Zm.: rozporządzenie w sprawie wykazu towarów do celów poboru podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego w imporcie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 30 grudnia 2003 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu towarów do celów poboru podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego w imporcie

Na podstawie art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie wykazu towarów do celów poboru podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego w imporcie (Dz. U. Nr 241, poz. 2082) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1 do rozporządzenia:
a)
po pozycji 104 w kolumnie "Wyszczególnienie" dodaje się wyrazy: "Rośliny i części roślin (włącznie z nasionami i owocami), w rodzaju stosowanych głównie w perfumerii, farmacji lub stosowane do celów owadobójczych lub podobnych, świeże lub suszone, nawet krojone, kruszone lub proszkowane:", a pozycja 105 otrzymuje brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
105 1211 10 00 0 Rośliny i części roślin (włącznie z nasionami i owocami), w rodzaju stosowanych głównie w perfumerii, farmacji lub stosowane do celów owadobójczych lub podobnych, świeże lub suszone, nawet krojone, kruszone lub proszkowane:
- Korzenie lukrecji
b)
po pozycji 105 dodaje się pozycje 105a-105d w brzmieniu:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
105a 1211 20 00 0 - Korzenie żeńszenia
105b 1211 30 00 0 - Liście krzewu kokainowego
105c 1211 40 00 0 - Słoma makowa
105d *1211 90 - Pozostałe9
c)
w objaśnieniach do podpozycji oznaczonych symbolem * umieszczonym w kolumnie Kod PCN dodaje się objaśnienie nr 9 w brzmieniu:

"9 dotyczy tylko fasoli tonkińskiej, lebiodki pospolitej (Origanum vulgare) (gałązek, łodyżek i liści) oraz szałwi (Salvia officinalis) (liści i kwiatów)";

2)
w załączniku nr 2 do rozporządzenia:
a)
pozycja 37 otrzymuje brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
37 *1211 90 97 0 - - Pozostałe28
b)
pozycje 50 i 51 otrzymują brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
50 ex 1512 Olej słonecznikowy, z krokosza balwierskiego i bawełniany oraz ich frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie - z wyłączeniem PCN 1512 11 10 0, 1512 19 10 0, 1512 19 90 8, 1512 19 90 9, 1512 21 10 0 i 1512 29 10 0
51 ex 1513 Olej kokosowy (z kopry), olej z ziaren palmowych, olej babassu oraz ich frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie - z wyłączeniem PCN 1513 11 10 0, 1513 19 30 0, 1513 21 10 0 i 1513 29 30 0
c)
po pozycji 72 dodaje się pozycję 72a w brzmieniu:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
72a 1901 90 99 9 - - - - Pozostałe
d)
pozycja 155 otrzymuje brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
155 *2901 10 00 0 - Nasycone29
e)
pozycja 184 otrzymuje brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
184 *2914 70 00 0 - Fluorowcowane, sulfonowane, nitrowane lub nitrozowane

pochodne30

f)
pozycja 218 otrzymuje brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
218 ex 2930 Organiczne związku siarki - z wyłączeniem PCN 2930 10 00 0, 2930 30 00 0, 2930 90 13 0 i 2930 90 16 0
g)
pozycja 264 otrzymuje brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
264 *3913 90 00 0 - Pozostałe31
h)
w objaśnieniach do podpozycji oznaczonych symbolem * umieszczonym w kolumnie Kod PCN dodaje się objaśnienia nr 28-31 w brzmieniu:

"28 nie dot. lebiodki pospolitej (Origanum vulgare) (gałązek, łodyżek i liści) oraz szałwi (Salvia officinalis) (liści i kwiatów)

29 dot. tylko węglowodorów alifatycznych do innych celów niż do stosowania jako paliwo napędowe lub do ogrzewania

30 nie dot. 4-tert-Butylo-2,6-dimetylo-3,5-dinitroacetofenonu (piżma ketonowego)

31 nie dot. pochodnych chemicznych kauczuku naturalnego, amylopektyny i amylozy";

3)
uchyla się załącznik nr 3 do rozporządzenia;
4)
w załączniku nr 4 do rozporządzenia:
a)
pozycja 13 otrzymuje brzmienie:
Pozycja Kod PCN Wyszczególnienie
13 1513 21 10 0 - - - Do zastosowań technicznych lub przemysłowych innych

niż produkcja artykułów spożywanych przez ludzi

b)
uchyla się pozycję 14.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.
1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 32, poz. 301, Nr 43, poz. 378 i Nr 93, poz. 834).
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1993 r. Nr 28, poz. 127 i Nr 129, poz. 599, z 1994 r. Nr 132, poz. 670, z 1995 r. Nr 44, poz. 231 i Nr 142, poz. 702 i 703, z 1996 r. Nr 137, poz. 640, z 1997 r. Nr 111, poz. 722, Nr 123, poz. 776 i 780, Nr 137, poz. 926, Nr 141, poz. 943 i Nr 162, poz. 1104, z 1998 r. Nr 139, poz. 905 i Nr 161, poz. 1076, z 1999 r. Nr 50, poz. 499, Nr 57, poz. 596 i Nr 95, poz. 1100, z 2000 r. Nr 68, poz. 805 i Nr 105, poz. 1107, z 2001 r. Nr 12, poz. 92, Nr 39, poz. 459, Nr 56, poz. 580, Nr 63, poz. 639, Nr 80, poz. 858, Nr 90, poz. 995, Nr 106, poz. 1150 i Nr 122, poz. 1324, z 2002 r. Nr 19, poz. 185, Nr 41, poz. 365, Nr 86, poz. 794, Nr 153, poz. 1272, Nr 169, poz. 1387 i Nr 213, poz. 1800 i 1803 oraz z 2003 r. Nr 7, poz. 79, Nr 84, poz. 774, Nr 96, poz. 874, Nr 130, poz. 1188, Nr 137, poz. 1302, Nr 199, poz. 1934 i Nr 229, poz. 2271).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024