Tymczasowy przewóz towarów, należących do osób prywatnych na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno - Płock, Zgierz - Kutno i Nasielsk - Sierpc.

zm.: Dz.U.25.36.248 - 1925.04.01

zm.: Dz.U.25.116.830 - 1925.11.18

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA KOLEI

z dnia 15 lipca 1924 r.

9 tymczasowym przewozie towarów, należących do osób prywatnych na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno-Płock; Zgierz - Kutno i Nasielsk - Sierpc. *

(Dz. U. z dnia 18 lipca 1924 r.)

Na mocy ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) i w porozumieniu z Ministrami Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych zarządza się co następuje:

§  1.
Ma będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych, mianowicie: 1) Kutno-Płock, 2) Zgierz-Kutno i 3) Nasielsk-Sierpc zostaje dopuszczony, do czasu otwarcia ruchu normalnego, przewóz towarów, należących do osób prywatnych, wyłącznie w komunikacji miejscowej każdej z tych linji, na podstawie przepisów i taryfy, zawartych w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 20 lipca 1924 r. Jednocześnie tracą moc obowiązującą: 1) rozporządzenie Ministra Kolei Żelaznych z dnia 8 lutego 1924 r. w sprawie taryfy na przewóz towarów w ruchu tymczasowym na budujących się linjach Kutno-Płock i Kutno-Zgierz (Dz. U. R. P. z 1924 r. №a 14, poz. 141) oraz 2) rozporządzenie Ministra Kolei Żelaznych z dnia 11 marca 1924 r. o zmianie opłat przewozowych i dodatkowych na budujących się linjach Kutno-Płock i Kutno-Zgierz (Dz. U. R. P. z 1924 r. №a 23, poz. 252).

ZAŁĄCZNIK  1

Przepisy i taryfa

dla tymczasowego przewozu towarów, należących do osób prywatnych, na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych: 1) Kutno-Płock, 2) Zgierz-Kutno i 3) Nasielsk-Sierpc.

A.

Przepisy o przewozie.

W okresie ruchu tymczasowego, na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych, mianowicie: 1) Kutno-Płock, 2) Zgierz-Kutno i 3) Nasielsk-Sierpc, przewóz towarów, należących do osób prywatnych odbywa się na warunkach następujących:
§  1.
Przewóz dokonywany jest tylko w przesyłkach wagonowych między wszystkiemi stacjami każdej z tych linji oddzielnie, w miarę otwierania stacji do przyjmowania i wydawania towarów i w zależności od ilości wolnego do przewozu taboru.
§  2.
Do przewozu nie przyjmuje się:
a)
materjałów wybuchowych i samozapalnych,
b)
przedmiotów ciężkich (ważących w jedne] sztuce więcej niż 1.500 kg.),
c)
przedmiotów, przekraczających skrajnię (gabaryt) taboru kolejowego,
d)
przedmiotów cennych, jak: złota, srebra i platyny w sztabach i wyrobach, drogich kamieni i t. p.,
e)
(skreślona).
§  3.
Czas otwarcia stacji do przyjmowania towarów, wskazanie rodzaju i ilości towaru, mogącego być wysłanym codziennie lub perjodycznie, określa według swego uznania Dyrekcja Budowy, która wydaje specjalne okólniki dla każdej z tych kolei, wywieszane na stacjach do wiadomości publicznej. Pozatem Dyrekcja Budowy ma prawo w każdej chwili wstrzymać ruch towarowy lub też czasowo go zawiesić.
§  4.
Za terminowość dostawy towarów Dyrekcja Budowy nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
§  5.
Nadawcy obowiązani są składać zawiadowcy stacji nadania zgłoszenia o ilości i rodzaju towarów, jakie zamierzają przewieźć i, po otrzymaniu zezwolenia, zwozić takowe do stacji na termin oznaczony. Miejsca do składania towarów dla naładunku na wagony wskazuje zawiadowca stacji, a towar pozostaje pod dozorem i odpowiedzialnością nadawcy.
§  6.
Wagony należy zamawiać piśmiennie na stacji nadawczej nie później niż na 48 godzin przed dostarczeniem przesyłki do ekspedycji.
§  7.
Na każdy załadowany wagon powinien być sporządzony osobny list przewozowy oraz jego wtórnik według wzoru ustalonego dla kolei o ruchu normalnym. Blankiety listów przewozowych nabywa się na stacjach po cenie ustalonej w niniejszej taryfie (B. § 6).
§  8.
Termin do załadowania wagonu, wolny od postojowego, wynosi 8 godzin służbowych, licząc od chwili podstawienia wagonu. Za zatrzymanie wagonów pod naładunkiem ponad ten termin, nadawca płaci po 18 złotych od wagonu za każdą dobę.. Opłatę tę pobiera stacja nadania. Przed jej uiszczeniem' nie wysyła się towaru do stacji przeznaczenia. Opłatę po 18 złotych od wagonu i każdą dobę winien nadawca także wtedy uiścić, jeżeli w ciągu przysługujących mu 8-miu godzin 'służbowych wcale nie przystąpi do naładunku. Za wagony 30-tonowe opłaty powyższe pobiera się z podwyższeniem o 50%.
§  9.
Naładunek zgłoszonego do wysłania towaru winien być dokonany przez nadawcę, według wskazówek stacji i w żadnym razie nie wyżej ponad ładowność wagonu.
§  10.
Za nadwyżkę ponad ładowność wagonu i uszkodzenie taboru nadawcy obowiązani są uiścić: za uszkodzenie wagonu-należność w wysokości ustalonej przez kolej według aktów o tych uszkodzeniach, a za nadwyżkę ponad ładowność wagonu dopłatę w wysokości sześciokrotnej opłaty za przewóz od stacji nadawczej do stacji odbiorczej tej wagi przesyłki, która przenosi dopuszczalne 5%-owe przekroczenie ładowności wagonu. W razie ujawnienia przedmiotów, których koleje te nie przyjmują do przewozu (§ 2), nadawcy obowiązani są niezależnie od przewoźnego uiścić opłatę w wysokości 2 groszy za każdy kilogram wagi (brutto) przesyłki.
§  11.
Ochrona przewożonego towaru obowiązuje nadawcę i kolej nie ponosi odpowiedzialności ani za całość, ani za zepsucie towarów tak w drodze, jak i na stacjach, oprócz wypadków, w których szkoda powstała wskutek udowodnionej złej woli pracowników kolejowych. Osobie, wyznaczonej przez nadawcę do konwojowania towaru, wydaje stacja imienne pisemne zezwolenia na prawo bezpłatnego przejazdu do stacji przeznaczenia towaru i z powrotem, przyczem, przy nadaniu towaru więcej ponad jeden wagon, nadawca ma prawo wyznaczyć na całą partję tylko jednego dozorcę. Otrzymane zezwolenie dozorca przedkłada kasie stacji nadania do ostemplowania. Przy załadowaniu towaru do wagonów krytych, nadawca może zamknąć wagony na własne zamki (kłódki) lub zaplombować swoją plombownicą.
§  12.
Wyładunek towaru na stacji przeznaczenia winien być dokonany przez odbiorcę towaru. Miejsce wyładunku wskazuje zawiadowca stacji i wszystkie jego zarządzenia w tym przedmiocie obowiązują odbiorcę towaru. Na wyładowanie towaru przysługuje odbiorcy 8 godzin służbowych, licząc od chwili podstawienia wagonów do wyładowania. Za nieukończenie wyładowania towaru z wagonów w tym terminie pobiera się od odbiorcy opłatę w wysokości po 18 złotych za każdą dobę przetrzymania wagonu. Jeżeli zaś odbiorca do wyładowania zupełnie nie przystąpił, to, po upływie 12-tu godzin od chwili podstawienia wagonu do wyładowania, towar wyładowywa się na skutek zarządzenia zawiadowcy stacji i pozostawia się na stacji do odebrania go przez odbiorcę na ryzyko i odpowiedzialność ostatniego, przyczem pobiera się opłatę w wysokości po 18 złotych od wagonu za jedną dobę zatrzymania wagonu oraz po 12 złotych od wagonu za wyładowanie towaru środkami kolei. Wywóz towaru ze stacji przeznaczenia winien być dokonany przez odbiorcę nie później jak w ciągu 24 godzin, licząc od chwili wyładowania. W razie niewykonania tego przez odbiorcę, zawiadowca stacji może zarządzić usunięcie towaru z zajmowanego przezeń miejsca na inne miejsce, przyczem odbiorca pokrywa wszystkie wydatki, poniesione przez kolej za usunięcie towaru, oraz opłatę za zajęcie miejsca na stacji w wysokości 10 złotych od ładunku wagonowego, licząc za każdą rozpoczętą dobę po upływie 24 godzin, wyznaczonych na zabranie towaru przez odbiorcę. Za przesyłki wyładowywane z wagonów 30-tonowych, opłaty, wskazane w niniejszym § 12, pobiera się z podwyższeniem o 50%.
§  13.
Ma życzenie właścicieli, towarów prywatnych, po uprzedniem wyjednaniu przez nich zezwolenia Naczelnika Oddziału, względnie upoważnionego zawiadowcy odnośnej stacji, mogą być składane na terenie stacyjnym, na czas nie dłuższy, niż 3 doby, towary, podlegające naładowaniu lub wyładowaniu z uiszczeniem opłaty po 10 złotych od ładunku wagonowego i za każdą rozpoczętą dobę. Za ładunki 30-tonowe opłatę tę pobiera się z podwyższeniem o 50%. Za złożone na terenie stacyjnym towary Dyrekcja Budowy nie ponosi żadnej odpowiedzialności w razie ich zaginięcia, braku lub uszkodzenia. W razie nieusunięcia z terenu kolejowego złożonego na nim towaru we wskazanym wyżej terminie 3-dniowym, Dyrekcji Budowy przysługuje prawo bezzwłocznego sprzedania zalegającego towaru możliwie najkorzystniej bez żadnych dalszych formalności. Z otrzymanej ze sprzedaży sumy Dyrekcja Budowy potrąca przypadającą jej opłatę za cały czas zajęcia pod towar terenów kolejowych i opłatę za uskutecznienie sprzedaży towaru w wysokości 10% od sumy sprzedażnej, a resztę, o ile takowa się okaże, pozostawia do rozporządzenia właściciela towaru.
§  14.
Jeżeli do jakiejkolwiek przesyłki niezbędne będą specjalne urządzenia, winien takowych dostarczyć nadawca.
§  15.
Za zajęcie torów przez wagony specjalne prywatnych właścicieli (cysterny, chłodnie, wagony piwne, mięsne itp.), zajmujące tory na stacji macierzystej, pobiera się po 2 złote za każdą rozpoczętą dobę i wagon. Za przetrzymanie wagonów specjalnych prywatnych właścicieli na stacjach oprócz macierzystej pobiera się po 3 złote za każdą rozpoczętą dobę i wagon.
§  16.
Za podstawienie wagonu na wniosek nadawcy lub odbiorcy na inne miejsce, niż to, które przez kolej zostało przeznaczone do naładowania lub wyładowania pobiera się po 4 złote od wagonu.
§  17.
Zgłoszenia o zwrot nadpłat składają osoby, od których takowe zostały pobrane, Naczelnikowi Oddziału lub do Dyrekcji Budowy państwowych kolei nie później, niż w ciągu 90 dni od dnia przybycia towaru na stację przeznaczenia. Przekroczenie tego terminu pociąga za sobą utratę prawa do zgłoszenia reklamacji o zwrot nadpłaty.
§  18.
Towar wyładowany i nieodebrany ze stacji w ciągu dni 14,- a łatwopsujący się albo żywy w ciągu 24 godzin - sprzedaje się przez licytacje, z rozporządzenia Naczelnika Oddziału. Nadwyżkę kwoty, otrzymanej ze sprzedaży, ponad przypadające kolei należności wydaje się okazicielowi pokwitowania, wydanego nadawcy przy nadaniu towaru.

B. 2

Opłaty.

§  1.
Za przewóz państwowemi normalnotorowemi linjami kolejowemi, mianowicie: 1) Kutno- Płock, 2) Zgierz-Kutno, towarów, należących do osób prywatnych, pobiera się opłaty następujące:

I.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych Nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (cześć III) do klas III i IV:

po 2,5 grosz, za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

II.

Za towary, zaliczone według obowiązujące) na kolejach normalnotorowych Nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (część iii) do klas V i VI:

po 1,3 grosz, za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

III.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych Nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (część III) do klas Vii i VIII:

po 0,8 grosz, za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

IV.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych Nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (część lii) do klasy IX:

po 0,4 grosz, za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

V.

Za zwierzęta domowe żywe, jak: konie, bydło rogate, cielęta, świnie, wieprze itp. oraz ptactwo domowe żywe, bez opakowania:

po 130 groszy od wagonu i kilometra.

§  2.
Za przewóz państwową normalnotorową linją kolejową Nasielsk-Sierpc towarów, należących do osób prywatnych, pobiera się opłaty następujące:

I.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy III:

po 1,4 grosza za każde 100 kg. i kilometr i obliczaniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

II.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy IV:

po 1,2 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem, opłaty za ładowność podstawionego Wagonu.

III.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy V:

po 0,9 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

IV.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy VI:

po 0,7 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

V.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III do klasy VII:

po 0,5 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

I.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy VIII:

po 0,4 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

I.

Za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klasy IX:

po 0,3 grosza za każde 100 kg. i kilometr z obliczeniem opłaty za ładowność podstawionego wagonu.

I.

Za zwierzęta domowe żywe, jak: konie, bydło rogate, cielęta, świnie, wieprze i t. p. oraz ptactwo domowe żywe, bez opakowania:

po 70 groszy od wagonu i kilometra.

Dotychczasowe paragrafy 2, 3, 4 i 5 tegoż działu B, zmienia się odpowiednio na 3, 4, 5 i 6.

§  3.
Opłaty za przewóz oblicza się najmniej za 5 kilometrów, powyżej zaś 5-ciu klm. - za rzeczywistą ilość pełnych kilometrów.
§  4.
Opłaty za przewóz i inne opłaty zaokrągla się w sumie ostatecznej do pełnych groszy wzwyż.
§  5.
Oprócz powyższych opłat za przewóz pobiera się następujące opłaty stacyjne:
a)
na linjach Kutno-Płock i Zgierz-Kutno po 25 groszy za każde 100 kilogramów, a za zwierzęta i ptactwo domowe, żywe bez opakowania (B. § 1 gr. V)-po 20 złotych od wagonu;
b)
na linji Nasielsk-Sierpc-za towary, zaliczone według obowiązującej na kolejach normalnotorowych nomenklatury i klasyfikacji towarów taryfy towarowej polskich kolei żelaznych (Część III) do klas III i IV-po 20 groszy i do klas V, VI, VII, VIII i IX-po 15 groszy za każde 100 kilogramów, a za zwierzęta i ptactwo domowe żywe, bez opakowania (B. § 2, gr. VIII)-po 10 złotych od wagonu
§  6.
Wszystkie inne opłaty dodatkowe, niewymienione w niniejszych przepisach i taryfie, pobiera Się w odnośnych wypadkach według wykazu Opłat dodatkowych części II taryfy towarowej, obowiązującej na kolejach normalnotorowych.

TARYFA WYJĄTKOWA

na przewóz drzewa nieobrobionego i obrobionego (z gr. 41). Przy przesyłkach wagonowych drzewa nie obrobionego i obrobionego (z gr. 41), przewożonych po linji Kutno-Płock ze stacji Kutno do stacji Gostynin lub odwrotnie, przewoźne wraz z opłatami stacyjnemi oblicza się po 30 gr. za każde 100 kg., najmniej za ładowność podstawionego wagonu.

TARYFA WYJĄTKOWA

na przewóz buraków cukrowych i pastewnych oraz wytłoków buraczanych.

Przy przesyłkach wagonowych buraków cukrowych i pastewnych oraz wytłoków buraczanych, przewożonych po linji Zgierz-Kutno, przewoźne wraz z opłatami stacyjnemi oblicza się według obowiązującej na tej linji taryfy tymczasowej ze zniżką 30%.

* Z dniem 1 stycznia 1925 r. nin. rozporządzenie traci zastosowanie na linji Nasielsk - Sierpc, zachowując jednocześnie moc obowiązującą względem linij Kutno - Płock i Zgierz- Kutno, zgodnie z § 4 rozporządzenia z dnia 11 grudnia 1924 r. wydanego w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o otwarciu do użytku publicznego przebudowanej normalnotorowej kolei państwowej Nasielsk-Sierpc (Dz.U.24.109.983).

Z dniem 1 listopada 1925 r. nin. rozporządzenie traci zastosowanie na linji Kutno-Płock, zachowując jednocześnie moc obowiązującą względem linji Kutno-Zgierz, zgodnie z § 1 rozporządzenia z dnia 24 października 1925 r. (Dz.U.25.109.784).

1 Załącznik:

-zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 28 października 1924 r. wydanego w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach rozporządzenia z dnia 15 lipca 1924 r. o tymczasowym przewozie towarów, należących do osób prywatnych, na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno-Płock, Zgierz-Kutno i Nasielsk-Sierpc (Dz.U.24.96.898) z dniem 1 listopada 1924 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 9 września 1925 r. (Dz.U.25.93.662) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 września 1925 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 listopada 1925 r. (Dz.U.25.116.830) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 listopada 1925 r.

2 W dziale B "Opłaty" § 1 w gr. I i II zmienia się opłaty za przewóz towarów, zaliczonych według obowiązującej na kolejach normalnotorowych Nomenklatury i Klasyfikacji do klas III i IV, z 2,5 gr. na 1,5 gr., zaś do klas V i VI - z 1,5 gr. na 1 gr., zgodnie z § 1 rozporządzenia z dnia 24 marca 1925 r. (Dz.U.25.36.248) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 1925 r.

Zmiany w prawie

Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1924.62.615

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Tymczasowy przewóz towarów, należących do osób prywatnych na będących w budowie linjach normalnotorowych kolei państwowych Kutno - Płock, Zgierz - Kutno i Nasielsk - Sierpc.
Data aktu: 15/07/1924
Data ogłoszenia: 18/07/1924
Data wejścia w życie: 20/07/1924