Zm.: rozporządzenie w sprawie ustanowienie tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 7 stycznia 2003 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej

Na podstawie art. 4 ust. 1 i art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 121, poz. 770, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 117, poz. 1228 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984 i Nr 240, poz. 2055) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 września 1997 r. w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 135, poz. 907, z 2000 r. Nr 71, poz. 833, z 2001 r. Nr 30, poz. 336 i Nr 107, poz. 1177 oraz z 2002 r. Nr 64, poz. 589) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Strefę ustanawia się na gruntach o powierzchni 821,8 ha, położonych na terenach miasta i gminy Nowa Dęba, miasta Tarnobrzeg, miasta i gminy Staszów, gminy Tuczępy, miasta Stalowa Wola, miasta Radomia, miasta i gminy Nisko, miasta i gminy Połaniec, gminy Grębów, miasta i gminy Jasło, gminy Gorzyce, gminy Baranów Sandomierski oraz miasta Ożarów Mazowiecki.";

2)
w szczegółowym opisie granic i terenu tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej, stanowiącym załącznik do rozporządzenia, w opisie granic Podstrefy Radom na końcu dodaje się opis granic i terenu Rejonu V w brzmieniu:

"Rejon V

Obręb wieś Ożarów, 09 Ożarów Mazowiecki

Od pkt nr 1 znajdującego się przy ul. Poznańskiej w południowo-wschodnim narożniku działki ew.nr 125/6 (obręb Ożarów wieś) granica biegnie w kierunku południowo-wschodnim do pkt nr 2 znajdującego się na granicy pomiędzy działkami ew.nr 125/6 i 125/4, gdzie ulega załamaniu i biegnie w kierunku południowym do pkt nr 3 znajdującego się na granicy pomiędzy działkami ew.nr 125/6 i 125/4, następnie załamuje się pod kątem prostym i biegnie w kierunku zachodnim do pkt nr 4. W pkt nr 4 znajdującym się na granicy pomiędzy działkami ew.nr 125/6 i 125/4 załamuje się pod kątem prostym i biegnie w kierunku północnym do pkt nr 5, w którym ulega załamaniu i biegnie w kierunku zachodnim do pkt nr 6 (równolegle do ściany bocznej budynku). Pkt nr 5 i 6 znajdują się na granicy pomiędzy działkami ew.nr 125/6 i 125/4.

W pkt nr 6 granica załamuje się pod kątem prostym i biegnie w kierunku południowym do pkt nr 7 równolegle do ściany budynku. W pkt nr 7 leżącym na przedłużeniu ściany konstrukcyjnej pomiędzy budynkami ulega załamaniu pod kątem prostym i biegnie po przedłużeniu i ścianie konstrukcyjnej budynku do pkt nr 8 w kierunku zachodnim. W pkt nr 8 znajdującym się w narożniku budynków załamuje się pod kątem prostym i biegnie w kierunku południowym po ścianie budynku do pkt nr 9 znajdującego się na ścianie budynku w miejscu styku dwóch budynków, z którego biegnie nadal w kierunku południowym po ścianie budynku do pkt nr 10 (narożnik budynku). W pkt nr 10 załamuje się pod kątem prostym i biegnie po ścianie budynku w kierunku wschodnim do pkt nr 11 znajdującego się na ścianie budynku na styku budynku i ogrodzenia.

W pkt nr 11 granica załamuje się i biegnie w kierunku południowym po ogrodzeniu trwałym do pkt nr 12 znajdującego się w narożniku ogrodzenia pomiędzy działkami ew.nr 125/6 i 125/4.

W pkt nr 12 załamuje się ponownie i biegnie w kierunku wschodnim po ogrodzeniu trwałym do pkt nr 13 będącego narożnikiem ogrodzenia pomiędzy działkami ew.nr 125/6 i 125/4. Tam załamuje się i biegnie po ogrodzeniu w kierunku północnym do pkt nr 14 - narożnik ogrodzenia pomiędzy działkami ew.nr 125/6 i 125/4. W pkt nr 14 granica załamuje się i biegnie po ogrodzeniu w kierunku wschodnim do pkt nr 15 (znajdującego się na ścianie budynku).

W pkt nr 15 ulega załamaniu i biegnie po ścianie budynku w kierunku południowym do pkt nr 16 (narożnik budynku), a następnie załamuje się pod kątem prostym i biegnie w kierunku wschodnim po ścianie budynku do pkt nr 17 (narożnik budynku) i dalej w tym samym kierunku po ogrodzeniu do pkt nr 18 znajdującego się w narożniku ogrodzenia pomiędzy działkami ew.nr 125/6, 125/4 i 128/2, w którym ulega załamaniu i biegnie po ogrodzeniu w kierunku południowym do pkt nr 19 będącego narożnikiem ogrodzenia pomiędzy dz.ew.nr 125/6, 128/2 i 128/1.

W pkt tym załamuje się i biegnie w kierunku wschodnim po ogrodzeniu do pkt nr 20 - narożnik ogrodzenia pomiędzy dz.ew.nr 128/1 i 128/2, gdzie ponownie się załamuje i biegnie po ogrodzeniu w kierunku południowym do pkt nr 21, który jest punktem granicznym pomiędzy działkami ew.nr 128/1, 128/2, 166/5 i 166/3, a następnie w tym samym kierunku do pkt nr 21A - punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 166/5 i 166/3.

W pkt nr 21A granica załamuje się i biegnie w kierunku wschodnim do pkt nr 22 - północno-wschodni narożnik działki ew.nr 166/3. W pkt nr 22 ulega załamaniu i biegnie w kierunku południowym do pkt nr 22A znajdującego się na granicy działek ew.nr 166/3, 166/5 oraz terenu PKP. W pkt nr 22A załamuje się i biegnie w kierunku zachodnim po ogrodzeniu przez pkt nr 23 i nr 24 (znajdujące się na granicy pomiędzy działką ew.nr 125/6 i terenem PKP, punkty graniczne PKP) do pkt nr 25-punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 125/6 terenem PKP w obrębie Konotapa i terenem PKP w obrębie Ożarów (punkt graniczy PKP).

Z pkt nr 25 biegnie nadal w kierunku zachodnim przez pkt nr 26 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 125/6, 126/2 i terenem PKP), nr 27 (położony na granicy pomiędzy dz.ew.nr 126/2 i terenem PKP, punkt graniczny PKP), nr 28 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 126/2, 124/8 i terenem PKP), nr 29 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 124/8, 124/7 i terenem PKP), nr 30 (punkt graniczny PKP), nr 31 (punkt graniczny PKP) do pkt nr 32 będącego punktem granicznym pomiędzy dz.ew.nr 124/7, 167/5 i terenem PKP. W pkt nr 32 ulega nieznacznemu załamaniu w kierunku północno-zachodnim i biegnie w kierunku zachodnim przez pkt nr 33 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 167/5, 54/4 i terenem PKP), nr 34 (punkt graniczny PKP), nr 35 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 54/4, 44/1 i terenem PKP), nr 36 (punkt graniczny PKP), nr 37 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 44/1 a terenem PKP) do pkt nr 38 (punkt graniczny PKP).

W pkt nr 38 granica ulega nieznacznemu załamaniu w kierunku północno-zachodnim do pkt nr 39 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 44/1, 53 i terenem PKP), w którym nieznacznie się załamuje i biegnie dalej w kierunku północno-zachodnim do pkt nr 40 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 53, 45/4 i terenem PKP). W pkt nr 40 ulega niewielkiemu załamaniu i biegnie w kierunku zachodnim do pkt nr 41 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 45/4 i terenem PKP), a następnie do pkt nr 42 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 45/4, 45/3, 45/7 i terenem PKP), w którym załamuje się, i biegnie w kierunku południowym do pkt nr 43 będącego południowo-wschodnim narożnikiem działki nr 45/7.

W punkcie tym ulega załamaniu i biegnie w kierunku zachodnim przez pkt nr 44, który jest punktem granicznym pomiędzy dz.ew.nr 45/7, 45/6 i terenem PKP do pkt nr 45 stanowiącego południowo-zachodni narożnik dz.ew.nr 45/6.

W pkt nr 45 ulega załamaniu pod kątem prostym i biegnie w kierunku północnym przez pkt nr 46 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 45/6, 50, 46 i terenem PKP) do pkt nr 47 (narożnik ogrodzenia trwałego, punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 46, 43). Z pkt nr 47 biegnie nadal w kierunku północnym po ogrodzeniu do pkt nr 58 przez pkt nr 48 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 43, 42), nr 49 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 42, 41), nr 50 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 41, 40), nr 51 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 40, 39), nr 52 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 39, 38), nr 53 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 38, 37), nr 54 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 37, 36), nr 55 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 36, 35), nr 56 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 35, 34), nr 57 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 34, 33) do pkt nr 58 (narożnik ogrodzenia).

W pkt nr 58 granica załamuje się i biegnie po ogrodzeniu w kierunku południowo-wschodnim przez pkt nr 59 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 50, 32 i 51), nr 60 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 51, 32 i 52) do pkt nr 61 (narożnik ogrodzenia).

W pkt nr 61 granica ulega załamaniu i biegnie po ogrodzeniu w kierunku północnym przez pkt nr 62 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 49, 29 i 32), nr 63 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 49, 29 i 28/3), nr 64 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 49, 28/3 i 28/2), do pkt nr 65 (narożnik ogrodzenia). W pkt nr 65 granica ulega załamaniu i biegnie w kierunku północno-wschodnim po ogrodzeniu wzdłuż ulicy Poznańskiej przez pkt nr 66 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 49, 44/1 i ul. Poznańską), nr 67 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 44/1, 44/2 i ul. Poznańską), nr 68 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 44/2, 55 i ul. Poznańską), nr 69 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 55 a ul. Poznańską), nr 70 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 55, 54/2 i ul. Poznańską), nr 71 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 54/2, 54/3 i ul. Poznańską), nr 72 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 54/3, 167/5 i ul. Poznańską), nr 73 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 167/5, 124/7 i ul. Poznańską), nr 74 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 124/7, 124/8 i ul. Poznańską), nr 75 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 124/8, 124/9 i ul. Poznańską), nr 76 (punkt graniczny pomiędzy dz.ew.nr 124/9, 125/6 i ul. Poznańską) do pkt nr 1.".

§  2.
1.
Prowadzenie działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu lub ponoszenie wydatków inwestycyjnych - na obszarze włączonym do strefy rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 sierpnia 2001 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 107, poz. 1177) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2002 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 64, poz. 589), oraz niniejszym rozporządzeniem nie stanowi podstawy do zwiększenia pomocy publicznej w stosunku do wielkości tej pomocy otrzymywanej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub ponoszenia wydatków inwestycyjnych na terenie strefy określonym przed dokonaniem zmian rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 września 1997 r. w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 135, poz. 907, z 2000 r. Nr 71, poz. 833 oraz z 2001 r. Nr 30, poz. 336).
2.
Ustalając wielkość dochodu zwolnionego od podatku dochodowego dla przedsiębiorców, którzy uzyskali zezwolenie przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 sierpnia 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej oraz niniejszego rozporządzenia, nie wlicza się dochodu osiągniętego z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na obszarach, o które powiększono obszar strefy rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 sierpnia 2001 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2002 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej i niniejszym rozporządzeniem.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024