorotlenek amonu, wodorotlenek potasu, wodorotlenek sodu 1,00
d) soli, takich jak: chlorek amonu, chloran potasu, węglan potasu, węglan sodu, nadborany, azotan srebra 1,00
e) niemetali, tlenków metali lub innych związków nieorganicznych: krzemu, węglika wapnia, węglika krzemu 1,00
f) innych 1,00
4.3 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, nawozów sztucznych na bazie fosforu, azotu lub potasu 1,15
4.4 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, środków ochrony roślin lub produktów biobójczych 1,15
4.5 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych lub biologicznych, podstawowych produktów farmaceutycznych 1,15
4.6 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, materiałów wybuchowych 1,15
4.7 do rafinacji ropy naftowej lub gazu, z wyjątkiem instalacji do wytwarzania wyłącznie smarów z ropy naftowej:
a) dla ropy naftowej 1,15
b) dla gazu 1,00
4.8 do zgazowania lub upłynniania węgla lub łupka bitumicznego w ilości nie niższej niż 500 ton na dobę 1,15
5. W gospodarce odpadami:
5.1 do odzysku lub unieszkodliwiania, z wyjątkiem składowania, odpadów niebezpiecznych, o zdolności przetwarzania ponad 10 ton na dobę 1,15
5.2 do termicznego przekształcania odpadów komunalnych, o zdolności przetwarzania ponad 3 tony na godzinę 1,15
5.3 do unieszkodliwiania, z wyjątkiem składowania, odpadów innych niż niebezpieczne, o zdolności przetwarzania ponad 50 ton na dobę, z wyłączeniem instalacji spalających gaz wysypiskowy, słomę lub odpady z mechanicznej obróbki drewna, instalacji do unieszkodliwiania odpadów z rolnictwa, sadownictwa, upraw hydroponicznych, rybołówstwa, leśnictwa, łowiectwa oraz przetwórstwa żywności lub odpadów z autoklawowania 1,15
5.4 do składowania odpadów, z wyłączeniem odpadów obojętnych, o zdolności przyjmowania nie mniej niż 20 ton odpadów na dobę 0.95
6. Inne:
6.1 do produkcji:
a) masy włóknistej z drewna lub innych materiałów włóknistych 1,00
b) papieru lub tektury, o zdolności produkcyjnej nie niższej niż 200 ton na dobę 1,00
6.2 do chowu lub hodowli drobiu lub świń o liczbie nie niższej niż 240 dużych jednostek przeliczeniowych inwentarza (DJP) i więcej niż:
a) 40.000 stanowisk dla drobiu 0,95
b) 2.000 stanowisk dla świń o wadze ponad 30 kg 0,95
c) 750 stanowisk dla macior 0,95
6.3 do powierzchniowej obróbki substancji, przedmiotów lub produktów z wykorzystaniem rozpuszczalników organicznych, o zużyciu rozpuszczalnika ponad 150 kg na godzinę lub ponad 200 ton rocznie 1,00
1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 85, poz. 766).
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 115, poz. 1229, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 233, poz. 1957 oraz z 2003 r. Nr 46, poz. 392.
3 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 10 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.194.2000) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 września 2004 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024