Złożenie przez Stany Zjednoczone Ameryki dokumentu ratyfikacyjnego międzynarodowej konwencji z dnia 31 maja 1926 r. o bezpieczeństwie życia na morzu.

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE
z dnia 17 grudnia 1936 r.
w sprawie złożenia przez Stany Zjednoczone Ameryki dokumentu ratyfikacyjnego międzynarodowej konwencji z dnia 31 maja 1929 r. o bezpieczeństwie życia na morzu.

Podaje się mniejszym do wiadomości, zgodnie z komunikatem Rządu Brytyjskiego, że w wykonaniu postanowień art. 63 międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, podpisanej w Londynie dnia 31 maja 1929 r. wraz z załącznikiem I oraz aktem końcowym międzynarodowej konferencji o bezpieczeństwie życia aa morzu z 1929 r. (Dz. U. R. P. z 1934 r. Nr 88, poz. 815), został złożony Rządowi Brytyjskiemu dnia 7 sierpnia 1936 r. w imieniu Rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki dokument ratyfikacyjny powyższej konwencji z następującymi zastrzeżeniami:
1)
"że nic w powyższej konwencji nie będzie tak tłumaczone by upoważniało kogokolwiek do przetrzymywania jakiegokolwiek marynarza, czy to obywatela Stanów Zjednoczonych Ameryki, czy 'obcokrajowca, wbrew jego woli, na pokładzie jakiegokolwiek handlowego statku, krajowego lub cudzoziemskiego w bezpiecznym porcie podlegającym jurysdykcji Stanów Zjednoczonych Ameryki, jeżeli taki marynarz był oficjalnie przyjęty na statek jako członek jego załogi lub też do zmuszenia takiego marynarza do wyjazdu na morze na tym statku wbrew jego woli,
2)
że nic w powyższej konwencji nie będzie tak tłumaczone, aby unieważniało lub zmieniało dział 4 ustawy o marynarzach (the Seaman's Act), zatwierdzonej w dniu 4 marca 1915 r., 38 Stat 1164, w sensie interpretowanym przez Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych w Strathearn v. Dillon, 252 U.S. 348, i
3)
że nic w powyższej konwencji nie będzie tak tłumaczone, aby urzędnikom Stanów Zjednoczonych Ameryki, sprawującym nadzór nad statkami, przewidziany w artykule 54, uniemożliwiało uskutecznianie powyższej kontroli jakiegokolwiek statku podlegającego jurysdykcji Stanów Zjednoczonych, jaka może być niezbędna do określenia, że warunki żeglowności morskiej statku odpowiadają zasadniczo szczegółom wskazanym w jego zaświadczeniu, że dany statek posiada dostateczną i odpowiednią załogę i że może wyruszyć na morze bez niebezpieczeństwa zarówno dla pasażerów, jak i załogi, lub też uniemożliwiało tym urzędnikom wstrzymanie wydania zaświadczeń wyjazdu na morze jakiemukolwiek statkowi, który oni uznają, że nie może wyruszyć bezpiecznie na morze do czasu, aż statek ten nabędzie takie warunki, iż będzie mógł udać się ma morze bez niebezpieczeństwa dla pasażerów lub załogi."

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1937.6.56

Rodzaj: Oświadczenie rządowe
Tytuł: Złożenie przez Stany Zjednoczone Ameryki dokumentu ratyfikacyjnego międzynarodowej konwencji z dnia 31 maja 1926 r. o bezpieczeństwie życia na morzu.
Data aktu: 17/12/1936
Data ogłoszenia: 29/01/1937
Data wejścia w życie: 29/01/1937