Rejestracja materiałów geologicznych.

ZARZĄDZENIE Nr 3
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 8 stycznia 1955 r.
w sprawie rejestracji materiałów geologicznych.

W związku z art. 2 pkt 5 dekretu z dnia 8 października 1951 r. o państwowej służbie geologicznej (Dz. U. Nr 52, poz. 369) zarządza się, co następuje:
§  1.
Urzędy, instytucje państwowe i jednostki gospodarki uspołecznionej obowiązane są zarejestrować w Centralnym Urzędzie Geologii posiadane materiały geologiczne.
§  2.
Materiałami geologicznymi w rozumieniu zarządzenia są:
1)
zdjęcia geologiczne i geofizyczne,
2)
mapy, plany i przekroje geologiczne,
3)
dokumentacje geologiczne (złożowe geologiczno-inżynierskie, hydrogeologiczne i geofizyczne),
4)
orzeczenia i opinie geologiczne (złożowe, geologiczno-inżynierskie, hydrogeologiczne i geofizyczne),
5)
opracowania podstawowych badań geologicznych, geofizycznych, geologiczno-inżynierskich i hydrogeologicznych w zakresie geologii dynamicznej, historycznej i ekonomicznej,
6)
profile wyrobisk i inne wyniki robót geologiczno-poszukiwawczych i geologiczno-rozpoznawczych (wiertniczych, górniczych i innych) wraz z dokumentacją geologicznych otworów wiertniczych,
7)
wyniki badań jakości kopalin wykonanych w skali laboratoryjnej półtechnicznej i przemysłowej,
8)
rysunki i fotografie zawierające treść geologiczną, a w szczególności rysunki i fotografie naturalnych i sztucznych odsłonięć skalnych, skał i minerałów, szlifów skał i minerałów oraz rysunki i fotografie skamielin,
§  3.
Nie podlegają rejestracji polskie publikacje geologiczne, w szczególności wydane przez:
1)
Instytut Geologiczny,
2)
Muzeum Ziemi,
3)
Państwowy Instytut Geologiczny,
4)
Polską Akademię Nauk,
5)
Polską Akademię Umiejętności,
6)
Polski Komitet Energetyczny,
7)
Polskie Towarzystwo Geologiczne,
8)
Przedsiębiorstwo Państwowe "Wydawnictwa Geologiczne",
9)
Towarzystwo Przyrodników im. M. Kopernika,
10)
Warszawskie Towarzystwo Naukowe,
11)
Wojskowy Instytut Geograficzny,
12)
Wydawnictwo Geologiczno-Kartograficzne,
13)
wydawnictwa polskie nie wymienione w pkt 1-12 odnośnie do materiałów kolportowanych i nie kolportowanych, wydanych drukiem w latach 1921-1939 i po roku 1945.
§  4.
1.
Rejestracja posiadanych materiałów geologicznych polega na wypełnieniu, w zależności od rodzaju posiadanych materiałów, formularzy według wzorów stanowiących załączniki nr 1-7 do zarządzenia oraz przesłaniu ich do Centralnego Urzędu Geologii.
2.
Materiały geologiczne powinny być zarejestrowane w następujących terminach:
1)
materiały geologiczne opracowane w 1953 r. i 1954 r. - do dnia 30 kwietnia 1955 r.,
2)
materiały geologiczne opracowane w 1952 r. i 1951 r. - do dnia 31 października 1955 r.,
3)
materiały geologiczne opracowane w 1950 r., 1949 r. i 1948 r. - do dnia 31 stycznia 1956 r.,
4)
materiały geologiczne opracowane w 1947 r., 1946 r. i 1945 r. - do dnia 30 kwietnia 1956 r.,
5)
materiały geologiczne opracowane w 1944 r., 1943 r., 1942 r., 1941 r., 1940 r. i pozostałe materiały geologiczne - do dnia 31 października 1956 r.
3.
Wszelkie zmiany zachodzące w stanie posiadanych materiałów geologicznych powinny być zarejestrowane w trybie określonym w ust. 1 w terminie do dnia 30 miesiąca następującego po kwartale, w którym one nastąpiły.
§  5.
Wykonanie zarządzenia porucza się Przewodniczącemu Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego, wszystkim ministrom (kierownikom urzędów centralnych) oraz Prezesowi Centralnego Urzędu Geologii.
§  6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1.

.........................................................................................

..........................................................................................

(nazwa i adres urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa)

ARKUSZ REJESTRACYJNY DOKUMENTACJI I OPRACOWAŃ GEOLOGICZNYCH

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Uwagi: W rubryce 2 należy podać nazwisko i imię autora bądź nazwę instytucji lub pracowni, która opracowała dokument.

W rubryce 3 należy podać nazwą oraz pas i słup arkusza w skali 1:100.000, w ostateczności województwo, powiat, gromadę (lokalizacja dotyczy miejscowości wymienionej w rubryce 5).

W rubryce 4 należy podać rok opracowania dokumentacji (opracowania).

W rubryce 5 tytuł powinien zawierać temat opracowania, nazwę obiektu, złoża, miejscowości itp.

W rubryce 6 należy podać, czy dokumentacja (opracowanie) jest tajna, poufna (do użytku służbowego) lub jawna.

W rubryce 7 należy podać ilość stron tekstu całości.

W rubryce 8 należy podać, ile tekst zawiera zestawień tabelarycznych (np. analizy chemiczne, granulometryczne itd.).

W rubrykach 9, 10 i 11 należy podać dane analogicznie jak w rubrykach 2, 3 i 4, z tym że w odniesieniu do poszczególnych załączników graficznych.

W rubryce 12 należy podać dane analogicznie jak w rubryce 5, z tym że w odniesieniu do poszczególnych załączników graficznych (w przypadku większej ilości załączników tego samego rodzaju należy wykazać je łącznie, np. przekroje geologiczne, profile otworów wiertniczych).

W rubryce 13 należy podać skalę poziomą, jeśli istnieje - pionową.

W rubryce 14 należy podać ilość poszczególnych załączników.

W rubryce 15 należy podać ilość egzemplarzy całości dokumentacji (opracowania).

W rubryce 16 należy podać rodzaj wykonania poszczególnych egzemplarzy (rękopis, odbitka, druk).

W rubryce 17 należy podać miejsce przechowania poszczególnych egzemplarzy.

W rubrykach 18 i 19, jeśli wykonano mikrofilmy z dokumentacji, należy podać ilość i miejsce przechowania.

Co do dokumentacji przekazanej do Centralnego Urzędu Geologii należy wypełnić tylko rubryki: 2, 4, 5, 6, 15, 16, 17, 18 i 19. W rubryce 20 należy podać datę przekazania dokumentacji do Centralnego Urzędu Geologii.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2.

.........................................................................................

..........................................................................................

(nazwa i adres urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa)

ARKUSZ REJESTRACYJNY OPRACOWAŃ TEKSTOWYCH (MATERIAŁ LUŹNY)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Uwaga: Arkusz przeznaczony dla opracowań tekstowych nie posiadających załączników wypełnia się analogicznie jak arkusz rejestracyjny dokumentacji i opracowań geologicznych (załącznik nr 1).

ZAŁĄCZNIK  Nr 3.

.......................................................................................

.......................................................................................

(nazwa i adres urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa)

ARKUSZ REJESTRACYJNY MAP, PLANÓW, PROFILI, PRZEKROJÓW, SZKICÓW (MATERIAŁ LUŹNY)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Uwaga: Arkusz przeznaczony dla poszczególnych materiałów graficznych nie związanych z tekstem wypełnia się analogicznie jak arkusz rejestracyjny dokumentacji i opracowań geologicznych (załącznik nr 1).

ZAŁĄCZNIK  Nr 4.

........................................................................................

........................................................................................

(nazwa i adres urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa)

ARKUSZ REJESTRACYJNY WYNIKÓW BADAŃ LABORATORYJNYCH (MATERIAŁ LUŹNY)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Uwaga: Arkusz przeznaczony dla wyników badań laboratoryjnych nie związanych z innymi elementami dokumentacyjnymi wypełnia się analogicznie jak arkusz rejestracyjny dokumentacji i opracowań geologicznych (załącznik nr 1), z tym że w rubryce 6 należy podać: rodzaj i nr badania, rodzaj pobranej próby, miejsce, skąd pobrano próbę, dla kogo wykonano badanie.

ZAŁĄCZNIK  Nr 5.

.......................................................................................

........................................................................................

(nazwa i adres urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa)

ARKUSZ REJESTRACYJNY FOTOGRAFII (MATERIAŁ LUŹNY)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Uwaga: Arkusz przeznaczony dla materiałów nie związanych z innymi elementami dokumentacyjnymi wypełnia się analogicznie jak arkusz rejestracyjny dokumentacji i opracowań geologicznych (załącznik nr 1).

ZAŁĄCZNIK  Nr 6.

........................................................................................

........................................................................................

(nazwa i adres urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa)

ARKUSZ REJESTRACYJNY OTWORÓW WIERTNICZYCH (MATERIAŁ LUŹNY)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Uwagi: W rubrykach 3 i 4 należy podać posiadane dane.

W rubrykach 9 i 10 należy podać miejscowość, w której znajduje się magazyn.

W rubryce 11 należy podać posiadane analizy (geotechniczne, petrograficzne, paleontologiczne, chemiczne i inne).

ZAŁĄCZNIK  Nr 7.

.......................................................................................

.......................................................................................

(nazwa i adres urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa)

ARKUSZ REJESTRACYJNY MATERIAŁÓW NIE WYMIENIONYCH W ZAŁĄCZNIKACH NR 1-6

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Uwaga: Arkusz wypełnia się analogicznie jak arkusz rejestracyjny dokumentacji i opracowań geologicznych (załącznik nr 1).

Zmiany w prawie

Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1955.4.53

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Rejestracja materiałów geologicznych.
Data aktu: 08/01/1955
Data ogłoszenia: 20/01/1955
Data wejścia w życie: 20/01/1955