Ustanowienie kontyngentów taryfowych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 15 grudnia 1998 r.
w sprawie ustanowienia kontyngentów taryfowych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej.

Na podstawie art. 14 § 3 pkt 2 i § 4 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny (Dz. U. Nr 23, poz. 117, Nr 64, poz. 407, Nr 121, poz. 770, Nr 157, poz. 1026 i Nr 160, poz. 1084 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Do dnia 31 grudnia 1999 r. ustanawia się kontyngenty taryfowe ilościowe na przywóz pojazdów samochodowych, wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia, w wysokości określonej w tym załączniku, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, dla których ustanawia się obniżone zerowe stawki celne.
2.
Wykaz państw, o których mowa w ust. 1, zawiera załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  2.
Jeżeli kontyngent, o którym mowa w § 1 ust. 1, zostanie wyczerpany w części dotyczącej pojazdów samochodowych wymienionych w załączniku nr 1 w przypisie(2), to przywóz takich pojazdów na warunkach określonych w rozporządzeniu może być dokonany w ramach części kontyngentu dotyczącej pojazdów samochodowych wymienionych w przypisie(1) tego załącznika.
§  3.
Obniżone zerowe stawki celne, o których mowa w § 1 ust. 1, stosuje się po przedstawieniu świadectwa pochodzenia towaru, określonego odrębnie.
§  4.
W zakresie uregulowanym w § 1 nie stosuje się stawek celnych określonych w Taryfie celnej stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie ustanowienia Taryfy celnej (Dz. U. Nr 158, poz. 1036).
§  5.
Rozdysponowanie kontyngentów, o których mowa w § 1, polega na wydaniu pozwoleń na podstawie kompletnych wniosków rozpatrywanych zgodnie z kolejnością ich złożenia.
§  6.
Rozdysponowanie kontyngentów, o których mowa w § 1, następuje w drodze wydawania przez ministra właściwego do spraw gospodarki pozwoleń na przywóz, które, udzielane na podstawie jednego wniosku, mogą dotyczyć przywozu łącznie nie więcej niż 400 sztuk pojazdów samochodowych osobowych lub nie więcej niż 8 sztuk pojazdów samochodowych towarowych.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WYKAZ TOWARÓW OBJĘTYCH KONTYNGENTAMI TARYFOWYMI ILOŚCIOWYMI, POCHODZĄCYCH Z PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ

Lp. Kod PCN Wyszczególnienie Jednostka

miary

Ilość
1 8703 Pojazdy samochodowe i inne pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż z pozycji nr 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi: szt. 27.250
- Pozostałe pojazdy wyposażone

w silniki tłokowe wewnętrznego

spalania o zapłonie iskrowym:

8703 21 - - O pojemności skokowej nie

przewyższającej 1000 cm3:

8703 21 10 0 - - - Nowe
8703 22 - - O pojemności skokowej powyżej

1000 cm3, ale nie przewyższającej

1500 cm3:

- - - Nowe:
8703 22 19 0 - - - - Pozostałe
8703 23 - - O pojemności skokowej powyżej

1500 cm3, ale nie przewyższającej

3000 cm3:

- - - Nowe:
8703 23 19 0 - - - - Pozostałe
8703 24 - - O pojemności skokowej powyżej

3000 cm3:

8703 24 10 0 - - - Nowe
- Pozostałe pojazdy, wyposażone w

silniki tłokowe wewnętrznego

spalania o zapłonie samoczynnym

(wysokoprężne i średnioprężne):

8703 31 - - O pojemności skokowej nie

przewyższającej 1500 cm3:

8703 31 10 0 - - - Nowe
8703 32 - - O pojemności skokowej

przekraczającej 1500 cm3, lecz

nie przekraczającej 2500 cm3:

- - - Nowe:
8703 32 19 0 - - - - Pozostałe
8703 33 - - O pojemności skokowej powyżej

2500 cm3:

- - - Nowe:
8703 33 19 0 - - - - Pozostałe
8703 90 - Pozostałe:
8703 90 90 - - Pozostałe:
ex 8703 90 90 1 - - - Do czterech lat(1)
2 8703 Pojazdy samochodowe i inne pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż z pozycji nr 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi: szt. 15.000
- Pozostałe pojazdy wyposażone w

silniki tłokowe wewnętrznego

spalania o zapłonie iskrowym:

8703 21 - - O pojemności skokowej nie

przewyższającej 1000 cm3:

ex 8703 21 10 0 - - - Nowe(2)
8703 22 - - O pojemności skokowej powyżej

1000 cm3, ale nie przewyższającej

1500 cm3:

- - - Nowe:
ex 8703 22 19 0 - - - - Pozostałe(2)
8703 23 - - O pojemności skokowej powyżej

1500 cm3, ale nie przewyższającej

3000 cm3:

- - - Nowe:
ex 8703 23 19 0 - - - - Pozastałe(2)
8703 24 - - O pojemności skokowej powyżej

3000 cm3:

ex 8703 24 10 0 - - - Nowe(2)
- Pozostałe pojazdy, wyposażone

w silniki tłokowe wewnętrznego

spalania o zapłonie samoczynnym

(wysokoprężne i średnioprężne):

8703 31 - - O pojemności skokowej nie

przewyższającej 1500 cm3:

ex 8703 31 10 0 - - - Nowe(2)
8703 32 - - O pojemności skokowej

przekraczającej 1500 cm3, lecz

nie przekraczającej 2500 cm3:

- - - Nowe:
ex 8703 32 19 0 - - - - Pozostałe(2)
8703 33 - - O pojemności skokowej powyżej

2500 cm3:

- - - Nowe:
ex 8703 33 19 0 - - - - Pozostałe(2)
8703 90 - Pozostałe:
8703 90 90 - - Pozostałe:
ex 8703 90 90 1 - - - Do czterech lat(1)(2)
3 8704 Pojazdy samochodowe do transportu towarowego: szt. 170
- Pozostałe, z silnikiem tłokowym

wewnętrznego spalania o zapłonie

samoczynnym (wysoko- lub

średnioprężnym):

8704 21 - - O masie całkowitej nie

przekraczającej 5 ton:

- - - Pozostałe:
- - - - Z silnikami o pojemności

powyżej 2500 cm3:

8704 21 31 0 - - - - - Nowe
- - - - Z silnikami o pojemności do

2500 cm3 włącznie:

8704 21 91 - - - - - Nowe:
8704 21 91 1 - - - - - - O ładowności do 1000 kg,

zbudowane na bazie

nadwozia samochodów

osobowych lub osobowo-

towarowych (kombi)

8704 21 91 9 - - - - - - Pozostałe
8704 22 - - O masie całkowitej powyżej 5 ton,

ale nie więcej niż 20 ton:

- - - Pozostałe:
8704 22 91 0 - - - - Nowe
8704 23 - - O masie całkowitej powyżej 20

ton:

- - - Pozostałe:
8704 23 91 0 - - - - Nowe
- Pozostałe, z silnikiem tłokowym

wewnętrznego spalania o zapłonie

iskrowym:

8704 31 - - O masie całkowitej nie

przekraczającej 5 ton:

- - - Pozostałe:
- - - - Z silnikami o pojemności

powyżej 2800 cm3:

8704 31 31 0 - - - - - Nowe
- - - - Z silnikami o pojemności nie

przekraczającej 2800 cm3:

8704 31 91 - - - - - Nowe:
8704 31 91 1 - - - - - - O ładowności do 1000 kg,

zbudowane na bazie

nadwozia samochodów

osobowych lub osobowo-

towarowych (kombi)

8704 31 91 9 - - - - - - Pozostałe
8704 32 - - O masie całkowitej powyżej 5 ton:
- - - Pozostałe:
8704 32 91 0 - - - - Nowe
(1) dotyczy tylko pojazdów nowych;

(2) dotyczy tylko pojazdów wyposażonych w urządzenia katalityczne

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WYKAZ PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ (UE)*)

1. Austria

2. Belgia

3. Dania

4. Finlandia

5. Francja

6. Grecja

7. Hiszpania

8. Holandia

9. Irlandia

10. Luksemburg

11. Portugalia

12. Republika Federalna Niemiec

13. Szwecja

14. Wielka Brytania

15. Włochy

*) Obszar celny UE obejmuje również obszar celny Księstwa Monako. Oznacza to, że dla towarów pochodzących z Monako, po spełnieniu reguł pochodzenia, udokumentowaniu tego pochodzenia oraz spełnieniu warunku bezpośredniego transportu, zgodnie z zasadami Układu Europejskiego, stosowane są obniżone zerowe stawki celne.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1998.160.1070

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Ustanowienie kontyngentów taryfowych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej.
Data aktu: 15/12/1998
Data ogłoszenia: 28/12/1998
Data wejścia w życie: 01/01/1999