Nadanie statutu Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

ZARZĄDZENIE Nr 73
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 26 czerwca 2002 r.
w sprawie nadania statutu Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. z 2017 r. poz. 1920 i 2405 oraz z 2018 r. poz. 138) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 29 czerwca 2002 r.

ZAŁĄCZNIK

STATUT AGENCJI BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO

§  1. 
Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwana dalej "ABW", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwanego dalej "Szefem ABW", i działającym zgodnie z jego zarządzeniami, decyzjami, rozkazami, poleceniami i wytycznymi oraz pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2. 
1. 
Szef ABW kieruje ABW przy pomocy zastępców oraz dyrektorów (kierowników) jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 3.
2. 
Szefa ABW, w czasie jego nieobecności, zastępuje wyznaczony przez niego zastępca, działający w ramach udzielonych mu przez Szefa ABW pełnomocnictw.
3. 
Szef ABW może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, oraz innych funkcjonariuszy ABW do podejmowania decyzji, w określonych sprawach, w jego imieniu.
§  3. 
1. 
W skład ABW wchodzą następujące jednostki organizacyjne:
1)
Departament Bezpieczeństwa Teleinformatycznego (Departament I);
2)
Departament Kontrwywiadu (Departament II);
3)
Departament Postępowań Karnych (Departament III);
4)
Departament Ochrony Informacji Niejawnych (Departament IV);
5)
Departament Wsparcia Operacyjno-Technicznego (Departament V);
6)
Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Audytu (Departament VI);
6a)
Departament Zwalczania Terroryzmu i Zagrożeń Strategicznych (Departament VII);
7)
Centrum Antyterrorystyczne (CAT);
8)
Biuro Prawne (Biuro A);
9)
Biuro Badań Kryminalistycznych (Biuro B);
10)
Gabinet Szefa (Biuro D);
11)
Biuro Ewidencji i Analiz (Biuro E);
12)
Biuro Finansów (Biuro F);
13)
Biuro Kadr (Biuro K);
14)
Biuro Logistyki (Biuro L);
15)
Centralny Ośrodek Szkolenia (COS);
16)
Delegatura ABW w Białymstoku;
17)
(uchylony);
18)
Delegatura ABW w Gdańsku;
19)
Delegatura ABW w Katowicach;
20)
(uchylony);
21)
Delegatura ABW w Lublinie;
22)
(uchylony);
23)
(uchylony);
24)
(uchylony);
25)
Delegatura ABW w Poznaniu;
26)
(uchylony);
27)
(uchylony);
28)
(uchylony);
29)
(uchylony);
30)
(uchylony);
31)
(uchylony).
2. 
Jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 1-15, w celu identyfikacji mogą posługiwać się wymiennie pełną nazwą albo ustalonym oznaczeniem cyfrowym, literowym lub cyfrowo-literowym.
3. 
W skład delegatur ABW mogą wchodzić wydziały zamiejscowe.
4. 
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań jednostek organizacyjnych ABW określają regulaminy organizacyjne tych jednostek.
§  4. 
Spory kompetencyjne między jednostkami organizacyjnymi ABW rozstrzyga Szef ABW.
§  5. 
Szef ABW może powoływać kolegialne organy doradcze i opiniodawcze, określając ich nazwę, skład osobowy oraz szczegółowy zakres i tryb działania.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024