Akredytacja placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)
z dnia 20 grudnia 2003 r.
w sprawie akredytacji placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych

Na podstawie art. 68b ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowe warunki i tryb przyznawania i cofania akredytacji placówkom kształcenia ustawicznego, placówkom kształcenia praktycznego oraz ośrodkom dokształcania i doskonalenia zawodowego, prowadzącym kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych, a także działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2)
skład i sposób działania zespołu powoływanego przez kuratora oświaty w celu przeprowadzenia oceny działalności placówki, ośrodka lub działalności oświatowej, o których mowa w pkt 1;
3)
warunki wynagradzania członków zespołu, o którym mowa w pkt 2;
4)
wzory dokumentów stosowanych w postępowaniu o uzyskanie akredytacji;
5)
wysokość i tryb wnoszenia opłat przez podmioty ubiegające się o akredytację.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2)
placówce - należy przez to rozumieć publiczne i niepubliczne: placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, a także odpowiednio działalność oświatową, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy, obejmującą prowadzenie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;
3)
zespole akredytacyjnym - należy przez to rozumieć zespół powołany przez kuratora oświaty w celu przeprowadzenia oceny działalności placówki ubiegającej się o akredytację.
§  3. 
O przyznanie akredytacji może ubiegać się placówka prowadząca co najmniej rok kształcenie w zakresie objętym wnioskiem o przyznanie akredytacji, w formach pozaszkolnych wymienionych we wniosku, których czas trwania obejmował nie mniej niż 30 godzin zajęć edukacyjnych, wdrażająca i upowszechniająca nowatorskie rozwiązania programowo-metodyczne i organizacyjne służące podnoszeniu jakości prowadzonego kształcenia.
§  4. 
Placówka może uzyskać akredytację, jeżeli:
1)
zapewnia bazę wyposażoną w środki dydaktyczne, w tym:
a)
pomieszczenia dydaktyczne zapewniają prawidłowy przebieg procesu kształcenia,
b)
w procesie kształcenia są wykorzystywane środki dydaktyczne umożliwiające prowadzenie zajęć zgodnie z założonymi celami programowymi, w szczególności z zastosowaniem techniki komputerowej i sieci teleinformatycznej,
c)
baza i wyposażenie dydaktyczne są systematycznie dostosowywane do potrzeb prowadzonego kształcenia,
d)
baza spełnia warunki bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy;
2)
zatrudnia wykwalifikowaną kadrę, w tym:
a)
kadra posiada kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia,
b)
praca kadry jest systematycznie oceniana,
c)
tworzone są warunki dla stałego doskonalenia zawodowego kadry;
3)
opracowuje i udostępnia materiały metodyczno-dydaktyczne, w tym:
a)
programy nauczania dla prowadzonego kształcenia uwzględniają rozwiązania w zakresie nowych technik i technologii,
b)
dokonywana jest ewaluacja prowadzonego kształcenia, a jej wyniki są wykorzystywane do modyfikacji programów nauczania i organizacji kształcenia.
§  5. 
1. 
Wniosek o przyznanie placówce akredytacji składa do kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę placówki osoba kierująca placówką, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - osoba prowadząca tę działalność. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. 
Do wniosku dołącza się:
1)
akt założycielski placówki publicznej albo zaświadczenie o wpisie placówki niepublicznej do ewidencji placówek niepublicznych prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców;
2)
statut placówki, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - informację o organizacji i zakresie tej działalności;
3)
własną ocenę działalności placówki w ostatnim roku, w zakresie kształcenia zgłoszonego do akredytacji, opracowaną przez osobę kierującą placówką, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
4)
dowód wniesienia opłaty, o której mowa w § 6 ust. 1, albo oświadczenie, że placówka całość kształcenia prowadzi nieodpłatnie.
§  6. 
1.  1
 Placówka ubiegająca się o przyznanie akredytacji, z wyjątkiem placówki, która całość kształcenia prowadzi nieodpłatnie, wnosi na rachunek bankowy wskazany przez kuratora oświaty opłatę w wysokości 760 zł.
2. 
Opłata, od chwili złożenia wniosku o przyznanie akredytacji, nie podlega zwrotowi.
3. 
Kurator oświaty, do dnia 31 grudnia każdego roku, podaje do publicznej wiadomości wysokość opłaty w następnym roku kalendarzowym, z uwzględnieniem waloryzacji, o której mowa w art. 68b ust. 10 ustawy.
§  7. 
1. 
Oceny działalności placówki w zakresie określonym w § 4 dokonuje zespół akredytacyjny powołany przez kuratora oświaty.
2. 
W skład zespołu akredytacyjnego wchodzą:
1)
dwaj przedstawiciele kuratora oświaty wyznaczeni spośród pracowników kuratorium oświaty, z których jeden jest przewodniczącym zespołu;
2)
przedstawiciel wojewódzkiego urzędu pracy, w przypadku ubiegania się o przyznanie akredytacji przez placówkę publiczną prowadzoną przez powiat;
3)
przedstawiciel powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę placówki, w przypadku ubiegania się o przyznanie akredytacji przez inną placówkę niż wymieniona w pkt 2;
4)
przedstawiciel organizacji pracodawców wyłoniony spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje pracodawców.
3. 
Kurator oświaty, na wniosek przewodniczącego zespołu akredytacyjnego, może powołać w skład zespołu akredytacyjnego specjalistę w zakresie określonej dziedziny wiedzy.
§  8. 
Do zadań przewodniczącego zespołu akredytacyjnego należy kierowanie pracą zespołu akredytacyjnego, a w szczególności:
1)
zwoływanie jego posiedzeń;
2)
ustalanie programu i terminu wizyty akredytacyjnej, o której mowa w § 9 pkt 2, oraz powiadamianie o tym osoby kierującej placówką, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - osoby prowadzącej tę działalność, organu prowadzącego placówkę, a także członków zespołu akredytacyjnego;
3)
wnioskowanie do kuratora oświaty o powołanie specjalisty, o którym mowa w § 7 ust. 3;
4)
przedstawianie kuratorowi oświaty oceny działalności placówki ustalonej przez zespół akredytacyjny.
§  9. 
Zespół akredytacyjny ocenia spełnianie przez placówkę warunków, o których mowa w § 4, na podstawie:
1)
wniosku oraz dołączonych do niego dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 1-3;
2)
oceny stanu faktycznego dokonanej w trakcie wizyty akredytacyjnej w miejscach prowadzenia kształcenia zgłoszonego do akredytacji.
§  10. 
Przewodniczący zespołu akredytacyjnego powiadamia na piśmie osobę kierującą placówką, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - osobę prowadzącą tę działalność, a także organ prowadzący placówkę, o programie i terminie wizyty akredytacyjnej co najmniej na 7 dni przed terminem wizyty.
§  11. 
Zespół akredytacyjny może zwracać się do osoby kierującej placówką o udzielenie dodatkowych informacji dotyczących działalności placówki w zakresie zgłoszonym do akredytacji.
§  12. 
1. 
Zespół akredytacyjny ustala ocenę działalności placówki w drodze głosowania, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 3/4 składu zespołu.
2. 
W przypadku równej liczby głosów w głosowaniu decyduje głos przewodniczącego zespołu akredytacyjnego.
3. 
Z prac zespołu akredytacyjnego sporządzany jest protokół. Wzór protokołu określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. 
Protokół podpisują wszyscy członkowie zespołu.
§  13. 
1. 
Po zakończeniu prac zespołu akredytacyjnego, przewodniczący zespołu przekazuje niezwłocznie kuratorowi oświaty protokół oraz dokumenty, o których mowa w § 5.
2. 
Protokół jest przechowywany w kuratorium oświaty.
§  14. 
Obsługę administracyjną prac zespołu akredytacyjnego zapewnia kurator oświaty.
§  15. 
1. 
Członkom zespołu akredytacyjnego, z zastrzeżeniem ust. 2, przysługuje wynagrodzenie za udział w jego pracach.
2. 
Członkom zespołu akredytacyjnego, o których mowa w § 7 ust. 2 pkt 1, wynagrodzenie przysługuje tylko w przypadku udziału w pracach zespołu akredytacyjnego poza godzinami pracy w kuratorium oświaty.
3. 
Wysokość wynagrodzenia członków zespołu akredytacyjnego ustala kurator oświaty, z tym że wysokość wynagrodzenia jednego członka zespołu nie może przekroczyć 25 % kwoty, o której mowa w § 6 ust. 1.
4. 
W roku kalendarzowym suma wynagrodzeń członków zespołu akredytacyjnego, wraz z pochodnymi, nie może przekroczyć sumy opłat wniesionych przez placówki ubiegające się o akredytację.
§  16. 
Kurator oświaty wydaje decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania placówce akredytacji, uwzględniając ocenę, o której mowa w § 12 ust. 1, oraz wyniki nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad placówką.
§  17. 
1. 
Jeżeli kurator oświaty ustali, że placówka, która posiada akredytację, przestała spełniać którykolwiek z warunków wymienionych w § 4, powiadamia o tym organ prowadzący oraz wyznacza placówce termin usunięcia uchybień nie krótszy niż 14 dni. Kurator oświaty może także zobowiązać placówkę do przedstawienia w tym terminie własnej oceny działalności placówki opracowanej przez osobę kierującą placówką zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Jeżeli placówka w terminie wyznaczonym przez kuratora oświaty nie usunie uchybień, kurator oświaty może cofnąć akredytację.
3. 
Przed cofnięciem akredytacji kurator oświaty może zasięgnąć opinii zespołu akredytacyjnego.
4. 
O cofnięciu akredytacji kurator oświaty niezwłocznie powiadamia organ prowadzący placówkę oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
5. 
Placówka, której kurator oświaty cofnął akredytację, może ubiegać się ponownie o jej przyznanie nie wcześniej niż po upływie roku od dnia cofnięcia akredytacji.
§  18. 
1. 
Kurator oświaty prowadzi i udostępnia wykaz placówek posiadających akredytację.
2. 
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, oraz wszystkie zmiany w wykazie, kurator oświaty niezwłocznie przekazuje ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania.
§  19. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.
______

1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683 oraz z 2003 r. Nr 6, poz. 65, Nr 128, poz. 1176, Nr 137, poz. 1304 i Nr 203, poz. 1966.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

..................

(pieczęć placówki)

.............. Kurator Oświaty

w ..............................

WNIOSEK O PRZYZNANIE AKREDYTACJI

...............................................................

(nazwa placówki)

Adres:

..............................................................

..............................................................

telefon/fax, e-mail ..........................................

w uzgodnieniu z organem prowadzącym wnoszę o przyznanie

akredytacji dla całości/części*) prowadzonego kształcenia

ustawicznego w formach pozaszkolnych.

Lp. Zakres kształcenia Forma kształcenia Data rozpoczęcia kształcenia w danej formie Czas trwania danej formy w godzinach Miejsce prowadzenia kształcenia

Do wniosku dołącza się**):

1) ............................................................

2) ............................................................

3) ............................................................

4) ............................................................

...................... ...................................

(miejscowość i data) (pieczęć i podpis osoby kierującej

placówką)

Organ prowadzący placówkę (nazwa, adres, telefon/fax, e-mail)

...............................................................

...............................................................

..................... ...................................

(miejscowość i data) (pieczęć i podpis przedstawiciela

organu prowadzącego placówkę)

*) Zakreślić odpowiednie.

**) Wpisać zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra

Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r. w

sprawie akredytacji placówek i ośrodków prowadzących

kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr

227, poz. 2247).

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

.....................

(pieczęć placówki)

WŁASNA OCENA DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI

w zakresie kształcenia zgłoszonego do akredytacji

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Nazwa placówki:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

2. Adres:

...............................................................

...............................................................

3. Telefon/fax, e-mail:

...............................................................

...............................................................

4. Organ prowadzący placówkę /nazwa, adres, telefon/fax,

e-mail/:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

5. Osoba kierująca placówką /imię i nazwisko/:

...............................................................

...............................................................

6. Certyfikaty, nagrody, wyróżnienia i rekomendacje:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

II. ARKUSZ OCENY

Obszary oceny Kryteria oceny Ocena1) Opis2)
TAK NIE
1 2 3 4 5
1. BAZA DYDAKTYCZNO-LOKALOWA
1.1.

Pomieszczenia

Liczba pomieszczeń dydaktycznych adekwatna do liczby słuchaczy
dydaktyczne Pomieszczenia dydaktyczne pozwalają na realizację zajęć zgodnie z założonymi celami programowymi
Pomieszczenia dydaktyczne spełniają wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy
1.2.

Wyposażenie dydaktyczne

Placówka wykorzystuje w procesie prowadzonego kształcenia środki dydaktyczne:

- tablice i/lub plansze do pisania

- grafoskopy
- magnetowidy
- rzutniki multimedialne, rzutniki

slajdów

- kamery video, internetowe
- inne środki dydaktyczne
Placówka zapewnia słuchaczom dostęp do:

- komputerów

- sieci internetowej
- kserokopiarek
- skanerów
- drukarek
Placówka dokonuje systematycznie przeglądu bazy i wyposażenia dydaktycznego oraz dostosowuje bazę i wyposażenie do potrzeb prowadzonego kształcenia
1.3. Biblioteka (medioteka) Placówka zapewnia słuchaczom dostęp do literatury, materiałów, w tym multimedialnych, czasopism oraz innych wydawnictw zgodnie z zakresem kształcenia
1.4. Zaplecze socjalne Placówka zapewnia zaplecze socjalne w zakresie:

- bazy noclegowej (w miarę potrzeby)

- stołówki lub bufetu (w miarę potrzeby)
2. KADRA DYDAKTYCZNA
2.1. Kwalifikacje kadry Kadra zatrudniona w placówce posiada kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia
2.2. Ocena kadry Placówka posiada narzędzia do oceny pracy zatrudnionej kadry
Placówka prowadzi systematyczną ocenę pracy zatrudnionej kadry
2.3.

Doskonalenie kadry

Placówka rozpoznaje potrzeby i tworzy warunki do doskonalenia zawodowego zatrudnionej kadry
3. MATERIAŁY METODYCZNO-DYDAKTYCZNE
3.1. Programy nauczania Placówka opracowuje i wdraża własne programy nauczania dla prowadzonego kształcenia
Placówka dla prowadzonego kształcenia korzysta z innych programów nauczania
Programy nauczania uwzględniają rozwiązania w zakresie nowych technik i technologii
3.2. Elementy programu nauczania Program nauczania zawiera:

1) Założenia organizacyjno-programowe, w tym:

- nazwę formy kształcenia

- cele kształcenia
- zakres tematyczny
- zasady rekrutacji uczestników
- czas trwania i sposób organizacji
- sposób sprawdzania efektów nauczania
2) Plan nauczania określający:

- zajęcia edukacyjne i ich wymiar

- rozkład zajęć
3) Program nauczania poszczególnych zajęć edukacyjnych, w tym:

- treści nauczania

- wskazówki metodyczne do realizacji

zajęć

- wykaz literatury
- wykaz niezbędnych środków

dydaktycznych

3.3 Materiały metodyczno-dydaktyczne Placówka opracowuje i udostępnia wykładowcom i słuchaczom własne materiały metodyczno-dydaktyczne
Placówka udostępnia wykładowcom i słuchaczom pozyskane materiały metodyczno-dydaktyczne
3.4. Ewaluacja Placówka posiada i wykorzystuje narzędzia do ewaluacji prowadzonego kształcenia
Placówka modyfikuje programy nauczania i organizację kształcenia, wykorzystując wyniki ewaluacji
4. REALIZACJA I ZAPEWNIANIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
4.1. Działania w zakresie zapewniania Placówka stosuje i upowszechnia nowatorskie rozwiązania programowo-metodyczne i organizacyjne
jakości kształcenia Placówka posiada narzędzia monitorowania jakości prowadzonego kształcenia
Placówka opracowuje i wdraża programy służące podnoszeniu jakości kształcenia
5. DOKUMENTACJA PRZEBIEGU KSZTAŁCENIA
5.1. Dokumentacja Placówka opracowała system dokumentowania prowadzonego kształcenia
Dokumentacja kształcenia jest prowadzona w sposób systematyczny i uporządkowany
Placówka zapewnia odpowiednie warunki przechowywania dokumentacji

1) Wpisać odpowiednio w kolumnie nr 3 - "TAK" lub nr 4 - "NIE".

2) W kolumnie nr 5 - "Opis" - podać numer załącznika

zawierającego opis głównych "Obszarów oceny" wskazanych w

pozycjach 1-5. W przypadku braku własnej bazy lokalowej

(Obszar 1.1) do Arkusza Oceny należy dołączyć kserokopię

umowy, na podstawie której placówka korzysta z pomieszczeń.

Uwaga: nie należy dołączać oryginałów certyfikatów, wyróżnień oraz innych dokumentów potwierdzających stan faktyczny - pozostają one do wglądu w placówce.

III. PODSUMOWANIE

1. Obszary działalności najlepiej oceniane:

.......................................................

.......................................................

.......................................................

2. Obszary działalności wymagające doskonalenia:

.......................................................

.......................................................

.......................................................

IV. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW:

1. .......................................................

2. .......................................................

3. .......................................................

....................... ...................................

(miejscowość i data) (podpis osoby kierującej placówką)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

PROTOKÓŁ

z prac zespołu akredytacyjnego

powołanego przez ..............................................

w dniu ........................................................

w składzie:

Przewodniczący zespołu akredytacyjnego

...............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

Członkowie:

1. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

2. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

3. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

4. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

INFORMACJE O PLACÓWCE

1. Nazwa placówki

............................................................

2. Adres

............................................................

............................................................

............................................................

3. Organ prowadzący placówkę

............................................................

4. Osoba kierująca placówką ...................................

(imię i nazwisko)

5. Data złożenia wniosku o przyznanie akredytacji .............

............................................................

OCENA DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA ZGŁOSZONEGO

DO AKREDYTACJI

1. Zespół akredytacyjny zapoznał się z wnioskiem i dołączonymi

do niego dokumentami1):

a) aktem założycielskim placówki publicznej lub zaświadczeniem

o wpisie do ewidencji placówek niepublicznych,

b) zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności

gospodarczej lub odpisem z rejestru przedsiębiorców, w

przypadku działalności, o której mowa w art. 83a ust. 2

ustawy,

c) statutem placówki,

d) informacją o organizacji i zakresie działania, w przypadku

działalności, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy,

e) własną oceną działalności placówki w ostatnim roku w

zakresie kształcenia zgłoszonego do akredytacji.

2. Przewodniczący zespołu akredytacyjnego powiadomił placówkę i

organ prowadzący pismem z dnia ...................... nr ......

o terminie i programie wizyty akredytacyjnej.

3. Zespół akredytacyjny przeprowadził wizytę akredytacyjną w

miejscach prowadzenia kształcenia zgłoszonego do akredytacji:

...............................................................

(data i miejsce przeprowadzenia wizyty akredytacyjnej)

...............................................................

(data i miejsce przeprowadzenia wizyty akredytacyjnej)

i stwierdził, co następuje2):

1. Baza dydaktyczno-lokalowa

1.1. Pomieszczenia dydaktyczne ................................

...............................................................

1.2. Wyposażenie dydaktyczne ..................................

...............................................................

1.3. Biblioteka (medioteka) ...................................

...............................................................

1.4. Zaplecze socjalne ........................................

...............................................................

2. Kadra dydaktyczna

2.1. Kwalifikacje kadry .......................................

...............................................................

2.2. Ocena kadry ..............................................

...............................................................

2.3. Doskonalenie kadry .......................................

...............................................................

3. Materiały metodyczno-dydaktyczne

3.1. Programy nauczania .......................................

...............................................................

3.2. Elementy programu nauczania ..............................

...............................................................

3.3. Materiały metodyczno-dydaktyczne .........................

...............................................................

3.4. Ewaluacja ................................................

4. Realizacja i zapewnianie jakości kształcenia

4.1. Działania w zakresie zapewniania jakości kształcenia

...............................................................

...............................................................

5. Dokumentacja przebiegu kształcenia

5.1. Dokumentacja .............................................

...............................................................

Na podstawie wniosku i dołączonych do niego dokumentów oraz

oceny stanu faktycznego dokonanego w trakcie wizyty

akredytacyjnej zespół akredytacyjny dokonał oceny działalności

placówki.

Zespół akredytacyjny przeprowadził głosowanie w obecności .....

................. członków zespołu, w sprawie oceny placówki.

Wyniki głosowania:

liczba głosów za ............................

liczba głosów przeciw .......................

liczba wstrzymujących się ...................

Zespół akredytacyjny stwierdza, że placówka:

...............................................................

(nazwa i adres placówki)

...............................................................

1) Spełnia warunki określone w § 4 rozporządzenia Ministra

Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r. w sprawie

akredytacji placówek i ośrodków prowadzących kształcenie

ustawiczne w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 227, poz. 2247),

wymagane do uzyskania akredytacji.3)

2) Nie spełnia warunków określonych w § 4 rozporządzenia

Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r.

w sprawie akredytacji placówek i ośrodków prowadzących

kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 227,

poz. 2247) wymaganych do uzyskania akredytacji.3)

Podpis przewodniczącego zespołu akredytacyjnego

...............................................

(imię i nazwisko)

Podpisy członków zespołu akredytacyjnego:

1. ............................................

(imię i nazwisko)

2. ............................................

(imię i nazwisko)

3. ............................................

(imię i nazwisko)

4. ............................................

(imię i nazwisko)

...........................

(miejscowość i data)

______

1) Zakreślić odpowiednio.

2) Oceny obszarów wymienionych w pkt 1-5 należy dokonać w

formie opisowej.

3) Skreślić odpowiednio.

1 § 6 ust. 1 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 9 maja 2005 r. (Dz.U.05.88.746) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 19 maja 2005 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024