Sprostowanie błędów.

OBWIESZCZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 6 marca 2003 r.
o sprostowaniu błędów

Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718, z 2001 r. Nr 46, poz. 499 oraz z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 113, poz. 984) w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie wydatków budżetu państwa, które w 2002 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego (Dz. U. Nr 211, poz. 1796) prostuje się następujące błędy:
1)
w załączniku nr 1 do rozporządzenia w części 46 Zdrowie w kolumnie 5 w pkt 1 zamiast wyrazów "31.03.2003" powinny być wyrazy "30.06.2003";
2)
w załączniku nr 2 do rozporządzenia:
a)
część OGÓŁEM BUDŻETY URZĘDÓW NACZELNYCH, JEDNOSTEK CENTRALNYCH I WOJEWODÓW i BUDŻETY URZĘDÓW NACZELNYCH I JEDNOSTEK CENTRALNYCH w brzmieniu:
OGÓŁEM BUDŻETY URZĘDÓW NACZELNYCH, JEDNOSTEK CENTRALNYCH I WOJEWODÓW z tego: 1 516.694 14.313 30 90.064 412.287
BUDŻETY URZĘDÓW NACZELNYCH I JEDNOSTEK CENTRALNYCH

z tego:

1 370.435 8.818 30 89.962 271.625

powinna mieć brzmienie:

OGÓŁEM BUDŻETY URZĘDÓW NACZELNYCH, JEDNOSTEK CENTRALNYCH I WOJEWODÓW

z tego:

1 516.694 14.313 90.135 412.246
BUDŻETY URZĘDÓW NACZELNYCH I JEDNOSTEK CENTRALNYCH

z tego:

1 370.435 8.818 90.033 271.584
b)
część 47 RZĄDOWE CENTRUM STUDIÓW STRATEGICZNYCH w brzmieniu:
47 750 75001 RZĄDOWE CENTRUM STUDIÓW STRATEGICZNYCH 1 245 30 215
Administracja publiczna 2 245 30 215
Urzędy naczelnych

i centralnych organów

administracji rządowej

3 245 30 215

powinna mieć brzmienie:

47 750 75001 RZĄDOWE CENTRUM STUDIÓW STRATEGICZNYCH 1 245 245
Administracja publiczna 2 245 245
Urzędy naczelnych

i centralnych organów

administracji rządowej

3 245 245
c)
część 75 RZĄDOWE CENTRUM LEGISLACJI w brzmieniu:
75 750 75006 RZĄDOWE CENTRUM LEGISLACJI 1 41 41
Administracja publiczna 2 41 41
Rządowe Centrum

Legislacji

3 41 41

powinna mieć brzmienie:

75 750 75006 RZĄDOWE CENTRUM LEGISLACJI 1 41 41
Administracja publiczna 2 41 41
Rządowe Centrum Legislacji 3 41 41
3)
w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
a)
część OGÓŁEM budżety urzędów naczelnych, jednostek centralnych i wojewodów i OGÓŁEM budżety urzędów naczelnych i jednostek centralnych w brzmieniu:
OGÓŁEM budżety urzędów naczelnych, jednostek centralnych i wojewodów, z tego: 1 341.397 46.007 300 66.086 229.004
OGÓŁEM budżety urzędów naczelnych i jednostek centralnych 2 288.564 45.435 300 65.992 176.837

powinna mieć brzmienie:

OGÓŁEM budżety urzędów naczelnych, jednostek centralnych i wojewodów, z tego: 1 341.397 46.007 66.386 229.004
OGÓŁEM budżety urzędów naczelnych i jednostek centralnych 2 288.564 45.435 66.292 176.837
b)
część 49 URZĄD ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w brzmieniu:
49 750 75001 URZĄD ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH 1 105 105
Administracja publiczna 2 105 105
Urzędy naczelnych

i centralnych organów

administracji rządowej

3 105 105

powinna mieć brzmienie:

49 750 75000 URZĄD ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH 1 105 105
Administracja publiczna 2 105 105
Integracja z Unią

Europejską

3 105 105
c)
część 88 URZĄD REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY w brzmieniu:
88 600 60000 URZĄD REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY 1 693 300 393
Transport i łączność 2 693 300 393
Integracja z Unią

Europejską

3 693 300 393

powinna mieć brzmienie:

88 600 60000 URZĄD REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY 1 693 300 393
Transport i łączność 2 693 300 393
Integracja z Unią

Europejską

3 693 300 393

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024