Podwyższenie taryfy osobowej i bagażowej na wąskotorowych kolejach państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrębie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i we Lwowie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 11. marca 1924 r.
o podwyższeniu taryfy osobowej i bagażowej. na wąskotorowych kolejach państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrąbie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i we Lwowie.' *

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 r. o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie osób, bagażu i towarów, oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14 poz. 152) i w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu zarządza się co następuje:
§  1.
Opłaty za przewóz osób wąskotorowemi kolejami państwowemi i prywatnemi, znajdującemi się w zarządzie państwowym, położonemi w obrębie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i we Lwowie podwyższa się:

do 6 jednostek taryfowych w klasie III od osoby i kilometra,

do 9 jednostek taryfowych w klasie II od osoby i kilometra.

§  2.
Opłaty za przewóz bagażu i przesyłek nadzwyczajnych podwyższa się:
1)
na przewóz bagażu!

do 30 jednostek taryfowych, za każda 10 klm. i od każdej sztuki wagi do 50 klg.,

do 60 jednostek taryfowych za każde 10 klm. i od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 klg.;

2)
na przewóz przesyłek nadzwyczajnych:

do 60 jednostek taryfowych za każde 10 klm. i od każdej sztuki wagi do 50 klg"

do 120 jednostek taryfowych za każde 10 klm. i od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 klg.

§  3.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 16 marca 1924 r. Jednocześnie traci, moc obowiązującą rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z dnia 19 grudnia 1923 r. (Dz. U. R. P. № 132, poz. 1089).
* Z dniem 1 maja 1925 r. na kolejach wąskotorowych, stosujących taryfę towarową polskich kolei żelaznych tracą moc obowiązującą: część I "taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt kolejami żelaznemi w Polsce", rozciągnięta na przewozy kolejami wąskotorowemi rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych z dnia 26 lipca 1922 r. (Dz. U. R. P. № 60, poz. 545) oraz części II, III, IV i V "taryfy towarowej polskich kolei żelaznych", rozciągnięte na przewozy kolejami wąskotorowemi rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych z dnia 28 grudnia 1923 r. (Dz. U. R. P. № 137, poz. 1156) wraz z wszystkiemi późniejszemi zmianami i uzupełnieniami, dotyczącemi powyższych części taryfy przy stosowaniu ich na kolejach wąskotorowych, zgodnie z § 2 rozporządzenia z dnia 8 kwietnia 1925 r. (Dz.U.25.43.300).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1924.24.256

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Podwyższenie taryfy osobowej i bagażowej na wąskotorowych kolejach państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrębie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i we Lwowie.
Data aktu: 11/03/1924
Data ogłoszenia: 15/03/1924
Data wejścia w życie: 16/03/1924