Rejestr zakładów opieki zdrowotnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 16 lipca 2004 r.
w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej

Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa dane objęte wpisem do rejestru zakładów opieki zdrowotnej, wzór tego rejestru i tryb dokonywania w nim wpisów, zmian wpisów oraz wykreśleń.
§  2. 
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
ustawa - ustawę z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej;
2)
kod resortowy lub jego część - system resortowych kodów identyfikacyjnych lub jego część, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy;
3)
zakład - zakład opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy;
4)
jednostka organizacyjna - wyodrębnioną w statucie część zakładu;
5)
komórka organizacyjna - wyodrębnioną w statucie lub regulaminie część jednostki organizacyjnej;
6)
identyfikator terytorialny - identyfikator jednostki podziału terytorialnego, o którym mowa w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.3));
7)
system teleinformatyczny RZOZ - oprogramowanie oraz infrastrukturę techniczną służącą do:
a)
wprowadzania, gromadzenia i udostępniania danych z elektronicznej bazy danych rejestrowych,
b)
utrzymywania skrzynek poczty elektronicznej na potrzeby zakładów, organów rejestrowych oraz administratora centralnego;
8)
bezpieczne połączenie internetowe - połączenie umożliwiające bezpieczną wymianę danych w sieci Internet;
9)
administrator centralny - jednostkę wyznaczoną przez ministra właściwego do spraw zdrowia, odpowiedzialną za dostarczenie oraz utrzymanie systemu teleinformatycznego, nadzór nad jego funkcjonowaniem, gromadzenie i bezpieczeństwo elektronicznej bazy danych rejestrowych;
10)
elektroniczna baza danych rejestrowych - zbiór danych w formie elektronicznej obejmujący dane związane z wpisem do rejestru zakładów opieki zdrowotnej, wpisem zmian oraz wykreśleniem z rejestru zakładów opieki zdrowotnej;
11)
profil medyczny zakładu - funkcję ochrony zdrowia realizowaną w stosunku do określonej dziedziny medycyny;
12)
certyfikat jakości - certyfikat serii ISO lub certyfikat akredytacyjny.
§  3. 
1. 
Rejestr zakładów opieki zdrowotnej, zwany dalej "rejestrem", jest prowadzony w systemie teleinformatycznym RZOZ.
2. 
Rejestr składa się z ksiąg rejestrowych.
3. 
Księga rejestrowa składa się z trzech działów.
4. 
Numer księgi składa się z siedmiu cyfr, w tym:
1)
dwie pierwsze to:
a)
dla rejestrów prowadzonych przez wojewodów - identyfikator terytorialny województwa, na którego obszarze znajduje się siedziba zakładu,
b)
dla rejestru prowadzonego przez ministra właściwego do spraw zdrowia - cyfry "99";
2)
pięć następnych stanowi niepowtarzalny numer zakładu, nadany przez organ rejestrowy, poprzedzony zerami, jeżeli jest zbudowany z mniej niż pięciu cyfr.
5. 
Księgi rejestrowe prowadzi się osobno dla każdego zakładu i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej "numerem księgi".
§  4. 
1. 
W dziale pierwszym księgi rejestrowej "Oznaczenie zakładu opieki zdrowotnej" wpisuje się następujące dane:
1)
w rubryce pierwszej - część I kodu resortowego (7-znakowy numer księgi rejestrowej zakładu);
2)
w rubryce drugiej - datę wpisu zakładu do rejestru;
2a) 1
 w rubryce drugiej a - termin czasowego zaprzestania działalności przez zakład (szpital) od dnia .... do dnia .....;
3)
w rubryce trzeciej - datę wykreślenia zakładu z rejestru;
4)
w rubryce czwartej - część IV kodu resortowego (1-znakowy kod wskazujący formę gospodarki finansowej zakładu);
5)
w rubryce piątej - pełną nazwę zakładu;
6)
w rubryce szóstej - skróconą nazwę zakładu, jeżeli taką zakład posiada;
7)
w rubryce siódmej - część II kodu resortowego (7-znakowy identyfikator terytorialny);
8)
w rubryce ósmej - adres siedziby zakładu;
9)
w rubryce dziewiątej - dane kontaktowe:
a)
w polu pierwszym - numer telefonu zakładu, złożony z numeru kierunkowego i właściwego numeru abonenta przedzielonych myślnikiem,
b)
w polu drugim - numer faksu zakładu, złożony z numeru kierunkowego i właściwego numeru abonenta przedzielonych myślnikiem,
c)
w polu trzecim - adres poczty elektronicznej zakładu, jeżeli zakład taką posiada;
d)
w polu czwartym - adres poczty elektronicznej zakładu, o którym mowa w § 13 ust. 6;
10)
w rubryce dziesiątej - adres witryny internetowej zakładu, jeżeli zakład taką posiada;
11)
w rubryce jedenastej - oznaczenie podmiotu, który utworzył zakład:
a)
w polu pierwszym - numer we właściwym rejestrze albo w ewidencji działalności gospodarczej,
b)
w polu drugim - część III kodu resortowego (2-znakowy kod podmiotu, który utworzył zakład),
c)
w polu trzecim - opis podmiotu tworzącego zakład,
d)
w polu czwartym - adres podmiotu tworzącego zakład,
e)
w polu piątym - numer REGON,
f)
w polu szóstym - numer NIP;
12)
w rubryce dwunastej - imię i nazwisko kierownika zakładu;
13)
w rubryce trzynastej - certyfikat jakości, jeśli zakład taki posiada:
a)
w polu pierwszym - typ certyfikatu,
b)
w polu drugim - datę przyznania certyfikatu,
c)
w polu trzecim - datę ważności certyfikatu,
d)
w polu czwartym - nazwę instytucji certyfikującej,
e)
w polu piątym - zakres certyfikacji;
14)
w rubryce czternastej - termin rozpoczęcia działalności przez zakład;
15)
w rubryce piętnastej - datę powołania rady społecznej zakładu;
16)
w rubryce szesnastej - datę zaprzestania działalności zakładu;
17)
w rubryce siedemnastej - przyczyny wykreślenia zakładu z rejestru;
18)
w rubryce osiemnastej - imię i nazwisko likwidatora;
19)
w rubryce dziewiętnastej - informację dotyczącą przechowywania archiwalnej dokumentacji medycznej zlikwidowanego zakładu:
a)
w polu pierwszym - nazwę podmiotu przechowującego dokumentację medyczną,
b)
w polu drugim - adres podmiotu, o którym mowa w lit. a;
20)
w rubryce dwudziestej - uwagi.
2. 
W przypadku spółki cywilnej w rubryce jedenastej w polu pierwszym i trzecim należy wpisać dane dotyczące wszystkich wspólników.
3. 
Opisu zakresu certyfikacji, o którym mowa w ust. 1 pkt 13 lit. e, dokonuje organ rejestrowy na podstawie przedłożonych przez zakład dokumentów potwierdzających przyznanie certyfikatu.
4. 
W przypadku zakładów, o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy, w polach, o których mowa w ust. 1 pkt 11 lit. a, e, f, wpisuje się dane zakładu.
5. 
Pole, o którym mowa w ust. 1 pkt 11 lit. a, pozostawia się niewypełnione w przypadku wydania decyzji, o której mowa w § 7 ust. 2 pkt 1, dotyczącej zakładów, o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy.
6. 
Pola, o których mowa w ust. 1 pkt 11 lit. e oraz f, mogą pozostać niewypełnione w przypadku wydania decyzji, o której mowa w § 7 ust. 2 pkt 1.
7. 
W przypadku gdy zakład posiada więcej certyfikatów jakości, informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 13, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.
8.  2
 W przypadku każdego kolejnego czasowego zaprzestania działalności przez zakład (szpital) informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2a, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.
§  5.  3
1. 
W dziale drugim księgi rejestrowej "Jednostki organizacyjne zakładu" wpisuje się następujące dane:
1)
w rubryce pierwszej - nazwę jednostki organizacyjnej;
2)
w rubryce drugiej - adres jednostki organizacyjnej;
3)
w rubryce trzeciej - datę rozpoczęcia działalności przez jednostkę organizacyjną;
3a)
w rubryce trzeciej a - termin czasowego zaprzestania działalności przez jednostkę organizacyjną zakładu (szpitala) od dnia ..... do dnia ....;
4)
w rubryce czwartej - datę zakończenia działalności przez jednostkę organizacyjną;
5)
w rubryce piątej - część V kodu resortowego (2- lub 3-znakowy kod identyfikujący jednostkę organizacyjną w strukturze organizacyjnej zakładu);
6)
w rubryce szóstej - część VI kodu resortowego (kody określające rodzaj jednostki organizacyjnej);
7)
w rubryce siódmej - 7-znakowy identyfikator terytorialny;
8)
w rubryce ósmej - dane kontaktowe jednostki organizacyjnej:
a)
w polu pierwszym - numer telefonu zakładu, złożony z numeru kierunkowego i właściwego numeru abonenta przedzielonych myślnikiem,
b)
w polu drugim - numer faksu zakładu, złożony z numeru kierunkowego i właściwego numeru abonenta przedzielonych myślnikiem,
c)
w polu trzecim - adres poczty elektronicznej, jeżeli jednostka organizacyjna taki posiada;
9)
w rubryce dziewiątej - uwagi.
2. 
W przypadku każdego kolejnego czasowego zaprzestania działalności jednostki organizacyjnej zakładu (szpitala) informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 3a, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.
§  6. 
1. 
W dziale trzecim księgi rejestrowej "Komórki organizacyjne zakładu i ich profile medyczne" wpisuje się następujące dane:
1)
w rubryce pierwszej - nazwę komórki organizacyjnej;
2)
w rubryce drugiej - adres komórki organizacyjnej, jeżeli jest inny niż adres jednostki organizacyjnej, w której ją utworzono;
2a) 4
 w rubryce drugiej a - 7-znakowy identyfikator terytorialny komórki organizacyjnej, jeżeli jest inny niż identyfikator terytorialny jednostki, w której ją utworzono;
3)
w rubryce trzeciej - datę rozpoczęcia działalności przez komórkę organizacyjną;
3a) 5
 w rubryce trzeciej a - termin czasowego zaprzestania działalności przez komórkę organizacyjną zakładu (szpitala) od dnia .... do dnia ...;
4)
w rubryce czwartej - datę zakończenia działalności komórki organizacyjnej;
5)
w rubryce piątej - część VII kodu resortowego (3- lub 4-znakowy kod identyfikujący komórkę organizacyjną);
6)
w rubryce szóstej - część VIII kodu resortowego (4-znakowy kod charakteryzujący specjalność komórki organizacyjnej);
7)
w rubryce siódmej - profile medyczne komórki organizacyjnej:
a)
w polu pierwszym - numer kolejny profilu medycznego,
b)
w polu drugim - część IX kodu resortowego (kod resortowy funkcji ochrony zdrowia),
c)
w polu trzecim - część X kodu resortowego (2-znakowy kod resortowy dziedziny medycyny);
8)
w rubryce ósmej - część V kodu resortowego (2- lub 3-znakowy kod identyfikujący jednostkę organizacyjną, w obrębie której działa komórka organizacyjna);
9)
w rubryce dziewiątej - liczbę łóżek w komórce organizacyjnej:
a)
w polu pierwszym - liczbę łóżek ogółem,
b)
w polu drugim - liczbę łóżek intensywnej opieki medycznej,
c)
w polu trzecim - liczbę łóżek intensywnego nadzoru kardiologicznego;
10)
w rubryce dziesiątej - liczbę miejsc dla noworodków:
a)
w polu pierwszym - liczbę łóżek dla noworodków,
b)
w polu drugim - inkubatory;
11)
w rubryce jedenastej - liczbę stanowisk dializacyjnych;
12)
w rubryce dwunastej - liczbę miejsc dziennych;
13)
w rubryce trzynastej - datę dostosowania pomieszczeń i urządzeń komórki organizacyjnej do wymogów wynikających z właściwego aktu prawnego;
14)
w rubryce czternastej - uwagi.
2. 
Komórek organizacyjnych, których działalność nie jest związana z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, nie wpisuje się do rejestru.
3. 
W przypadku gdy w komórce organizacyjnej realizowanych jest wiele profili medycznych, informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 7, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.
4.  6
 W przypadku każdego kolejnego czasowego zaprzestania działalności przez komórkę organizacyjną zakładu (szpitala) informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 3a, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.
§  7. 
1. 
Księgi rejestrowe stanowią zbiór danych objętych wpisem do rejestru.
2. 
Podstawę wydania decyzji administracyjnej o wpisie, odmowie lub skreśleniu z rejestru, z zastrzeżeniem art. 15 ustawy, stanowi wniosek o:
1)
wpis zakładu do rejestru;
2)
wpis zmian w rejestrze;
3)
wykreślenie zakładu z rejestru.
3. 
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 2, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
4. 
Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
5. 
Wpis w rejestrze oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów w obrębie księgi rejestrowej oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu.
6. 
Dane wpisane w rejestrze nie mogą być z niego usunięte.
§  8.  7
 Dla każdej księgi rejestrowej prowadzone są odrębne akta rejestrowe, na które składają się wnioski, decyzje, załączniki do wniosków oraz inne dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
§  9. 
1.  8
 Wpis do rejestru polega na umieszczeniu za pomocą systemu teleinformatycznego RZOZ danych w elektronicznej bazie danych oraz ich prezentacji w postaci elektronicznego dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym w sieci Internet na witrynie internetowej wskazanej przez administratora centralnego.
2. 
Umieszczenie danych w elektronicznej bazie danych rejestrowych odbywa się z wykorzystaniem bezpiecznego połączenia internetowego oraz wymaga dołączenia podpisu elektronicznego.
3. 
Administrator centralny zapewnia organom rejestrowym dostęp do systemu teleinformatycznego RZOZ na potrzeby wykonywania przez organy zadań związanych z prowadzeniem rejestru.
§  10. 
1. 
Wniosek o wpis zakładu do rejestru składa jego kierownik.
2. 
Do wniosku o wpis zakładu do rejestru dołącza się:
1)
wykaz jednostek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2)
wykaz komórek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia;
3)
kopie dokumentów stwierdzających spełnianie przez zakład wymagań określonych w art. 9-11 ustawy, a w szczególności:
a)
akt o utworzeniu zakładu,
b)
wypis z właściwego rejestru albo ewidencji działalności gospodarczej,
c)
statut zakładu,
d)
dokument stwierdzający tytuł prawny do budynku lub lokalu, w którym prowadzona będzie działalność zakładu,
e)
postanowienie organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej o spełnieniu wymagań fachowych i sanitarnych, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia zakładu,
f)
oświadczenie podmiotu tworzącego zakład, w którym wskazany jest kierownik zakładu, oraz jego oświadczenie o przyjęciu obowiązków,
g)
uchwałę lub zarządzenie o powołaniu rady społecznej, jeżeli ustawa nakłada obowiązek jej powołania,
h) 9
 regulamin porządkowy zakładu;
4) 10
 (uchylony).
§  11. 
1. 
Wniosek o wpis zmian w rejestrze składa kierownik zakładu.
2. 
Do wniosku o wpis zmian w rejestrze dołącza się dokumenty stanowiące podstawę zmian.
§  12. 
1. 
Wniosek o wykreślenie zakładu z rejestru składa podmiot, który utworzył zakład.
2. 
Do wniosku o wykreślenie dołącza się dokumenty będące podstawą wykreślenia zakładu.
§  13. 
1. 
Wnioski, o których mowa w § 10-12, oraz załączniki, o których mowa w § 10 ust. 2, składane są w formie dokumentów pisemnych.
2. 
Dane objęte wpisem do rejestru na podstawie wniosków, o których mowa w § 11 i 12, składający wniosek przekazuje również drogą elektroniczną do elektronicznej bazy danych rejestrowych.
3. 
Przekazanie danych, o których mowa w ust. 2, odbywa się za pośrednictwem systemu teleinformatycznego RZOZ z wykorzystaniem bezpiecznego połączenia internetowego oraz podpisu elektronicznego.
4.  11
 Organ rejestrowy rezygnuje z przyjmowania dokumentów w formie pisemnej w przypadku, gdy przekazanie danych, o których mowa w ust. 2, odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 oraz z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501).
5. 
Administrator centralny zapewnia warunki techniczne umożliwiające:
1)
wykorzystanie systemu teleinformatycznego RZOZ w sposób, o którym mowa w ust. 3;
2)
nieodpłatne przydzielanie zakładom i utrzymanie skrzynki poczty elektronicznej do czasu wykreślenia z rejestru oraz wspomaganie procesu dystrybucji podpisów elektronicznych.
6. 
Adres skrzynki poczty elektronicznej, o której mowa w ust. 5, składa się z dwóch części:
1)
pierwsza część stanowi siedem cyfr księgi rejestrowej zakładu;
2)
druga część stanowi dopełnienie w brzmieniu: @zoz.org.pl.
§  14. 
Zakład wpisany do rejestru na podstawie dotychczasowych przepisów jest obowiązany, w terminie do dnia 30 czerwca 2005 r., złożyć wniosek o wpis zmian w rejestrze w zakresie danych, zmienionych rozporządzeniem lub dotychczas nieobjętych wpisem do rejestru.
§  15. 
Traci moc rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 sierpnia 2000 r. w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 74, poz. 864).
§  16. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2004 r., z wyjątkiem § 13 ust. 2-4 oraz ust. 5 pkt 1, które wchodzą w życie z dniem 1 grudnia 2005 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  12

WZÓR

WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU

Rodzaj wniosku1): Nr księgi2)......
1. Wpis zakładu do rejestru

2. Wpis zmian w rejestrze5)

3. Wykreślenie zakładu z rejestru

Data

złożenia2)......

Liczba załączników2).......

Oznaczenie podmiotu tworzącego zakład opieki zdrowotnej
Nazwa podmiotu tworzącego zakład4)
Numer we właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej Kod podmiotu tworzącego zakład3)
Numer REGON Numer NIP
Informacja o zakładzie opieki zdrowotnej
Pełna nazwa zakładu Skrótowa nazwa zakładu Imię i nazwisko kierownika zakładu
Forma gospodarki finansowej3) Data rozpoczęcia działalności Adres siedziby zakładu 7-znakowy identyfikator terytorialny
Telefon Faks E-mail WWW
Typ certyfikatu Data przyznania certyfikatu Data ważności certyfikatu Nazwa instytucji certyfikującej
Informacja o likwidacji i zaprzestaniu działalności przez zakład opieki zdrowotnej
Termin czasowego zaprzestania działalności przez zakład (szpital) od dnia ... do dnia ...
Przyczyna wykreślenia zakładu z rejestru Nazwa i adres podmiotu przechowującego archiwalną dokumentację medyczną
Data zaprzestania działalności Likwidator zakładu
Uwagi
Imię i nazwisko osoby uprawnionej do złożenia wniosku oraz jej podpis

1) Niewłaściwe skreślić.

2) Wypełnia organ rejestrowy.

3) Wpisać zgodnie z systemem kodów resortowych.

4) W przypadku spółki cywilnej obok nazwy należy wskazać wspólników z imienia i nazwiska.

5) W przypadku wniosku o dokonanie zmian w rejestrze poszczególne pola należy wypełnić, jeżeli nastąpiła zmiana.

ZAŁĄCZNIK Nr  2  13

WZÓR

Pieczęć zakładu

WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH ZAKŁADU

Lp. Nazwa jednostki organizacyjnej Pełny adres1) Data rozpoczęcia działalności Termin czasowego zaprzestania działalności od dnia ... do dnia ...2) Data zakończenia działalności Cześć V kodu resortowego3) Część VI kodu resortowego3) 7-znakowy identyfikator terytorialny Dane kontaktowe Uwagi
telefon faks adres e-mail
1 2 3 3a 4 5 e 7 8 9

1) Wypełnić, jeżeli jednostka organizacyjna mieści się pod adresem innym niż adres siedziby zakładu.

2) Dotyczy tylko szpitala.

3) W polach zacieniowanych wpisać kody proponowane przez wnioskodawcę.

ZAŁĄCZNIK Nr  3  14

WZÓR

Pieczęć zakładu

WYKAZ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH ZAKŁADU

Lp. Nazwa komórki organizacyjnej Adres1) 7-znakowy identyfikator terytorialny1a) Data rozpoczęcia działalności Termin czasowego zaprzestania działalności od dnia ... do dnia ...2) Data zakończenia działalności3) Część VII4) Część VIII4) Profile medyczne komórki organizacyjnej Wchodzi w skład jedn. org.5) Liczba łóżek6) Liczba miejsc dla noworodków8) Stanowiska do dializ Liczba miejsc dziennych Ostateczna data dostosowania pomieszczeń i urządzeń komórki Uwagi
numer profilu część IX4) część X5) ogółem w tym7) 1 2
1 2
1 2 2a 3 3a 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

1) Wypełniać, jeżeli komórka organizacyjna mieści się pod adresem różnym od adresu jednostki organizacyjnej.

1a) Wypełnić, jeżeli komórka organizacyjna posiada inny identyfikator terytorialny niż jednostka organizacyjna.

2) Dotyczy tylko szpitala.

3) Wypełniać w przypadku zgłoszenia zakończenia działalności (likwidacji lub przekształcenia) komórki organizacyjnej.

4) W polach zacieniowanych wpisać kody proponowane przez wnioskodawcę.

5) Podać liczbę porządkową jednostki organizacyjnej (część V kodu resortowego) z "Wykazu jednostek organizacyjnych zakładu", w ramach której funkcjonuje komórka.

6) Dotyczy tylko komórek organizacyjnych, w których znajdują się łóżka szpitalne.

7) 1 - intensywnej opieki medycznej, 2 - intensywnego nadzoru kardiologicznego.

8) 1 - łóżka dla noworodków, 2 - inkubatory.

1 § 4 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
2 § 4 ust. 8 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
3 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
4 § 6 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
5 § 6 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret drugie rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
6 § 6 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
7 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 listopada 2007 r.
8 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 2008 r.
9 § 10 ust. 2 pkt 3 lit. h) dodana przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 listopada 2007 r.
10 § 10 ust. 2 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 listopada 2007 r.
11 § 13 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
12 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
13 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.
14 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 9 października 2007 r. (Dz.U.07.196.1424) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 2007 r.

Zmiany w prawie

Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.169.1781

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rejestr zakładów opieki zdrowotnej.
Data aktu: 16/07/2004
Data ogłoszenia: 30/07/2004
Data wejścia w życie: 01/12/2004, 01/12/2005