Nadanie statutu Urzędowi Regulacji Energetyki.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 15 października 1997 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Regulacji Energetyki.

Na podstawie art. 21 ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. Nr 54, poz. 348) zarządza się, co następuje:
§  1.
Urzędowi Regulacji Energetyki nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem § 3 ust. 2 statutu, który wchodzi w życie z dniem 5 grudnia 1997 r.

ZAŁĄCZNIK  1

STATUT URZĘDU REGULACJI ENERGETYKI

§  1.
Urząd Regulacji Energetyki, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zwanego dalej "Prezesem", działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2.
1.
Prezes kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 3 ust. 1 i 2.
2.
Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Prezes.
3.
Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu do podejmowania decyzji w określonych sprawach w jego imieniu.
§  3.
1.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Gabinet Prezesa,
2)
Sekretariat Urzędu,
3)
Departament Koncesji,
4) 2
Departament Promowania Konkurencji,
5)
Departament Taryf,
6)
Departament Planów i Analiz,
7)
Biuro Prawne,
8)
Biuro Informatyki,
9)
Biuro Komunikacji Społecznej i Informacji,
10)
Biuro Współpracy Zagranicznej i Integracji Europejskiej,
11)
Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji,
12)
Biuro Administracyjno-Budżetowe,
13) 3
Samodzielny Zespół do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
2.
W skład Urzędu wchodzą również:
1)
Oddział Centralny w Warszawie,
2)
północno-zachodni oddział terenowy z siedzibą w Szczecinie,
3)
północny oddział terenowy z siedzibą w Gdańsku,
4)
zachodni oddział terenowy z siedzibą w Poznaniu,
5)
wschodni oddział terenowy z siedzibą w Lublinie,
6)
środkowozachodni oddział terenowy z siedzibą w Łodzi,
7)
południowo-zachodni oddział terenowy z siedzibą we Wrocławiu,
8)
południowy oddział terenowy z siedzibą w Katowicach,
9)
południowo-wschodni oddział terenowy z siedzibą w Krakowie.
3.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz ich funkcjonowanie określa, na wniosek Dyrektora Generalnego, Prezes w regulaminie organizacyjnym.
§  4.
Prezes może tworzyć komisje, rady i zespoły, jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, nazwę, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania tych organów.
§  5.
Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Urzędu, o których mowa w § 3, rozstrzyga Prezes.
1 Załącznik zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 24 grudnia 1998 r. (Dz.U.98.162.1151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1999 r.
2 § 3 ust. 1 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 21 maja 2001 r. (Dz.U.01.52.540) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 czerwca 2001 r.
3 § 3 ust. 1 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 21 maja 2001 r. (Dz.U.01.52.540) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 czerwca 2001 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024