Zm.: rozporządzenie z dnia 15 lipca 1924 r. o tymczasowym przewozie towarów, należących do osób prywatnych, na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno-Płock, Zgierz-Kutno i Nasielsk-Sierpc.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 28 października 1924 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach rozporządzenia z dnia 15 lipca .1924 r. o tymczasowym przewozie towarów, należących do osób prywatnych, na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno- Płock, Zgierz-Kutno i Nasielsk-Sierpc. *

Na mocy art. 4 punk. 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) zarządza się co następuje:
§  1.
W załączniku do rozporządzenia Ministra Kolei z dnia 15 lipca 1924 r. o tymczasowym przewozie towarów, należących do osób prywatnych, na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno - Płock, Zgierz - Kutno i Nasielsk-Sierpc (Dz. U. R. P. № 62, poz. 615), zawierającym przepisy i taryfę dla tymczasowego przewozu towarów temi linjami wprowadza się zmiany i uzupełnienia następujące:

W dziale A. "Przepisy o przewozie" w par. 2 skreśla się ostatnią poz. "e) zboża zsypem".

W tymże dziale A. w par. 7 w końcu oznaczenie "(B. § 5)" zmienia się na "(B. § 6)", zaś w końcu par. 12 słowa: "niniejszym § 11" zmienić na: "niniejszym § 12".

W dziale B. "Opłaty" w par. 1 skreśla się słowa: "i 3) Nasielsk-Sierpc".

W par. 1 tegoż działu B. pod gr. V dodaje się nowy par. 2 o brzmieniu następującem:

"§ 2. Za przewóz państwową normalnotorową linją kolejową Nasielsk-Sierpc towarów, należących do osób prywatnych, pobiera się opłaty następujące:

I.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy III:

po 1,4 grosza za każde 100 kg. i kilometr i obliczaniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

II

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy IV:

po 1,2 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem, opłaty za ładowność podstawionego Wagonu.

III.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy V:

po 0,9 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

IV.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy VI:

po 0,7 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

V.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III do klasy VII:

po 0,5 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

VI.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy VIII:

po 0,4 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

VII.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy IX:

po 0,3 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

VIII.

Za zwierzęta domowe żywe, jak: konie, bydło rogate, cielęta, świnie, wieprze i t. p. oraz ptactwo domowe żywe, bez opakowania:

po 70 groszy od wagonu i kilometra.

Dotychczasowe paragrafy 2, 3, 4 i 5 tegoż działu B, zmienia się odpowiednio na 3, 4, 5 i 6.

§. 5 (dawny 4) o opłatach stacyjnych otrzymuje brzmienie następujące:

"§ 5. Oprócz powyższych opłat za przewóz pobiera się następujące opłaty stacyjne:

a) na linjach Kutno-Płock i Zgierz-Kutno po 25 groszy za każde 100 kilogramów, a za zwierzęta i ptactwo domowe, żywe bez opakowania (B. § 1 gr. V)-po 20 złotych od wagonu;

b) na linji Nasielsk-Sierpc-za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klas III i IV-po 20 groszy i do klas V, VI, VII, VIII i IX-po 15 groszy za każde 100 kilogramów, a za zwierzęta i ptactwo domowe żywe, bez opakowania (B. § 2, gr. VIII)-po 10 złotych od wagonu".

§  2.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia 1 listopada 1924 roku.
* Z dniem 1 stycznia 1925 r. nin. rozporządzenie traci zastosowanie na linji Nasielsk - Sierpc, zachowując jednocześnie moc obowiązującą względem linij Kutno - Płock i Zgierz- Kutno, zgodnie z § 4 rozporządzenia z dnia 11 grudnia 1924 r. o otwarciu do użytku publicznego przebudowanej normalnotorowej kolei państwowej Nasielsk-Sierpc (Dz.U.24.109.983).

Z dniem 1 listopada 1925 r. nin. rozporządzenie traci zastosowanie na linji Kutno-Płock, zachowując jednocześnie moc obowiązującą względem linji Kutno-Zgierz, zgodnie z § 3 rozporządzenia z dnia 24 października 1925 r. o otwarciu do użytku publicznego wybudowanej normalnotorowej kolei państwowej Kutno - Płock - Radziwie (Dz.U.25.109.784).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1924.96.898

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie z dnia 15 lipca 1924 r. o tymczasowym przewozie towarów, należących do osób prywatnych, na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno-Płock, Zgierz-Kutno i Nasielsk-Sierpc.
Data aktu: 28/10/1924
Data ogłoszenia: 06/11/1924
Data wejścia w życie: 06/11/1924, 01/11/1924