Zgodnie z postanowieniami artykułu 38 powyższa konwencja weszła w życie w stosunku do Singapuru dziewięćdziesiątego dnia po złożeniu dokumentu przystąpienia, to jest dnia 3 grudnia 1971 r.Jednocześnie podaje się do wiadomości, że zgodnie z artykułem 38 Konwencji o ujednostajnieniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, podpisanej w Warszawie dnia 12 października 1929 r., oraz artykułem XXIII Protokołu haskiego z dnia 28 września 1955 r. zmieniającego tę konwencję (Dz. U. z 1963 r. Nr 33, poz. 189) został złożony dnia 25 lutego 1972 r. Rządowi Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej dokument przystąpienia Republiki Dominikańskiej do wymienionych aktów międzynarodowych.
Zgodnie z postanowieniami powyższych artykułów Konwencja i Protokół wejdą w życie w stosunku do Republiki Dominikańskiej dziewięćdziesiątego dnia po złożeniu dokumentu przystąpienia, to jest dnia 25 maja 1972 r.
Ponadto podaje się do wiadomości, że Rząd Fidżi w liście Premiera i Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 18 stycznia 1972 r. przekazanym Rządowi Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej przy nocie z dnia 25 lutego 1972 r. oświadczył, iż uważa się za nadal związany postanowieniami Konwencji warszawskiej lotniczej z dnia 12 października 1929 r. oraz Protokołu haskiego z dnia 28 września 1955 r., które to akty zostały rozciągnięte na jego terytorium przez Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Północnej Irlandii, zgodnie z artykułem 40 Konwencji i artykułem XXV ustęp 1 Protokołu haskiego.