Komitet Sterujący do spraw Projektu e-Dowód.

ZARZĄDZENIE Nr 20
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 26 lutego 2018 r.
w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu e-Dowód

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1.  1
 Tworzy się Komitet Sterujący do spraw Projektu e-Dowód, zwany dalej "Komitetem", którego celem jest:
1)
koordynacja działań mających na celu wdrożenie dowodów osobistych z warstwą elektroniczną na podstawie dokumentu "Koncepcja e-Dowód - kontynuacja projektu pl.ID i realizacja projektów powiązanych";
2)
wypracowanie wskazówek ukierunkowanych na rozwój i doskonalenie wdrażanych rozwiązań;
3)
koordynacja wdrożenia przyjętych rozwiązań z zakresu, o którym mowa w pkt 1, wynikających z prawa Unii Europejskiej.
2. 
Komitet jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§  2. 
Do zadań Komitetu należy:
1)
określanie kierunku prowadzonych prac w celu realizacji zadań wskazanych w dokumencie "Koncepcja e-Dowód - kontynuacja projektu pl.ID i realizacja projektów powiązanych";
2)
koordynowanie i monitorowanie prac projektowych realizowanych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwie Cyfryzacji w ramach Projektu e-Dowód zgodnie z zakresem określonym w dokumencie "Koncepcja e-Dowód - kontynuacja projektu pl.ID i realizacja projektów powiązanych";
2a) 2
 opracowanie koncepcji wdrożenia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1157 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie poprawy zabezpieczeń dowodów osobistych obywateli Unii i dokumentów pobytowych wydawanych obywatelom Unii i członkom ich rodzin korzystającym z prawa do swobodnego przemieszczania się (Dz. Urz. UE L 188 z 12.07.2019, str. 67) w zakresie dowodu osobistego;
3) 3
 opracowywanie propozycji działań w zakresie wdrażania produktów Projektu e-Dowód oraz utrzymania, rozwoju i doskonalenia wdrażanych rozwiązań;
4) 4
 wydawanie wytycznych i przedstawianie założeń niezbędnych dla realizacji Projektu e-Dowód oraz rozwoju i doskonalenia wdrażanych rozwiązań;
5)
monitorowanie postępów w realizacji Projektu e-Dowód;
6) 5
 monitorowanie prac nad przygotowaniem projektów rozwiązań prawnych i organizacyjnych w celu uruchomienia wydawania dowodu osobistego:
a)
z warstwą elektroniczną (e-Dowodu),
b)
z warstwą elektroniczną (e-Dowodu) zawierającą dwie dane biometryczne (wizerunek twarzy i dwa odciski palców);
7)
monitorowanie:
a)
postępu wydawania e-Dowodów,
b)
satysfakcji osób używających e-Dowodu,
c)
jakości oprogramowania oraz obsługi obywatela.
8) 6
 koordynowanie prac rozwojowych w zakresie dowodów osobistych z warstwą elektroniczną, obejmujących w szczególności wdrożenie dowodu osobistego z warstwą elektroniczną zawierającą dwie dane biometryczne (wizerunek twarzy i dwa odciski palców);
9) 7
 uzgadnianie z członkami Komitetu działań w zakresie komunikacji i promocji dowodów osobistych, o których mowa w pkt 6.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą:
1) 8
 przewodniczący Komitetu - Minister Cyfryzacji lub jego przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
2)
zastępca przewodniczącego Komitetu - przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
3)
pozostali członkowie Komitetu:
a)
przedstawiciel Ministra Zdrowia w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu,
b)
Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego albo jego zastępca.
2. 
W trakcie nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu.
3. 
Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:
1)
powoływanie Kierownika Projektu e-Dowód oraz sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;
2)
zwoływanie posiedzeń Komitetu;
3)
kierowanie pracami Komitetu;
4)
przedstawianie Ministrowi Cyfryzacji informacji o stanie realizacji Projektu e-Dowód;
5)
przedstawianie, wraz z zastępcą przewodniczącego Komitetu, Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.
4. 
Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz na miesiąc.
§  4. 
1. 
Obsługę organizacyjno-techniczną prac Komitetu zapewnia Ministerstwo Cyfryzacji.
2. 
Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu będący pracownikiem Ministerstwa Cyfryzacji.
3. 
Do zadań sekretarza Komitetu należy:
1)
zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:
a)
przygotowanie projektu porządku posiedzenia oraz koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, w szczególności projektów uchwał,
b)
sporządzenie listy obecności na posiedzeniu Komitetu,
c)
sporządzenie protokołu z posiedzenia Komitetu, zawierającego w szczególności:
porządek posiedzenia,
imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,
wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,
odpisy uchwał Komitetu podjętych podczas posiedzenia,
inne ustalenia Komitetu i przewodniczącego Komitetu;
2)
uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;
3)
gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności uchwał i protokołów z posiedzeń;
4)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
1. 
Przewodniczący Komitetu może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu powoływać grupy robocze oraz korzystać z pomocy doradców i ekspertów, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji Projektu e-Dowód.
2. 
Do udziału w pracach Komitetu mogą być zapraszane, z inicjatywy przewodniczącego Komitetu, również inne osoby.
3. 
Osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, są zapraszane na posiedzenia Komitetu przez przewodniczącego Komitetu.
4. 
W posiedzeniach Komitetu uczestniczy, bez prawa głosu, Kierownik Projektu w Ministerstwie Cyfryzacji, koordynujący bieżące prace nad Projektem e-Dowód oraz współpracujący z wyznaczonymi przedstawicielami ministerstw oraz innych podmiotów zaangażowanych w realizację tego projektu.
§  6. 
1. 
Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał na posiedzeniu w drodze uzgodnienia stanowiska. W przypadku braku uzgodnienia stanowiska rozstrzygają wspólnie przewodniczący Komitetu i zastępca przewodniczącego Komitetu.
2. 
Sekretarzowi Komitetu oraz osobom zaproszonym do udziału w pracach Komitetu, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2, nie przysługuje prawo głosu przy podejmowaniu uchwał.
§  7. 
Wydatki związane z obsługą organizacyjno-techniczną Komitetu pokrywane są z budżetu państwa z części, której dysponentem jest Minister Cyfryzacji.
§  8. 
Udział w pracach Komitetu jest nieodpłatny.
§  9. 
1.  9
 Sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu przedstawia się Radzie Ministrów raz na 6 miesięcy.
2. 
Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, w szczególności powinny zawierać:
1)
dane identyfikacyjne (osoba sporządzająca i zatwierdzająca dokument, podstawa prawna utworzenia Komitetu, okres objęty sprawozdaniem);
2)
wskazanie liczby i terminów odbytych posiedzeń Komitetu;
3)
określenie postępów w pracach Komitetu w odniesieniu do zadań wynikających z zarządzenia;
4)
wnioski i rekomendacje wynikające z prac Komitetu;
5)
informacje dotyczące celowości dalszego działania Komitetu;
6)
inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Komitetu.
§  10. 
Pierwsze sprawozdanie Komitet przedkłada Radzie Ministrów do dnia 31 marca 2018 r.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 § 1 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
2 § 2 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
3 § 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
4 § 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
5 § 2 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
6 § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 2 lit. d zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
7 § 2 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 2 lit. d zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
8 § 3 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.
9 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 31 z dnia 5 marca 2020 r. (M.P.2020.265) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2020 r.

Zmiany w prawie

Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2018.253

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Komitet Sterujący do spraw Projektu e-Dowód.
Data aktu: 26/02/2018
Data ogłoszenia: 02/03/2018
Data wejścia w życie: 03/03/2018