Przekład.W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,
MY, IGNACY MOŚCICKI,
PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,
wszem wobec i każdemu z osobna, komu o tym wiedzieć należy, wiadomym czynimy:
Dnia dwudziestego trzeciego listopada tysiąc dziewięćset trzydziestego trzeciego roku podpisana została w Rzymie przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej za Polskę oraz w imieniu Wolnego Miasta Gdańska, na podstawie art. 104 Traktatu Pokoju, podpisanego w Wersalu dnia 28 czerwca 1919 r. i art. 2 konwencji polsko-gdańskiej, podpisanej w Paryżu dnia 9 listopada 1920 r., konwencja międzynarodowa o przewozie towarów kolejami żelaznymi (K. M. T.) wraz z ośmioma załącznikami, o następującym brzmieniu dosłownym:
KONWENCJA MIĘDZYNARODOWA
o
przewozie towarów kolejami żelaznymi
(K. M. T.)
z dnia 23 listopada 1933 r.
Niemcy, Austria, Belgia, Bułgaria, Dania, Wolne Miasto Gdańsk, Hiszpania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Węgry, Włochy, Łotwa, Liechtenstein, Luksemburg, Norwegia, Holandia, Polska, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Czechosłowacja, Turcja i Jugosławia,
z udziałem delegatów Komisji Rządowej Terytorium Zagłębia Sarry,
uznając potrzebę rewizji Konwencji międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznymi, podpisanej w Bernie dnia 23 października 1924 r., postanowiły, zgodnie z artykułem 60 wspomnianej Konwencji, zawrzeć w tym celu nową Konwencję i zgodziły się na artykuły następujące:
ZAŁĄCZNIKI
..................................................Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
1 Art. 3 pkt 4 zmieniony przez pkt 1 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
2 Art. 6 § 6 lit. d) zmieniona przez pkt 2 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
3 Art. 7 § 2 zmieniony przez pkt 3 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
4 Art. 11 § 2 zmieniony przez pkt 4 i 5 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
5 Art. 21 § 1 zmieniony przez pkt 6 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
6 Art. 25 § 1 zmieniony przez pkt 7 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
7 Art. 35 § 3 zmieniony przez pkt 8 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
8 Art. 37 zmieniony przez pkt 9 i 10 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
9 Art. 47 § 2 zmieniony przez pkt 11 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669).
10 Art. 60 zmieniony przez Konwencję dodatkową, podpisaną w Bernie dnia 13 maja 1950 r. (Dz.U.53.38.159) z dniem 18 sierpnia 1953 r.
11 Art. 61 § 3 zmieniony przez Konwencję dodatkową, podpisaną w Bernie dnia 13 maja 1950 r. (Dz.U.53.38.159) z dniem 18 sierpnia 1953 r.
12 Art. 61 § 4 według numeracji ustalonej przez Konwencję dodatkową, podpisaną w Bernie dnia 13 maja 1950 r. (Dz.U.53.38.159) z dniem 18 sierpnia 1953 r.
13 Art. 61 § 5 według numeracji ustalonej przez Konwencję dodatkową, podpisaną w Bernie dnia 13 maja 1950 r. (Dz.U.53.38.159) z dniem 18 sierpnia 1953 r.
14 Załącznik nr I zmieniony przez oświadczenie rządowe z dnia 12 października 1953 r. (Dz.U.53.51.258) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 września 1953 r.
15 Załącznik nr VI zmieniony przez Konwencję dodatkową, podpisaną w Bernie dnia 13 maja 1950 r. (Dz.U.53.38.159) z dniem 18 sierpnia 1953 r.
16 Załącznik nr VII:- zmieniony przez pkt 12 obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 listopada 1938 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U.38.100.669). Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez oświadczenie rządowe z dnia 12 października 1953 r. w sprawie wejścia w życie nowego tekstu załącznika VII i nowego załącznika IX do konwencji międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznymi (KMT), podpisanej w Rzymie dnia 23 listopada 1933 r. (Dz.U.53.51.259) z dniem 1 września 1953 r.
17 Załącznik nr IX dodany przez oświadczenie rządowe z dnia 12 października 1953 r. w sprawie wejścia w życie nowego tekstu załącznika VII i nowego załącznika IX do konwencji międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznymi (KMT), podpisanej w Rzymie dnia 23 listopada 1933 r. (Dz.U.53.51.259) z dniem 1 września 1953 r.
18 Załącznik X dodany przez Konwencję dodatkową, podpisaną w Bernie dnia 13 maja 1950 r. (Dz.U.53.38.159) z dniem 18 sierpnia 1953 r.