Ustanowienie kontyngentów taryfowych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 6 marca 2001 r.
w sprawie ustanowienia kontyngentów taryfowych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej.

Na podstawie art. 14 § 3 pkt 2 w związku z art. 14 § 4a ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Do dnia 31 grudnia 2001 r. ustanawia się kontyngenty taryfowe ilościowe na przywóz pojazdów samochodowych, wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia, w wysokości określonej w tym załączniku, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, dla których ustanawia się obniżone zerowe stawki celne, z zastrzeżeniem § 7.
2.
Wykaz państw, o których mowa w ust. 1, zawiera załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  2.
Jeżeli kontyngent, o którym mowa w § 1 ust. 1, zostanie wyczerpany w części dotyczącej pojazdów samochodowych wymienionych w załączniku nr 1 w przypisie oznaczonym(2), to przywóz takich pojazdów na warunkach określonych w niniejszym rozporządzeniu może być dokonany w ramach części kontyngentu dotyczącej pojazdów samochodowych wymienionych w przypisie oznaczonym(1) tego załącznika.
§  3.
Obniżone zerowe stawki celne, o których mowa w § 1 ust. 1, stosuje się po udokumentowaniu pochodzenia towarów, zgodnie z wymogami określonymi odrębnie.
§  4.
W zakresie uregulowanym w § 1 nie stosuje się stawek celnych określonych w Taryfie celnej, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2000 r. w sprawie ustanowienia Taryfy celnej (Dz. U. Nr 119, poz. 1253 oraz z 2001 r. Nr 12, poz. 95 i Nr 13, poz. 106).
§  5.
Rozdysponowanie kontyngentów, o których mowa w § 1, jest dokonywane według kolejności złożenia kompletnych wniosków.
§  6.
Pozwolenia na przywóz udzielane na podstawie jednego wniosku mogą dotyczyć przywozu łącznie nie więcej niż 400 sztuk pojazdów samochodowych osobowych lub nie więcej niż 8 sztuk pojazdów samochodowych do transportu towarowego.
§  7.
1.
Pozwolenia na przywóz towarów objętych kontyngentami taryfowymi, ustanowionymi rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2000 r. w sprawie ustanowienia kontyngentów taryfowych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 120, poz. 1275), zachowują moc do dnia upływu terminu ich ważności.
2.
Do wniosków o przydział kontyngentów taryfowych ustanowionych rozporządzeniem Rady Ministrów, o którym mowa w ust. 1, nierozpatrzonych do dnia 19 marca 2001 r., stosuje się przepisy niniejszego rozporządzenia.
3.
Wielkość kontyngentów określona w załączniku nr 1, o którym mowa w § 1, ulega pomniejszeniu o wielkość kontyngentów rozdysponowanych na podstawie pozwoleń określonych w ust. 1.
§  8.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 19 marca 2001 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WYKAZ TOWARÓW OBJĘTYCH KONTYNGENTAMI TARYFOWYMI ILOŚCIOWYMI, POCHODZĄCYCH Z PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ

Lp. Kod PCN Wyszczególnienie Jednostka

miary

Ilość
1 8703 Pojazdy samochodowe i inne pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż z pozycji 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi: szt. 29.750
- Pozostałe pojazdy wyposażone w silniki

tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie

iskrowym:

8703 21 - - O pojemności skokowej

nieprzewyższającej 1.000 cm3:

8703 21 10 0 - - - Nowe
8703 22 - - O pojemności skokowej powyżej 1.000 cm3,

ale nieprzewyższającej 1.500 cm3:

8703 22 10 0 - - - Nowe
8703 23 - - O pojemności skokowej powyżej 1.500 cm3,

ale nieprzewyższającej 3.000 cm3:

- - - Nowe:
8703 23 19 0 - - - - Pozostałe
8703 24 - - O pojemności skokowej powyżej 3.000 cm3:
8703 24 10 0 - - - Nowe
- Pozostałe pojazdy, wyposażone w silniki

tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie

samoczynnym (wysokoprężne i

średnioprężne):

8703 31 - - O pojemności skokowej

nieprzewyższającej 1.500 cm3:

8703 31 10 0 - - - Nowe
8703 32 - - O pojemności skokowej przekraczającej

1.500 cm3, lecz nieprzekraczającej

2.500 cm3:

- - - Nowe:
8703 32 19 0 - - - - Pozostałe
8703 33 - - O pojemności skokowej powyżej 2.500 cm3:
- - - Nowe:
8703 33 19 0 - - - Pozostałe
8703 90 - Pozostałe:
8703 90 90 - - Pozostałe:
ex 8703 90 90 1 - - - Do czterech lat(1)
2 8703 Pojazdy samochodowe i inne pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż z pozycji 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi: szt. 16.000
- Pozostałe pojazdy wyposażone w silniki

tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie

iskrowym:

8703 21 - - O pojemności skokowej

nieprzewyższającej 1.000 cm3:

ex 8703 21 10 0 - - - Nowe(2)
8703 22 - - O pojemności skokowej powyżej 1.000 cm3,

ale nieprzewyższającej 1.500 cm3:

8703 22 10 0 - - - Nowe(2)
8703 23 - - O pojemności skokowej powyżej 1.500 cm3,

ale nieprzewyższającej 3.000 cm3:

- - - Nowe:
ex 8703 23 19 0 - - - - Pozostałe(2)
8703 24 - - O pojemności skokowej powyżej 3.000 cm3:
ex 8703 24 10 0 - - - Nowe(2)
- Pozostałe pojazdy, wyposażone w silniki

tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie

samoczynnym (wysokoprężne i

średnioprężne):

8703 31 - - O pojemności skokowej

nieprzewyższającej 1.500 cm3:

ex 8703 31 10 0 - - - Nowe(2)
8703 32 - - O pojemności skokowej przekraczającej

1.500 cm3, lecz nieprzekraczającej

2.500 cm3:

- - - Nowe:
ex 8703 32 19 0 - - - - Pozostałe(2)
8703 33 - - O pojemności skokowej powyżej 2.500 cm3:
- - - Nowe:
ex 8703 33 19 0 - - - - Pozostałe(2)
8703 90 - Pozostałe:
8703 90 90 - - Pozostałe:
ex 8703 90 90 1 - - - Do czterech lat(1)(2)
3 8704 Pojazdy samochodowe do transportu towarowego: szt. 190
- Pozostałe, z silnikiem tłokowym

wewnętrznego spalania o zapłonie

samoczynnym (wysoko- lub średnioprężnym):

8704 21 - - O masie całkowitej nieprzekraczającej 5

ton:

- - - Pozostałe:
- - - - Z silnikami o pojemności powyżej

2.500 cm3:

8704 21 31 0 - - - - - Nowe
- - - - Z silnikami o pojemności do 2.500

cm3 włącznie:

8704 21 91 - - - - - Nowe:
8704 21 91 1 - - - - - - O ładowności do 1.000 kg,

zbudowane na bazie nadwozia

samochodów osobowych lub

osobowo-towarowych (kombi)

8704 21 91 9 - - - - - - Pozostałe
8704 22 - - O masie całkowitej powyżej 5 ton, ale

nie więcej niż 20 ton:

- - - Pozostałe:
8704 22 91 0 - - - - Nowe
8704 23 - - O masie całkowitej powyżej 20 ton:
- - - Pozostałe:
8704 23 91 0 - - - - Nowe
- Pozostałe, z silnikiem tłokowym

wewnętrznego spalania o zapłonie iskrowym:

8704 31 - - O masie całkowitej nieprzekraczającej 5

ton:

- - - Pozostałe:
- - - - Z silnikami o pojemności powyżej

2.800 cm3:

8704 31 31 0 - - - - - Nowe
- - - - Z silnikami o pojemności

nieprzekraczającej 2.800 cm3:

8704 31 91 - - - - - Nowe:
8704 31 91 1 - - - - - - O ładowności do 1.000 kg,

zbudowane na bazie nadwozia

samochodów osobowych lub

osobowo-towarowych (kombi)

8704 31 91 9 - - - - - - Pozostałe
8704 32 - - O masie całkowitej powyżej 5 ton:
- - - Pozostałe:
8704 32 91 0 - - - - Nowe
(1) Dotyczy tylko pojazdów nowych.

(2) Dotyczy tylko pojazdów wyposażonych w urządzenia katalityczne.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WYKAZ PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ (UE)*

1. Austria

2. Belgia

3. Dania

4. Finlandia

5. Francja

6. Grecja

7. Hiszpania

8. Irlandia

9. Luksemburg

10. Niderlandy

11. Niemcy

12. Portugalia

13. Szwecja

14. Wielka Brytania

15. Włochy

* Obszar celny UE obejmuje również obszar celny Księstwa Monako. Oznacza to, że dla towarów pochodzących z Monako, po spełnieniu reguł pochodzenia, udokumentowaniu tego pochodzenia oraz spełnieniu warunku bezpośredniego transportu, zgodnie z zasadami Układu Europejskiego, stosowane są obniżone zerowe stawki celne.

Zmiany w prawie

Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa z podpisem prezydenta

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 07.06.2024
Senat poparł zmianę obowiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów

W ślad za rekomendacją Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senat przyjął w środę bez poprawek zmiany w Kodeksie pracy, których celem jest nowelizacja art. 222 dostosowująca polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.06.2024
Ratownik medyczny nauczy się na kursie, jak robić USG i stwierdzać zgon

Weszło w życie rozporządzenie w sprawie kursów kwalifikacyjnych dla ratowników medycznych. To konsekwencja przyznania tej grupie zawodowej nowych uprawnień: stwierdzania zgonu, do którego doszło podczas akcji medycznej, wykonania badania USG według protokołów ratunkowych oraz kwalifikacji do szczepienia i wykonania szczepienia przeciw COVID-19. Nowe przepisy określają jak będzie wyglądać egzamin i wzór zaświadczenia potwierdzającego odbycie kursu kwalifikacyjnego.

Agnieszka Matłacz 05.06.2024
MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2001.19.220

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Ustanowienie kontyngentów taryfowych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej.
Data aktu: 06/03/2001
Data ogłoszenia: 19/03/2001
Data wejścia w życie: 19/03/2001