Sposób współdziałania inspektorów rybołówstwa morskiego z organami kontroli skarbowej, organami Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Inspekcji Weterynaryjnej, Policji, Państwowej Straży Rybackiej, Straży Granicznej oraz terenowymi organami administracji morskiej.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 26 sierpnia 2004 r.
w sprawie sposobu współdziałania inspektorów rybołówstwa morskiego z organami kontroli skarbowej1), organami Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Inspekcji Weterynaryjnej, Policji, Państwowej Straży Rybackiej, Straży Granicznej oraz terenowymi organami administracji morskiej

Na podstawie art. 56 ust. 3 ustawy z dnia 19 lutego 2004 r. o rybołówstwie (Dz. U. Nr 62, poz. 574) zarządza się, co następuje:
§  1.
Współdziałanie inspektorów rybołówstwa morskiego, zwanych dalej "inspektorami", z organami kontroli skarbowej polega w szczególności na:
1)
koordynacji działań inspektorów z organami kontroli skarbowej w zakresie:
a)
kontroli przestrzegania przepisów prawa przy przywozie produktów rybołówstwa dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz przy wywozie produktów rybołówstwa z jej terytorium,
b)
kontroli i ujawniania produktów rybołówstwa wprowadzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej niezgodnie z przepisami prawa;
2)
przekazywaniu inspektorom przez organy kontroli skarbowej informacji o podejrzeniu naruszenia przepisów o rybołówstwie lub wystąpieniu zagrożenia takiego naruszenia;
3)
udzielaniu przez inspektorów organom kontroli skarbowej pomocy technicznej, jeżeli wymagają tego szczególne potrzeby w związku z wykonywaniem zadań kontroli skarbowej, a których wykonanie nie jest możliwe bez udzielenia takiej pomocy;
4)
wzajemnym korzystaniu ze środków transportu lub łączności podczas prowadzenia wspólnych działań.
§  2.
Współdziałanie inspektorów z organami Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych polega w szczególności na:
1)
organizowaniu i przeprowadzaniu wspólnych kontroli magazynów, hurtowni, zakładów przetwórstwa, punktów sprzedaży detalicznej i hurtowej, punktów i lokali gastronomicznych oraz innych pomieszczeń służących do przechowywania lub przetwarzania produktów rybołówstwa;
2)
przekazywaniu inspektorom przez organy Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych informacji o podejrzeniu naruszenia przepisów o rybołówstwie.
§  3.
Współdziałanie inspektorów z organami Inspekcji Weterynaryjnej polega w szczególności na:
1)
organizowaniu i przeprowadzaniu wspólnych kontroli:
a)
produktów rybołówstwa przywożonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wywożonych z jej terytorium,
b)
magazynów, hurtowni, zakładów przetwórstwa, punktów sprzedaży detalicznej i hurtowej, punktów i lokali gastronomicznych oraz innych pomieszczeń służących do przechowywania lub przetwarzania produktów rybołówstwa;
2)
przekazywaniu organom Inspekcji Weterynaryjnej przez inspektorów informacji o podejrzeniu naruszenia:
a)
wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów rybołówstwa,
b)
przepisów dotyczących jakości zdrowotnej produktów rybołówstwa,
c)
przepisów o ochronie zwierząt;
3)
przekazywaniu inspektorom przez organy Inspekcji Weterynaryjnej informacji o podejrzeniu naruszenia przepisów o rybołówstwie.
§  4.
Współdziałanie inspektorów z organami Państwowej Straży Rybackiej polega w szczególności na:
1)
podejmowaniu wspólnych działań mających na celu zapobieganie i zwalczanie obrotu organizmami wodnymi pozyskanymi z naruszeniem przepisów o rybołówstwie i przepisów o rybactwie śródlądowym;
2)
wymianie informacji o podejrzeniu naruszenia przepisów o rybołówstwie, przepisów o rybactwie śródlądowym i przepisów o ochronie przyrody.
§  5.
Współdziałanie inspektorów z organami Policji polega w szczególności na:
1)
organizowaniu i przeprowadzaniu wspólnych kontroli:
a)
środków transportu drogowego wykorzystywanych do przewozu organizmów morskich,
b)
osób prowadzących połowy w celach sportowo-rekreacyjnych;
2)
przekazywaniu inspektorom informacji o podejrzeniu naruszenia przepisów o rybołówstwie;
3)
wzajemnym korzystaniu ze środków transportu lub łączności podczas prowadzenia wspólnych działań.
§  6.
1.
Współdziałanie inspektorów z organami Straży Granicznej polega w szczególności na:
1)
organizowaniu i przeprowadzaniu wspólnych kontroli:
a)
statków rybackich,
b)
statków, przy użyciu których są prowadzone skup lub przetwórstwo na morzu organizmów morskich,
c)
statków, przy użyciu których są prowadzone połowy w celach naukowo-badawczych albo szkoleniowych,
d)
statków, z których są prowadzone połowy w celach sportowo-rekreacyjnych,
e)
osób prowadzących połowy w celach sportowo-rekreacyjnych,
f)
magazynów, hurtowni, zakładów przetwórstwa, punktów sprzedaży detalicznej i hurtowej, punktów i lokali gastronomicznych oraz innych pomieszczeń służących do przechowywania lub przetwarzania organizmów morskich;
2)
wymianie informacji:
a)
dotyczących wykonywania rybołówstwa w polskich obszarach morskich,
b)
o ruchu statków, o których mowa w pkt 1 lit. a-d, w polskich obszarach morskich;
3)
wzajemnym korzystaniu ze środków transportu lub łączności przy prowadzeniu wspólnych działań;
4)
organizowaniu i przeprowadzaniu szkoleń z zakresu stosowania przepisów o rybołówstwie oraz zasad przeprowadzania kontroli statków rybackich dla funkcjonariuszy Straży Granicznej.
2.
W ramach współdziałania, o którym mowa w ust. 1, inspektorzy przekazują organom Straży Granicznej informacje o:
1)
wydanych i cofniętych specjalnych zezwoleniach połowowych;
2)
wydanych i cofniętych pozwoleniach na połowy w celach naukowo-badawczych albo szkoleniowych;
3)
wydanych decyzjach w sprawie czasowego zakazu połowów organizmów morskich, określonych w specjalnych zezwoleniach połowowych.
3.
W ramach współdziałania, o którym mowa w ust. 1, organy Straży Granicznej przekazują inspektorom informacje o:
1)
podejrzeniu naruszenia przepisów o rybołówstwie;
2)
zatrzymaniu i doprowadzeniu do portu statku rybackiego o obcej przynależności.
§  7.
Współdziałanie inspektorów z terenowymi organami administracji morskiej polega w szczególności na:
1)
organizowaniu i przeprowadzaniu wspólnych kontroli:
a)
statków rybackich,
b)
statków, przy użyciu których są prowadzone skup lub przetwórstwo na morzu organizmów morskich,
c)
statków, przy użyciu których są prowadzone połowy w celach naukowo-badawczych albo szkoleniowych,
d)
statków, z których są prowadzone połowy w celach sportowo-rekreacyjnych;
2)
wymianie informacji o:
a)
podejrzeniu naruszenia przepisów o rybołówstwie, przepisów o bezpieczeństwie morskim i przepisów o ochronie środowiska,
b)
ruchu statków, o których mowa w pkt 1, w polskich obszarach morskich,
c)
miejscach wystawienia narzędzi połowowych,
d)
wynikach kontroli bezpieczeństwa żeglugi statków, o których mowa w pkt 1;
3)
przekazywaniu inspektorom przez terenowe organy administracji morskiej informacji meteorologicznych;
4)
wzajemnym korzystaniu ze środków transportu lub łączności przy prowadzeniu wspólnych działań.
§  8.
1.
Przekazywanie informacji w zakresie, o którym mowa w § 1 pkt 2, § 2 pkt 2, § 3 pkt 2 i 3, § 4 pkt 2, § 5 pkt 2, § 6 ust. 2 i 3 oraz § 7 pkt 2 lit. a, oraz przekazywanie dokumentacji i dowodów rzeczowych potwierdzających naruszenie przepisów o rybołówstwie następuje z urzędu.
2.
Organizowanie i przeprowadzanie wspólnych kontroli następuje na wniosek inspektora lub organu współdziałającego.
3.
Warunki wzajemnego korzystania ze środków transportu lub łączności podczas prowadzenia wspólnych działań ustalają okręgowi inspektorzy rybołówstwa morskiego z organami współdziałającymi w drodze porozumień.
§  9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2002 r. o zniesieniu Generalnego Inspektora Celnego, o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 89, poz. 804) z dniem 30 czerwca 2002 r. dotychczasowe zadania i kompetencje Inspekcji Celnej przeszły do zakresu działania organów kontroli skarbowej, z wyjątkiem zadań w zakresie rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania przestępstw i wykroczeń w zakresie nielegalnego obrotu z zagranicą środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi, bronią i materiałami jądrowymi i promieniotwórczymi oraz wprowadzania na polski obszar celny odpadów szkodliwych i substancji niebezpiecznych, ściganych na podstawie odrębnych przepisów.

Zmiany w prawie

Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.196.2015

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sposób współdziałania inspektorów rybołówstwa morskiego z organami kontroli skarbowej, organami Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Inspekcji Weterynaryjnej, Policji, Państwowej Straży Rybackiej, Straży Granicznej oraz terenowymi organami administracji morskiej.
Data aktu: 26/08/2004
Data ogłoszenia: 08/09/2004
Data wejścia w życie: 23/09/2004