Zmiana organizacji wewnętrznej wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA
z dnia 1 czerwca 1953 r.
w sprawie zmiany organizacji wewnętrznej wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych.

W celu dostosowania struktury organizacyjnej służby wodno-melioracyjnej do potrzeb, wynikających szczególnie w zakresie zagospodarowania pomelioracyjnego oraz konserwacji i eksploatacji urządzeń wodno-melioracyjnych, na podstawie § 10 uchwały nr 768 Rady Ministrów z dnia 3 listopada 1951 r. w sprawie organizacji terenowej służby wodno-melioracyjnej zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się następującą organizację wewnętrzną wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych:

Do dyrektora (D) należy kierownictwo i nadzór nad wojewódzkim zarządem wodno-melioracyjnym (WZWM).

Dyrektorowi podlegają bezpośrednio:

1)
oddział planowania (DP) obejmujący sprawy: planów melioracyjnych kwartalnych, rocznych i wieloletnich, analizy wykonania planów finansowo-gospodarczych, analizy planów środków i usług, wskaźników ekonomicznych, technicznych, finansowych, sprawozdawczości;
2)
oddział finansowo-księgowy (DF) obejmujący sprawy: planów finansowych i budżetów, analizy sprawozdań z wykonania planu finansowego, bankowe oraz księgowości, list płacy, planów kasowych oraz realizacji i kontroli kosztów utrzymania WZWM;
3)
samodzielny referat wodno-prawny (DW) obejmujący sprawy: wodno-administracyjne, wodno-prawne oraz nadzoru administracyjnego nad spółkami wodnymi (związkami wałowymi), nadzoru nad referatami wodno-prawnymi;
4)
samodzielny referat organizacji, zatrudnienia i płac (DO) obejmujący sprawy: planów zatrudnienia i funduszu płac, premii, nadzoru nad właściwym stosowaniem ustawodawstwa pracy i układów zbiorowych, nadzoru nad realizacją funduszu płac, nagród, prac zleconych, współzawodnictwa, organizacyjne, etatów, skarg i zażaleń, krytyki prasowej, zarządzeń poinspekcyjnych, akcji socjalnej;
5)
samodzielny referat kadr i szkolenia (DK) obejmujący sprawy: osobowe oraz ewidencji i sprawozdawczości osobowej pracowników WZWM i rejonowych kierownictw robót wodno-melioracyjnych (samodzielnych warsztatów remontowych), dyscypliny pracy, szkoleniowe (analiza potrzeb, organizacja kursów krótko- i średnioterminowych według wytycznych Centralnego Zarządu Wodnych Melioracji);
6)
oddział administracyjno-gospodarczy (DA) obejmujący sprawy: administracji nieruchomości, kancelaryjne, inwestycyjne (kwater robotniczych), obsługi gospodarczej, administracji samochodami WZWM;
7)
główny inżynier, zastępca dyrektora (T) sprawujący kierownictwo pracami jednostek technicznych WZWM oraz nadzór techniczny nad podległymi rejonowymi kierownictwami robót wodno-melioracyjnych (samodzielnymi warsztatami remontowymi); głównemu inżynierowi podlegają bezpośrednio:
a)
oddział techniczno-produkcyjny (TP) obejmujący sprawy: dokumentacji technicznej, normowania pracy, organizacji robót, współzawodnictwa, torfowe, akcji przeciwpowodziowej, sprawozdawczości produkcyjnej, instruktażu i inspekcji w terenie w zakresie: a) studiów, pomiarów i projektów, b) normowania pracy, c) organizacji robót i techniki wykonawstwa, d) współzawodnictwa, e) bezpieczeństwa i higieny pracy; sprawy racjonalizacji i wynalazków, analizy metod pracy w zakresie robót wodno-melioracyjnych i łąkarskich; oddziałowi techniczno-produkcyjnemu podporządkowany jest starszy inżynier do spraw konserwacji i eksploatacji, obejmujący sprawy: organizacji, nadzoru i instruktażu w zakresie eksploatacji urządzeń wodno-melioracyjnych, nadzoru technicznego nad spółkami wodnymi i związkami wałowymi;
b)
główny mechanik (TM) obejmujący sprawy: nadzoru nad eksploatacją i konserwacją sprzętu, instruktażu i nadzoru nad sprzętem w terenie, sprawozdawczości oraz analizy produkcji warsztatów i kosztów remontów;
c)
oddział zagospodarowania pomelioracyjnego (TZp) (starszy inżynier do spraw zagospodarowania pomelioracyjnego) obejmujący sprawy: organizacji zagospodarowania użytków zielonych i ich pielęgnacji, instruktażu i inspekcji terenowych w zakresie stosowania właściwych metod agrotechniki łąkarskiej;
d)
referat zaopatrzenia materiałowo-technicznego (TZ) obejmujący sprawy: planów zaopatrzenia, ich realizacji i sprawozdawczości, organizacji, nadzoru i kontroli gospodarki. materiałowej i magazynowej, nadzoru nad upłynnianiem remanentów;
e)
inspektor transportu (TTr) obejmujący sprawy: transportu i zaopatrzenia w środki transportowe, instruktażu w zakresie konserwacji taboru, analizy kosztów transportu.
§  2.
Ramowy schemat organizacyjny WZWM przedstawia załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  3.
Traci moc zarządzenie nr 20 Ministra Rolnictwa z dnia 25 stycznia 1952 r. w sprawie organizacji wewnętrznej wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

SCHEMAT ORGANIZACYJNY WOJEWÓDZKIEGO ZARZĄDU WODNO-MELIORACYJNEGO

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024