Określenie przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 13 grudnia 2001 r.
w sprawie określenia przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.

Na podstawie art. 50 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 27, poz. 96, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, Nr 111, poz. 726 i Nr 133, poz. 885, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1190 i Nr 115, poz. 1229) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
przypadki, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska,
2)
szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać dokumentacja, o której mowa w pkt 1,
3)
zasady i tryb postępowania z dokumentacją, o której mowa w pkt 1.
§  2.
Dokumentacja geologiczna inna niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska jest sporządzana w przypadku:
1)
wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub zasobów wód podziemnych,
2)
wykonania otworu wiertniczego dla rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopalin,
3)
likwidacji otworu wiertniczego.
§  3.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 1, obejmuje część tekstową i graficzną.
2.
Część tekstowa składa się z:
1)
podpisanej, przez osobę sporządzającą dokumentację, karty tytułowej, która zawiera:
a)
nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,
b)
nazwę i adres wykonującego prace geologiczne,
c)
tytuł dokumentacji,
d)
imię i nazwisko oraz podpis autora dokumentacji oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,
e)
imię i nazwisko oraz podpis kierownika jednostki wykonującej,
f)
datę sporządzenia dokumentacji,
2)
tekstu zawierającego:
a)
charakterystykę geograficzną dokumentowanego obszaru,
b)
opis stanu zagospodarowania powierzchni terenu,
c)
szczegółowe omówienie wykonanych prac geologicznych i ich wyników,
d)
tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych oraz innych wyników uzyskanych w trakcie wykonywania prac,
e)
wnioski wynikające ze zrealizowanych prac,
3)
wykazu wykorzystanej literatury,
4)
odpisu decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych lub koncesji.
3.
Część graficzna składa się z:
1)
mapy sytuacyjno-wysokościowej badanego obszaru z naniesioną na niej granicą obszaru badań, lokalizacją: stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsca pobrania próbek,
2)
mapy geologicznej lub geologiczno-gospodarczej, hydrogeologicznej lub geologiczno-inżynierskiej badanego obszaru w skali od 1 : 50.000 do 1 : 10.000,
3)
profili geologicznych wykonanych otworów wiertniczych, łącznie z wynikami badań geofizyki wiertniczej, wykonanych, w zależności od głębokości otworu, w skali nie mniejszej niż 1 : 2.000,
4)
profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowanej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,
5)
map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
4.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  4.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 2, zawiera:
1)
kartę tytułową, obejmującą:
a)
nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,
b)
odpis polecenia wykonania wiercenia,
c)
nazwę i adres wykonującego wiercenie,
d)
tytuł dokumentacji,
e)
nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,
f)
imię i nazwisko kierownika wiercenia,
g)
imię i nazwisko geologa dozorującego i kierującego oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,
h)
cel wiercenia,
i)
datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,
j)
typ zestawu wiertniczego, którym wykonano wiercenie,
k)
adres magazynu, w którym przechowywane są próbki,
2)
część opisową, składającą się z informacji dotyczących:
a)
uzysku rdzenia,
b)
interwałów, z których pobrano próbki oraz miejsca ich przechowywania,
c)
głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych,
d)
rodzaju zastosowanej konstrukcji otworu,
3)
profil geologiczny otworu w zależności od głębokości wiercenia sporządzony w skali umożliwiającej przedstawienie profilu geologicznego przewiercanych utworów, lecz nie mniejszej niż 1 : 2.000,
4)
opis mineralogiczno-petrograficzny i stratygraficzny przewierconych utworów,
5)
wyniki badań geofizycznych,
6)
tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych.
2.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  5.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 3, zawiera:
1)
kartę tytułową, obejmującą:
a)
nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego wiercenie,
b)
nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,
c)
cel wiercenia,
d)
datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,
e)
informację zawierającą nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego likwidację otworu wiertniczego,
2)
część opisową składającą się z informacji o:
a)
przyczynach likwidacji otworu,
b)
sposobie i technicznym rozwiązaniu zabiegu likwidacji otworu,
c)
dacie rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
d)
profilu geologicznym otworu ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych w zależności od głębokości wiercenia, sporządzonego w skali nie mniejszej niż 1 : 2.000,
e)
miejscu przechowywania dokumentacji otworu.
2.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  6.
1.
Dokumentacje geologiczne, o których mowa w § 2, sporządza się najpóźniej w terminie sześciu miesięcy odpowiednio od dnia zakończenia prac geologicznych lub zakończenia wiercenia albo zlikwidowania otworu.
2.
Dokumentację geologiczną określoną:
1)
w § 2 pkt 1 i 3 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu właściwemu organowi koncesyjnemu, jeżeli była ona wykonywana na podstawie koncesji, albo właściwemu organowi administracji geologicznej, który zatwierdził projekt prac geologicznych,
2)
w § 2 pkt 2 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu ministrowi właściwemu do spraw środowiska.
3.
Organy, o których mowa w ust. 2, przekazują po jednym egzemplarzu dokumentacji geologicznej pozostałym właściwym miejscowo organom administracji geologicznej.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

Zmiany w prawie

Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa z podpisem prezydenta

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 07.06.2024
Senat poparł zmianę obowiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów

W ślad za rekomendacją Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senat przyjął w środę bez poprawek zmiany w Kodeksie pracy, których celem jest nowelizacja art. 222 dostosowująca polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.06.2024
Ratownik medyczny nauczy się na kursie, jak robić USG i stwierdzać zgon

Weszło w życie rozporządzenie w sprawie kursów kwalifikacyjnych dla ratowników medycznych. To konsekwencja przyznania tej grupie zawodowej nowych uprawnień: stwierdzania zgonu, do którego doszło podczas akcji medycznej, wykonania badania USG według protokołów ratunkowych oraz kwalifikacji do szczepienia i wykonania szczepienia przeciw COVID-19. Nowe przepisy określają jak będzie wyglądać egzamin i wzór zaświadczenia potwierdzającego odbycie kursu kwalifikacyjnego.

Agnieszka Matłacz 05.06.2024
MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2001.152.1741

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.
Data aktu: 13/12/2001
Data ogłoszenia: 28/12/2001
Data wejścia w życie: 01/01/2002