Związanie Rzeczypospolitej Polskiej Protokołem podpisanym w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE
z dnia 1 marca 2005 r.
w sprawie związania Rzeczypospolitej Polskiej Protokołem podpisanym w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.

Podaje się niniejszym do wiadomości, że na podstawie art. 6 ust. 3, w związku z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych (Dz. U. Nr 39, poz. 443 oraz z 2002 r. Nr 216, poz. 1824) Rada Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 5 października 2004 r. wyraziła zgodę na podpisanie Protokołu do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.
Powyższy Protokół został podpisany w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. Zgodnie z art. 2 protokołu wszedł on w życie z dniem podpisania przez wszystkie strony, tj. dnia 7 października 2004 r.

Porozumienie administracyjne, o którym mowa w powyższym protokole, stanowi załącznik do niniejszego oświadczenia rządowego.

ZAŁĄCZNIK

POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE

między Ministrem Mobilności i Transportu Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów oraz Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz ustanowienia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę

MAJĄC NA UWADZE współpracę w dziedzinie kontroli transportu drogowego pomiędzy krajami Beneluksu oraz między krajami Beneluksu a Francją w ramach Unii Gospodarczej Beneluksu, a także dotychczasowy postęp w tym obszarze,

ZWAŻYWSZY, iż rosnące umiędzynarodowienie oraz liberalizacja transportu drogowego zwiększają również wagę i potrzebę międzynarodowej współpracy w dziedzinie polityki kontroli transportu drogowego,

ZWAŻYWSZY, iż bliska współpraca w dziedzinie kontroli transportu drogowego, między innymi w odniesieniu do kontroli czasu pracy i odpoczynku kierowców, przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, utrzymania odpowiedniego poziomu konkurencji w sektorze transportu drogowego oraz poprawy socjalnych warunków kierowców,

ZWAŻYWSZY na dotychczasowy postęp osiągnięty w ramach Unii Europejskiej w odniesieniu do przepisów ustanawianych na poziomie Wspólnoty w zakresie dostępu do zawodu, czasu pracy i odpoczynku kierowców oraz standardów pojazdów,

MAJĄC NA UWADZE Dyrektywę 599/88/EWG dotyczącą procedur kontrolnych, a zwłaszcza artykuły 5 i 6 tejże dyrektywy,

STRONY POSTANAWIAJĄ, co następuje:

Artykuł  1

Wymiana informacji

1.
Strony podejmują decyzję o systematycznej wymianie informacji dotyczących wykroczeń, co do których prowadzone jest postępowanie w jednym z krajów i popełnionych przez przewoźników drogowych zarejestrowanych w innych krajach.
2.
Strony mogą w przypadku kontroli będących następstwem naruszenia przepisów lub wypadków drogowych, do których doszło na ich terytorium, zwrócić się do instytucji z kraju pochodzenia danego przewoźnika drogowego o przeprowadzenie kontroli przedsiębiorstwa rzeczonego przewoźnika. Strony dołożą wszelkich starań, aby spełnić powyższą prośbę oraz poinformować zainteresowaną Stronę o wynikach inspekcji.
Artykuł  2

Koordynacja działań kontrolnych

1.
Strony zgadzają się okresowo organizować wspólne lub skoordynowane inspekcje. Wyznaczą osoby kontaktowe odpowiedzialne za taką koordynację między zainteresowanymi krajami.
2.
Strony dołożą wszelkich starań, aby wykorzystać dostępne technologie w celu zapewnienia największej efektywności wzajemnych kontaktów oraz koordynacji między zainteresowanymi państwami.
Artykuł  3

Szkolenia

Strony zgadzają się na promowanie wymiany doświadczeń między zainteresowanymi krajami oraz na organizowanie wspólnych programów szkoleniowych odpowiadających potrzebom służb kontrolnych w celu lepszego poznania organizacji oraz instrumentów kontroli używanych w zainteresowanych krajach.

Artykuł  4

Wyposażenie

Strony zgadzają się, aby informować się wzajemnie o nowych rozwiązaniach technologicznych oraz zgadzają się na wymianę wszelkich użytecznych informacji w tym zakresie.

Artykuł  5

Konsultacje

1.
Organizowane będą okresowe konsultacje w celu przeglądu sytuacji w różnych dziedzinach objętych współpracą oraz zbadania ewentualnych kierunków rozwoju.
2.
Celem konsultacji będzie również podejmowanie wspólnych inicjatyw oraz, w możliwym stopniu, przyjmowanie wspólnych stanowisk w odniesieniu do polityki kontroli transportu drogowego Unii Europejskiej.
Artykuł  6

Współpraca w ramach niniejszego porozumienia administracyjnego odbywać się będzie w zgodzie z prawem krajowym oraz międzynarodowym, a także z aktami międzynarodowymi odnoszącymi się do niego.

Współpraca odbywać się będzie w ramach instytucji nazwanej "Euro Contrôle Route", utworzonej przez niniejsze porozumienie administracyjne, której przewodniczyć będą przedstawiciele kolejnych stron w sześciomiesięcznych okresach. Sekretariat tej instytucji prowadzony będzie przez Sekretariat Generalny Unii Gospodarczej Beneluksu.

Artykuł  7

Wejście w życie

Niniejsze porozumienie administracyjne wchodzi w życie z dniem podpisania.

Artykuł  8

Zakończenie

Niniejsze porozumienie administracyjne zostaje zawarte na czas nieokreślony. Może ono zostać wypowiedziane w każdej chwili, z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia, przez każdą ze stron poprzez złożenie stosownej notyfikacji pozostałym stronom.

Artykuł  9

Udział państw trzecich

Za zgodą wszystkich stron niniejszym porozumieniem administracyjnym mogą być objęte państwa trzecie, pod warunkiem iż państwa te zaakceptują wszystkie przepisy tegoż porozumienia.

SPORZĄDZONO w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r. w czterech egzemplarzach, w języku francuskim oraz niderlandzkim.

Minister Mobilności i Transportu

Królestwa Belgii

Minister Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej

Republiki Francuskiej

Minister Transportu

Wielkiego Księstwa Luksemburga

Minister Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej

Królestwa Niderlandów

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2005.28.394

Rodzaj: Oświadczenie rządowe
Tytuł: Związanie Rzeczypospolitej Polskiej Protokołem podpisanym w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.
Data aktu: 01/03/2005
Data ogłoszenia: 13/05/2005
Data wejścia w życie: 13/05/2005