Zmiana cennika detalicznej sprzedaży wyrobów tytoniowych tak z fabryk rządowych, jak i z fabryk prywatnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SKARBU
z dnia 12 czerwca 1923 r.
o zmianie cennika detalicznej sprzedaży wyrobów tytoniowych tak z fabryk rządowych, jak i z fabryk prywatnych.

Na mocy art. 17 ustawy z dnia 1 czerwca 1922 r. o monopolu tytoniowym (Dz. U. R. P. № 47, poz. 409) zarządza się co następuje:
§  1.
Począwszy od dnia 22 czerwca 1923 r. ustanawia się następujący cennik detalicznej sprzedaży wyrobów tytoniowych wyprodukowanych w fabrykach rządowych:
I. Cygara:
1) Havana Mk. 3.000 za 1 sztukę
2) Belweder " 2.400 " " "
3) Wawel " 2.160 " " "
4) Brytanica " 2.080 " " "
5) Trabuco " 1.800 " " "
6) Kuba " 1.600 " " "
7) Portorico " 1.200 " " "
8) Mieszane zagraniczna " 960 " " "
9) Cigarillos " 720 " " "
10) Virginia " 960 " " "
11) Brazyl Virginia " 720 " " "
II. Papierosy:
1) Sfinks Mk. 430 za 1 sztuke
2) Dames " 430 " " "
3) Kalif " 430 " " "
4) Kedyw " 430 " " "
5) Eqipskie " 400 " " "
6 Klub " 250 " " "
7) Sejmowe " 250 za 1 sztukę
8) Prezydent " 240 " " "
9) Damskie " 240 " " "
10) Farys " 190 " " "
11) Emir " 190 " " "
12) Pogoń " 240 " " "
13) Sport " 240 " " "
14) Warszawskie " 240 " " "
15) Syrena " 160 " " "
16) Wisła " 160 " " "
17) Wanda " 140 " " "
III. Tytonie do papierosów:
1) Kir Mk. 570.000 za " kilogr.
2) Ksanti " 480.000 " " "
3) Najprzedn. sułtański " 400.000 " " "
4) " " " 360.000 " " "
5) " " " 320.000 " " "
6) Przedni turecki " 240.000 " " "
7) Średni turecki " 220.000 " " "
8) Kresowy " 160.000 " " "
IV. Tytonie do fajki:
1) Przedni fajkowy Mk. 96.000 za 1 kilogram
2) Zwyczajny fajkowy " 70.000 " " "
§  2.
Począwszy od 22 czerwca 1923 r. ustanawia się następujący cennik detalicznej sprzedaży wyrobów tytoniowych produkowanych w prywatnych fabrykach tychże wyrobów:
I. Cygara:
1) gatunek średni A Mk. 1.090 za 1 sztukę
2) " przedni B " 1.250 " " "
3) " przedni A " 1.680 " " "
4) " najprzedniejszy B " 2.000 " " "
5) " " A " 2.510 " " "
6) " luksusowy B " 2.800 " " "
7) " luksusowy A " 3.600 " " "
II. Cygaretki:
1) gatunek średni Mk. 590 za 1 sztukę
2) " przedni " 720 " " "
III. Papierosy:
1) gatunek średni A Mk. 175 za 1 szt
2) " przedni B " 200 " " "
3) " przedni A " 215 " " "
4) " najprzedniejszy B " 240 " " "
5) " " A " 280 " " "
6) " luksusowy B z ustnikiem " 320 " " "
7) " " B bez ustnika " 370 " " "
8) " luksusowy A z ustnikiem " 400 " " "
9) " " A bez ustnika " 450 " " "
IV. Tytonie krajane:
1) gatunek średni C fajkowy Mk. 70.000 za 1 kg.
2) " średni B fajkowy " 104.000 " " "
3) " średni A Mk. 176.000 za 1 kg.
4) " przedni " 240.000 " " "
5) " najprzedniejszy " 290.000 " " "
6) " luksusowy " 400.000 " " "
V. Machorka:
Mk 80.000 za 1 kilogram.
VI. Tabaka do zażywania:
1) gatunek średni Mk. 32.000 za 1 kg.
2) " przedni " 48.000 " " "
VII. Tytoń do żucia:
Mk. 128.000 za 1 kilogram.
§  3.
Zapasy wyrobów tytoniowych oklejonych opaskami monopolowemi, jakie w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia znajdować się będą na składzie w prywatnych fabrykach wyrobów tytoniowych, tudzież w składach fabrycznych tychże fabryk, podlegają dodatkowemu opodatkowaniu w wysokości różnicy między dotychczasową, a nową ceną opasek monopolowych.
§  4.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 22 czerwca 1923 roku.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024