Uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 lipca 2003 r.
w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii

Na podstawie art. 45 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm. 2)) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
tryb składania wniosków o nadanie uprawnień zawodowych;
2)
sposób i warunki uznania praktyki zawodowej;
3)
organizację działania komisji kwalifikacyjnej;
4)
sposób przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego;
5)
sposób ustalania kosztów postępowania kwalifikacyjnego;
6)
sposób prowadzenia i zakres danych centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia zawodowe;
7)
wzory świadectw uprawnień zawodowych.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne;
2)
uprawnieniach zawodowych - należy przez to rozumieć uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii, nadawane przez Głównego Geodetę Kraju na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy;
3)
komisji kwalifikacyjnej - należy przez to rozumieć komisję do spraw uprawnień zawodowych;
4)
osobie zainteresowanej - należy przez to rozumieć osobę ubiegającą się o nadanie jej uprawnień zawodowych;
5)
rejestrze - należy przez to rozumieć centralny rejestr osób posiadających uprawnienia zawodowe.
§  3.
Komisja kwalifikacyjna przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne wobec osób zainteresowanych, spełniających warunki określone w art. 44 ustawy.

Rozdział  2

Tryb składania wniosków o nadanie uprawnień zawodowych

§  4.
1.
Osoba zainteresowana składa wniosek o nadanie uprawnień zawodowych na formularzu, którego wzór jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
2.
Osoba zainteresowana dołącza do wniosku:
1)
dokumenty potwierdzające posiadanie wykształcenia, o którym mowa w art. 44 ust. 1 pkt 1 lub art. 44 ust. 2 ustawy;
2)
dokumenty potwierdzające praktykę zawodową;
3)
oświadczenie osoby zainteresowanej o niekaralności za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów;
4)
inne dokumenty mające wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego, w tym opinie pracodawców;
5)
dwie fotografie o wymiarach 36 x 45 mm.
§  5.
Osoby, o których mowa w art. 44 ust. 3 ustawy, dołączają do wniosku wykaz dorobku naukowego w zakresach uprawnień zawodowych wymienionych w art. 43 ustawy, potwierdzony pracami i publikacjami zawodowymi, a także prowadzonymi zajęciami dydaktycznymi.
§  6.
W razie złożenia wniosku niekompletnego zwraca się go osobie zainteresowanej w celu uzupełnienia.
§  7.
Osoba zainteresowana może w jednym postępowaniu kwalifikacyjnym złożyć wniosek o nadanie uprawnień zawodowych wyłącznie w jednym z zakresów, o których mowa w art. 43 ustawy.

Rozdział  3

Sposób i warunki uznania praktyki zawodowej

§  8.
Osoba zainteresowana dokumentuje praktykę zawodową zaświadczeniem pracodawcy lub składa oświadczenie dotyczące praktyki zawodowej.
§  9.
Praktyka zawodowa jest uznawana, jeżeli odpowiada zakresowi uprawnień zawodowych, o których nadanie ubiega się osoba zainteresowana.
§  10.
Zespół kwalifikacyjny, o którym mowa w § 15 ust. 1, w części wstępnej postępowania, bada złożone zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące praktykę zawodową w sposób określony w § 17 ust. 2-6, uwzględniając warunki określone w art. 44 ust. 1-3 ustawy.

Rozdział  4

Organizacja działania komisji kwalifikacyjnej

§  11.
W skład komisji kwalifikacyjnej wchodzą:
1)
przewodniczący;
2)
trzech wiceprzewodniczących;
3)
członkowie.
§  12.
1.
Komisja kwalifikacyjna działa w podkomisjach:
1)
podkomisja I - dla uprawnień zawodowych, o których mowa w art. 43 pkt 1, 2, 4 i 5 ustawy;
2)
podkomisja II - dla uprawnień zawodowych, o których mowa w art. 43 pkt 3 ustawy;
3)
podkomisja III - dla uprawnień zawodowych, o których mowa w art. 43 pkt 6 i 7 ustawy.
2.
Pracami podkomisji kierują wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.
§  13.
1.
Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje jej przewodniczący, który w szczególności:
1)
wnioskuje do Głównego Geodety Kraju w sprawie ustalania harmonogramów postępowania kwalifikacyjnego;
2)
zapewnia opracowanie propozycji zestawów pytań na egzaminy pisemne;
3)
inicjuje działania mające na celu podnoszenie poziomu wiedzy członków komisji kwalifikacyjnej i zachowanie jednolitości postępowań kwalifikacyjnych.
2.
Przewodniczący może powierzyć bezpośrednie kierowanie pracami komisji kwalifikacyjnej jednemu z wiceprzewodniczących.

Rozdział  5

Sposób przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego

§  14.
Komisja kwalifikacyjna przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne w terminie nie dłuższym niż 4 miesiące od dnia złożenia wniosku przez osobę zainteresowaną.
§  15.
1.
Główny Geodeta Kraju, w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, na wniosek przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, wyznacza zespół kwalifikacyjny w liczbie od 3 do 5 osób, spośród osób wchodzących w skład właściwej podkomisji, w zależności od ilości wniosków złożonych przez osoby zainteresowane.
2.
Zespołem kwalifikacyjnym kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, jeden z wiceprzewodniczących lub inna osoba wchodząca w skład zespołu, wyznaczona przez Głównego Geodetę Kraju.
3.
Przewodniczący komisji kwalifikacyjnej kieruje zespołem kwalifikacyjnym, jeżeli postępowanie kwalifikacyjne dotyczy osoby zainteresowanej posiadającej tytuł profesora albo stopień specjalizacji zawodowej.
§  16.
1.
Postępowania kwalifikacyjne są organizowane w siedzibie Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.
2.
W uzasadnionych przypadkach Główny Geodeta Kraju może podjąć decyzję o zorganizowaniu postępowania kwalifikacyjnego w innym miejscu.
§  17.
1.
Postępowanie kwalifikacyjne składa się z części wstępnej i z części sprawdzającej.
2.
Część wstępna odbywa się na posiedzeniu zespołu kwalifikacyjnego nie później niż na 14 dni przed wyznaczonym przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej terminem części sprawdzającej.
3.
Część wstępna obejmuje:
1)
badanie dokumentów złożonych przez osobę zainteresowaną pod względem formalnoprawnym;
2)
ocenę spełnienia przez osobę zainteresowaną warunków określonych w art. 44 ust. 1-3 ustawy;
3)
rozstrzygnięcie o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu osoby zainteresowanej do części sprawdzającej, potwierdzone zapisem protokolarnym.
4.
Przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego powiadamia osobę zainteresowaną na piśmie o brakach w dokumentacji lub odmowie dopuszczenia do części sprawdzającej, wraz z uzasadnieniem.
5.
Zespół kwalifikacyjny przed rozpoczęciem części sprawdzającej:
1)
rozpatruje, z udziałem osób zainteresowanych, o których mowa w ust. 4, wniesione przez te osoby dodatkowe dokumenty i oświadczenia;
2)
podejmuje wobec tych osób rozstrzygnięcie, o którym mowa w ust. 3 pkt 3.
6.
Po zakończeniu części wstępnej postępowania zespół kwalifikacyjny wypełnia część I protokołu. W przypadku osób niedopuszczonych do części sprawdzającej zespół kwalifikacyjny wypełnia również część III protokołu.
§  18.
1.
Część sprawdzającą postępowania kwalifikacyjnego przeprowadza się w formie egzaminu pisemnego i ustnego.
2.
Maksymalna liczba osób, które mogą jednocześnie zdawać egzamin, nie może przekraczać 45.
3.
Główny Geodeta Kraju lub z jego upoważnienia wiceprezes lub inny pracownik Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii doręcza zapieczętowane zestawy pytań egzaminu pisemnego przewodniczącemu zespołu kwalifikacyjnego.
§  19.
1.
Egzamin pisemny składa się z dwóch części:
1)
części ogólnej, będącej egzaminem testowym sprawdzającym znajomość przepisów prawnych oraz standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie, których znajomość jest wymagana bez względu na zakres uprawnień zawodowych, przy czym do każdego pytania testowego są dołączone odpowiedzi, z których tylko jedna jest poprawna;
2)
części szczegółowej, polegającej na udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych, z uwzględnieniem zakresu uprawnień zawodowych, o nadanie których ubiega się osoba zainteresowana, oraz na wskazaniu przepisów regulujących zagadnienia określone w pytaniach.
2.
Liczba pytań na egzaminie pisemnym wynosi:
1)
w części ogólnej: 60 pytań testowych;
2)
w części szczegółowej: 3 pytania o charakterze opisowym.
3.
Czas trwania każdej z części egzaminu pisemnego wynosi 1 godzinę.
§  20.
1.
Osoba zainteresowana, która w okresie sześciu miesięcy przed przystąpieniem do egzaminu ukończyła z wynikiem pozytywnym postępowanie w sprawie innego zakresu uprawnień zawodowych, jest zwolniona z części ogólnej egzaminu pisemnego.
2.
W czasie trwania egzaminu pisemnego osoby zainteresowane mogą posługiwać się tekstami aktów prawnych i zbiorami orzeczeń.
3.
Przed wejściem na salę egzaminacyjną osoba zainteresowana okazuje dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
4.
Przed rozpoczęciem egzaminu przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego informuje osoby zainteresowane o warunkach organizacyjnych jego przeprowadzenia.
5.
Korzystanie przez osobę zainteresowaną z pomocy innych uczestników egzaminu lub opracowań innych, niż wymienione w ust. 2, powoduje w stosunku do tej osoby przerwanie egzaminu przez przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego i jest równoznaczne z negatywnym wynikiem egzaminu.
§  21.
1.
Członkowie zespołu kwalifikacyjnego oceniają udzielone podczas egzaminu pisemnego odpowiedzi w następujący sposób:
1)
w części ogólnej przyznaje się 1 punkt za każdą poprawną odpowiedź;
2)
w części szczegółowej przyznaje się od 0 do 7 punktów za odpowiedź na każde z pytań;
3)
uzyskanie co najmniej 41 punktów w części ogólnej egzaminu oraz uzyskanie co najmniej 15 punktów w części szczegółowej oznacza wynik pozytywny;
4)
prace pisemne z oceną negatywną są sprawdzane powtórnie przez innego członka zespołu kwalifikacyjnego.
2.
Nie sprawdza się części szczegółowej egzaminu pisemnego osoby zainteresowanej, która nie uzyskała wyniku pozytywnego z części ogólnej.
3.
Wynik egzaminu pisemnego wpisuje się na arkuszu pracy egzaminacyjnej, opatrując go datą i podpisem sprawdzającego.
§  22.
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu ustnego jest uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu pisemnego.
§  23.
1.
W czasie egzaminu ustnego członkowie zespołu kwalifikacyjnego zadają indywidualnie pytania osobie zainteresowanej.
2.
Odpowiedzi ocenia cały zespół kwalifikacyjny.
3.
Członkowie zespołu kwalifikacyjnego formułują pytania w sposób zwięzły i jasny, z uwzględnieniem zakresu uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana. Przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może zinterpretować treść zadanego pytania.
4.
Zespół kwalifikacyjny dokonuje oceny egzaminu ustnego i całego postępowania kwalifikacyjnego.
5.
W przypadku braku zgodności członków zespołu w ocenie egzaminu ustnego, przewodniczący zarządza głosowanie. Przy równej liczbie głosów decyduje głos przewodniczącego.
6.
Negatywny wynik egzaminu ustnego wymaga szczegółowego uzasadnienia, w tym przedstawienia zagadnień, których osoba egzaminowana nie opanowała w stopniu umożliwiającym wykonywanie samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii, oraz przebiegu egzaminu ustnego i związanego z tym stanowiska członków komisji.
§  24.
1.
Z przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego zespół kwalifikacyjny sporządza protokół, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2.
Po podpisaniu protokołu przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego ogłasza osobie zainteresowanej ostateczny wynik postępowania kwalifikacyjnego.
3.
Protokoły z przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego niezwłocznie przekazuje Głównemu Geodecie Kraju.
§  25.
1.
Postępowanie kwalifikacyjne w stosunku do osób zainteresowanych posiadających tytuł profesora albo stopień specjalizacji zawodowej przeprowadza się odrębnie.
2.
Postępowanie kwalifikacyjne wobec osób wymienionych w ust. 1 obejmuje wyłącznie część wstępną postępowania, o której mowa w § 17 ust. 1.
3.
Po zakończeniu części wstępnej postępowania wobec osób zainteresowanych, o których mowa w ust. 1, zespół kwalifikacyjny wypełnia część III protokołu.

Rozdział  6

Sposób ustalania kosztów postępowania kwalifikacyjnego

§  26.
Wysokość kosztów postępowania kwalifikacyjnego ustala się na podstawie analizy przewidywanych kosztów, stosownie do prognozowanej liczby osób zainteresowanych w danym roku budżetowym.
§  27.
Koszty postępowania kwalifikacyjnego obejmują:
1)
koszty bezpośrednie, w skład których wchodzą koszty:
a)
wynagrodzenia, przejazdów, noclegów i diet członków zespołu kwalifikacyjnego,
b)
wynajmu sal na egzamin i posiedzenia zespołu,
c)
materiałów i prac biurowych związanych z przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego, w tym druku formularzy zawierających pytania egzaminacyjne;
2)
koszty pośrednie, które obejmują w szczególności:
a)
koszty organizowania okresowych posiedzeń komisji kwalifikacyjnej lub posiedzeń zespołów kwalifikacyjnych, mających na celu ujednolicenie zasad postępowania kwalifikacyjnego wobec wszystkich osób zainteresowanych oraz podsumowanie doświadczeń wynikających z prowadzonych postępowań kwalifikacyjnych,
b)
koszty opracowania pytań egzaminacyjnych,
c)
koszty wydawnictw informacyjno-szkoleniowych,
d)
koszty związane z obsługą prac komisji kwalifikacyjnej, w tym obsługą księgową i obsługą administracyjno-prawną.
§  28.
1.
W przypadku niedopuszczenia osoby zainteresowanej do części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego, osobie tej zwraca się 50 % wpłaty wniesionej na poczet pokrycia kosztów postępowania kwalifikacyjnego.
2.
Wzory świadectw nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii są określone w załącznikach nr 3 i 4 do rozporządzenia.

Rozdział  7

Sposób prowadzenia i zakres danych centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia zawodowe

§  29.
Główny Geodeta Kraju prowadzi rejestr w postaci informatycznej bazy danych.
§  30.
Rejestr zawiera następujące dane osób posiadających uprawnienia zawodowe:
1)
nazwisko, imię (imiona);
2)
imię ojca;
3)
datę i miejsce urodzenia;
4)
numer PESEL, jeżeli został nadany;
5)
adres miejsca zamieszkania;
6)
informacje o wykształceniu;
7)
numer świadectwa;
8)
zakresy posiadanych uprawnień zawodowych i daty nadania;
9)
informacje o rodzajach orzeczonych kar dyscyplinarnych, w tym datę wydania i numer decyzji o ukaraniu oraz okres, na który kara została orzeczona.
§  31.
Główny Geodeta Kraju publikuje informacje wymienione w § 30 pkt 7-9 w sieci Internet.

Rozdział  8

Przepis końcowy

§  32.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.3)
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz.165 i Nr 141, poz. 1359). Właściwość Ministra Infrastruktury do wydania niniejszego rozporządzenia wynika z art. 44 ustawy z dnia 21 grudnia 2001 r. o zmianie ustawy o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów, ustawy o działach administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 154, poz. 1800).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1189, Nr 115, poz. 1229 i Nr 125, poz. 1363.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 14 listopada 2000 r. w sprawie sposobu, trybu i szczegółowych warunków nadawania uprawnień zawodowych oraz działania komisji kwalifikacyjnej do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz. U. Nr 107, poz.1139), zachowanym w mocy na podstawie art. 78 ustawy z dnia 22 grudnia 2000 r. o zmianie niektórych upoważnień ustawowych do wydawania aktów normatywnych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 120, poz. 1268).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

WNIOSEK

O NADANIE UPRAWNIEŃ ZAWODOWYCH

I.Wnoszę o nadanie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach:*)

1. geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe,

realizacyjne i inwentaryzacyjne,

2. rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz

sporządzanie dokumentacji do celów prawnych,

3. geodezyjne pomiary podstawowe,

4. geodezyjna obsługa inwestycji,

5. geodezyjne urządzanie terenów rolnych i leśnych,

6. redakcja map,

7. fotogrametria i teledetekcja.

______

*) Niepotrzebne skreślić.

II.Dane osobowe osoby zainteresowanej

1. ................. 2. .............. 3. ..................

(nazwisko) (imię) (nazwisko rodowe)

4. ......................... 5. ............................

(imiona rodziców) (data i miejsce urodzenia)

6. ..................... 7. ................................

(nr PESEL) (wykształcenie)

8. .........................................................

(nazwa szkoły i rok ukończenia)

9. .........................................................

(adres zamieszkania i kod pocztowy)

III.Oświadczenie

Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez

Główny Urząd Geodezji i Kartografii z siedzibą w Warszawie,

przy ul. Wspólnej 2, moich danych osobowych w

administrowanym przez GUGiK centralnym rejestrze osób

posiadających uprawnienia zawodowe.

Jednocześnie potwierdzam, iż zostałem poinformowany o

przysługującym mi prawie, a w szczególności o możliwości

wglądu do moich danych osobowych i możliwości ich

poprawienia, a także celu zbierania danych.

...................

(data i podpis)

IV.Przebieg praktyki zawodowej

Lp. Nazwa zakładu pracy i adres Zajmowane stanowisko (w okresie od - do) Liczba lat praktyki zawodowej
Razem:

Oświadczenie:

Stwierdzam własnoręcznym podpisem prawdziwość danych zamieszczonych we wniosku.

.......................

(data i podpis)

V.Do wniosku załączam następujące dokumenty:

1. uwierzytelniony odpis (kopię) dyplomu szkoły wyższej

lub średniej,

2. opis prac geodezyjnych i kartograficznych wykonywanych

podczas dotychczasowej praktyki zawodowej,

3. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko

wiarygodności dokumentów,

4. kopię świadectwa posiadanych uprawnień zawodowych,

5. zaświadczenia i opinie pracodawców potwierdzające

praktykę zawodową,

6. *) ...........................................

______

*) Wymienić dokumenty, które według uznania osoby

zainteresowanej mają wpływ na ocenę jej dorobku

zawodowego.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

PROTOKÓŁ

Główny Urząd Geodezji i Kartografii

KOMISJA KWALIFIKACYJNA

ds. uprawnień zawodowych

w dziedzinie geodezji i kartografii

postępowania kwalifikacyjnego przeprowadzonego w stosunku do:

............................................................

(tytuł zawodowy, nazwisko, imię i imię ojca osoby

zainteresowanej)

Zespół kwalifikacyjny w składzie:

przewodniczący:

członkowie: ...........................

...........................

...........................

...........................

...........................

działając na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja

1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000

r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm.) oraz rozporządzenia

Ministra Infrastruktury z dnia 30 lipca 2003 r. w sprawie

uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii

(Dz. U. Nr 143, poz. 1396) przeprowadził postępowanie

kwalifikacyjne w stosunku do osoby zainteresowanej,

wymienionej w protokóle.

WYNIKI POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO

I. Część wstępna

1. Badanie złożonych dokumentów:

1) osoba zainteresowana spełnia kryteria formalne;

2) osoba zainteresowana nie spełnia następujących

kryteriów formalnych: .............................

...................................................

...................................................

...................................................

..................................................;

3) dokumenty złożone przez osobę zainteresowaną uznaje

się za kompletne;

4) dokumenty złożone przez osobę zainteresowaną

zawierają następujące braki: ......................

...................................................

...................................................

.............. i należy wezwać osobę zainteresowaną

do ich uzupełnienia.

2. Ustalenia zespołu kwalifikacyjnego.

Zespół kwalifikacyjny postanawia dopuścić / nie

dopuścić*) osobę zainteresowaną do części

sprawdzającej postępowania we wnioskowanym zakresie.

Członkowie: Przewodniczący:

................. ..................

.................

.................

.................

...........................

(miejscowość i data)

Wynik rozmowy przeprowadzonej na drugim posiedzeniu z osobą

zainteresowaną, kwestionującą ustalenia zespołu

kwalifikacyjnego podjęte na pierwszym posiedzeniu bądź

udzielającą wyjaśnień, o które zespół prosił, i ostateczne

ustalenia dotyczące uczestniczenia osoby zainteresowanej w

dalszym postępowaniu:

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

..................................

(data i podpis przewodniczącego)

______

*) Niepotrzebne skreślić.

II. Część sprawdzająca

1. Wynik egzaminu pisemnego:

a) część ogólna ........ pkt przy wymaganym

minimum 41 pkt,

b) część szczegółowa ........... pkt przy

wymaganym minimum 15 pkt.

Zespół kwalifikacyjny postanawia dopuścić / nie

dopuścić*) osobę zainteresowaną do egzaminu ustnego.

2. Egzamin ustny - zadane pytania i wyniki odpowiedzi:

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

Członkowie: Przewodniczący:

....................... ......................

.......................

.......................

.......................

..........................

(miejscowość i data)

______

*) Niepotrzebne skreślić.

III. Ogólna ocena postępowania kwalifikacyjnego

1. Stwierdza się, że wymieniona w protokole osoba, w

stosunku do której przeprowadzono postępowanie

kwalifikacyjne

posiada kwalifikacje

do nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie

geodezji i kartografii w zakresie:

1) geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe,

realizacyjne i inwentaryzacyjne;

2) rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów)

oraz sporządzanie dokumentacji dla celów

prawnych;

3) geodezyjne pomiary podstawowe;

4) geodezyjna obsługa inwestycji;

5) geodezyjne urządzenia terenów rolnych i leśnych;

6) redakcja map;

7) fotogrametria i teledetekcja.*)

Świadectwo nadania uprawnień zawodowych wpisano do

rejestru pod nr ......................

(wypełnia się tylko w przypadku nadania nowego

numeru w centralnym rejestrze osób uprawnionych)

2. Stwierdza się, że wymieniona w protokóle osoba, w

stosunku do której przeprowadzono postępowanie, nie

posiada kwalifikacji do nadania uprawnień zawodowych

we wnioskowanym zakresie.*)

Uzasadnienie:

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

Członkowie: Przewodniczący:

...................... .....................

......................

......................

......................

..........................

(miejscowość i data)

______

*) Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

wzór

Uwaga: Świadectwo o wymiarach 15x10 cm, dwustronnie foliowane, zaginane wzdłuż krawędzi pionowej. Strony 2 i 3 łączą się bocznymi krawędziami, krawędź boczna prawa strony 2 z boczną lewą strony 3.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

wzór

Uwaga: Świadectwo o wymiarach 15x10 cm, dwustronnie foliowane, zaginane wzdłuż krawędzi pionowej. Strony 2 i 3 łączą się bocznymi krawędziami, krawędź boczna prawa strony 2 z boczną lewą strony 3.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024