Nadanie statutu Polskiemu Instytutowi Sztuki Filmowej.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY
z dnia 2 września 2005 r.
w sprawie nadania statutu Polskiemu Instytutowi Sztuki Filmowej

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii (Dz. U. Nr 132, poz. 1111) zarządza się, co następuje:
§  1.
Polskiemu Instytutowi Sztuki Filmowej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".

ZAŁĄCZNIK

STATUT POLSKIEGO INSTYTUTU SZTUKI FILMOWEJ

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1. 1
Polski Instytutu Sztuki Filmowej, zwany dalej "Instytutem", jest państwową osobą prawną działającą na podstawie ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii (Dz. U. Nr 132, poz. 1111), zwanej dalej "ustawą", oraz niniejszego statutu.
§  2.
Instytut realizuje zadania z zakresu polityki państwa w dziedzinie kinematografii, w szczególności przez:
1)
tworzenie warunków do rozwoju polskiej produkcji filmów i koprodukcji filmowej;
2)
inspirowanie i wspieranie rozwoju wszystkich gatunków polskiej twórczości filmowej, w szczególności filmów artystycznych, w tym przygotowania projektów filmowych, produkcji filmów i rozpowszechniania filmów;
3)
wspieranie działań mających na celu tworzenie warunków powszechnego dostępu do dorobku polskiej, europejskiej i światowej sztuki filmowej;
4)
wspieranie debiutów filmowych oraz rozwoju artystycznego młodych twórców filmowych;
5)
promocję polskiej twórczości filmowej;
6)
dofinansowywanie przedsięwzięć z zakresu produkcji filmowej, dystrybucji i rozpowszechniania filmów, upowszechniania i promocji kultury filmowej, rozwoju infrastruktury kinematograficznej oraz zachowania i ochrony dziedzictwa kultury filmowej;
7)
świadczenie usług eksperckich organom administracji publicznej;
8)
wspieranie utrzymywania archiwów filmowych;
9)
wspieranie rozwoju potencjału polskiego niezależnego przemysłu kinematograficznego, a w szczególności małych i średnich przedsiębiorców działających w kinematografii;
10) 2
przygotowywanie na potrzeby własne oraz administracji publicznej, szczególnie dla ministra, corocznych raportów z dziedziny objętej zakresem działalności Instytutu; tematyka i zakres corocznych raportów uzgadniane są z ministrem;
11) 3
inicjowanie i prowadzenie projektów badawczych, opracowywanie i zlecanie analiz i ekspertyz służących diagnozie oraz prognozowaniu kierunków rozwoju dziedziny objętej zakresem działania Instytutu.
§  3.
Instytut działa przez określone w ustawie organy.
§  4.
Instytut działa na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicą.
§  5.
Ilekroć w niniejszym statucie jest mowa o "ministrze", rozumie się przez to ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

Rozdział  2

Organy Instytutu

§  6.
Organami Instytutu są:
1)
Dyrektor Instytutu, zwany dalej "Dyrektorem";
2)
Rada Instytutu, zwana dalej "Radą".
§  7.
1.
Rada wykonuje swoje czynności kolegialnie.
2.
Członkowie Rady wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście i nie mogą ustanawiać pełnomocników.
3.
Rada spośród swojego grona na pierwszym posiedzeniu wybiera przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza.
4.
Rada może dokonać zmiany przewodniczącego, wiceprzewodniczącego lub sekretarza w trybie przewidzianym dla wybierania tych osób.
5.
W przypadku nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni wiceprzewodniczący.
6.
Rada uchwala swój regulamin bezwzględną większością głosów statutowego składu.
§  8.
Minister zwołuje na wniosek Dyrektora, otwiera i przewodniczy pierwszemu posiedzeniu nowo wybranej Rady do chwili wyboru jej przewodniczącego.
§  9.
1.
Posiedzenia Rady odbywają się w razie potrzeby, nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. 4
Posiedzenia zwołuje przewodniczący Rady, a w czasie jego nieobecności wiceprzewodniczący, z własnej inicjatywy albo na wspólny wniosek przynajmniej pięciu członków Rady lub na wniosek Dyrektora. Wniosek o zwołanie Rady powinien określać przedmiot posiedzenia.
3. 5
Posiedzeniu przewodniczy przewodniczący, a w czasie jego nieobecności wiceprzewodniczący bądź inny członek Rady wskazany przez przewodniczącego.
4. 6
Członkowie Rady, Dyrektor Instytutu i pozostałe zaproszone osoby powinni być powiadomieni o terminie posiedzenia z wyprzedzeniem co najmniej 7 dni. Powiadomienie powinno określać termin i miejsce posiedzenia oraz zawierać projekt porządku obrad.
5. 7
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rada może odbyć posiedzenie bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 4.
§  10.
1.
Rada podejmuje decyzje na posiedzeniu w formie uchwał.
2.
Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Rady. W razie równej liczby głosów - decyduje głos przewodniczącego Rady. W przedmiocie nieobjętym porządkiem obrad uchwały powziąć nie można, chyba że obecni są wszyscy członkowie Rady i nikt nie zgłosi sprzeciwu.
3. 8
Uchwały Rady podpisuje przewodniczący lub wiceprzewodniczący Rady.
4. 9
W szczególnych przypadkach uchwały mogą być podejmowane w trybie obiegowym. Wówczas sporządza się protokół o sposobie rozpatrzenia projektu uchwały, wraz ze stosowną dokumentacją.
5. 10
Nie jest dopuszczalne podjęcie uchwały w trybie obiegowym w następujących sprawach:
1) 11
zatwierdzanie ogłaszanych przez Dyrektora programów operacyjnych, a także inwestycji własnych Instytutu powyżej 5 mln zł;
2)
opiniowanie rocznego planu działalności oraz rocznego planu finansowego Instytutu;
3)
opiniowanie rocznego sprawozdania z działalności oraz rocznego sprawozdania finansowego Instytutu, w tym formułowanie zaleceń i postulatów na rok następny;
4)
występowanie do ministra z wnioskiem o odwołanie Dyrektora;
5)
w innych sprawach, jeżeli członek Rady zgłosi sprzeciw wobec trybu podejmowania uchwały.
§  11.
1.
Głosowanie jest jawne.
2. 12
Na wniosek co najmniej jednego członka Rada może zdecydować o tajnym głosowaniu.
§  12. 13
W posiedzeniach Rady uczestniczą, bez prawa głosu, Dyrektor oraz inne osoby zaproszone przez przewodniczącego Rady.
§  13.
1.
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący Rady oraz sekretarz.
2.
Protokół powinien zawierać w szczególności:
1)
datę i miejsce odbycia posiedzenia;
2)
listę obecnych członków Rady;
3)
listę innych osób uczestniczących w posiedzeniu;
4) 14
(uchylony);
5)
przyjęty porządek obrad;
6)
przebieg obrad, wraz z treścią uchwał i liczbą oddanych głosów.
§  14.
Do zadań Rady należy:
1) 15
wytyczanie kierunków działania Instytutu, w szczególności poprzez zatwierdzanie ogłaszanych przez Dyrektora programów operacyjnych, a także inwestycji własnych Instytutu powyżej 5 mln zł;
2)
opiniowanie rocznego planu działalności oraz rocznego planu finansowego Instytutu, w terminach umożliwiających przedłożenie tych planów ministrowi do zatwierdzenia;
3) 16
zatwierdzanie propozycji Dyrektora w przedmiocie przesunięcia środków pomiędzy programami w planie finansowym powyżej 20 % zaplanowanych kwot;
4)
opiniowanie rocznego sprawozdania z działalności oraz rocznego sprawozdania finansowego Instytutu, w tym formułowanie zaleceń i postulatów na rok następny;
5) 17
opiniowanie propozycji zmian w statucie;
6)
przedstawianie ministrowi, innym organom administracji publicznej oraz Dyrektorowi stanowisk, opinii i wniosków we wszystkich sprawach dotyczących Instytutu i kinematografii.
§  15.
Do zadań Dyrektora należy realizacja ustawowych zadań Instytutu, a w szczególności:
1) 18
ogłaszanie w formie zarządzenia, po zatwierdzeniu przez Radę, programów operacyjnych;
2) 19
sporządzanie i przedkładanie Radzie do zaopiniowania rocznego planu działalności, rocznego planu finansowego, rocznego sprawozdania z działalności oraz rocznego sprawozdania finansowego Instytutu;
3)
podejmowanie decyzji w przedmiocie dofinansowania przedsięwzięć z zakresu kinematografii;
4)
uchwalanie regulaminów i instrukcji wewnętrznych, w tym regulaminu pracy ekspertów;
5)
współpraca z jednostkami administracji rządowej, samorządowej oraz innymi podmiotami we wszelkich sprawach dotyczących Instytutu i kinematografii;
6)
występowanie do ministra z wnioskami o powołanie lub odwołanie zastępców Dyrektora;
7)
wykonywanie wszelkich innych zadań niezbędnych dla funkcjonowania Instytutu;
8) 20
ustanawianie nagród i stypendiów.
§  16.
Dyrektor może udzielić pełnomocnictw ogólnych i szczególnych do dokonywania czynności prawnych w imieniu Instytutu.

Rozdział  3

Organizacja wewnętrzna Instytutu

§  17. 21
1.
Dyrektor kieruje Instytutem przy pomocy zastępcy dyrektora.
2.
W skład Instytutu wchodzą:
1)
Dział Literacki;
2)
Dział Produkcji Filmowej i Rozwoju Projektów Filmowych;
3)
Dział Upowszechniania Kultury Filmowej i Promocji;
4)
Dział Współpracy Międzynarodowej;
5)
Dział Komunikacji Medialnej;
6)
Dział Prawny;
7)
Dział Rozwoju;
8)
Dział Finansowo-Księgowy;
9)
Dział Administracyjno-Gospodarczy;
10)
Główny Księgowy;
11)
Samodzielne stanowisko ds. kadrowych;
12)
Samodzielne stanowisko ds. audytu.
3.
W skład komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 2 pkt 1-9, mogą wchodzić:
1)
wydziały, w których mogą być wydzielone zespoły;
2)
samodzielne stanowiska pracy.
4.
Szczegółową organizację i tryb pracy Instytutu, zakres zadań komórek organizacyjnych wchodzących w skład Instytutu określa Dyrektor w regulaminie organizacyjnym.
5.
Dyrektor określa, w drodze zarządzenia, regulamin pracy i płac pracowników Instytutu oraz ekspertów.
6.
Dyrektor może powoływać kolegia doradcze dla realizacji konkretnego zadania, złożone ze specjalistów różnych dziedzin. Powołując kolegium doradcze, Dyrektor określa przedmiot jego działania, skład i liczbę członków kolegium. Członkowie kolegium doradczego odpowiadają za realizację zadań przed Dyrektorem.

Rozdział  4

Gospodarka finansowa Instytutu

§  18.
Instytut prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie.
§  19.
Podstawą gospodarki finansowej Instytutu jest roczny plan finansowy, opracowywany przez Dyrektora, opiniowany przez Radę i zatwierdzany przez ministra.
§  20.
1. 22
Dyrektor przedkłada roczny plan działalności oraz roczny plan finansowy do zaopiniowania Radzie, a następnie ministrowi do zatwierdzenia.
2.
Plan zawiera w szczególności proponowany podział środków Instytutu. Plan ujmuje odrębność środków na działalność Instytutu od środków przeznaczonych na dofinansowanie przedsięwzięć z zakresu kinematografii, o których mowa w art. 2 ustawy.
3.
Instytut nie może wykorzystywać na zadania własne środków przeznaczonych na dofinansowanie przedsięwzięć z zakresu kinematografii.
4.
W przypadku negatywnej opinii Rady Dyrektor po dokonaniu korekty w terminie 14 dni przedkłada Radzie skorygowany plan.
5.
W przypadku, o którym mowa w ust. 4, po uzyskaniu opinii Rady, Dyrektor przedkłada plan do zatwierdzenia ministrowi.
6.
W przypadku powtórnej negatywnej opinii Rady plan Instytutu ustala minister na wniosek Dyrektora.
§  21.
1. 23
Dyrektor zapewnia terminowe sporządzenie rocznego sprawozdania z działalności oraz rocznego sprawozdania finansowego, obligatoryjnie zbadanego przez biegłego rewidenta, a następnie przedstawienie ich Radzie celem zaopiniowania.
2.
Rada wydaje opinię w terminie 30 dni od przedłożenia. Niewydanie opinii w tym terminie uznaje się za opinię pozytywną.
3.
Wydanie opinii negatywnej jest możliwe tylko w przypadku rażącego naruszenia planu finansowego przez Dyrektora i tylko w przypadku, gdy po dwukrotnym wezwaniu przez Radę do zaprzestania naruszania planu naruszenia dalej miały miejsce. Wraz z wydaniem negatywnej opinii Rada formułuje zalecenia na rok następny.
4.
Po uzyskaniu opinii Rady Dyrektor przedkłada sprawozdanie do zatwierdzenia ministrowi.
5.
W przypadku wydania przez Radę negatywnej opinii dotyczącej sprawozdania Rada może wystąpić do ministra z wnioskiem o odwołanie Dyrektora. Odpowiednią uchwałę Rada podejmuje większością 2/3 głosów.

Rozdział  5

Przepisy końcowe

§  22.
1. 24
Wszelkich zmian w statucie dokonuje minister z własnej inicjatywy, po zasięgnięciu opinii Rady lub na wniosek Dyrektora, złożony po uzyskaniu opinii Rady.
2.
Zmian w statucie dokonuje się w formie zarządzenia i ogłasza w Monitorze Polskim.
1 Załącznik § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
2 Załącznik § 2 pkt 10 dodany przez § 1 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 31 października 2008 r. (M.P.08.89.777) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 listopada 2008 r.
3 Załącznik § 2 pkt 11 dodany przez § 1 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 31 października 2008 r. (M.P.08.89.777) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 listopada 2008 r.
4 Załącznik § 9 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
5 Załącznik § 9 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
6 Załącznik § 9 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
7 Załącznik § 9 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
8 Załącznik § 10 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
9 Załącznik § 10 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
10 Załącznik § 10 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
11 Załącznik § 10 ust. 5 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 września 2011 r. (M.P.11.87.912) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 września 2011 r.
12 Załącznik § 11 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
13 Załącznik § 12 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
14 Załącznik § 13 ust. 2 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 6 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
15 Załącznik § 14 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 września 2011 r. (M.P.11.87.912) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 września 2011 r.

16 Załącznik § 14 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
17 Załącznik § 14 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 22 marca 2016 r. (M.P.2016.288) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 marca 2016 r.
18 Załącznik § 15 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 września 2011 r. (M.P.11.87.912) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 września 2011 r.

19 Załącznik § 15 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
20 Załącznik § 15 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
21 Załącznik § 17 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 22 marca 2016 r. (M.P.2016.288) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 marca 2016 r.
22 Załącznik § 20 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
23 Załącznik § 21 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 września 2006 r. (M.P.06.67.690) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 października 2006 r.
24 Załącznik § 22 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 22 marca 2016 r. (M.P.2016.288) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 marca 2016 r.

Zmiany w prawie

Prezydent podpisał nowelizację kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację kodeksu pracy dotyczącą ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych - przekazało w czwartek biuro prasowe kancelarii prezydenta. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 13.06.2024
Od 1 grudnia wakacje składkowe dla przedsiębiorców

Nowelizacja ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw z 9 maja 2024 roku przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku. Niewpłacone składki będą finansowane z budżetu państwa w ramach dotacji do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Nowe przepisy wejdą w życie 1 listopada, a pierwsi przedsiębiorcy będą mogli z nich skorzystać w grudniu.

Grażyna J. Leśniak 13.06.2024
Ustawa powołująca program "Aktywny Rodzic" już w Dzienniku Ustaw

Ustawa o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic" została opublikowana 12 czerwca. Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. O wyborze świadczenia zdecydują sami rodzice, choć pierwsze dwa nie będą dla wszystkich. Wnioski będzie można składać od 1 października.

Agnieszka Matłacz 13.06.2024
Mucha: Od 1 września obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy

Od 1 września będzie obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy, połączony z pobieraniem zasiłku 800 plus. Zapowiedziała to w środę wiceministra edukacji Joanna Mucha. Z przekazanych przez nią szacunkowych danych wynika, że do polskich szkół nie posłano prawdopodobnie ok. 75 tysięcy ukraińskich dzieci. Według Muchy często powodem takiej decyzji było przekonanie rodziców lub opiekunów, że bardzo szybko wrócą do Ukrainy.

Krzysztof Koślicki 12.06.2024
Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024