Termin przechowywania oraz sposób przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 5 i 19 listopada 1995 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 22 listopada 1995 r.
w sprawie terminu przechowywania oraz sposobu przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 5 i 19 listopada 1995 r.

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 27 września 1990 r. o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 67, poz. 398 i Nr 79, poz. 465, z 1993 r. Nr 45, poz. 205 oraz z 1995 r. Nr 95, poz. 472) Państwowa Komisja Wyborcza, po porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych, uchwala, co następuje:
§  1.
Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa:
1)
o dokumentach z głosowania i z wyborów, zwanych dalej dokumentami z wyborów, należy przez to rozumieć:
a)
spisy wyborców,
b)
protokoły głosowania w obwodach,
c)
protokoły zbiorczych wyników głosowania w województwach,
d)
protokoły rejestracji kandydatów na Prezydenta wraz z załącznikami,
e)
listę wyborczą zarejestrowanych kandydatów na Prezydenta,
f)
protokoły głosowania na kandydatów na Prezydenta sporządzone przez Państwową Komisję Wyborczą,
g)
protokoły wyniku wyborów na Prezydenta,
h)
karty do głosowania (ważne i nieważne),
i)
uchwały i urzędowe obwieszczenia komisji wyborczych,
j)
protokoły posiedzeń komisji wyborczych;
2)
o organach przechowujących dokumenty z wyborów, należy przez to rozumieć:
a)
wójtów, burmistrzów i prezydentów miast,
b)
konsulów i kapitanów polskich statków morskich,
c)
kierowników wojewódzkich biur wyborczych,
d)
Kierownika Krajowego Biura Wyborczego.
§  2.
1.
Dokumenty z wyborów przekazane przez obwodowe komisje wyborcze odpowiednio wójtom, burmistrzom, prezydentom miast, konsulom i kapitanom statków udostępniane są wyłącznie Sądowi Najwyższemu, a także organom sądów lub prokuratury prowadzącym postępowanie karne.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, podlegają zniszczeniu w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego, w terminie określonym przez Państwową Komisję Wyborczą.
§  3.
1.
Dokumenty z wyborów, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b) i c), tj. drugie egzemplarze protokołów głosowania w obwodach i protokołów zbiorczych wyników głosowania w województwach, podlegają przekazaniu kierownikom właściwych wojewódzkich biur wyborczych i są przechowywane, w sposób ustalony dla zasobu archiwalnego archiwów zakładowych, przez okres 5 lat, licząc od dnia 1 stycznia 1996 r.
2.
Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, dokumenty z wyborów przechowywane przez kierownika wojewódzkiego biura wyborczego podlegają przekazaniu do właściwego archiwum państwowego.
§  4.
1.
Dokumenty z wyborów przekazane przez wojewódzkie komisje wyborcze Państwowej Komisji Wyborczej oraz powstałe w wyniku i w związku z jej działalnością, w tym dokumentacja zapisana na elektromagnetycznych nośnikach informatycznych, podlegają przekazaniu Kierownikowi Krajowego Biura Wyborczego i stanowią materiały archiwalne (zasób archiwalny) przechowywane w Krajowym Biurze Wyborczym, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Wykazy podpisów wyborców popierających zgłoszenie kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej udostępniane są wyłącznie na żądanie Sądu Najwyższego i organów sądów lub prokuratury prowadzących postępowanie karne. Wykazy te, w terminie określonym przez Państwową Komisję Wyborczą, podlegają zniszczeniu w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego.
§  5.
Dokumentacja powstała w wyniku i w związku z działalnością komisji wyborczych, nie mająca charakteru dokumentów z wyborów, a w szczególności nie wykorzystane karty do głosowania, podlega zniszczeniu w sposób i w terminie uzgodnionym z kierownikiem właściwego archiwum państwowego.
§  6.
W sprawach nie uregulowanych niniejszą uchwałą, dotyczących w szczególności gromadzenia, ewidencjonowania, kwalifikowania i udostępniania dokumentów z wyborów, stosuje się przepisy o narodowym zasobie archiwalnym, z zastrzeżeniem § 4 ust. 2.
§  7.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1995.60.676

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Termin przechowywania oraz sposób przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 5 i 19 listopada 1995 r.
Data aktu: 22/11/1995
Data ogłoszenia: 24/11/1995
Data wejścia w życie: 24/11/1995