Kontrola ośrodków szkolenia kierowców.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA 1
z dnia 22 czerwca 2017 r.
w sprawie kontroli ośrodków szkolenia kierowców

Na podstawie art. 48 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowy zakres, warunki i tryb przeprowadzania kontroli ośrodków szkolenia kierowców oraz wzory stosowanych przy tym dokumentów.
§  2. 
1. 
Kontrola jest przeprowadzana zgodnie z rocznym planem kontroli uwzględniającym kontrole, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. a i b ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, zwanej dalej "ustawą", zatwierdzonym przez starostę albo prezydenta miasta na prawach powiatu, zwanego dalej "organem".
2. 
W planie kontroli kontrole określa się w następującej kolejności:
1)
ośrodki szkolenia kierowców, zwane dalej "ośrodkami", wpisane w poprzednim roku do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, które nie zostały skontrolowane;
2)
ośrodki, dla których analiza statystyczna za poprzedni rok wskazuje na możliwość występowania nieprawidłowości, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy;
3)
ośrodki, w których podczas poprzedniej kontroli stwierdzono nieprawidłowości;
4)
pozostałe ośrodki.
3. 
Plan kontroli uzupełnia się w ciągu roku o ośrodki, w odniesieniu do których wystąpiły nieprawidłowości, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy.
§  3. 
1. 
W przypadku określonym w:
1)
art. 44 ust. 1 pkt 1 ustawy przeprowadza się kontrolę kompleksową;
2)
art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy przeprowadza się kontrolę kompleksową albo problemową;
3)
art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. c i ust. 2 ustawy przeprowadza się kontrolę problemową i doraźną.
2. 
Kontrola obejmuje sprawdzenie:
1)
zagadnień, o których mowa w art. 44 ust. 4 ustawy;
2)
prawidłowości:
a)
wpisów w książce ewidencji osób szkolonych,
b)
wpisów w kartach przeprowadzonych zajęć,
c)
dokumentacji związanej z przeprowadzeniem egzaminu wewnętrznego,
d)
sposobu prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych w ośrodku przez instruktorów i wykładowców prowadzących zajęcia w ośrodku.
3. 
Organ, przeprowadzając kontrolę:
1)
kompleksową - sprawdza całokształt zagadnień, o których mowa w ust. 2;
2)
problemową - sprawdza, w zależności od celu kontroli, wybrane zagadnienia, o których mowa w ust. 2;
3)
doraźną - sprawdza wyłącznie zagadnienia wynikające ze złożonych skarg lub z informacji dotyczących działalności ośrodka, w tym wynikających z wniosku starosty, o którym mowa w art. 44 ust. 2 pkt 3 ustawy.
4. 
Warunkiem przeprowadzenia kontroli w zakresie, o którym mowa w art. 44 ust. 4 pkt 2 lit. b ustawy, jest przedłożenie organowi przez ośrodek informacji lub danych, o których mowa w art. 27 ust. 1 pkt 1 ustawy, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§  4. 
1. 
Kontrolę przeprowadza osoba upoważniona przez organ do przeprowadzania kontroli, zwana dalej "osobą kontrolującą", na podstawie legitymacji służbowej i wydanego przez organ imiennego upoważnienia, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Imienne upoważnienie sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego ośrodka, a drugi - do włączenia do akt kontroli.
§  5. 
Osoba kontrolująca dokonuje ustaleń stanu faktycznego w szczególności na podstawie wyników oględzin, zgromadzonej dokumentacji, w tym fotograficznej lub audiowizualnej, zeznań świadków, pisemnych wyjaśnień i oświadczeń.
§  6. 
1. 
Dowody zebrane w toku kontroli można zabezpieczyć na czas trwania kontroli, w szczególności w przypadku, gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie fałszowania dokumentów lub potwierdzania w dokumentach danych niezgodnych ze stanem faktycznym.
2. 
Zabezpieczenia dokonuje się w obecności kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej przez pobranie dowodów za pokwitowaniem z kontrolowanego ośrodka i umieszczenie ich w siedzibie organu w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych. Na wniosek kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej osoba kontrolująca wydaje kopię zabezpieczonych dowodów.
3. 
Pokwitowanie sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego przedsiębiorcy, a drugi - do włączenia do akt kontroli.
4. 
Dowody, o których mowa w ust. 1, oznacza się w sposób uniemożliwiający ich zamianę.
5. 
Zwolnienia dowodów spod zabezpieczenia dokonuje organ przez ich niezwłoczne zwrócenie, za pokwitowaniem, kontrolowanemu przedsiębiorcy.
§  7. 
1. 
Osoba kontrolująca może sporządzać kopie, odpisy, wydruki i wyciągi z dokumentów prowadzonych w postaci papierowej lub elektronicznej.
2. 
Zgodność kopii, odpisów, wydruków i wyciągów z oryginałami potwierdza osoba kontrolująca i kontrolowany przedsiębiorca lub osoba go reprezentująca.
§  8. 
Osoba kontrolująca może żądać od kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej sporządzenia zestawień lub obliczeń w zakresie objętym kontrolą.
§  9. 
1. 
Jeżeli jest konieczne ustalenie stanu faktycznego obiektów lub pojazdów albo ustalenie przebiegu określonych czynności, osoba kontrolująca przeprowadza oględziny w obecności kontrolowanego lub osoby go reprezentującej.
2. 
Z dokonanych oględzin sporządza się protokół oględzin, który podpisuje osoba kontrolująca i kontrolowany lub osoba go reprezentująca.
3. 
Skreślenia, poprawki, uzupełnienia oraz odmowę podpisania protokołu oględzin opisuje się w protokole.
4. 
Strony protokołu oględzin powinny być ponumerowane i parafowane przez osoby podpisujące protokół.
5. 
Protokół oględzin sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego przedsiębiorcy, a drugi - do włączenia do akt kontroli.
6. 
Oględziny mogą być utrwalone za pomocą urządzenia technicznego służącego do zapisu dźwięku lub obrazu. W takim przypadku osoby biorące udział w oględzinach powiadamia się o użyciu podczas oględzin takiego urządzenia.
§  10. 
1. 
Protokół kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla kontrolowanego przedsiębiorcy, a drugi - do włączenia do akt kontroli. Przepisy § 9 ust. 2-4 stosuje się.
2. 
Wzór protokołu kontroli określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  11. 
1. 
Zastrzeżenia, o których mowa w art. 44 ust. 6 ustawy, wnosi się w formie pisemnej, w postaci papierowej albo elektronicznej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli, a w przypadku zastrzeżeń do protokołu kontroli infrastruktury ośrodka prowadzonego przez przedsiębiorcę wpisanego na terenie innego powiatu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek - w terminie 2 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.
2. 
W przypadku wniesienia zastrzeżeń organ podejmuje czynności zmierzające do ich wyjaśnienia.
3. 
W terminie 7 dni, a w przypadku kontroli infrastruktury ośrodka prowadzonego przez przedsiębiorcę wpisanego na terenie innego powiatu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek - w terminie 2 dni od dnia wniesienia zastrzeżeń, organ informuje w formie pisemnej, w postaci papierowej albo elektronicznej, wnoszącego zastrzeżenia o ich uwzględnieniu w całości lub w części albo o ich nieuwzględnieniu.
4. 
W przypadku uwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części organ ponownie przesyła protokół kontroli uwzględniający zgłoszone zastrzeżenia kontrolowanemu przedsiębiorcy z wyznaczeniem terminu 3 dni, a w przypadku protokołu kontroli infrastruktury ośrodka prowadzonego przez przedsiębiorcę wpisanego na terenie innego powiatu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek z wyznaczeniem terminu 1 dnia na jego podpisanie.
5. 
W przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń organ informuje kontrolowany ośrodek o przyczynie ich nieuwzględnienia.
§  12. 
1. 
Organ przekazuje kontrolowanemu przedsiębiorcy zalecenia pokontrolne w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu lub doręczenia informacji, o której mowa w § 11 ust. 3.
2. 
W zaleceniach pokontrolnych zawiera się syntetyczną ocenę ośrodka prowadzonego przez kontrolowanego przedsiębiorcę, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości również uwagi i wnioski w sprawie ich usunięcia.
3. 
Kontrolowany przedsiębiorca przekazuje organowi informacje o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania.
§  13. 
1. 
Pierwszy plan kontroli, o którym mowa w § 2 ust. 1, organ zatwierdza do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozporządzenie weszło w życie.
2. 
Plan kontroli uzupełnia się o kontrole, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, w terminie 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia przekazywania przez administratora centralnej ewidencji kierowców informacji o naruszeniach przepisów ruchu drogowego popełnionych przez kierowców, którzy ukończyli szkolenie w danym ośrodku szkolenia kierowców.
§  14. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR
INFORMACJA O TERMINIE, CZASIE I MIEJSCU ROZPOCZĘCIA PIERWSZYCH ZAJĘĆ WRAZ Z LISTĄ UCZESTNIKÓW KURSU 1), 2)
..........................................................

(nazwa ośrodka szkolenia)

................... , dnia ................... r.
Lp. Imię Nazwisko Numer PESEL3) Data i godzina rozpoczęcia szkolenia teoretycznego Miejsce prowadzenia szkolenia teoretycznego
1
2
3
...
..........................................................................

(podpis kierownika ośrodka szkolenia)

1) Informacja może być przekazana drogą elektroniczną.

2) Dane podczas kontroli przedkłada się odrębnie dla każdego kursu.

3) W przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL wpisuje się serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR IMIENNEGO UPOWAŻNIENIA DO PRZEPROWADZANIA KONTROLI W OŚRODKU SZKOLENIA KIEROWCÓW

........................................................... ........................................

(organ wydający upoważnienie) (miejscowość, data)

Na podstawie art. 79a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.) w związku z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) upoważniam:

Panią/Pana............................................................................................................................. ,

(imię i nazwisko osoby upoważnionej)

zatrudnioną(-nego) na stanowisku ................................................................................................

(stanowisko służbowe/nr legitymacji służbowej)

..................................................................................................................................................... ,

do przeprowadzenia kontroli w .................................................................................................. .

(nazwa i adres ośrodka szkolenia kierowców)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Kontrola będzie dotyczyć .......................................................................................................... .

(zakres kontroli)

Data rozpoczęcia kontroli: ......................................................................

Przewidywana data zakończenia kontroli: ......................................................................

............................................................. .............................................................

(pieczęć okrągła organu (pieczęć i podpis osoby

wydającego upoważnienie)*) wydającej upoważnienie)*)

______________________

*) Pieczęć stosuje się wyłączenie w przypadku, gdy upoważnienie wydawane jest w postaci papierowej.

Pouczenie o prawach i obowiązkach kontrolowanego wynikających z ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.)

Kontrolowany przedsiębiorca ma prawo do:

1. Wskazania na piśmie, że przeprowadzane czynności kontrolne zakłócają w sposób istotny jego działalność gospodarczą (art. 80 b).

2. Wniesienia sprzeciwu wobec podjęcia i wykonywania przez organy kontroli czynności z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej w zakresie:

1) zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli (art. 79);

2) przeprowadzenia kontroli po okazaniu legitymacji i doręczeniu upoważnienia (art. 79a);

3) informowania przedsiębiorcy o jego prawach i obowiązkach w przypadku wszczęcia kontroli po okazaniu legitymacji (art. 79b);

4) wykonania czynności kontrolnych w obecności kontrolowanego lub osoby przez niego upoważnionej (art. 80 ust. 1 i 2);

5) zakazu równoczesności kontroli (art. 82 ust. 1);

6) ograniczenia limitu kontroli (art. 83 ust. 1 i 2).

Kontrolowany przedsiębiorca ma obowiązek:

1. Pisemnego wskazania osoby upoważnionej do reprezentowania go w trakcie kontroli, w szczególności w czasie jego nieobecności (art. 80 ust. 3).

2. Niezwłocznego okazania kontrolującemu książki kontroli albo kopii odpowiednich jej fragmentów lub wydruków z systemu informatycznego, w którym prowadzona jest książka kontroli, poświadczonych przez siebie za zgodność z wpisem w książce kontroli (art. 81a ust. 1).

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR PROTOKOŁU KONTROLI

Na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978) oraz upoważnienia .................................................... nr ......../.......

z dnia .................................... przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy:

.......................................................................................................................................................

prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców pod adresem:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

w zakresie prawa jazdy kategorii: ............................................................................................... ,

posiadającego wpis w rejestrze przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców pod numerem ....................................................................... ,

posiadającego poświadczenie potwierdzające spełnianie dodatkowych wymagań z dnia ........................ r.

Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli doręczono w dniu ............................................. .

Kontrolę w dniach ............................................................................................... przeprowadził:

.......................................................................................................................................................

w obecności kontrolowanego/ osoby upoważnionej przez kontrolowanego:

.......................................................................................................................................................

I. Status przedsiębiorcy:

prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

II. Akredytacja kuratora oświaty, o której mowa w art. 118 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, z późn. zm.) 3 :

TAK NIE NIE DOTYCZY

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

III. W dniu rozpoczęcia kontroli przedsiębiorca:

1. Dysponował pomieszczeniem biurowym:

adres: ............................................................................................................................................

tytuł prawny: ................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

1.1. Oznaczonym nazwą, adresem oraz godzinami pracy ośrodka:

TAK NIE

1.2. Wyposażonym w:

telefon: TAK NIE NIE DOTYCZY

komputer z dostępem do internetu: TAK NIE NIE DOTYCZY

1.3. Przeznaczonym wyłącznie do przyjmowania interesantów:

TAK NIE NIE DOTYCZY

1.4. Umożliwiającym obsługę osób i przechowywanie dokumentacji związanej ze szkoleniem w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych:

TAK NIE NIE DOTYCZY

1.5. Zapewniającym przechowywanie dokumentacji związanej ze szkoleniem w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2. Dysponował salą wykładową:

adres: ............................................................................................................................................

powierzchnia: ................................................................................................................................

tytuł prawny: ................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.1. Oznaczoną nazwą ośrodka oraz informacją "Sala wykładowa":

TAK NIE

2.2. Wyposażoną w stoliki i miejsca siedzące dla każdej osoby biorącej udział w szkoleniu:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.3. Przystosowaną do prowadzenia szkolenia co najmniej 10 osób:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.4. Oświetloną, ogrzewaną i przewietrzaną:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.5. Odizolowaną od innych pomieszczeń:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.6. Umiejscowioną w pobliżu toalety:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7. Wyposażoną w pomoce dydaktyczne:

2.7.1. Tablicę do pisania:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.2. Makietę lub programy komputerowe umożliwiające symulowanie sytuacji na drodze:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.3. Cyfrowe urządzenie zobrazowania wielkoformatowego oraz urządzenie komputerowe umożliwiające współpracę z tym urządzeniem:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.4. Stanowiska komputerowe przeznaczone do prowadzenia szkolenia w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5. Oprogramowanie komputerowe pozwalające na prowadzenie zajęć w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu zapewniające co najmniej:

2.7.5.1. Przydzielenie osobie szkolonej indywidualnego identyfikatora pozwalającego na bezpośrednie śledzenie jej postępów w nauce:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.2. Przeprowadzenie zajęć w zakresie i czasie wymaganym programem szkolenia:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.3. Zabezpieczenie przed ingerencją w kolejność prowadzenia zajęć:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.4. Przeprowadzenie testu sprawdzającego wiedzę po każdym module tematycznym szkolenia oraz zabezpieczenie przed ingerencją w jego wynik:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.5.5. Możliwość kontynuowania szkolenia wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pozytywnego wyniku z testu sprawdzającego wiedzę:

TAK NIE NIE DOTYCZY

2.7.6. Tablice poglądowe z zakresu szkolenia:

2.7.6.1. Zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym:

TAK NIE

2.7.6.2. Zasady kierowania pojazdem:

TAK NIE

2.7.6.3. Podstawowe czynności kontrolno-obsługowe:

TAK NIE

2.7.6.4. Zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.7. Programy komputerowe lub filmy wideo prezentujące:

2.7.7.1. Zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym:

TAK NIE

2.7.7.2. Zasady kierowania pojazdem:

TAK NIE

2.7.7.3. Podstawowe czynności kontrolno-obsługowe :

TAK NIE

2.7.7.4. Zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku:

TAK NIE

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.7.8. Urządzenia umożliwiające korzystanie z pomocy dydaktycznych w postaci makiety, tablic poglądowych, programów komputerowych lub filmów wideo:

TAK NIE

3. Dysponował placem manewrowym:

adres: ............................................................................................................................................

powierzchnia: ................................................................................................................................

tytuł prawny: ................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3.1. Rodzaj nawierzchni:

beton asfalt kostka nie spełnia wymagań

3.2. Wyłączonym z ruchu pojazdów innych niż pojazdy szkoleniowe:

TAK NIE

3.3. Posiadającym trwale wyznaczone stanowiska umożliwiające wykonanie każdego z zadań egzaminacyjnych przewidzianych do wykonania na placu manewrowym na egzaminie państwowym (z wyjątkiem ruszania na wzniesieniu), odpowiednio do zakresu prowadzonego przez ośrodek szkolenia:

TAK NIE

3.4. Ogrodzonym zabezpieczonym przed dostępem osób postronnych

nie spełnia wymagań

3.5. Posiadającym trwale wyznaczone stanowiska umożliwiające wykonanie każdego z zadań egzaminacyjnych przewidzianych do wykonania na placu manewrowym na egzaminie państwowym dla prawa jazdy kategorii objętej poświadczeniem, o którym mowa w art. 31 ustawy:

TAK NIE NIE DOTYCZY

4. Dysponował pojazdami przystosowanymi do nauki jazdy wykorzystywanymi do prowadzenia szkolenia:

4.1. Kat.: ..............

4.1.1. Marka pojazdu (typ, model): ..............................................................................................

.......................................................................................................................................................

4.1.2. Nr rej.: ...............................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

4.1.3. Rok produkcji: ..................................................................................................................

4.1.4. Tytuł prawny:

własność  najem  użyczenie  dzierżawa  leasing 

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

4.1.5. Pojazd dopuszczony do ruchu: TAK NIE

4.1.6. Pojazd przystosowany do nauki jazdy: TAK NIE

4.1.7. Pojazd spełniający wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:

TAK NIE

5. Zatrudniał instruktorów:

5.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................

5.1.2. Nr ewidencyjny: ...............................................................................................................

5.1.3. Zakres uprawnień do szkolenia: ........................................................................................

.......................................................................................................................................................

5.1.4. Udokumentowana 3-letnia praktyka w szkoleniu kandydatów na kierowców:

TAK NIE

5.1.5. Uprawnienia do prowadzenia szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii B lub

C od co najmniej 5 lat: TAK NIE

6. Zatrudniał wykładowców:

6.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................

6.1.2. Nr ewidencyjny: ...............................................................................................................

6.1.3. Zakres uprawnień do szkolenia: ........................................................................................

7. Zatrudniał wykładowców:

7.1.1. Imię i nazwisko: ................................................................................................................

7.1.2. Dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji, określonych w art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1868, z późn. zm.): .........................................................................................................

.......................................................................................................................................................

IV. Kontrolą objęto działalność przedsiębiorcy w okresie:

od dnia ................................................ r.

do dnia ................................................ r.

W powyższym okresie:

1) objęto szkoleniem ........................................... kandydatów na kierowców, w tym:

szkoleniem podstawowym - ........... osoby/osób,

szkoleniem uzupełniającym - .......... osoby/osób;

2) wydano zaświadczenia o ukończeniu szkolenia podstawowego ......... osobom;

3) objęto kursem ................................. kandydatów na instruktorów i wykładowców, w tym:

kursem podstawowym - ........... osoby/osób,

kursem uzupełniającym - ........... osoby/osób;

4) wydano zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kandydatów na instruktorów i wykładowców ............ osobom;

5) wydano zaświadczenia o ukończeniu kursu uzupełniającego dla instruktorów i wykładowców ............ osobom;

6) wydano zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w warsztatach doskonalenia zawodowego ........... osobom.

W trakcie kontroli sprawdzono:

1) w zakresie szkolenia kandydatów na kierowców:

a) książkę ewidencji osób szkolonych nr ..................................... , stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

b) karty przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

c) zgodność rozpoczęcia zajęć z przekazaną przez kierownika ośrodka informacją o terminie, czasie i miejscu rozpoczęcia pierwszych zajęć teoretycznych oraz listą uczestników kursu, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

d) prawidłowość sposobu prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych w ośrodku przez instruktorów i wykładowców prowadzących zajęcia w ośrodku, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

e) zasady i sposób przeprowadzania egzaminu wewnętrznego, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

f) zgodność prowadzonych harmonogramów zajęć teoretycznych z kartami przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

g) zasady i sposób przeprowadzania zajęć teoretycznych, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

h) zasady i sposób przeprowadzania zajęć praktycznych, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

i) przekazanie, do dnia 31 stycznia każdego roku, informacji określonych w art. 27 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

j) w zakresie aktualizacji profilu kandydata na kierowcę, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2) w zakresie kursu dla kandydatów na instruktorów i wykładowców:

a) książkę ewidencji osób szkolonych nr ..................................... , stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

b) dziennik lekcyjny, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

c) karty przeprowadzonych zajęć, stwierdzając:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w warsztatach doskonalenia zawodowego:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.

Protokół zawiera ......................... stron.

Na tym protokół zakończono i po odczytaniu podpisano.

Data otrzymania protokołu: ...................................................

Zapoznałam(-łem) się z treścią protokołu i nie2) wnoszę zastrzeżenia/zastrzeżeń2):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Data i podpis kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby go reprezentującej:

.......................................................................................

Adnotacja o odmowie podpisania protokołu: ..............................................................................

.......................................................................................................................................................

Podpisy osób przeprowadzających kontrolę: ...............................................................................

...............................................................................

Kontrolę odnotowano w książce kontroli przedsiębiorcy: TAK  NIE 

____________________________

2) Niepotrzebne skreślić.

1 Minister Infrastruktury i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Budownictwa (Dz. U. poz. 1907 i 2094 oraz z 2017 r. poz. 1076).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie kontroli ośrodków szkolenia kierowców (Dz. U. poz. 84), które na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 2281 oraz z 2016 r. poz. 2001) utraciło moc z dniem 1 stycznia 2017 r.
3 Do dnia 31 sierpnia 2017 r. dotyczy akredytacji kuratora oświaty, o której mowa w art. 68b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, z późn. zm.).

Zmiany w prawie

Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2017.1324

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Kontrola ośrodków szkolenia kierowców.
Data aktu: 22/06/2017
Data ogłoszenia: 05/07/2017
Data wejścia w życie: 06/07/2017