Komitet Koordynacyjny do spraw Polityki Rozwoju.

ZARZĄDZENIE Nr 195
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 grudnia 2017 r.
w sprawie Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju

Na podstawie art. 35a ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
W skład Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju, zwanego dalej "Komitetem Koordynacyjnym", wchodzą:
1)
przewodniczący - minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, jako przedstawiciel Prezesa Rady Ministrów;
2)
wiceprzewodniczący - wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
3)
wiceprzewodniczący - wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rolnictwa przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
4)
wiceprzewodniczący - Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów albo wyznaczony przez niego przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
5)
wiceprzewodniczący - wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
6)
pozostali członkowie:
a)
minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej,
b)
wyznaczeni przez ministrów właściwych kierujących działami administracji rządowej przedstawiciele w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu,
c)
Przewodniczący Komitetu do spraw Pożytku Publicznego,
d)
Prezes Głównego Urzędu Statystycznego,
e)
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2. 
Minister, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 3, 5 oraz pkt 6 lit. b, kierujący więcej niż jednym działem administracji rządowej wyznacza jednego przedstawiciela.
§  2. 
Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Komitetu Koordynacyjnego inne osoby, jeżeli wymaga tego zakres spraw będących przedmiotem tych prac.
§  3. 
1. 
Przewodniczący może powoływać stałe podkomitety albo doraźne zespoły konsultacyjne.
2. 
Do prac w podkomitetach i zespołach, o których mowa w ust. 1, przewodniczący może zapraszać przedstawicieli strony samorządowej, środowiska akademickiego i partnerów społeczno-gospodarczych.
§  4. 
1. 
Posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego są zwoływane przez przewodniczącego z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej dwóch członków Komitetu.
2. 
Posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego odbywają się w terminach wyznaczonych przez przewodniczącego.
§  5. 
Obsługę Komitetu Koordynacyjnego, w tym prowadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z pracami Komitetu Koordynacyjnego, zapewnia Sekretariat Komitetu Koordynacyjnego w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, zwany dalej "Sekretariatem".
§  6. 
1. 
Projekty dokumentów przewidziane do rozpatrzenia przez Komitet Koordynacyjny są przesyłane do Sekretariatu drogą elektroniczną, nie później niż na 4 dni robocze przed datą posiedzenia.
2. 
Na podstawie dokumentów, o których mowa w ust. 1, Sekretariat przygotowuje porządek obrad, który może być zmieniony lub uzupełniony na posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego przez przewodniczącego z własnej inicjatywy albo na umotywowany wniosek zgłoszony przez członka Komitetu.
3. 
Projekty dokumentów, o których mowa w ust. 1, wraz z zawiadomieniem o posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego i porządkiem obrad, Sekretariat przesyła członkom Komitetu oraz osobom zaproszonym do udziału w jego pracach, nie później niż na 3 dni robocze przed datą posiedzenia.
4. 
Projekty dokumentów przesłane do Sekretariatu bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1, i z naruszeniem terminu, o którym mowa w ust. 3, mogą być rozpatrzone przez Komitet Koordynacyjny na tym posiedzeniu, za zgodą przewodniczącego.
§  7. 
1. 
Projekty dokumentów i inne sprawy przewidziane do rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego referuje przewodniczący albo wskazany przez niego: członek Komitetu lub osoba zaproszona do prac w Komitecie.
2. 
Członek Komitetu Koordynacyjnego może zgłaszać uwagi do rozpatrywanych projektów dokumentów lub innych spraw przewidzianych do rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego.
3. 
Po rozpatrzeniu projektu dokumentu lub innej sprawy Komitet Koordynacyjny wydaje opinię.
4. 
Komitet Koordynacyjny przyjmuje opinię, o której mowa w ust. 3, w drodze uchwały, większością 2/3 głosów członków Komitetu Koordynacyjnego obecnych na posiedzeniu.
5. 
Z posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego Sekretariat sporządza protokół, który po podpisaniu przez przewodniczącego jest przesyłany przez Sekretariat członkom Komitetu.
§  8. 
W czasie nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2.
§  9. 
1. 
Komitet Koordynacyjny może przyjmować dokumenty w trybie obiegowym.
2. 
W przypadku przyjęcia trybu obiegowego zastosowanie mają odpowiednio § 7 ust. 2-5.
§  10. 
Traci moc zarządzenie nr 59 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024