Termin przechowywania oraz sposób przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 25 listopada i 9 grudnia 1990 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 22 marca 1994 r.
w sprawie terminu przechowywania oraz sposobu przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 25 listopada i 9 grudnia 1990 r.

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 27 września 1990 r. o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 67, poz. 398 i Nr 79, poz. 465 oraz z 1993 r. Nr 45, poz. 205) Państwowa Komisja Wyborcza po porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych uchwala, co następuje:
§  1.
Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa:
1)
o dokumentach z głosowania i z wyborów, zwanych dalej dokumentami z wyborów, należy przez to rozumieć:
a)
spisy wyborców,
b)
protokoły głosowania w obwodach,
c)
protokoły zbiorczych wyników głosowania w województwach,
d)
protokoły rejestracji kandydatów na Prezydenta wraz z załącznikami,
e)
listę wyborczą zarejestrowanych kandydatów na Prezydenta,
f)
protokoły głosowania na kandydatów na Prezydenta, sporządzone przez Państwową Komisję Wyborczą,
g)
protokoły wyników wyborów na Prezydenta,
h)
karty do głosowania (ważne i nieważne),
i)
uchwały i urzędowe obwieszczenia komisji wyborczych,
j)
protokoły posiedzeń komisji wyborczych;
2)
o organach przechowujących dokumenty z wyborów, należy przez to rozumieć:
a)
wójtów, burmistrzów, prezydentów miast oraz wojewodów,
b)
konsulów i kapitanów polskich statków morskich,
c)
kierowników wojewódzkich biur wyborczych,
d)
kierownika Krajowego Biura Wyborczego.
§  2.
1.
Dokumenty z wyborów przekazane przez wojewódzkie komisje wyborcze wojewodom oraz protokoły głosowania w obwodach, o których mowa w § 1 pkt 1 lib. b), podlegają przekazaniu kierownikom właściwych wojewódzkich biur wyborczych i są przechowywane w sposób ustalony dla zasobu archiwalnego archiwów zakładowych przez okres 5 lat, licząc od dnia 1 stycznia 1991 r.
2.
Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, dokumenty z wyborów, przechowywane przez kierownika wojewódzkiego biura wyborczego, podlegają przekazaniu do właściwego archiwum państwowego.
§  3.
Pozostałe dokumenty z wyborów, przekazane przez obwodowe komisje wyborcze odpowiednio wójtom, burmistrzom i prezydentom miast, podlegają zniszczeniu w terminie i w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego.
§  4.
Dokumenty z wyborów, przekazane przez wojewódzkie komisje wyborcze Państwowej Komisji Wyborczej powołanej do przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz powstałe w wyniku i w związku z jej działalnością, podlegają przekazaniu kierownikowi Krajowego Biura Wyborczego i stanowią materiały archiwalne (zasób archiwalny) przechowywane w Krajowym Biurze Wyborczym.
§  5.
Dokumentacja powstała w wyniku i w związku z działalnością komisji wyborczych, nie mająca charakteru dokumentów z wyborów, a w szczególności nie wykorzystane karty do głosowania, podlega zniszczeniu w sposób określony w § 3.
§  6.
1.
W sprawach nie uregulowanych niniejszą uchwałą, a dotyczących w szczególności gromadzenia, ewidencjonowania, kwalifikowania i udostępniania dokumentów z wyborów, stosuje się przepisy o narodowym zasobie archiwalnym, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Wykazy podpisów wyborców popierających zgłoszenia kandydatów na Prezydenta podlegają zniszczeniu przez Krajowe Biuro Wyborcze w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego.
§  7.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1994.21.168

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Termin przechowywania oraz sposób przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 25 listopada i 9 grudnia 1990 r.
Data aktu: 22/03/1994
Data ogłoszenia: 08/04/1994
Data wejścia w życie: 22/03/1994