Szczegółowe zasady dofinansowywania modernizacji, remontów i inwestycji obiektów sportowych oraz rozwijanie sportu wśród dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych, tryb składania wniosków o dofinansowanie oraz przekazywanie środków na realizację zadań i ich rozliczanie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU 1
z dnia 15 stycznia 2003 r.
w sprawie szczegółowych zasad dofinansowywania modernizacji, remontów i inwestycji obiektów sportowych oraz rozwijania sportu wśród dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych, trybu składania wniosków o dofinansowanie oraz przekazywania środków na realizację zadań i ich rozliczania

Na podstawie art. 47b ust. 2b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061, z 2000 r. Nr 9, poz. 117, Nr 70, poz. 816 i Nr 116, poz. 1216, z 2001 r. Nr 84, poz. 908 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Środki pochodzące z dopłat do stawek w grach liczbowych, zwane dalej "środkami z dopłat", przeznacza się na:
1)
dofinansowanie modernizacji, remontów i inwestycji obiektów sportowych - do 70% przychodów,
2)
rozwijanie sportu wśród dzieci i młodzieży i rozwijanie sportu osób niepełnosprawnych - pozostałe środki,

z zastrzeżeniem ust. 2.

2.
W dyspozycji ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu pozostawia się rezerwę wynoszącą 5% środków z dopłat przed podziałem, o którym mowa w ust. 1.
3.
Rezerwa jest przeznaczana na dofinansowanie:
1)
inwestycji podejmowanych po zniszczeniach obiektów sportowych wskutek klęski żywiołowej, zwanych dalej "inwestycjami odtworzeniowymi";
2)
innych, nieprzewidzianych zadań, w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2.
§  2.
1.
Środki z dopłat, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1, przeznacza się na:
1)
dofinansowywanie inwestycji określonych w wojewódzkich wieloletnich programach rozwoju bazy sportowej, uchwalonych przez sejmiki województw - do 70% przychodów;
2)
dofinansowywanie inwestycji objętych programem inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu opracowanym przez Polską Konfederację Sportu - pozostałe środki.
2.
Środkami z dopłat mogą być dofinansowywane inwestycje, które polegają na budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji i wyposażeniu w urządzenia dla potrzeb sportu, oraz remonty obiektów, w szczególności:
1)
hal sportowych, w tym przyszkolnych sal gimnastycznych;
2)
pawilonów sportowych;
3)
pływalni krytych;
4)
lodowisk krytych, sztucznie zamrażanych;
5)
boisk i stadionów sportowych;
6)
innych specjalistycznych obiektów sportowych;
7)
budynków zaplecza dla obiektów sportowych określonych w pkt 1-6.
3.
Ujęcie inwestycji obiektów sportowych w programie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, następuje z inicjatywy Centralnego Ośrodka Sportu, akademii wychowania fizycznego, polskiego związku sportowego lub związku sportowego o zasięgu ogólnokrajowym działającego w wielu dyscyplinach lub dziedzinach sportu, zgłoszonej Prezesowi Polskiej Konfederacji Sportu, który sporządza ten program i przekazuje do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw kultury fizycznej i sportu w terminie do dnia 1 marca każdego roku.
4.
Dla inwestycji, o których mowa w ust. 1 pkt 1, przy podziale środków bierze się pod uwagę:
1)
liczbę ludności;
2)
liczbę obiektów sportowych;
3)
stopę bezrobocia;
4)
stan nakładów na kulturę fizyczną i sport jednostek samorządu terytorialnego w województwach.
§  3.
1.
Kwota środków na dofinansowanie inwestycji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, oraz inwestycji odtworzeniowych nie może przekroczyć 33% kosztu inwestycji określonego w zbiorczym zestawieniu kosztów, zwanego dalej "wartością kosztorysową inwestycji", z zastrzeżeniem ust. 3-6.
2.
Kwota środków na dofinansowanie inwestycji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, nie może przekroczyć:
1)
99% wartości kosztorysowej inwestycji, jeżeli inwestorem jest Centralny Ośrodek Sportu;
2) 2
 99% wartości kosztorysowej inwestycji, jeżeli inwestorem jest Polska Konfederacja Sportu;
3)
70% wartości kosztorysowej inwestycji, jeżeli inwestorem jest polski związek sportowy, stowarzyszenie kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym lub akademia wychowania fizycznego;
4)
50% wartości kosztorysowej inwestycji, jeżeli inwestorem jest stowarzyszenie kultury fizycznej, inna szkoła wyższa lub jednostka samorządu terytorialnego.
3. 3
 Jeżeli inwestycje, o których mowa w ust. 1, są realizowane przez gminę:
1)
o której mowa w art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966), lub zagrożoną szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym albo
2)
w celu zagospodarowania nieruchomości Skarbu Państwa przejętych od wojsk Federacji Rosyjskiej i przekazanych jednostce samorządu terytorialnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zagospodarowaniu nieruchomości Skarbu Państwa przejętych od wojsk Federacji Rosyjskiej (Dz. U. Nr 79, poz. 363, z późn. zm.

- kwota środków z dopłat na ich dofinansowanie nie może przekroczyć 50 % wartości kosztorysowej inwestycji.

4.
W przypadku inwestycji, o których mowa w ust. 1, rozpoczętych przed dniem 1 stycznia 1999 r. w szkołach prowadzonych przez gminy, powiaty i samorządy województw, kwota środków z dopłat na ich dofinansowywanie nie może przekroczyć 50% wartości kosztorysowej inwestycji.
5.
W przypadku gmin, które nie posiadają pełnowymiarowej sali gimnastycznej, dopuszcza się dofinansowanie do 50% wartości kosztorysowej inwestycji.
6.
W przypadku inwestycji odtworzeniowych podejmowanych w miejscowościach określonych w przepisach wydanych na podstawie ustawy z dnia 11 sierpnia 2001 r. o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu (Dz. U. Nr 84, poz. 906), kwota środków z dopłat na ich dofinansowanie nie może przekroczyć 95% wartości kosztorysowej inwestycji.
§  4.
Z zakresu rozwijania sportu dzieci i młodzieży, środkami z dopłat można dofinansowywać:
1)
zakup i dystrybucję sprzętu do dyscyplin sportowych;
2)
organizację masowych imprez sportowo-rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży;
3)
organizację wojewódzkich finałów Igrzysk Młodzieży Szkolnej oraz finałów zawodów uczniów gimnazjów i liceów;
4)
organizację sportowych obozów i zorganizowanych zajęć rekreacyjnych w okresach wolnych od nauki;
5)
organizację szkoleń wolontariuszy i animatorów sportu;
6)
wydawnictwa metodyczno-szkoleniowe przeznaczone dla dzieci i szkoleniowców prowadzących zajęcia sportowe i rekreacyjne;
7)
promowanie sportu;
8)
prowadzenie zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży;
9)
szkolenie kadry wojewódzkiej młodzików, juniorów młodszych i juniorów;
10)
szkolenie kadry olimpijskiej w kategorii młodzieżowej 18-23 lat;
11)
szkolenie młodzieży uzdolnionej w publicznych i niepublicznych szkołach mistrzostwa sportowego i innych ośrodkach szkoleniowych;
12)
szkolenie młodzieży uzdolnionej sportowo w centralnych ośrodkach szkolenia sportowego prowadzonych przez polskie związki sportowe oraz stowarzyszenia i związki stowarzyszeń o zasięgu ogólnokrajowym, działające w zakresie sportu wyczynowego w wielu dyscyplinach lub dziedzinach sportu;
13)
organizację eliminacji wojewódzkich i finałów krajowych Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w czterech blokach sportowych, tj. sporty zimowe, biegi przełajowe, sporty halowe, sporty letnie;
14)
przygotowywanie i udział reprezentacji Polski w imprezach międzynarodowych w kategoriach juniorów i młodzieżowych;
15)
prowadzenie działalności szkoleniowej w systemie współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży;
16)
wydawnictwa metodyczno-szkoleniowe przeznaczone do użytku szkolnego oraz prowadzenia szkolenia w sekcjach młodzieżowych klubów sportowych;
17)
organizację szkoleń dla kadry szkoleniowej pracującej z młodzieżą;
18)
akcje promocyjne sportu młodzieżowego;
19)
zakup i dystrybucję sprzętu sportowego dla najefektywniej pracujących klubów.
§  5.
Z zakresu rozwijania sportu osób niepełnosprawnych środkami z dopłat można dofinansowywać:
1)
uczestnictwo osób niepełnosprawnych w zajęciach sekcji sportowych i rekreacyjnych stowarzyszeń kultury fizycznej, realizujących zadania statutowe w zakresie sportu osób niepełnosprawnych;
2)
uczestnictwo osób niepełnosprawnych w imprezach sportowych, rekreacyjnych i integracyjnych;
3)
uczestnictwo sportowców niepełnosprawnych w szkoleniu centralnym, zgrupowaniach i konsultacjach;
4)
uczestnictwo sportowców niepełnosprawnych w igrzyskach paraolimpijskich, mistrzostwach świata i Europy i innych imprezach rangi międzynarodowej;
5)
realizację poradnictwa i konsultacji medycznych oraz badań lekarskich i diagnostycznych sportowców niepełnosprawnych;
6)
prowadzenie zajęć sportowych oraz działalności szkoleniowej w sporcie osób niepełnosprawnych;
7)
uczestnictwo osób niepełnosprawnych w letnich i zimowych obozach sportowych;
8)
szkolenie trenerów, instruktorów, fizjoterapeutów, klasyfikatorów i wolontariuszy sportu osób niepełnosprawnych;
9)
promocję sportu osób niepełnosprawnych;
10)
zakup sprzętu sportowego.
§  6.
1.
Wnioskodawcy planujący rozpoczęcie lub realizujący inwestycje określone w § 2 składają wnioski o dofinansowanie tych inwestycji środkami z dopłat do ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu.
2.
Wniosek składa się do dnia 31 maja roku, w którym wnioskodawca zamierza rozpocząć finansowanie inwestycji środkami z dopłat, a wniosek dotyczący inwestycji odtworzeniowej - do dnia 30 listopada.
3.
Minister właściwy do spraw kultury fizycznej i sportu może w uzasadnionych przypadkach wyrazić zgodę na złożenie wniosku w terminie innym niż określony w ust. 2, ale nie późniejszym niż do dnia 31 sierpnia, a w przypadku inwestycji odtworzeniowych - do dnia 10 grudnia.
4.
Wniosek powinien określać:
1)
nazwę i adres wnioskodawcy;
2)
nazwę i lokalizację inwestycji;
3)
planowany zakres rzeczowy inwestycji;
4)
planowany termin rozpoczęcia i zakończenia inwestycji, a jeżeli inwestycja jest w toku realizacji - rzeczywisty termin rozpoczęcia inwestycji i planowany termin jej zakończenia;
5)
planowaną wartość kosztorysową inwestycji;
6)
kwotę nakładów poniesionych na inwestycję od początku jej realizacji do końca roku poprzedzającego rok, w którym jest składany wniosek;
7)
łączną kwotę nakładów planowanych do poniesienia na inwestycję, począwszy od roku, w którym jest składany wniosek, do terminu jej zakończenia określonego we wniosku;
8)
wnioskowaną kwotę środków z dopłat oraz inne środki, z których wnioskodawca planuje finansować nakłady określone w pkt 7.
5.
Część opisowa wniosku powinna zawierać uzasadnienie potrzeby wykonania inwestycji w planowanym zakresie rzeczowym i terminie, a także informacje o:
1)
zakresie rzeczowym inwestycji, wykonanym do końca roku poprzedzającego rok, w którym jest składany wniosek, jeżeli inwestycja jest w toku realizacji;
2)
zakresie rzeczowym inwestycji, planowanym do wykonania do terminu jej zakończenia określonego we wniosku, z tego w roku, w którym jest składany wniosek, i w poszczególnych następnych latach jej realizacji;
3)
stanie przygotowania inwestycji do realizacji;
4)
sytuacji finansowej wnioskodawcy, w szczególności oświadczenie wnioskodawcy, że nie zalega z płatnościami na rzecz podmiotów publicznoprawnych.
6.
Do wniosku, z zastrzeżeniem ust. 7, dołącza się:
1)
dokumenty potwierdzające przygotowanie inwestycji do realizacji, w tym w szczególności pozwolenie na budowę, dokumenty dotyczące wyboru wykonawcy w trybie ustawy o zamówieniach publicznych i zbiorcze zestawienie kosztów;
2)
dokumenty potwierdzające posiadanie lub zapewnienie otrzymania przez wnioskodawcę środków finansowych innych niż środki z dopłat, w wysokości umożliwiającej wykonanie inwestycji w terminie określonym we wniosku;
3)
zobowiązanie wnioskodawcy do zwrotu otrzymanej kwoty ze środków z dopłat, wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczonymi od dnia otrzymania tych środków do dnia ich zwrotu, jeżeli wnioskodawca:
a)
wykorzysta środki z dopłat niezgodnie z przeznaczeniem,
b)
nie zakończy inwestycji w terminie określonym w umowie;
4)
zobowiązanie do ustanowienia zabezpieczenia wykonania przez wnioskodawcę zobowiązania określonego w pkt 3.
7.
Do wniosku o dofinansowanie inwestycji odtworzeniowych dołącza się dokumenty wymienione w ust. 6 pkt 1 i pkt 3 lit. a oraz opinię marszałka województwa.
§  7.
1.
Podmioty prowadzące działalność w dziedzinie kultury fizycznej i sportu, zamierzające realizować zadania, o których mowa w § 4 i 5, składają wnioski o dofinansowanie tych zadań środkami z dopłat do ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Polskie związki sportowe oraz stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym lub regionalnym zamierzające realizować zadania, o których mowa w § 4 pkt 10, 12, 14, składają wnioski do Prezesa Polskiej Konfederacji Sportu.
3.
Wniosek powinien zawierać:
1)
określenie wnioskodawcy, wraz z aktualnym wypisem z rejestru, statutem oraz wykazem osób reprezentujących związek lub stowarzyszenie na zewnątrz oraz uprawnionych do działania w jego imieniu;
2)
szczegółową nazwę zadania wraz z zakresem i charakterystyką (w tym: termin, miejsce, liczba uczestników);
3)
dane dotyczące zdolności realizacyjnej wnioskodawcy;
4)
kalkulację kosztów zadania z wyszczególnieniem udziału środków:
a)
własnych,
b)
pochodzących z budżetu państwa,
c)
z dopłat,
d)
pochodzących z budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
e)
pochodzących od sponsorów;
5)
przewidywaną kalkulację dochodów oraz innych korzyści w związku z realizacją zadania;
6)
kwotę środków z dopłat otrzymanych w bieżącym i poprzednim roku;
7)
wskazanie rachunku, na który mają być przekazane środki;
8)
oświadczenie wnioskodawcy, że nie zalega z płatnościami na rzecz podmiotów publicznoprawnych ani nie jest dłużnikiem innych podmiotów.
4.
Do wniosku powinny być dołączone następujące załączniki:
1)
preliminarz kosztów bezpośrednich oraz kosztów obsługi zadania, zwanych dalej "kosztami pośrednimi";
2)
szczegółowy regulamin i program przedsięwzięcia, ramowy program szkolenia sportowego, konspekt scenariusza filmu lub pozycji wydawniczej, specyfikacja kompletu sprzętu sportowego lub inne informacje niezbędne przy rozpatrywaniu wniosku.
5.
Polskie związki sportowe oraz stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym lub regionalnym dołączają także do wniosku następujące załączniki:
1)
wykaz zawodników kadry wojewódzkiej lub młodzieżowej;
2)
program przedsięwzięcia oraz zakładane cele, które mają być osiągnięte;
3)
warunki opieki medycznej, odnowy biologicznej, warunki socjalno-bytowe oraz bezpieczeństwa i higieny odbywania zajęć sportowych;
4)
wykaz kadry trenersko-instruktorskiej z uwzględnieniem danych dotyczących wykształcenia i praktyki zawodowej.
§  8.
1.
Wniosek o dofinansowanie zadań wymienionych w § 4 i 5, zaakceptowany odpowiednio przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu lub Prezesa Polskiej Konfederacji Sportu, stanowi podstawę do zawarcia umowy z wnioskodawcą.
2.
Przekazywanie środków z dopłat i ich rozliczanie odbywa się na podstawie umów zawartych przez wnioskodawców odpowiednio z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej i sportu lub Prezesem Polskiej Konfederacji Sportu, po spełnieniu warunków i w trybie określonym w rozporządzeniu.
§  9.
1.
Umowa o dofinansowanie ze środków z dopłat powinna zawierać w szczególności:
1)
szczegółowy opis zadania i terminy jego realizacji;
2)
kwotę dofinansowania oraz tryb przekazywania środków z uwzględnieniem § 10;
3)
klauzulę o niedopuszczalności przenoszenia praw i obowiązków strony na osoby trzecie;
4)
zobowiązanie wnioskodawcy do wykorzystania środków z dopłat wyłącznie na cele określone w umowie;
5)
określenie warunków zmiany zakresu rzeczowego zadania w trakcie obowiązywania umowy;
6)
zobowiązanie wnioskodawcy do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków z dopłat;
7)
określenie sposobu zagospodarowania dochodów osiągniętych przez wnioskodawcę przy realizacji zadania, z uwzględnieniem § 12;
8)
określenie składników kalkulacji kosztów pośrednich z uwzględnieniem § 13;
9)
zobowiązanie wnioskodawcy do poddania się kontroli realizowanej przez organ udzielający dofinansowania na zasadach określonych w § 14;
10)
zobowiązanie wnioskodawcy do przedłożenia w określonych terminach i zakresie rozliczenia zadania oraz do zwrotu środków z dopłat w przypadku niewykonania zadania w części lub w całości albo wykorzystania tych środków niezgodnie z przeznaczeniem, z uwzględnieniem § 15;
11)
klauzulę o możliwościach jej rozwiązania.
2.
Zakres rzeczowy zadania określony w umowie strony mogą w uzasadnionych przypadkach zmienić aneksem do umowy.
3.
Umowy o dofinansowanie inwestycji obiektów sportowych powinny zawierać ponadto zobowiązanie wnioskodawcy do spełnienia wymogów właściwych międzynarodowych organizacji sportowych, z uwzględnieniem § 11.
§  10.
Środki z dopłat przeznaczone w umowie na dofinansowanie zadań, o których mowa w § 4 i 5, są przekazywane na rachunek bankowy wnioskodawcy w terminach zapewniających finansowanie zobowiązań wynikających z realizacji zadania, a w przypadku inwestycji - po przedstawieniu zaakceptowanych przez wnioskodawcę faktur lub rachunków.
§  11.
1.
Wnioskodawcy korzystający z dofinansowania ze środków z dopłat inwestycji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, są zobowiązani do uwzględnienia w projektach budowlanych wymagań właściwych międzynarodowych organizacji sportowych.
2.
Przepisy ust. 1 stosuje się również do inwestycji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, jeżeli mają się na tych obiektach odbywać zawody międzynarodowe.
§  12.
1.
Jeżeli przy realizacji zadania dofinansowywanego ze środków z dopłat zostaną osiągnięte dochody nieprzewidziane w umowie, wnioskodawca jest obowiązany do powiadomienia organu udzielającego dofinansowania i przedstawienia propozycji ich zagospodarowania.
2.
Po rozpatrzeniu propozycji wnioskodawcy strony mogą, w formie aneksu do umowy, rozszerzyć zakres rzeczowy realizowanego zadania albo odpowiednio zmniejszyć kwotę dofinansowania.
§  13.
1.
Wnioskodawcy realizujący zadania, o których mowa w § 4 i 5, mogą przeznaczyć na koszty pośrednie nie więcej niż 10% kosztów bezpośrednich, związanych z realizacją zadania, dofinansowywanych ze środków, o których mowa w § 7 ust. 3 pkt 4 lit. c, w tym wynagrodzeń osób obsługujących te zadania. Wysokość kosztów pośrednich pokrywanych ze środków z dopłat ustala się, po ich szczegółowej analizie, w drodze negocjacji przed podpisaniem umowy, z uwzględnieniem rodzaju i specyfiki zadania.
2.
Koszty związane z obsługą umów o dofinansowanie inwestycji określonych w § 2 przeznaczone na pokrycie kosztów obsługi banku, z którym minister właściwy do spraw kultury fizycznej i sportu zawarł stosowne porozumienie, ustala się w drodze negocjacji.
§  14.
1.
Organ udzielający dofinansowania jest uprawniony do przeprowadzania kontroli realizacji umów o dofinansowanie ze środków z dopłat.
2.
Kontroli podlega w szczególności:
1)
przebieg i sposób realizacji zadania;
2)
wykorzystanie środków z dopłat;
3)
sposób prowadzenia dokumentacji księgowej;
4)
prawidłowość rozliczeń z organem udzielającym dofinansowania.
3.
Wnioskodawca jest zobowiązany do udostępnienia na żądanie upoważnionych przedstawicieli organowi udzielającemu dofinansowania informacji i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia kontroli.
4.
Ustalenia kontroli przedstawione są w protokole kontroli, a ocena realizacji zadania przedstawiana jest w wystąpieniu pokontrolnym.
5.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wystąpienie pokontrolne zawiera wnioski i zalecenia pokontrolne ze wskazaniem sposobu ich usunięcia.
6.
Wnioskodawca w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosków i zaleceń zawiadamia organ udzielający dofinansowania o ich wykonaniu lub przyczynach ich niewykonania.
§  15.
1.
Wnioskodawca jest obowiązany do przedstawienia organowi udzielającemu dofinansowania rozliczenia realizacji zadania pod względem rzeczowym i finansowym zgodnie z treścią umowy, w terminie 30 dni od zakończenia zadania, a w przypadku inwestycji - w terminie 50 dni.
2.
W przypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zadania środki z dopłat podlegają zwrotowi na rachunek organu udzielającego dofinansowania w części proporcjonalnej do stopnia niewykonania umowy w terminach określonych w ust. 1, a w przypadku inwestycji - podlegają całkowitemu zwrotowi.
3.
Niewykorzystane środki z dopłat podlegają zwrotowi na rachunek organu udzielającego dofinansowania w terminie 7 dni od dnia zakończenia finansowania zobowiązań związanych z realizacją zadania, a w przypadku inwestycji - nie później niż w terminie 50 dni od daty odbioru końcowego inwestycji.
4.
Środki z dopłat przeznaczone na dofinansowanie, wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, podlegają zwrotowi na rachunek organu udzielającego dofinansowania nie później niż do dnia 28 lutego następnego roku wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonymi od daty stwierdzenia wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem.
5.
Wnioskodawca, który wykorzysta środki z dopłat niezgodnie z przeznaczeniem, nie ma prawa do ubiegania się o dofinansowanie z tych środków przez kolejne trzy lata.
§  16.
1.
Wnioskodawcy korzystający z dofinansowania ze środków z dopłat, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1, są obowiązani do sporządzania i przekazywania ministrowi właściwemu do spraw kultury fizycznej i sportu, w terminie do dnia 28 lutego każdego roku, informacji o przebiegu realizacji i finansowania inwestycji w roku poprzednim, zwanym dalej "okresem sprawozdawczym", zawierającej:
1)
nazwę i adres wnioskodawcy;
2)
nazwę i lokalizację inwestycji;
3)
wartość kosztorysową inwestycji, zgodnie z zakresem inwestycji określonym w umowie;
4)
kwoty nakładów poniesionych na inwestycje:
a)
od początku roku, w którym zaczęto dofinansowywać inwestycję ze środków z dopłat, do końca okresu sprawozdawczego,
b)
w okresie sprawozdawczym;
5)
kwoty środków z dopłat otrzymane przez wnioskodawcę na dofinansowanie inwestycji w okresach, o których mowa w pkt 4 lit. a i b;
6)
planowany i rzeczywisty zakres rzeczowy inwestycji lub jej części (etapu) zakończonej w okresie sprawozdawczym.
2.
Do informacji, o której mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
kopię protokołu końcowego odbioru inwestycji zakończonej w okresie sprawozdawczym oraz kopię protokołu częściowego odbioru inwestycji przewidzianej do zakończenia w roku następnym lub później, w zakresie rzeczowym planowanym w części opisowej wniosku do wykonania w okresie sprawozdawczym;
2)
kopię pozwolenia na użytkowanie obiektu sportowego, powstałego w wyniku realizacji inwestycji.
§  17.
Do wniosków o dofinansowanie ze środków z dopłat, złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, stosuje się przepisy niniejszego rozporządzenia.
§  18.
Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 kwietnia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad dofinansowywania inwestycji sportowych ze środków pochodzących z dopłat do stawek w grach liczbowych, trybu składania wniosków oraz przekazywania środków i ich rozliczania (Dz. U. Nr 46, poz. 293 i Nr 95, poz. 583, z 1999 r. Nr 47, poz. 464, z 2000 r. Nr 74, poz. 859 oraz z 2002 r. Nr 2, poz. 19).
§  19.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 3 ust. 2 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.
1 Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna i sport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).
2 § 3 ust. 2 pkt 2 zmieniony przez pkt 1 obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 kwietnia 2003 r. o sprostowanie błędów (Dz.U.03.63.591).
3 § 3 ust. 3 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 25 listopada 2004 r. (Dz.U.04.267.2651) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 grudnia 2004 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.5.48

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe zasady dofinansowywania modernizacji, remontów i inwestycji obiektów sportowych oraz rozwijanie sportu wśród dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych, tryb składania wniosków o dofinansowanie oraz przekazywanie środków na realizację zadań i ich rozliczanie.
Data aktu: 15/01/2003
Data ogłoszenia: 17/01/2003
Data wejścia w życie: 01/01/2004, 25/01/2003