(a) do artykułu 33 Konwencji, który stanowi, że każdy spór pomiędzy dwoma lub kilkoma Umawiającymi się Państwami, dotyczący interpretacji lub stosowania niniejszej Konwencji, którego strony nie mogłyby uregulować drogą rokowań lub innym sposobem, może być przekazany do Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w celu rozstrzygnięcia;(b) do Załącznika 1 do Konwencji, który stanowi, że rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (3,05 cala sześciennego) nie będą uważane za pojazdy samochodowe, pod warunkiem że pod względem budowy zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne rowerów;
(c) do Załącznika 6 do Konwencji rozdział II ust. c) drugie zdanie, które postanawia: "Jednakże motocykle zaopatrzone w silnik o największej pojemności skokowej 50 cm3 (3,05 cala sześciennego) mogą być zwolnione z tego obowiązku";
(d) do art. 62 Protokołu, który stanowi, że każdy spór pomiędzy dwiema lub kilkoma Umawiającymi się Stronami, dotyczący interpretacji lub stosowania niniejszego Protokołu, którego Strony nie mogłyby uregulować drogą rokowań lub innym sposobem, może być przekazany do Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w celu rozstrzygnięcia.
Jednocześnie podaje się do wiadomości, że Rząd Republiki Mali zakomunikował dnia 19 listopada 1962 r. Sekretarzowi Generalnemu Organizacji Narodów Zjednoczonych, iż uważa za nadal wiążące dla siebie postanowienia Konwencji o ruchu drogowym, które zostały rozciągnięte na jego terytorium przed uzyskaniem niepodległości.
Podaje się również do wiadomości, że pismem z dnia 15 października 1962 r. Rząd Republiki Środkowo-Afrykańskiej i pismem z dnia 30 października 1962 r. Rząd Togo zakomunikowały Sekretarzowi Generalnemu Organizacji Narodów Zjednoczonych, iż przyjęły dla siebie odpowiednio litery RCA i litery TG jako znaki wyróżniające w ruchu międzynarodowym.